Култура
Полската кураторка и уметничка Јоана Варша со предавање во Мала станица

Во организација на press to exit project space во просториите на Македонскиот центар за фотографија во Мала станица утревечер во 19 часот, ќе се одржи предавање, проекција и промоција на книга на полската кураторка и уметничка, Јоана Варша
Предавањето е со наслов „Јавна уметност во поранешниот комунистички стадион и наследството на посткомунистичката архитектура“ и се однесува на нејзиниот кураторски проект „Затворање на стадионот Х“ кој е инспириран од стадионот во Варшава изграден во 1955 на десетгодишнината од завршувањето на војната, а по осумдесеттите се распадна и стана посткомунистички дух. Долготрајното (не)присуство среде посткомунистичкиот град, невидливоста на виетнамското малцинство кое на некој начин го обнови стадионот, расправата околу новиот Национален стадион за европското првенство во фудбал во 2012 и недостигот критичка дебата за поствоеното архитектонско наследство на Полска се некои од прашањата со кои се зафајќа овој проект.Како резултат од ова истражување произлегоа проекти од ангажирана и полудокументарна природа – прошетка, фудбалски натпревар, неделна радио-станица, претстава на градилиште, изложба на живи луѓе – кои ги обработуваа проблемите на сеќавањето, распаѓањето, моќта на фантазијата, двосмисленостите и иднината, како и проблематичната егзотика на место кое исчезнува. Во делот на проекции ќе бидат прикажани следниве видео и аудио документации: „Пат до Азија: акустична прошетка низ виетнамскиот дел од Стадионот на десетгодишнината“ (2006); „Боњек!“ (2007); и „Радио пренос од стадионот на Радио Симулатор“ (2008).Во рамки на овој настан ќе биде промовиран и зборникот „Стадионот Х – место кое не ни постоеше“ кој содржи избор од текстови од различни автори кои даваат повеќеслоен поглед на распадот на тоа место и неговото постоење како град во град, а ги овековечува и низата живи уметнички проекти. Јоана Варша е кураторка и уметничка на граница меѓу визуелните и изведувачките уметности и директорка на Фондација Лора Палмер. Претежно работи во јавен простор, со невидливи, минливи или инсценирани ситуации – низ виетнамската заедница во Варшава, претставништвото на израелската младина во Полска, или постсоветското архитектонско наследство во Ерменија и Грузија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Солунскиот државен симфониски оркестар првпат во Скопје

Солунскиот Државен Симфониски Оркестар за прв пат во неговото 66 годишно постоење настапува во Скопје во салата на Филхармонија на 17 Мај 2025 19.30 часот, со дела од Емилиос Риадис и Морис Равел со специјални гости од двете земји, како водечката Грчка сопранистка Мирто Папатанасиу и светски реномираниот пијанист Симон Трпчевски од РС Македонија. Со Оркестарот ќе диригира реноминираниот Грчки диригент Владимирос Симеонидис.
На програмата се дела од Морис Равел и неговиот грчки студент Емилиос Риадис, на чествување на 150 годичницата од раѓањето на Морис Равел и 90 годишна од смртта на најголемиот Солунски композитор Емилиос Риадис, вклучувајќи ја и светската премиера на симфониската свита од операта “Галатеиа”.
Сабота,Мај 17, 2025 во 19:30 часот Филхармонија Скопје
Сопран: Мирто Папатанасиу Пијано: Симон Трпчевски Диригент: Владимирос Симеонидис
Билетите чинат 1.500 денари и се во продажба на https://www.filharmonija.mk.
Култура
(Видео) „Убав ден“ – нова песна на Горан Папаз

„Убав ден“ е насловена новата песна на Горан Папаз.
„Посебно сум горд на овој сингл затоа што дел од музиката ја создаде Дамиан, мојот син, а Гоце Симоноски ја заокружи оваа приказна изработувајќи прекрасен аранжман. Вокалите се на Дамиан Папаз и Сара Димитрова“, сподели музичарот.
Песната е снимена и работена во студиото на Димитар Димитров и во студиото на Гоце Симоноски.
Култура
СДСМ: Колку чинат екскурзиите на Љутков во странство со цела свита?

Додека институциите на културата едвај преживуваат, а вработените и понатаму се без исплатени плати, министерот за култура Зоран Љутков, заедно со голема партиска свита, си организираа „дипломатска“ екскурзија во Јапонија, велат од СДСМ преку соопштение.
„Со него се и министерот Тимчо Муцунски со сопругата, генералниот секретар на Владата и уште неколку „културни авторитети“, наводно за поддршка на ансамблот Танец и „јакнење на културната соработка“.
Колку точно лица брои оваа луксузна делегација? Колку народни пари беа потрошени за патувањето во Осака,за авионски билети, сместување, дневници, протоколарни вечери, гардероба и подароци?
И што, всушност, ќе донесат назад во Македонија? Освен албум со селфиња, објави за „успешни средби“ и неколку звучни фрази за „интеркултурен дијалог“?
Врв на иронијата, организирале и изложба посветена на архитектот Кензо Танге, визионерот што го проектираше Скопје по катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Истото Скопје кое ВМРО-ДПМНЕ, со истата оваа структура, го изобличи со стиропор и лажен барок преку проектот „Скопје 2014“.
Па кој има образ сега да го слави Кензо Танге, кога неговото дело беше грубо погазено со партиска стиропорна естетика и кич?
Граѓаните заслужуваат одговор: Колку ги чинат екскурзиите на Љутков, колку чини оваа парада? И дали културата е само алиби за туристички луксуз?“, велат од СДСМ.