Култура
Премиера на танцовиот перформанс „Акорди“ во Прилеп

Во рамки на Прилепското културно лето, вечерва на сцената на Центарот за култура „Марко Цепенков“, премиерно ќе биде изведен современиот танцов перформанс „Акорди“ на кореографот Кире Миладиноски
„Акорди“ е копродукциски проект на танцовото студио „Зодијак“, ЦК „Марко Цепенков“ и програмата „DanceWEB“ од Виена, Австрија. Идејата за овој проект била разработена во Виена, во рамки на европската програма за современ танц, а Миладиноски оваа година беше стипендист со поддршка на Европската културна формација „Step beyond“. „Комуникацијата преку технологијата е камен-темелник на овој проект. Ова е студија за тоа како составните делови на информацијата поминуваат од едно тело-објект кон друго, за потоа да се трансформираат во звук и обратно. Водечката импровизација е примарна истражувачка алатка во овој перформанс. Како резултат на тоа, движењата на телото и ритамот создаваат директен и непретенциозен дијалог помеѓу учесниците трансформери“, објаснува Миладиноски. Кореографијата и целокупниот дизајн се на Кире Миладиноски, визуелно обликување е на Марија Трајкоска, а играат членовите на „Зодијак“: Елена Ристеска, Наталија Трајкоска, Ангела Димоска, Стефани Богеска, Филип Шаркоски, Љупчо Атанасоски и Исидора Димкар.Кире Миладиноски (1983) живее и работи во Прилеп. Во 1998 година го формира студиото „Зодијак“ каде се истражуваат новите форми во танцот и се обучуваат млади кадри. Од 2003 година е член на „Локомотива танц ателје“ и преку голем број на работилници и семинари имал можност да соработува со врни имиња од областа на современиот танц, како Тимоти Ј. Голиер, Алис Кастиљо, Жоел Боргес, Ѓерги Превази, Томас Гуги, Шивон Дејвис и други. Негови позначајни дела се „Process-in-infinity-progress“, „Повторно раѓање – танцот на боговите“, „Визијата на сликарот“, „Мала ноќна игра“ и „Traveling – Sionski Priorium“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Почина Наташа Маневска, драматург во штипскиот театар

Со огромна тага ја споделуваме веста за смртта на нашата колешка Наташа Маневска, драматург во НУЦК „Ацо Шопов“ – Штип, соопшти штипскиот театар.
Маневска беше член на нивниот колектив од 2011 година и во периодот од 2011 до 2015 година беше на чело на институцијата како директор.
Од 2016 година беше на работното место драматург.
Посмртните останки ќе бидат изложени во капелата на градските гробишта во Штип в четврток, 27.2.2025, од 13 до 14 часот.
Комеморација во нејзина чест ќе се одржи во Театар „Штип“ в петок, 28.2.2025 во 12 часот.
Култура
Концерт на филмска музика на Кирил Џајковски

Првпат во живо со голем филмски оркестар премиерно ќе се одржи концерт на филмска музика на Кирил Џајковски.
Неговата работа како композитор на музика за филм беше придружен елемент на многу домашни и интернационални филмови, меѓу кои: „Големата вода“ (за која доби награда за најдобра музика на филмскиот фестивал во Валенсија, Шпанија), „Прашина“, „Сенки“, „Балканот не е мртов“, „Врба“, One more game, „Бал-кан-кан“, Piargy, „Трето полувреме“ и многу други. На концертот Кирил Џајковски придружуван со 30-член оркестар под диригентската палка на Џијан Емин ќе ги изведе легендарните музички теми, кои беа неизоставен дел од овие филмски остварувања.
Освен што е еден од најценетите електронски артисти од регионот, тој е и успешен композитор на филмска и театарска музика. Овој концерт претставува своевидна ретроспектива на 25-годишната филмска работа на Кирил Џајковски. Филмската музика на Кирил не само што ги надополнува и издига филмските сцени, таа и живее независно од филмот. Овој концерт ќе биде одлична можност еден од најпродуктивните композитори на музика за филм на Балканот пред македонската публика да го претстави својот извонредно големи и значаен опус.
Концертот e замислен како посебно аудио и визуелно доживување, а ќе се реализира на 6 април 2025 година во големата сала на Националната опера и Балет со почеток во 20 часот.
Култура
(Видео) Симон Трпчески го сефтоса клавирот, донација од Анѓушев за Факултетот за музичка уметност

Во преполна сала во Националната опера и балет, синоќа најпознатиот македонски пијанист, Симон Трпчески со колегите одржа спектакуларен концерт, изведувајќи повеќе дела од Моцарт, Брамс, ерменски фолклор, како и неговиот проект „Македонисимо“.
Настанот беше по повод новиот клавир „Feurich“- донација од бизнисменот Кочо Анѓушев, за потребите на Факултетот за музичка уметност, во соработка со австриската Амбасада и амбасадорот Мартин Памер.
Заедно со Трпчески синоќа настапија и пијанистката, Елена Атанасовска-Ивановска, виолинистот Момчило Куфујанакис, соло пејачите Иван Наумовски и Горан Начевски.
Круна на вечерта беше проектот „Македонисимо“ со кој Трпечески и неговите колеги ја кренаа публиката на нозе. Квинтетот ги вклучува и Хидан Мамудов (кларинет, алто саксофон и кавал), Александар Краповски (виолина), Александар Сомов (виолончело) и Влатко Нушев (удиралки). Концертите на „Македонисимо“ со кои се промовирира македонскиот ритам наидоа на одличен прием во целиот свет,а многу реномирани критичари го опишаа како магично искуство.
Во салата синоќа беа присустни и претседателката Гордана Сиљановска-Давкова, министерот за култура, Зоран Љутков, а меѓу гостите беше и амбасадорот на Австрија, Мартин Памер.
Како што изјави деканката на Факултетот за музичка уметност, Дарија Андовска, идејата за новиот клавир ја покренал амбасадорот на Австрија, инаку поранешен виолинист, кој самиот дошол во просториите на ФМУ. Потоа со Анѓушев била договорена донацијата на клавирот. Досега музичарите од овој факултет свиреа на инструмент постар од 50 години.
Памер кој важи за голем пријател на Македонија и огромен љубител на музичката уметсност, зборуваше на македонски јазик, а потоа и на англиски, како што рече, во интерес на времето. Кога пијанистот Трпчески му се заблагодари на германски, тој се огласи од публиката, довикувајќи: „Разбирам македонски“, што ги расположи присутните во салата.
Кусо обраќање имаше и Анѓушев, кој рече дека подеднакво голема донација е и онаа на Трпчески на големата сцена.