Култура
Плетнев се врати на Талјанд
Славниот руски пијанист и диригент Михаил Плетнев откако на 13-ти о.м. со Симон Трпчески и Рускиот национален оркестар настапи на отворањето на 50 јубилејно издание на Охридско културно лето, во сабота допаувал на Талјанд каде во недела ќе се појави пред судот
Ова информација за руската агенција РИА Новости ја потврдила портпаролката на Рускиот национален оркестар, Светлана Чапљигина. Михаил Плетнев е осомничен за полов напад врз малолетник, но од тајландскиот суд беше ослободен времено за продолжување на неговата меѓународна концертна активност, односно неговото гостување во Охрид, со задолжение да се јави пред судот на 18-ти јули. „Колку што ми е познато, тој е веќе на Тајланд“, повторила Чапљигина на прашањето каде се наоѓа во моментов маестро Плетнев. Судот во градо Патаја во тајландската провинција Чонбури на 7-му јули го ослободи Плетнев со кауција да може привремено да ја напушти земјата. Според тајландските закони, во рок од 12 денови, судот мора да го потврди или да ја измени мерката преземена спрема осомничениот кој точно тој ден лично мора да се појави за да ја слушне одлуката на судот. Во врска со апсењето на Плетнев, неговите соработници соопштија дека се работи за грешка, односно познатиот диригент бил заменет со друго лице од Тајланд, на кое тој му ја имал изнајмено куќата која ја поседува во Бангкок.На 7-ми јули по сослушувањето во судот беѓе пуштен со кауција од девет илјади долари. Доколку биде прогласен за виновен, тој би можел да биде осуден на 20 години затвор.Тајландската полиција соопшти дека рускиот музичар е уапсен по дојавата на Трајпоб Бунмасонг, Тајланѓанец обвинет за силување на дете и вмешаност во синџир на детска проституција. Полицијата додаде дека има и изјава на 14-годишното момче, кое тврди дека Плетнев го силувал двапати во куќата на Трајпоб, во која живеел една година.Плетнев живее повремено на Тајланд последните 15 години. Плетнев вели дека Трајпоб се грижел за неговиот имот додека бил на пат и дека не знае за наводната вмешаност на Трајпоб во синџир со детска проституција. Рускиот уметник рече дека станува збор за недоразбирање и дека нема намера трајно да го напушти Тајланд.Плетнев во 2005 г. доби награда Греми за аранжманот за „Пепелашка“ на Сергеј Прокопиев. Во Бангкок настапуваше набрзо како диригент-гостин на Симфонискиот оркестар. Сопственик е на ресторан и неколку фирми на Тајланд.Тајланд веќе подолго време важи како рај за педофилите и туристите гладни за малолетнички секс поради раширената проституција и слабите закони.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
MUSICAL – десетта јубилејна инклузивна танцова претстава
„Dancers United“ оваа година одбележува 10 години од инклузивните танцови претстави каде сите танчари на танцовото студио ја слават различноста преку танц, музика и уметност.
Десеттата јубилејна инклузивна танцова претстава „MUSICAL“ по сценарио и режија на Сара Кочан ќе се одржи на 3 Декември – Светскиот ден на лицата со попреченост во Македонскиот Народен Театар со почеток од 19:00 часот.
Во танцовата претстава „MUSICAL“ ќе учествуваат повеќе од 200 танчари од различна возраст кои со своите танцови перформанси уште еднаш ќе покажат и докажат дека танцот е универзален јазик кој ги обединува сите без оглед на полот, возраста, можностите и способностите.
Инклузивната претстава е поддржана од Комерцијална Банка и е дел од програмата на Министерството за култура и туризам за поддршка на проекти од национален интерес.
Култура
Изложба на Клелија Живковиќ – „Не си одам дома“
Изложбата „Не си одам дома“ на младата уметница Клелија Живковиќ ќе се одржи на 3 декември во националната галерија „Мала станица“, со почеток во 20 часот.
Изложбата, којашто ќе биде отворена до 14 декември, е дел од наградата „ДЕНЕС“, која ја организира „Факултет за работи што не се учат“ (ФРУ). Содржи дела создадени во периодот од 2023 – 2024 година.
– Тишината во темнината е поинаква од тишината на денот. Кога ќе стивне денот, шепотот најјасно се слуша. Изговореното и премолченото женско знаење. Молитвите и баењето долги колку еден здив. Насилството од кое се штитиме една со друга. Насилството што си го нанесуваме една на друга. Ужасот што го обзема односот кој некогаш бил безбеден. Она што не си дозволуваме да го именуваме, а кое клокоти во нашите клетки и не дозволува да биде занемарено. Угнетувањето на нашата планета и на нашите тела се истата приказна. Расткајувањето на светот што умира може да се случи само со љубов и грижа. Оваа изложба е мојот пренос од меѓусветот. Од несветот. Од разсветот. Ја сочинуваат неуредноста на оживувањето, блуењето на насилството, живоста на оплакувањето, еротичноста на распаѓањето. Му ја посветувам на мојот вресок – вели авторката Живковиќ.
Клелија Живковиќ, родена во 1989 година, е трансдисциплинарна уметница од Скопје. Таа е формално образована во неколку дизајн-дисциплини, а нејзината работа е теоретски, материјален и искуствен увид во границите, физичките, психолошките, емотивните и духовните бариери што ги создаваме за да се спознаеме себеси како битија што зафаќаат простор и кои ни овозможуваат површина за контакт со опкружувањето.
Во 2021 година, студиото „Приватен принт“ ја издаде нејзината прва уметничка книга „Prototyping tenderness: a personal log of a dying world”, каде се одржа и нејзината прва самостојна изложба со истото име.
Таа ја доби наградата „Ладислав Баришиќ“ од АИКА Македонија за нејзиното предлог-истражување „Дизајн за оживување“ во 2022 година, а во 2023 година ја доби наградата „ДЕНЕС“ за млади визуелни уметници. Има учествувано на неколку групни изложби во Северна Македонија и меѓународно, вклучувајќи го Биеналето за Западен Балкан во Јанина, „Под земја полесно се дише“ во Скопје, Биеналето на млади уметници и „Настан од една нишка: Глобални наративи во текстил“ во Музејот на современата уметност – Скопје.
Култура
Мултимедијален проект „Мечтаење помеѓу празното и празнината“ на Билјана Петровска и Марина Цветановска
Денеска, со почеток од 18:30 часот, во галеријата на Македонскиот културно-информативен центар во Софија ќе се одржи мултимедијалниот проект „Мечтаење помеѓу празното и празнината“ – солистички концерт на авторска музика на Билјана Петровска (соло пијано) и сценска визуелна инсталација на Марина Цветановска-Мартиновска.
За проектот:
Потребата да се дополнуваат музиката и визуелното во просторот е карактеристика на наведените уметнички во претходните уметнички настапи, од каде и произлегува оваа идеја. При тоа наоѓајќи ја заедничката фреквенција преку современ пристап и обработка на заедничка тема мечтаењето, желбите и потребите на луѓето во секојдневието. Всушност создавајќи ги своите форми за сценската инсталација, Марина ги работи под инспирација на музиката на Билјана Петровска.
Музиката на албумот на Билјана е инспирирана од мелодии и мотиви фолклорни песни, од она за кое се претпоставува сите го имаме запишано во нашиот код. Самиот стил на компонирање, амбиентален и медитативен донесува моменти во кои се чувствува инспирацијата од уметничките композиции и форми на Марина.
Современата релаксирачка и амбиентална музика на Билјана Петровска уште повеќе го оформува невидливото, исполнувајќи го празниот волумен со изведба на пијано звуци во современиот стил. Во целина, композициите создадени во умерено темпо, со мелодиски линии и хармонски подлоги со музикална, концептуална структура и позадина, поседуваат приемчивост и слушливост. Употребата на мелодијата и изедначените ритмизации во хармонската основа во нив, остваруваат наизменично прелевање на тонски бои со изразена суптилност. Нивното преплетување и дијалог во разните гласови и регистри, вообичаениот вовед, наместа вметнатите разработки на тематските мотиви во композициите, доведуваат до создавање на чувствено-контемплативни и медитативни расположенија, ја дополнуваат креацијата на Марина Цветаноска – Мартиновска и создаваат чувство на исполнетост, релаксираност и современо естетско визуелно и музичко оплеменување на просторот и доживување кај реципиентите.
Програма
Самовила (Fairy) оп. А
Сон ( dream ) оп. A
Исчекување (Anticipation) оп. A
Носталија (Nostalgy) оп. Ц
Вечно твоја (Forever yours) оп. A
Сеќавање (Memory) op. 1
Молк (Silence) оп.A
Единаесеттиот час (Тhe eleventh hour) – Никола Стојковски, аранжман за пијано Билјана Петровска
Мечтаење (Daydreaming) оп. A
Жед (Thirst) оп. A