Култура
Изложба на Роберт Дандаров во Мала станица

Утревечер, во 20 часот, во Националната галерија на Македонија, објект Мала станица, ќе се отвори изложбата на Роберт Дандаров, македонски уметник кој живее и твори во Њујорк, САД
Роберт Дандаров целиот свој работен век го третира фигуративниот принцип негувајќи го најчесто во форма на реализам (некаде споменат како 17-вековна фламанска техника на сликање) и тоа оној што некаде се класификува како нов, магичен, некаде како хипер, или пак, фотореализам. Фигуративните – реалистични претстави на актови и портрети се често поставени во нереален контекст или опкружување зголемувајќи го контемплативниот, магичен призвук на делото.Во конкретниот најнов циклус дела што ќе се поставени на увид на македонската јавност станува збор за гротескни дела, со доминантно присуство на сатира, но и на морбиден, грозоморен, сомнабулен ракурс, со карикатурална профилација, се во насока на исмејување, на критикување, на опомена, сето во преносна смисла, на денешното современо технизирано општество и на сите малформации и деформитети што современиот човек ги доживува обидувајќи се да биде дел од она што се нарекува ДЕНЕС. За таа намена создава “фантазмагорични паноптикуми” во кои митолошкиот, сакрален, историски визуелен лексикон и дијалог ги има примордијалниот белег и значење. Користејќи некои од митолошките наративи за “надреални и божествени”, “наказни” споеви, мутации, сквернавења; “искривени” житија за некои светители; аспекти од историјата и теоријата на уметноста, науката, литературата (акцентирајќи го својот широк спектар на интереси) или создавајќи сопствени, фантастични компилации и приказни, Дандаров креира нова “реалност”. Во нив експресивниот, “постдадаистички” или “постмодерен” симулакрум ја емфазира социјалната девијација на популарното општество, култура и ментален склоп. Уште еднаш, со своите дела, Дандаров потврдува дека сексот, крвта, насилството и смртта ги напојуваат и ги хранат обичниот смртник и неговата жед за скандал и ефемерност.Со помош на стилскиот и тематски номадизам, миксови, компилации и комбинации, Дандаров ја стигматизира перманентноста на апокалипсата, на драмата и трагедијата на нашата реалност, но во сето тоа “црнило” не губејќи ги духот и хуморот што иако крадешкум, сепак ги има.Роберт Дандаров е роден во Струмица, 1959 година. По завршувањето на Школата за применета уметност во Скопје доделена му е стипендија за Американската Академија за уметност во Чикаго. Оттаму тој бил поканет и на Националната Академија за дизајн во Њујорк, каде исто така му била доделенеа стипендија и каде дипломирал 1981 година.Во периодот од 1980 до 1990 Дандаров учествувал на многубројни самостојни и групни изложби во САД и Европа, вклучувајќи и разновидни изложби во Германија, Холандија и Белгија.Во 1999 се преселил во Доминиканската Република, каде минал две години како уметник – резидент и како професор по сликарство на школата за дизајн „Алтос де Шавон“, збратимена со школата за дизајн „Парсонс“ во Њујорк.Во 2001 Дандаров поминал една година во Антверп, Белгија, студирајќи ја техниката на седумнаесет вековните фламански сликари и подготвувајќи серија на дела за самостојната изложба во Музејот на современата уметност во Скопје.Роберт Дандаров моментално живее и работи во Бруклин, Њујорк.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) „Убав ден“ – нова песна на Горан Папаз

„Убав ден“ е насловена новата песна на Горан Папаз.
„Посебно сум горд на овој сингл затоа што дел од музиката ја создаде Дамиан, мојот син, а Гоце Симоноски ја заокружи оваа приказна изработувајќи прекрасен аранжман. Вокалите се на Дамиан Папаз и Сара Димитрова“, сподели музичарот.
Песната е снимена и работена во студиото на Димитар Димитров и во студиото на Гоце Симоноски.
Култура
СДСМ: Колку чинат екскурзиите на Љутков во странство со цела свита?

Додека институциите на културата едвај преживуваат, а вработените и понатаму се без исплатени плати, министерот за култура Зоран Љутков, заедно со голема партиска свита, си организираа „дипломатска“ екскурзија во Јапонија, велат од СДСМ преку соопштение.
„Со него се и министерот Тимчо Муцунски со сопругата, генералниот секретар на Владата и уште неколку „културни авторитети“, наводно за поддршка на ансамблот Танец и „јакнење на културната соработка“.
Колку точно лица брои оваа луксузна делегација? Колку народни пари беа потрошени за патувањето во Осака,за авионски билети, сместување, дневници, протоколарни вечери, гардероба и подароци?
И што, всушност, ќе донесат назад во Македонија? Освен албум со селфиња, објави за „успешни средби“ и неколку звучни фрази за „интеркултурен дијалог“?
Врв на иронијата, организирале и изложба посветена на архитектот Кензо Танге, визионерот што го проектираше Скопје по катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Истото Скопје кое ВМРО-ДПМНЕ, со истата оваа структура, го изобличи со стиропор и лажен барок преку проектот „Скопје 2014“.
Па кој има образ сега да го слави Кензо Танге, кога неговото дело беше грубо погазено со партиска стиропорна естетика и кич?
Граѓаните заслужуваат одговор: Колку ги чинат екскурзиите на Љутков, колку чини оваа парада? И дали културата е само алиби за туристички луксуз?“, велат од СДСМ.
Култура
Ал Пачино се плаши да го гледа култниот филм од 70-тите

Ал Пачино со децении ја изненадува публиката – не само со неговите прекрасни улоги, туку и со неговите лични преференци и необични изјави.
Иако неговото место меѓу актерските легенди е несомнено, Пачино сепак успева да ги збуни и насмее луѓето со неговото признание дека не ги гледал некои од најважните филмови на сите времиња – дури ни оние што ги направиле неговите поранешни соработници.
Еден таков случај го вклучува режисерот Вилијам Фридкин, човек чии филмови го одбележаа американскиот Нов бран, но и ги поместија границите на она што публиката може да го толерира.
Фридкин е познат по шокантните теми и бескомпромисниот стил на работа, а неговиот филм „Крстарење“ од 1980 година, со Пачино во главната улога, е запаметен по контроверзниот заплет и непријатната атмосфера.
Но, и покрај нивната професионална соработка, Пачино со години избегнуваше да го гледа еден од најпознатите филмови на Фридкин – од страв.
Филмот, кој ја шокираше публиката ширум светот и ја налути црквата, беше познат по долгите редици надвор од кината, луѓето што ги напуштаа кината поради гадење и шокантните приказни од сетот.
„Никогаш не сум го гледал „Егзорцист“.
Иако многу ја ценел работата на Фридкин, Пачино немал храброст да го гледа филмот кој се смета за еден од најстрашните на сите времиња.
Иако не се плаши да ги преземе најпребирливите улоги на екранот, овој филм го избегнува со децении. Но, со оглед на тоа колку длабоко тој филм влијаеше на културата и публиката ширум светот, можеби е само прашање на време кога Пачино конечно ќе одлучи да го види.