Култура
„Be Right Back“ на Георги М. Унковски во Мала станица

Одбележувањето на десетгодишнината од делувањето на Швајцарската програма за култура во Македонија ќе биде заокружено утревечер во Мала станица (20 часот), со претставувањето на фотографскиот проект „Be Right Back“ на Георги М. Унковски
Овој документарен фотографски проект на Унковски се состои од изложба и книга и се однесува на „гејмерската“ субкултура во Скопје, забележана преку група млади луѓе кои се дел од оваа заедница. Следејќи ги распространетите играчници, каде овие луѓе се среќаваат и ги делат своите искуства, овој проект ги бележи нивните навики и посветеност на компјутерските игри, претставувајќи ги со почит, такви какви што тие всушност се. Овој проект е реализиран во рамки на кооперативниот проект „Поинаков поглед – Проект за документарна фотографија“ на Македонскиот центар за фотографија.
Георги М. Унковски е роден 1988 година во Њујорк. Студира фотографија на Институтот за технологија во Рочесетр, САД. Покрај фотографијата, се занимава со филм и видео анимација. Добитник е на награда за најдобро видео во 2009 година на фестивалот „Imagine RIT“.
Инаку, сите настани кои беа дел од одбележувањето на 10-годишнината на Швајцарската програма за култура во Македонија, обединети под заеднички наслов „Диверзии“, беа од независната уметничка сцена. Швајцарската програма за култура, попозната под името Про Хелветиа, во изминатите 10 години поддржа вкупно 450 индивидуални проекти преку програмската линија „Мали акции“ и 8 среднорочни проекти, преку програмата „Кооперативни проекти“. Најголемиот придонес на Швајцарската програма за култура во Македонија е што ја промовираше културата како средство за социјални промени, со акцент на независната сцена, потоа децентрализацијата во културата, мултикултурализмот, развојот на руралната култура, а благодарение на оваа програма во Македонија почнаа да функционираат независните културни простори и организации („Локомотива – Центар за нови иницијативи во уметноста и културата“, „press to exit project space“, културните центри Точка и Место, Мултимедијалниот центар во Тетово, Македонскиот центар за фотографија, итн.) и преку нив популаризираше некои уметнички форми кои дотогаш не беа доволно застапени кај нас, како современиот танц и документарната фотографија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) „Убав ден“ – нова песна на Горан Папаз

„Убав ден“ е насловена новата песна на Горан Папаз.
„Посебно сум горд на овој сингл затоа што дел од музиката ја создаде Дамиан, мојот син, а Гоце Симоноски ја заокружи оваа приказна изработувајќи прекрасен аранжман. Вокалите се на Дамиан Папаз и Сара Димитрова“, сподели музичарот.
Песната е снимена и работена во студиото на Димитар Димитров и во студиото на Гоце Симоноски.
Култура
СДСМ: Колку чинат екскурзиите на Љутков во странство со цела свита?

Додека институциите на културата едвај преживуваат, а вработените и понатаму се без исплатени плати, министерот за култура Зоран Љутков, заедно со голема партиска свита, си организираа „дипломатска“ екскурзија во Јапонија, велат од СДСМ преку соопштение.
„Со него се и министерот Тимчо Муцунски со сопругата, генералниот секретар на Владата и уште неколку „културни авторитети“, наводно за поддршка на ансамблот Танец и „јакнење на културната соработка“.
Колку точно лица брои оваа луксузна делегација? Колку народни пари беа потрошени за патувањето во Осака,за авионски билети, сместување, дневници, протоколарни вечери, гардероба и подароци?
И што, всушност, ќе донесат назад во Македонија? Освен албум со селфиња, објави за „успешни средби“ и неколку звучни фрази за „интеркултурен дијалог“?
Врв на иронијата, организирале и изложба посветена на архитектот Кензо Танге, визионерот што го проектираше Скопје по катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Истото Скопје кое ВМРО-ДПМНЕ, со истата оваа структура, го изобличи со стиропор и лажен барок преку проектот „Скопје 2014“.
Па кој има образ сега да го слави Кензо Танге, кога неговото дело беше грубо погазено со партиска стиропорна естетика и кич?
Граѓаните заслужуваат одговор: Колку ги чинат екскурзиите на Љутков, колку чини оваа парада? И дали културата е само алиби за туристички луксуз?“, велат од СДСМ.
Култура
Ал Пачино се плаши да го гледа култниот филм од 70-тите

Ал Пачино со децении ја изненадува публиката – не само со неговите прекрасни улоги, туку и со неговите лични преференци и необични изјави.
Иако неговото место меѓу актерските легенди е несомнено, Пачино сепак успева да ги збуни и насмее луѓето со неговото признание дека не ги гледал некои од најважните филмови на сите времиња – дури ни оние што ги направиле неговите поранешни соработници.
Еден таков случај го вклучува режисерот Вилијам Фридкин, човек чии филмови го одбележаа американскиот Нов бран, но и ги поместија границите на она што публиката може да го толерира.
Фридкин е познат по шокантните теми и бескомпромисниот стил на работа, а неговиот филм „Крстарење“ од 1980 година, со Пачино во главната улога, е запаметен по контроверзниот заплет и непријатната атмосфера.
Но, и покрај нивната професионална соработка, Пачино со години избегнуваше да го гледа еден од најпознатите филмови на Фридкин – од страв.
Филмот, кој ја шокираше публиката ширум светот и ја налути црквата, беше познат по долгите редици надвор од кината, луѓето што ги напуштаа кината поради гадење и шокантните приказни од сетот.
„Никогаш не сум го гледал „Егзорцист“.
Иако многу ја ценел работата на Фридкин, Пачино немал храброст да го гледа филмот кој се смета за еден од најстрашните на сите времиња.
Иако не се плаши да ги преземе најпребирливите улоги на екранот, овој филм го избегнува со децении. Но, со оглед на тоа колку длабоко тој филм влијаеше на културата и публиката ширум светот, можеби е само прашање на време кога Пачино конечно ќе одлучи да го види.