Култура
Трпчески ја одушеви лондонската публика со македонските музички бисери

Деновиве, нашиот пијано виртуоз Симон Трпчески ја отвори престижната интернационална пијанистичка серија на Саут Банк центарот во Лондон
Целата сезона е посветена на 200-годишнината од раѓањето на Фредерик Шопен. Концертот на Трпчески во салата на Кралицата Елизабета беше поздравен со долготраен аплауз и овации. По делата од Хајдн, Моцарт и Шопен, концертот заврши со суитата Песни и шепотења на македонскиот композитор Панде Шахов, кој живее и работи во Велика Британија. Во публиката имаше и група Македонци кои со посебно задоволство слушнаа неколку транскрипции на македонски народни песни, меѓу кои беа и Ајде поминувам, Си заљубив едно моме, На Струга дуќан да имам и Сербез Донка, за која Трпчески напиша возбудлива каденца. Во текстот на програмата беа вклучени детали за потеклото и содржината на песните. Публиката со симпатии и интерес ги слушна овие македонски бисери, облечени во виртуозна пијанистичка фактура со очигледни џез влијанија.Критичарот Пол Рид од веб-порталот Класикал Сорс (Classical Source) со воодушевување пишува за концертот: „Изведбата на сонатата од Хајдн беше грандиозна, енергична, покажувајќи ги карактеристичните контрасти на бура и стремеж. Двете збирки на варијации од Моцарт полни со досетливост и фантазија: одушевувачка изведба на Трпчески!” Рид ја истакнува и аристократски-елегантната и мајсторска изведба на ноктурната од Шопен. Посебно внимание е посветено на лондонската премиера на суитата на Панде Шахов. Рид објаснува дека основа на композицијата се четири македонски народни песни, но и два кратки цитата од Шопен. „Делото на Шахов е страствена пијанистичка композиција со возбудливи влијанија од џезот во стилот на Стравински и Пуланк. Композицијата со својата енергична виртуозност е во доменот на Рахмањинов и сосема му одговараше на пијанистичиот стил на Трпчески”.Џорџ Хил од лондонски Гардијан, пак, потцртува дека изведбите на останатите дела беа авторитативни и рафинирано изведени: Хајдн – беспрекорно спакуван, а Шопен – тонски облагородено и внимателно звучен. Критичарот посебно се осврнува врз суитата на Шахов со уште повеќе детали: „композиторот покажа способност за креирање на пијанистичка фактура и му овозможи на Трпчески да создаде многу бои и атрактивна техника. Трпчески ја искористи оваа шанса со обете раце! Вистински богато и атрактивно дело, изведено од Трпчески со особена топлина и пожртвуваност”.Возбудливата програма од овој концерт, Трпчески ќе ја изведе и пред домашната публика на концертите во Охрид (7 ноември) и Велес (8 ноември).
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Хит-комедијата „Вечерва сме сами“ на 26 април во Националната опера и Балет

Хит комедијата „Вечерва сме сами“, во која Семир Гичиќ и Наташа Аксентијевиќ со својата маестрална игра освојуваат публика низ целиот регион, доаѓа во Скопје! На 26 април, љубителите на добриот хумор ќе имаат можност да ја гледаат оваа урнебесна претстава во „Националната опера и балет“.
Ова е динамична и духовита комедија која на забавен, но истовремено и длабок начин, ја прикажува комплексноста на љубовните односи. Преку препознатливи животни ситуации, неочекувани пресврти и духовити дијалози, публиката ќе ужива во приказна што ќе ја насмее, но и ќе ја натера на размислување.
„Вечерва сме сами“ го доловува балканскиот менталитет, каде човек често прифаќа сè она што, декларативно, никогаш не би прифатил. Специфичноста на ова тло е што и прифаќањето и неприфаќањето се подеднакво погрешни. А најтешко е да се убедиш самиот себе дека твојот живот навистина се случува, а не е туѓа лоша шега. Кога човек мисли дека нешто завршило, тоа дури тогаш почнува. Кога поверува дека разбрал, токму тогаш е изигран – по којзнае кој пат!
Оваа претстава носи приказна за љубовниот живот на двајца луѓе чии односи се нишаат помеѓу страсна љубов и немилосрдни судири. Преку одличната игра на Гичиќ и Аксентијевиќ, гледачите ќе се препознаат во комичните, но и реални сцени, кои ќе ги потсетат дека животот секогаш носи неочекувани пресврти.
Култура
Кинотеката на Македонија со зголемен буџет од 𝟣,𝟧 милион за 𝟤𝟢𝟤𝟧 година

Н.У. Кинотека на РС Македонија во 2025 година влегува со буџет од 7,5 милиони денари со кои ќе реализираат програмски активности од областа на заштитата на аудиовизуелните добра, проекти од меѓународна дејност и евроинтеграции, како и од издавачка дејност. Буџетот на единствената институција во државава што се грижи за националното аудиовизуелно наследство е зголемен за повеќе од 1,5 милиони денари во однос на минатата година.
Најголемиот дел од вкупната сума, односно 6,5 милиони денари, ќе бидат потрошени на тековни и нови проекти во областа на заштитата, како што се прибирање филмови и филмски материјали, документација и музејски ескпонати, обработка и каталогизација на прибрана граѓа, но и на годишната филмска програма во Кинотеката, преку која се обезбедуваат проекци на актуелни и култни филмски остварувања во една од најпосетените киносали во државата.
Годинава ќе се работи и на дигитална реставрација на уште едно класично дело од македонската кинематографија – играниот филм МАКЕДОНСКА КРВАВА СВАДБА (1967) на режисерот Трајче Попов, како и на дигитална реставрација на 25 анимирани филмови од македонската школа на анимиран филм, школа која беше активна во ‘70-те и ‘80-те години на 20. век (Д. Марковиќ, Б.Пејчинов, Д. Михајловски, итн.). Играниот филм МИС СТОН (1958) на режисерот Ж. Митровиќ што минатата година беше дигитално реставриран, а оваа 2025 година ќе го добие и своето блу-реј издание.
Во соработка со македонските културно-информативни центри во регионот, Кинотеката ќе организира и презентација на македонската кинематографија преку програма насловена како „Денови на македонски филм“, а на полето на издавачката дејност, покрај новиот број на Кинопис, се подготвува да излезе од печат и монографијата „70 Години македонски филмски плакат“.
Култура
Почина Наташа Маневска, драматург во штипскиот театар

Со огромна тага ја споделуваме веста за смртта на нашата колешка Наташа Маневска, драматург во НУЦК „Ацо Шопов“ – Штип, соопшти штипскиот театар.
Маневска беше член на нивниот колектив од 2011 година и во периодот од 2011 до 2015 година беше на чело на институцијата како директор.
Од 2016 година беше на работното место драматург.
Посмртните останки ќе бидат изложени во капелата на градските гробишта во Штип в четврток, 27.2.2025, од 13 до 14 часот.
Комеморација во нејзина чест ќе се одржи во Театар „Штип“ в петок, 28.2.2025 во 12 часот.