Култура
Пијано валцери со Петер Лаул

Концертот во „Света Софија“ иако не беше посетен според рејтингот на Лаул, за оние што присуствуваа беше вистински музички настан. Аплаузот и трите биса покажаа дека овој уметник остави силен впечаток кај присутните и им овозможи исклучителна и возбудлива музичка вечер
Рускиот пијанист Петер Лаул, според податоците од програмата за концертот е еден од најнаградуваните руски пијанисти па и со онаа најпрестижната – почесен медал „За достигнувања во уметноста“ доделен од Министерството за култура на Руската Федерација. Соработувал со диригентите Шостакович, Гергиев, Касадесус и со најпознатите оркестри во Русија и пошироко.Последниве години негова специјалност се солистички концерти со валцери од познати композитори. Со овој „рецепт“ е исклучително активен и атрактивен со концерти низ целиот свет.Концертот во „Света Софија“, иако не беше посетен според рејтингот на Лаул, на што веројатно влијаеше и цената на влезницата – илјада денари, за оние што присуствуваа беше вистински музички настан. Аплаузот и трите биса покажаа дека овој уметник остави силен впечаток кај присутните ии м овозможи исклучителна и возбудлива музичка вечер.По минатогодишниот рецитал на рускиот пијанист Березовски, публиката остана со подотворени усти, и многумина си заминаа со впечаток дека тоа е врвот на репродуктивната пијано изведба. Нема да згрешиме ако кажеме дека таквото ланско чувство како да ни се повтори со Петер Лаул. Лаул успеа да ја разбие фамата за валцерот како излитена, замината и затворена музичка форма. Валцерите во негова изведба добија сосема поинаква, возбудлива, па дури и драматична димензија. Пијанисимата беа како звук на лебдечки пердув а фортисимата буквлно го поместуваа пијаното од место. Магијата на интерпретацијата кај Лаул е во неговите динемички и ритмички аранжмани на композициите. Се сомневам дека Јохан Штраус го напишал својот ,,Гринфелд“, онака како што Лаул го отсвири. Тој како да сакаше да не увери дека валцерот и тоа како може да се џезира. Не, не се работи за импровизација туку за сосема прецизно и виртузно техничко и динамичко читање на оригиналната партитура. Темпата беа толку пеколни, на граница на можното. Лаул како да извршил генеричка модификација на делата на Брамс, Вебер, Чајковски, Дебиси, Шопен, Лист и Равел. Оние кои беа на концертот на Петер Лаул уште долго ќе се сеќаваат како на незаборавна вечер со брилијантен и виртуозен уметник, на свој начин поинаков од други пијанисти.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) „Убав ден“ – нова песна на Горан Папаз

„Убав ден“ е насловена новата песна на Горан Папаз.
„Посебно сум горд на овој сингл затоа што дел од музиката ја создаде Дамиан, мојот син, а Гоце Симоноски ја заокружи оваа приказна изработувајќи прекрасен аранжман. Вокалите се на Дамиан Папаз и Сара Димитрова“, сподели музичарот.
Песната е снимена и работена во студиото на Димитар Димитров и во студиото на Гоце Симоноски.
Култура
СДСМ: Колку чинат екскурзиите на Љутков во странство со цела свита?

Додека институциите на културата едвај преживуваат, а вработените и понатаму се без исплатени плати, министерот за култура Зоран Љутков, заедно со голема партиска свита, си организираа „дипломатска“ екскурзија во Јапонија, велат од СДСМ преку соопштение.
„Со него се и министерот Тимчо Муцунски со сопругата, генералниот секретар на Владата и уште неколку „културни авторитети“, наводно за поддршка на ансамблот Танец и „јакнење на културната соработка“.
Колку точно лица брои оваа луксузна делегација? Колку народни пари беа потрошени за патувањето во Осака,за авионски билети, сместување, дневници, протоколарни вечери, гардероба и подароци?
И што, всушност, ќе донесат назад во Македонија? Освен албум со селфиња, објави за „успешни средби“ и неколку звучни фрази за „интеркултурен дијалог“?
Врв на иронијата, организирале и изложба посветена на архитектот Кензо Танге, визионерот што го проектираше Скопје по катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Истото Скопје кое ВМРО-ДПМНЕ, со истата оваа структура, го изобличи со стиропор и лажен барок преку проектот „Скопје 2014“.
Па кој има образ сега да го слави Кензо Танге, кога неговото дело беше грубо погазено со партиска стиропорна естетика и кич?
Граѓаните заслужуваат одговор: Колку ги чинат екскурзиите на Љутков, колку чини оваа парада? И дали културата е само алиби за туристички луксуз?“, велат од СДСМ.
Култура
Ал Пачино се плаши да го гледа култниот филм од 70-тите

Ал Пачино со децении ја изненадува публиката – не само со неговите прекрасни улоги, туку и со неговите лични преференци и необични изјави.
Иако неговото место меѓу актерските легенди е несомнено, Пачино сепак успева да ги збуни и насмее луѓето со неговото признание дека не ги гледал некои од најважните филмови на сите времиња – дури ни оние што ги направиле неговите поранешни соработници.
Еден таков случај го вклучува режисерот Вилијам Фридкин, човек чии филмови го одбележаа американскиот Нов бран, но и ги поместија границите на она што публиката може да го толерира.
Фридкин е познат по шокантните теми и бескомпромисниот стил на работа, а неговиот филм „Крстарење“ од 1980 година, со Пачино во главната улога, е запаметен по контроверзниот заплет и непријатната атмосфера.
Но, и покрај нивната професионална соработка, Пачино со години избегнуваше да го гледа еден од најпознатите филмови на Фридкин – од страв.
Филмот, кој ја шокираше публиката ширум светот и ја налути црквата, беше познат по долгите редици надвор од кината, луѓето што ги напуштаа кината поради гадење и шокантните приказни од сетот.
„Никогаш не сум го гледал „Егзорцист“.
Иако многу ја ценел работата на Фридкин, Пачино немал храброст да го гледа филмот кој се смета за еден од најстрашните на сите времиња.
Иако не се плаши да ги преземе најпребирливите улоги на екранот, овој филм го избегнува со децении. Но, со оглед на тоа колку длабоко тој филм влијаеше на културата и публиката ширум светот, можеби е само прашање на време кога Пачино конечно ќе одлучи да го види.