Култура
Пијано валцери со Петер Лаул
Концертот во „Света Софија“ иако не беше посетен според рејтингот на Лаул, за оние што присуствуваа беше вистински музички настан. Аплаузот и трите биса покажаа дека овој уметник остави силен впечаток кај присутните и им овозможи исклучителна и возбудлива музичка вечер
Рускиот пијанист Петер Лаул, според податоците од програмата за концертот е еден од најнаградуваните руски пијанисти па и со онаа најпрестижната – почесен медал „За достигнувања во уметноста“ доделен од Министерството за култура на Руската Федерација. Соработувал со диригентите Шостакович, Гергиев, Касадесус и со најпознатите оркестри во Русија и пошироко.Последниве години негова специјалност се солистички концерти со валцери од познати композитори. Со овој „рецепт“ е исклучително активен и атрактивен со концерти низ целиот свет.Концертот во „Света Софија“, иако не беше посетен според рејтингот на Лаул, на што веројатно влијаеше и цената на влезницата – илјада денари, за оние што присуствуваа беше вистински музички настан. Аплаузот и трите биса покажаа дека овој уметник остави силен впечаток кај присутните ии м овозможи исклучителна и возбудлива музичка вечер.По минатогодишниот рецитал на рускиот пијанист Березовски, публиката остана со подотворени усти, и многумина си заминаа со впечаток дека тоа е врвот на репродуктивната пијано изведба. Нема да згрешиме ако кажеме дека таквото ланско чувство како да ни се повтори со Петер Лаул. Лаул успеа да ја разбие фамата за валцерот како излитена, замината и затворена музичка форма. Валцерите во негова изведба добија сосема поинаква, возбудлива, па дури и драматична димензија. Пијанисимата беа како звук на лебдечки пердув а фортисимата буквлно го поместуваа пијаното од место. Магијата на интерпретацијата кај Лаул е во неговите динемички и ритмички аранжмани на композициите. Се сомневам дека Јохан Штраус го напишал својот ,,Гринфелд“, онака како што Лаул го отсвири. Тој како да сакаше да не увери дека валцерот и тоа како може да се џезира. Не, не се работи за импровизација туку за сосема прецизно и виртузно техничко и динамичко читање на оригиналната партитура. Темпата беа толку пеколни, на граница на можното. Лаул како да извршил генеричка модификација на делата на Брамс, Вебер, Чајковски, Дебиси, Шопен, Лист и Равел. Оние кои беа на концертот на Петер Лаул уште долго ќе се сеќаваат како на незаборавна вечер со брилијантен и виртуозен уметник, на свој начин поинаков од други пијанисти.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Гоце Цветановски со специјална награда во Белград за придонес во филмската уметност и индустрија
Македонскиот режисер и сценарист Гоце Цветановски доби специјална награда за придонес во филмската уметност и индустрија на 19. издание на Српскиот фестивал за фантастични филмови, еден од најзначајните регионални фестивали посветени на жанровскиот и авторскиот филм.
Свеченото отворање на фестивалот се одржа во Културниот Центар во Белград, во присуство на бројни филмски автори, професионалци и љубители на фантастичниот филм. На настанот присуствуваше и директорот на македонскиот Културно-информативен центар во Белград, Васко Шутаров.
Наградата на Цветановски му беше врачена по проекцијата на оскаровецот „Поплава“, по што следеше панел-дискусија на тема иднината на анимираниот филм во регионот. На панелот, покрај Цветановски, учествуваа и истакнатите автори Растко и Ивана Чириќ, Никола Мајдак и Алекса Гајиќ, кои разговараа за предизвиците, новите технологии и можностите за регионална соработка во современата анимација.
При примањето на наградата, Цветановски се наврати на своите почетоци и емотивната врска со фестивалот:
„Мојата прва награда во кариерата ја добив токму на овој фестивал, за краткиот игран филм ‘Мал дисконтинуитет во време-просторот’ во 2014 година. Затоа ова признание за мене носи особена емоционална и професионална вредност.“
Наградата доаѓа како признание за долгогодишната авторска работа на Цветановски и неговиот придонес во современиот филм, со посебен акцент на фантастичниот и анимираниот жанр.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.
Култура
„Интер(но)фејс“ на Борис Шемов во „Мала станица“
На 18 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, во рамките на програмските активности на Националната галерија, ќе биде отворена изложбата „Интер(но)фејс“ на уметникот Борис Шемов, курирана од д-р Ана Франговска.
„Интер(но)фејс“ е мултимедијален проект кој се фокусира на односот меѓу човекот и вештачката интелигенција, на улогата на јазикот како визуелно, идеолошко и комуникациско средство, како и на пост-интернет естетиката како нова културна реалност. Преку различни медиумски форми – текстуални интервенции, видео-содржини, алгоритамски и дигитални процеси – изложбата отвора прашања за моќта, контролата, технологијата и трансформацијата на субјектот во современиот дигитален контекст.
Насловот „Интер(но)фејс“ упатува на двојната природа на интерфејсот – како техничка површина на комуникација меѓу човекот и машината, но и како внатрешен, идеолошки простор во кој се преговараат значењата, одлуките и позициите на моќ. Изложбата го третира интерфејсот не само како функционален медиум, туку како критичка зона на судир меѓу човечкото искуство и алгоритамската логика.
Проектот се надоврзува на актуелните уметнички и теориски дискурси за постхуманизмот, визуелната култура и дигиталната медијација на реалноста. Во таа рамка, „Интер(но)фејс“ ја поставува вештачката интелигенција не како неутрален технолошки алат, туку како активен фактор во креирањето на современите културни, политички и етички релации.
Изложбата „Интер(но)фејс“ може да се посети во периодот од 18 до 24 декември 2025 година во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, Национална галерија, Скопје.

