Култура
Вечер на класична музика во Прилеп
Во сабота, 6 ноември, во Центарот за култура „Марко Цепенков“, со почеток во 19 часот ќе се одржи Вечер на класична музика на која ќе настапат Верица Шотаровска на пијано и Ана Митоска – сопран
Двете уметници на љубителите на класичната музика во Прилеп ќе се претстават со програма која вклучува популарни дела од Хендел, Калдара, Персел, Моцарт, Шуберт, Шуман, Дворжак.Ана Митоска – сопран, е родена во Прилеп, каде започнува да свири пијано од најрана возраст уште на шест години. Своето музичко образование го започнува на седум години, изучувајќи пијано во класата на проф. Наде Јанчулеска во основното музичко училиште „Ордан Михајлоски – Оцка“ во Прилеп, кое го завршува постигнувајќи значаен успех и земајќи редовно учество на годишните концерти во Домот на културата „Марко Цепенков.”Во 2003/04 г. се запишува на студии во Музичката академија во Скопје во класата по соло пеење на проф. Билјана Јакимовска – Јoвановска, а дипломира со највисок успех во јуни 2009 г., во класата на проф. Славица Галиќ – Петровска. Во текот на студирањето покажува особена умешност и афинитет кон изведувањето на ренесансни и барокни композиции.Настапува на повеќе манифестации, како што се концертите на солисти со Оркестарот на Македонската опера и балет, Битолско културно лето, хуманитарен концерт на солисти во Католичка црква во Скопје, концерт по повод годишнина од постоењето на Детската амбасада во Прилеп, концертите „Коста Трпков” на класите по соло пеење од Музичката академија итн.Моментално е вработена во хорот на МОБ, каде зема активно учество како во редовниот репертоар на Операта, така и на манифестации од типот на Мајски оперски вечери, Охридско лето, Денови на македонската музика, Скопско лето..Верица Шотаровска, родена 1983 г. во Скопје, своето музичко образование го започнува во класата на проф. Лепа Мрмевска, за потоа да го продолжи своето надоградување на додипломските и постдипломските студии во класата на проф. Јасмина Чакар. Од нејзините најрани години таа е дел од концертниот подиум на Центарот, настапува на новогодишните, патроните, завршни концерти на музичко-балетскиот културен центар. Забележани се повеќе нејзини полурецитали и рецитали во Скопје, Тетово, Велес, Охрид, Битола, а активно настапува и како камерен изведувач и корепетитор на Скопско, Охридско и Битолско лето.Настапувала на манифестациите: Музичари на новиот милениум, Денови на Македонска музика, Љубители на оперската уметност, Денови на француска музика, настапи на манифестацијата Мулти-култи, за УСАИД Ромаверзитас, Лекарската комора, со Македонска Филхармонија,… Неколку години таа е дел и од педагошката работа како професр по пијано каде брои многу успеси, концерти, награди со своите ученици.Добитник е на повеке награди во текот на своето школување: две први награди(1994 и 1995) на пијанистичките натпревари во Скопје, прва награда(1996) на Шопенијада во Скопје, прва награда (1998) на меѓународниот натпревар „Николај Рубинштајн” во Париз, трета награда на натпреварот за камерни ансамбли, втора награда (2000) на меѓународниот натревар во Пјетра Лигуре, Италија, трета награда (2000 г.) на меѓународниот натпревар во Шабац, Србија, втора награда (2001 г.) на државниот натпреар во Скопје, специјална награда (2002 г.) на државниот натпревар за кемерни ансамбли во Штип, специјслна награда (2002 г.) на меѓународниот натпревар во Стара Загора, Бугарија, за пијано придружбаУчесник е на повеке семинари кај еминентни професори: А. Валдма, Р. Кинка, П. Егоров, А. Гекиќ, М. Молова, Ж. Захариева, Ј. Михајловиќ
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

