Култура
Московски ансамбл за крај на 34-тите ДММ
																								
												
												
											Московскиот ансамбл за современа музика ќе настапи на затворањето на 34-тите Денови на македонска музика.
Московскиот ансамбл за современа музика ќе настапи на затворањето на 34-тите Денови на македонска музика.Ансамблот е формиран во 1990 година по иницијатива и силна поддршка на Едисон Денисов, руски композитор кој во времето на Советска Русија бил познат како припадник на андерграундот, односно алтернативната, антиколективистичката и антиконформистичката струја во руската музика. Основач на ансамблот е композиторот Јури Каспаров.Во Скопје пристигнаа пет музичари од Московскиот ансамбл за современа музика предводени од менаџерката Викторија Коршунова.Програмата на концертот, што ќе се одржи вечерва во Музејот на град Скопје, содржи дела на македонските композитори Гоце Коларовски, Михаило Трендафиловски, Јана Андреевска и Сони Петровски, и руските композитори Олег Пајбердин, Алексеј Сјумак, Сергеј Невски и Дмитриј Курљандски.Пред концертот ќе бидат промовирани два компакт-диска во издание СОКОМ со музика од современи македонски композитори изведена на ДММ 2009 и ДММ 2010.Пред синоќешниот Камерен концерт на ДММ беше промовиран компакт-дискот на македонската пијанистка Марија Вршкова.„Марија Вршкова е еден од ретките македонски музичари коишто уште од најрани денови јасно го изрази својот интерес за современата музика, а особено кон македонската музика напишана за пијано. Објавувањето на компакт-дискот на Вршкова ми причинува големо задоволство, бидејќи се појавува во период кога секој уметник веќе треба да има свое цеде. Тоа е периодот кога уметникот е во своите најубави и најплодни години и возраст кога е во полна сила. Огромно задоволство ми причинува фактот што Вршкова избра да се претстави како врвен уметник само со дела од македонски автори. Мислам дека тоа е голем комплимент за сите композитори чии дела се објавени на компакт-дискот на Марија Вршкова“ – изјави композиторката Јана Андреевска во својство промотер на изданието.Компакт-дискот е издание на СОКОМ во соработка со Македонската радиотелевизија. На цедето се застапени композиции од македонските автори Томислав Зографски, Гоце Коларовски, Драган Стојковски, Властимир Николовски, Сони Петровски и Јана Андреевска.„Пијанистката Марија Вршкова искажува особен творечки интерес кон новосоздадената музика, вклучувајќи ги делата од македонските композитори. Тоа е професионален ангажман за кој е потребно големо љубопитство, творечки инстинкт, истражувачка храброст и фантазија, и пред сè, врвен пијанизам. Такво пијанистичко умеење кое го оживотворува изведеното дело, зашто сепак, станува збор за дела кои во најголем број случаи сè уште ја бараат својата афирмација и пат“ – нагласи музикологот Снежана Анастасова-Чадиковска во текстот „Музичар со сопствена ѕвезда“ подготвен за промоцијата на дискот на Марија Вршкова.„На компакт-дискот Вршкова ни открива сопствена лиричност и обоеност во често изведуваната Суита на Томислав Зографски, доминантно ја гради кулминацијата на Тешкото за виолончело и пијано на Властимир Николовски, ги обојува со специфичен хумор не лесните виртуозни дела на Јана Андреевска, покажува извонреден усет за заедништво и динамичност во делото за пијано и оркестар на Сони Петровски, со особена страст и посветеност им приоѓа на делата на Гоце Коларовски, наоѓа љубов и внимание за делото на младиот композитор Драган Стојковски“ – нагласи Снежана Анастасова-Чадиковска со прецизно нијансирање на делата објавени на компакт-дискот.На синоќешниот Камерен концерт во рамките на 34-тите Денови на македонска музика беа изведени дека од македонските композитори Драган Стојковски, Теа Богатинова, Борис Светиев, Ана Пандевска, Фатос Љумани, Валентина Велковска-Трајановска, Михаило Трендафиловски и Елизабета Илиевска-Бете./крај/т.д.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
																	
																															Култура
Гудачкиот квартет Пламенка Трајковска во рамки на Есенски музички свечености 2025
														Во рамки на 25. издание на „Есенски музички свечености“ утре, 05.11.2025г. (среда) ќе се одржи мултимедијален концерт „Јохан Штраус во филмот: Концерт и проекција на немиот филм Веселата војна“ во изведба на Гудачкиот квартет Пламенка Трајковска, со почеток во 20:00 часот во Салон 19 19 (Културен информативен центар).
Учествуваат: Пламенка Трајковска – виолина, Сандра Крстевска – виолина, Љубица Бошкоска – виола,
Александра Јаневска – виолончело.
Гудачкиот квартет ќе направи уникатен спој на класична музика и нем филм во чест на „кралот на валцерот“.
Уникатниот, мултимедијален концерт, насловен како „Јохан Штраус во филмот: Концерт и проекција на немиот филм Веселата војна“ претставува редок спој со кој гудачкиот квартет ќе ја изведува музиката на Јохан Штраус во живо, додека на платното ќе се проектира нем филм на режисерот Роберт Вине. Филмот, инспириран од виенската култура, нуди визуелно и музичко патување низ духот на европската култура од крајот на 19 век.
Публиката ќе има можност да доживее едно несекојдневно уметничко искуство во кое валцерот, некогашниот белег на европската култура, повторно ќе заживее преку звук, слика и емоција.
Концертот е замислен како омаж на двојното наследство на Штраус – како симбол на музичката елеганција и како инспирација на кинематографијата. Поводот е одбележувањето на 200-годишнината од раѓањето на славниот виенски композитор и 30 години камерно музичко творештво на виолинистката Пламенка Трајковска.
Гудачкиот квартет Пламенка Трајковска е дел од Здружението Пламенка Трајковска – МКС, Скопје и претставува еден од водечките камерни ансамбли во земјата. Со својата музичка страст и креативност, тие ја спојуваат класичната традиција со современиот израз, фолклорот и кросоверот. Квартетот настапува на најзначајните културни сцени во Македонија и Европа, создавајќи концерти исполнети со енергија, емоција и уметничка прецизност.
Култура
Концерт на „Танец“ во Националната опера и Балет – уникатно сценско патување низ времето и традициите
														Националниот Ансамбл за народни игри и песни „Танец“ најавува уникатно сценско патување низ времето и традициите. Концертот „Изворни минијатури“ кој е најавен за 22 ноември со почеток во 19 и 30 часот во Националната опера и балет е повеќе од обичен концерт-тоа е враќање кон изворите и никулците кои р’ти богатиот репертоар на „Танец“.
Публиката ќе има можност да ужува автентични ора и песни изведени во нивната интегрална форма, како што егзистирале на теренот; раскош на дијалекти, потсетување на најстарите слоеви од македонскиот музички и сценски фолклор и врвна изведба, машки, женски и мешани ора, придружени од врвни играорци и музичари на македонски изворни инструменти.
Концертот „Изворни минијатури“ е препознаен како исклучително популарен проект кој веќе го обиколи поголемиот дел од државата, што гарантира врвен квалитет и голем интерес.
Цена на билетите е 600 денари. Место за продажба kupikarta.com.
Култура
Изложба „Автопортрети и неколку палети“ на Миро Масин во Скопје
														На 6 ноември (четврток) во 19 часот во галерија Остен ќе се одржи отворањето на самостојната изложба „Автопортрети и неколку палети“ на еден од највлијателните македонски уметници Миро Масин.

За изложбата од Остен ќе кажат:
За уметник од рангот на Масин, чие творештво се протега со децении и опфаќа богата таписерија од македонски и универзални теми, автопортретот не е само обид за сличност. Тоа е филозофско истражување. Секое платно во оваа серија е поглавје во тековната автобиографија, не на настани, туку на состојби на битието. Не сме сведоци на линеарен наратив за еден живот, туку на спирално спуштање во длабочините на уметничката свест. Лицето што нè гледа од овие дела е познато, но бескрајно променливо – сад за интроспекција, превирања, спокојство и неуморно течење на времето.
И потоа, тука се палетите.
Со еден потег на гениј, овие скромни инструменти се воздигнуваат од неговото ателје до ѕидот на галеријата. Тие не се претставени како чисти, беспрекорни алатки, туку како артефакти на создавањето, сè уште прелиени со самата суштина на уметноста на Масин. Овие „неколку палети“ се, всушност, тивки автопортрети сами по себе. Тие се бојното поле и лабораторијата каде што се мешале боите, се донесувале одлуки и на визиите најпрво им се давала материјална форма. Хаотичното, слоевито натрупување на боја на овие дрвени штици е директен, непосреден запис за уметничкиот процес. Секоја дамка од окер, секоја лента од црвена боја, секој базен од длабок ултрамарин е фосилизиран момент на инспирација и борба.
Кога се гледаат во дијалог со завршените автопортрети, палетите завршуваат еден свет круг. Уредената композиција на портретот го наоѓа своето хаотично, енергетско потекло во неуредната живост на палетата. Погледот на насликаното јас се чини дека гледа назад кон самата материја од која е родено. Нам, како гледачи, ни е даден привилегиран увид: ја гледаме не само конечната слика за себе, туку и суровата, материјална генеза на таа слика. Палетата е идентитетот на уметникот во егото на портретот – неограничениот, исконски извор на креативна енергија што потоа се користи, рафинира и проектира на платното како кохерентен идентитет.
Оваа изложба, „Автопортрети и неколку палети“, затоа е мастерклас по уметничка вистина. Таа го демистифицира чинот на сликање, а истовремено повторно го мистифицира самиот уметник. Ни покажува дека создавањето на себе е процес на акумулација, слоевитост и повремено стружење – процес што се огледува точно во натрупувањето на пигментите на алатката на уметникот. Масин не ни покажува едно, дефинитивно јас. Тој ни покажува мноштво јас, секое од нив верно на моментот на своето создавање, секое од нив доказ за фактот дека идентитетот не е фиксна точка, туку континуиран, креативен чин.

