Култура
„Сотби“ презентираше во Москва
Минатата седмица аукциската куќа „Сотби“ (Sotheby’s) претстави изложба во Москва, како вовед од врвните претстојните аукции „Руска уметност“ и „Импресионистите и уметноста на дваесеттиот век”
„Нашата работа во Русија и во државите од поранешната Заедница на независни држави го доживува во моментов највисокито врв од ваквата активност проследена со зголемен обем на продажба“, изјави на прес-конференција во Москва заменик претседателот на бордот на Сотби Европа, лордот Марк Полтимор претставувајќи ја изложбата во Историскиот музеј.Според Полтимор, минатата година била тешка од економска гледна точка, но пазарот на уметнички дела се опоравил многу побрзо отколку што се очекувало. Што може да се толкува дека имотните се свртуваат кон нов вид бизнис, вложувајќи во скапите уметнички дела. Чии вредност и постојано растат. Како што известува Сотби, изненадувачки на споменатата изложба големо внимание предизвикал фовистичкиот пејзаж на Андре Дерен „Дрвјата во Колиуре“ од збирката на Анброаз Волар. Вреди да се напомене дека ова е најскапата работа на уметноста која беше донесена во Москва која е проценета меѓу девет и 14 милиони фунти. По овој пејзаш следува,с поред цената сцената на Пјер Бонар „Утро.Јадиатор“ која е процента на 2,5 до 3,5 милиони фунти/Во Москва беше изложено и делото на Пабло Пикасо „Жена која седи со мачка“ која е проценета на шест милиони фунти како и сликата „Камердинера“ на Хаиме Сутен чија цена се движи мешу седум и девет милиони фунти. Овие дела, како и онаа на Анри Матис всушнсо скицата за „Розева голотија“ која може да достигна цена до 2,5 милиона фунти се поставени на изложбената аукција „Импресионистите и уметноста на дваесеттиот век“, кој ќе се одржи во Лондон на 22 јуни. На лчондонската аукција ќе биде поставено и делото „Кловн“ на руската уметница Марија Василјева чија првишна цена ќе биде 100 илјади фунти. Според директорот на „Сотби” за Русија, Михаил Каменски, оваа поставка не е случајна.„Ние не ги изложивме во близината на Пикасо Василјева а до Матис Серебрјакова, заради недостиг од простор. Нашата намера беше да се потенцира дијалогот на културите“, вели Каменски. Задолжената во акуциската куќа за руската уметност, Џо Викери, подготвува изложба на дела од колекции и портрет на издавачот Зиновија Гржебина од четката на Јуриј Аненков која е проценета мешу 800 илјади и 1.200.000 фунти. Седумдесет години овој портрет бил во семејството Гржебинм но досега не беше проценета неговата точна вредност. Тие досега не знаеле ништо за тоа, но кога ја однесле сликата за обработка на резбаната рамка, им биле отворени очите какво ремек дело претставува тоа што го поседуваат. Исто така, на „Сотби“ најавува и дека ќе ги псотави делата на славниот Фаберже, на аукција за руски декоративни и применетите уметности, која ќе се одржи во Лондон на 9 јуни. Мешу нив се и една дворска ваза, која според легендата била наменета за чќерката на рускито цар Николај Први која била мираз за ќерка му Олга, проценета на 1.200.000 фунти, потоа скапоцени рамки за фотографии и слики кои се од 40-те години на 19.-от век кои се проценети на 250 илајди фунти а се во сосптвеност на германско кнежевско семејство.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

