Култура
Битолските актери задоволни од оставката на директорот Огненовски

По оставката на директорот на Битолскиот Народен театар, што беше основно барање на актерскиот колектив при оваа национална установа, битолските глумци изјавија дека се надеваат дека оставката ќе биде прифатена од Министерството за култура
„Со оглед на нашите барања до директорот Сашо Огненовски, на 19 ноември се формираше штрајкувачки одбор и се најави штрајк по сите законски регулативи. До истекувањето на 48-те часа (законски период пред да започне штрајкот) кое завршуваше во петок навечер во 19 часот, од директорот добивме писмена изјава која ви ја испраќаме во целост, како и поштенската преписка со која го доказува испраќањето на неговата оставка до Министерството за култура на Република Македонија“, се вели во соопштието на битолските актери. Глумците од Народниот театар – Битола велат дека со оставката на директорот Онгеновски било исполнето нивното основно барање и дека очекуваат оваа оставка да биде прифатена од Министерството за култура, во интерес на колективот на НТБ. Исто така, актерите во дописот додаваат дека ќе го стопираат штрајкот.Во саботата навечер директорот на Народен театар Битола, Сашо Огненовски, поднесе неотповиклива оставка од функцијата директор на оваа национална установа што ја вршеше повеќе од една година. Оставката е поднесена по барање на колективот на театарот, кои во изминатите неколку дена го прекинаа извршувањето на работните задачи во оваа национална институција, незадоволни од менаџирањето на директорот Сашо Огненовски.Се очекува наскоро Министерството за култура да назначи нов директор на Битолскиот театар.Како главни причини за своето незадоволство, вработените во НТБ ги наведуваат игнорантскиот однос на директорот кон вработените и кон публиката, слабата посетеност на претставите, лошите услови за работа во театарската сала, лошо менаџирање на куќата, огромни хонорари за претстави кои се изведени само еднаш, ангажирање на анонимни режисерски имиња, злоупотреба на службената должност, во која се наведени прикривање на добиените средства од Општина Битола, издавање на салата на театарот без никаков паричен надомест, сметки од ресторани кои стигнуваат на сметка на театарот, своеволно преименување на работните места, неиплатени авторски хонорари, никаква комуникација со медиумите…„Нашиот протест е во полза на театарската куќа која низ годините наназад беше пример за еден од најдобрите на Балканот и се надеваме дека публиката и целокупната јавсност не‘ поддржува, знаејќи го фактот за повеќе годишното тонење на театарската куќа. Се надеваме дека сето ова што е наведено ќе биде репер при изборот на следниот директор на театарската куќа“, се вели во соопштението од Битолскиот театар.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) „Убав ден“ – нова песна на Горан Папаз

„Убав ден“ е насловена новата песна на Горан Папаз.
„Посебно сум горд на овој сингл затоа што дел од музиката ја создаде Дамиан, мојот син, а Гоце Симоноски ја заокружи оваа приказна изработувајќи прекрасен аранжман. Вокалите се на Дамиан Папаз и Сара Димитрова“, сподели музичарот.
Песната е снимена и работена во студиото на Димитар Димитров и во студиото на Гоце Симоноски.
Култура
СДСМ: Колку чинат екскурзиите на Љутков во странство со цела свита?

Додека институциите на културата едвај преживуваат, а вработените и понатаму се без исплатени плати, министерот за култура Зоран Љутков, заедно со голема партиска свита, си организираа „дипломатска“ екскурзија во Јапонија, велат од СДСМ преку соопштение.
„Со него се и министерот Тимчо Муцунски со сопругата, генералниот секретар на Владата и уште неколку „културни авторитети“, наводно за поддршка на ансамблот Танец и „јакнење на културната соработка“.
Колку точно лица брои оваа луксузна делегација? Колку народни пари беа потрошени за патувањето во Осака,за авионски билети, сместување, дневници, протоколарни вечери, гардероба и подароци?
И што, всушност, ќе донесат назад во Македонија? Освен албум со селфиња, објави за „успешни средби“ и неколку звучни фрази за „интеркултурен дијалог“?
Врв на иронијата, организирале и изложба посветена на архитектот Кензо Танге, визионерот што го проектираше Скопје по катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Истото Скопје кое ВМРО-ДПМНЕ, со истата оваа структура, го изобличи со стиропор и лажен барок преку проектот „Скопје 2014“.
Па кој има образ сега да го слави Кензо Танге, кога неговото дело беше грубо погазено со партиска стиропорна естетика и кич?
Граѓаните заслужуваат одговор: Колку ги чинат екскурзиите на Љутков, колку чини оваа парада? И дали културата е само алиби за туристички луксуз?“, велат од СДСМ.
Култура
Ал Пачино се плаши да го гледа култниот филм од 70-тите

Ал Пачино со децении ја изненадува публиката – не само со неговите прекрасни улоги, туку и со неговите лични преференци и необични изјави.
Иако неговото место меѓу актерските легенди е несомнено, Пачино сепак успева да ги збуни и насмее луѓето со неговото признание дека не ги гледал некои од најважните филмови на сите времиња – дури ни оние што ги направиле неговите поранешни соработници.
Еден таков случај го вклучува режисерот Вилијам Фридкин, човек чии филмови го одбележаа американскиот Нов бран, но и ги поместија границите на она што публиката може да го толерира.
Фридкин е познат по шокантните теми и бескомпромисниот стил на работа, а неговиот филм „Крстарење“ од 1980 година, со Пачино во главната улога, е запаметен по контроверзниот заплет и непријатната атмосфера.
Но, и покрај нивната професионална соработка, Пачино со години избегнуваше да го гледа еден од најпознатите филмови на Фридкин – од страв.
Филмот, кој ја шокираше публиката ширум светот и ја налути црквата, беше познат по долгите редици надвор од кината, луѓето што ги напуштаа кината поради гадење и шокантните приказни од сетот.
„Никогаш не сум го гледал „Егзорцист“.
Иако многу ја ценел работата на Фридкин, Пачино немал храброст да го гледа филмот кој се смета за еден од најстрашните на сите времиња.
Иако не се плаши да ги преземе најпребирливите улоги на екранот, овој филм го избегнува со децении. Но, со оглед на тоа колку длабоко тој филм влијаеше на културата и публиката ширум светот, можеби е само прашање на време кога Пачино конечно ќе одлучи да го види.