Култура
Доделени Пулицеровите награди за 2010, во новинарство, публицистика и уметност

Во Њујорк, во понедeлник, беа објавeни имињата на добитниците и финалистите за Пулицеровата награда, најпрестижното американско признaние за новинарство и публицистика
Новинарската награда за јавна служба ја добил весникот Herald Courier од Бристол во Вирџинија, за написите на новнарот Даниел Џилберт за махинaциите со надоместоците за природниoт гас, кои ги примаат илајдници земјопоседници од југот на Вирџинија, написи кои поттикнаа истрага на парламентот на оваа сојузна држава.
Наградата за известување во вест во низа ја доби редкацијата на весникот The Seattle Times, за покривањето на инцидентот и 40-часовната потера по убиецот откако беа убиени четворица полицајци додека пиеја кафе во еден локал подготвувавајќи се да ја преземат нивната смена.
Наградата за истражувачко новианрство ја добија Барбара Лејкер и Венди Рудерман од Philadelphia Daily News за написите за оптпадничка полициска екипа за борба против трговијата со дрога, како и Шери Финк од ProPublica, во соработка со The New York Times Magazin за приказната за лекари од една болница отсечена со ураганот Катрина во 2005 г.
Наградата за аналитичко известување ја доби Мајкл Мос и членовите на редакцијата на The New York Times за пишувањето за хамбургерите затруени со бактерии и за други проблеми со безбеднста на храната во САД.
Наградата за локалното известување е доделена на Ракел Ралтиџ од Milwaukee Journal Sentinel, која пишувала за измамите и злоупотребите во програмите за грижа за деца од сиромашни семејства.
За национално известување награден е Мат Ричтел и членовите на редакцијта на The New York Times за написот за опасната употреба на мобилни телефони, компјутери и други апарати при управувањето со автомобили.
Наградата за меѓународно известување ја добил Ентони Шадид од The Washington Post за серијата написи за Ирак за повлекувањето на американските сили и наследството коешто останува зад нив.
Наградата за посебен прилог ја доби Џејн Веингартен, исто така од The Washington Post, за статија за родителите кои случајно ги усмртиле своите деца, заборавајќи ги заклучени во автомобилите.
Во The Washington Post дојде уште една награда, за коментар која ја доби Кетлин Паркер за колумната посветена на спектарот политички и етички прашања. Наградата за уметничка критика ја доби Сара Кауфман исто така од за нејзиниот пристап во критиката за современиот танц.
Наградата за пишување уводници им е доделена на Тод Робинсон Колин Мекејн и Вилијам Мекензи од Dallas Morning News, а за карикатура на Марк Фиоре, самостоен автор кој обајвува во San Francisco Chronicle.
За фотографии во серија наградена е Мери Чинд од The Des Moines Register, за снимање на спасителите кои од вода се обидуваат да извадат една жена, додека, пак, наградата за репортажна фотографија ја доби Крег Волкер од The Denver Posta, за портрет на тинејџер кој се пријавил во американската војна во екот на насилствата во Ирак .
Во понеделник навечер беа обајвени и имињата на добитниците на Пулицеровите награди за уметност, кои ги добија за белетристика – романот Tinkers, на Пул Хардинг (Bellevue Literary Press), за драма рок-мјузиклот Next to Normal, на музика на Том Кит на текст и стихови на Брајан Јорки.
За историска литература наградена е „Lords of Finance: The Bankers Who Broke the World” на авторот Лиакат Ахмед (The Penguin Press), за биографија „The First Tycoon: The Epic Life of Cornelius Vanderbilt by T.J. Stiles” на авторот Алфред Кноф. За поезија е наградена книгата „Versed”, на авторот Ри Армантрут (Wesleyan University Press), за публицистика „The Dead Hand: The Untold Story of the Cold War Arms Race and Its Dangerous Legacy“, напишана од Дејвид Хофман (Doubleday) а за музика е награден Виолинскиот концерт на Џенифер Хајгдон.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
„Жива досада“ – новата претстава на МНТ набргу пред македонската публика, ги охрабрува децата да веруваат во магијата на играта

Денеска почнаа првите читачки проби за претставата „Жива досада“, авторски проект на актерките Билјана Јовановска, Изабела Јакимова и Нина Деан, во која играат заедно со Гоце Андонов.
Темата на претставата е досадата на децата во денешното време, каде што авторите ги охрабруваат како децата така и родителите да остават да им биде досадно без да ги окупираат со разно-разни обврски, само за да ја избегнат досадата.
Ликовите на децата, Давид и Бојана, кои се претставници на децата на денешното време, во еден момент се среќаваат со дел од ликовите на Недојдија, каде што во одреден момент си ги менуваат местата, со цел да докажат во чие време е подосадно. Претставата поентира со тоа што ги охрабрува децата да веруваат во магијата на играта, како и да научат да комуницираат вербално помеѓу себе.
Костимограф е Валентина Чонкова, а сценограф е Мартин Манев.
Премиерната изведба се очекува кон втората половина на април или на почетокот на мај 2025 година.
Култура
Чевствување по повод 61 годинаа од смртта на Милтон Манаки

Денес се навршуваат 61 година од смртта на првиот филмски снимател на Балканот, Милтон Манаки.
Во негова чест, на Влашките гробишта во Битола, свежо цвеќе положија, во име на општина Битола, советниците Марица Тодоровска и Борче Корлевски како и други делегации, претставници на конзуларни претставништва, вљубеници во филмската уметност и други граѓани.
Организатори на чествувањето се Кино – видео клуб ,,Студио Милтон Манаки ” од Битола и Комуната на Власите армните ,,Браќа Манаки”, со поддршка од Општина Битола.
„Денес се навршуваат 61 година од упокојувањето на Милтон Манаки и дојдовме да оддадеме достојна почит, заедно со претставници на Општина Битола, Здружението „Комуната на Власите“ и Кино клубот, како и дипломатските претставништва на Република Грција и Република Романија, Кинотека на Македонија и други институции и организации, кои изразија желба да положат цвеќе и да ја дадат својата почит кон Милтон, кој навистина, според мене, колку што е заслугата на Јанаки, заслугата на Милтон е уште поголема, затоа што во едни турбулентни времиња, тој успеа да ги сочува сите овие материјали, кои денес се чуваат дел во Кинотеката на Македонија, тоа е филмскиот материјал и дел во архивот, каде што се чува најголемиот фотографски и друг материјал, којшто секако претставува едно огромно културно богатство за Република Македонија. Материјалите се во фаза на целосна дигитализација, така што ќе може секој граѓанин да пристапи, да види и да истражува, што навистина оставиле Браќата Манаки, за нас навистина големо културно богатство“, изјави Стефче Хаџи Андоновски од Здружението „Комуната на Власите“ и Кино клубот „Милтон Манаки“.
Хаџи Андоновски, нагласи дека оваа година се одбележуваат 120 години од доаѓањето на „Камерата 300“ во Битола и предложи по овој повод да биде организиран соодветен настан со кој ќе биде одбележан овој значаен јубилеј.
Култура
Cамостојна изложба на Анита Огњановска

Изложбата насловена „Во спокој“ е деветта самостојна изложба на Анита Огњановска, чие отворање ќе се одржи на 5 март 2025 година, со почеток во 20:00 часот, во двата изложбени салони, Империјал 1 и Империјал 2, во Културно-информативниот центар (КИЦ) – Скопје.
Огњановска повторно се претставува пред македонската публика со нов циклус дела кои истражуваат теми како личните емоции, секојдневните моменти и симболиката на деталите кои носат длабока значајност. На изложбата ќе бидат претставени околу 40 дела, главно изработени во голем формат, со техники како масло, ладен восок, акрил и комбинирана техника на платно.
Изборот на делата за оваа изложба е направен од професорот Костадин Танчев – Динка, познат графичар, графички дизајнер и сликар. Осврт на творештвото на Анита Огњановска ќе направи професорот Владимир Мартиновски – истакнат поет, есеист и книжевен преведувач. Дополнително, поетесата Ана Бунтеска напиша песна насловена „Во спокој“, инспирирана од сликите кои ќе бидат дел од оваа изложба, и истата ќе биде претставена на отворањето.
Концептот на изложбата „Во спокој“
Огњановска ги претставува своите дела како метафори за животот – навидум едноставен, но исполнет со слоеви комплексни емоции и искуства. Нејзините апстрактни композиции ја истражуваат интеракцијата помеѓу бојата и текстурата, создавајќи хармонија која ги повикува гледачите да откријат скриени значења под површината. Текстурите ја симболизираат слоевитоста на времето и искуствата, додека хоризонтите се прикажани како симбол на надеж и бесконечни можности.
Огњановска вели дека нејзините дела содржат елементи на охрабрување – потсетници дека под хаосот постои ред, а под немирот – спокој. Во нив таа ги истражува љубовта и страста како движечки сили на креативноста, но и теми како надминување лични стравови и пронаоѓање внатрешна храброст.
За Анита Огњановска
Анита Огњановска е ликовен уметник од Скопје со над 15 години искуство. Покрај самостојните изложби во Македонија, Хрватска и Данска, нејзините дела биле дел од групни изложби во Шпанија, Италија, Косово, Грција, Турција, Босна и Херцеговина, Франција, Данска и Австралија. Таа активно учествува на уметнички симпозиуми и колонии низ светот, што придонесува за збогатување на нејзината уметничка визија. Учеството на значајни настани како Salon d’Automne и Salon de Beauxarts во Париз и изложбите KUNST FOR ALLE во Копенхаген и Архус ја потврдуваат нејзината растечка препознатливост во светот на современата уметност. Нејзините дела се застапени во галерии во Данска, Грција и Австралија и се дел од приватни колекции ширум светот.