Култура
Премиера на „Геноцид 21“ од Љубиша Георгиевски

Новиот текст „Геноцид 21“ на Љубиша Георгиевски на 20 април премиерно ќе биде поставен на сцената на Драмски театар во Скопје.
Новиот текст „Геноцид 21“ на Љубиша Георгиевски на 20 април премиерно ќе биде поставен на сцената на Драмски театар во Скопје.Годишната програма на Драмски театар за 2011 година во целост е составена од дела на домашни автори. По „Олово на перница“ од Венко Андоновски и „Крвта не е вода“ на Сашо Кокаланов, ќе се одржи премиерата на „Геноцид 21“ од Љубиша Георгиевски.„Во текот на целата година Драмски театар ќе ги промовира националните драми и во својот репертоар ќе апсолвира се што е најдобро и со тоа ќе ги мотивира македонските автори што повеќе да пишуваат и да создаваат национално драмско богатство“ – нагласи Бранко Ѓорчев, директор на Драмски театар.До крајот на годината на сцената на Драмски ќе бидат поставени римејкот на „Грев или шприцер“ од Сашко Насев, кабаре со текстови од домашни автори и уште еден текст на Венко Андоновски со наслов „Глембаевци“.Претставата „Геноцид 21“ по текст на Љубиша Георгиевски ја режираше Владлен Александров, гостин од Бугарија и директор на Театарот во Пазарџик. Претходно Александров ја режираше претставата „Жената како воено поле“, исто така во Драмски театар.На денешната прес-конференција за новата премиера на Драмски театар присуствуваа режисерот Владлен Александров и актерите Јелена Жугиќ и Рубенс Муратовски.Како најава на претстојната премиера Љубиша Георгиевски со една реченица ги открива мотивите за пишувањето на текстот.„Пиесава ја посветувам на македонските мајки, кои раѓале по едно чедо повеќе отколку што крвниците можеле да потоморат“ – напиша Георгиевски.Покрај благодарноста за заемната соработка со Драмски театар, режисерот Александров го изнесе своето видување за текстот на претставата „Геноцид 21“.„Тоа е текст за мажот, за жената, за војната, за мирот, за лагата, за вистината, за злосторството, за казната, за мечтата, за убиството на една мечта, за тоа како може да се издржи насилието и навредите, за минатото и за бескрајот. Текстот зборува за важни теми од македонската историја. Нашата задача беше да направиме театар од сето тоа“ – изјави Владлен Александров.Љубиша Георгиевски е од оние интелектуалци кои имаат енциклопедиски знаења за светот и за театарот и поради тоа лесно ја употребува митологијата во своите текстови, нагласи Александров. Текстот зборува за падот на Троја, за Хекуба, кралицата на Троја, и Агамемнон, кралот на Елините кои ја покориле Троја, за понижувањето на Хекуба од страна на Агамемнон. Текстот зборува за цивилизацискиот геноцид што се случил тогаш, и кој се повторува во повеќе историски моменти на човековото опстојување.Актерската екипа ја сочинуваат Јелена Жугиќ, како Хекуба, Рубенс Муратовски, како Агамемнон, и Роберт Вељановски, како Еврипид. Станува збор за камерна претстава што се игра на голема сцена.„Една од главните теми во претставата е покајанието. Жената во претставата постојано инсистира мажот да се покае. Темата го анализира односот меѓу жртвата и крвникот, како жртвата станува крвник и како крвникот станува жртва. Тоа е аутопсија на еден злостор, односно геноцид на Елините извршен врз Троја. Меѓутоа во текстот има една теза која вели дека најголемата казна која може крвникот да ја доживее е заборавот. Значи, ако никој повеќе не се сеќава на злосторот што го прави крвникот, тогаш никој нема да може да се покае, и тогаш крвниците цел живот ќе бидат заробени од својот злостор“ – објасни Јелена Жугиќ.Претставата е направена во форма на дуо-драма. Режисерот Александров во текот на пробите успеал да ги нивелира сите бесови, агресии и страдања низ кои актерите минувале при подготовката на претставата.„Претставата се занимава и со сериозни политички теми. Во ова време – невреме, во овој свет – несвет, во овој бордел, јагнето е крвник оти им ја труе водата на кутрите, мирољубиви и од никого неразбрани волци, и затоа волкот по природа е демократ и има право да јаде јагниња без оглед на нивната боја на кожа, пол, нација, име…“ – потенцираше Жугиќ.Актерот Рубенс Муратовски во претставата толкува лик со чии ставови не се согласува, но токму во тој факт го препознал предизвикот во креирањето на улогата. Голема помош во тоа добил од режисерот, партнерката на сцената и од театарот.Премиерата на „Геноцид 21“ ќе се одржи на 20 април со почеток во 20 часот, на големата сцена на Драмски театар./крај/т.д.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Љутков: Да изградиме индустрија што ќе создава игри со македонски печат и глобален потенцијал

Денес во Скопје беше отворена првата конференција за развој на видеоигри во Македонија „Game Dev Rev 2025“, во организација на Асоцијацијата на македонската индустрија за видеоигри (MGI).
Со своето обраќање пред присутните, министерот за култура и туризам Зоран Љутков нагласи дека оваа конференција не претставува само промоција на видеоигри, туку е симбол на креативноста, младинската енергија и новата културно-економска реалност за Македонија.
„Дали знаете што имаат заедничко една добра видеоигра и една успешна културна политика?“-праша министерот во своето обраќање. Двете почнуваат со идеја, момент на инспирација, што, ако е поддржан на вистински начин, може да прерасне во нешто големо. Некогаш дури и светски“, рече Љутков.
Министерот посочи дека индустријата за видеоигри денес е една од најбрзорастечките културни и економски гранки во светот, со годишен приход што го надминува оној на филмската и музичката индустрија. Таа индустрија, како што истакна, претставува спој на уметност, технологија, наратив и дизајн, и создава нови можности за младите.
Тој информираше дека Министерството за култура и туризам ја даде својата поддршка за иницијативата на асоцијацијата и за сите професионалци, ентузијасти и визионери вклучени во неа.
„Ова не е само конференција, туку повик до нашите млади креативци, дизајнери и програмери да го препознаат својот потенцијал, да се поврзат, да учат и да создаваат. Тука се гради иднината на македонската гејминг-индустрија,“ рече министерот.
Во своето излагање, министерот се заложи за поголема поддршка на новите културни индустрии, особено оние што го поврзуваат младинскиот потенцијал со глобалните трендови и носат нова економска вредност за земјата.
„Да го искористиме овој почеток за да создадеме заедница што ќе расте и ќе создава игри со глобален потенцијал–но со македонски печат,“ рече Љутков.
На конференџијата особено значајно беше присуството на претставници од Европската федерација за развој на видеоигри, како и поддржувачи од целиот регион и Европа, што претставува силен сигнал дека Македонија се позиционира како активен чинител на дигиталната и креативна мапа на Европа.
Култура
Сиљановска-Давкова: Фестивалот „Игор Маџиров“ уште еднаш покажа и докажа дека театарската моќ допира до сите генерации

Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова вчеравечер се обрати на свеченото отворање на четвртото издание на Интернационалниот фестивал на детски театри „Игор Маџиров“, којшто под слоганот „Сцена за сечиј сон“, и годинава се одржува под нејзино покровителство.
За неа, фестивалот, иако е насочен кон најпрефинетата и најпробирливата целна група- најмладите, со оригиналниот и искрен пристап ги заведува, радува и восхитува не само нив, туку и возрасните, будејќи го детето во нив.
Според претседателката, името на фестивалот го отсликува и наликува на профилот и сензибилитетот на извонредниот, прерано починат Маџиров, чии незаборавни улоги од него направија театарска легенда.
Акцентирајќи ја не само естетската туку и педагошката мисија на „Театарот за деца и младинци“, Сиљановска-Давкова изрази неизмерна почит кон актерите и сите вработени во театарот кои, од скромен, но топол амбиент, небаре волшебници, создаваат прекрасна сцена, налик на онаа од соништата.
Таа укажа на потребата од нова, пристојна тетарска куќа, обраќајќи се до надлежните институции со зборовите: ,,Уште еднаш посакувам овој минијатурен дом на „Театарот за деца и младинци“ да порасне, како што пораснаа децата кои во изминатите три децении го посетуваа и му се насладуваа. Просторното растење нека соодветствува на потребите на домаќините, но и на гледачите”.
Култура
Наградена со Стериина награда, славена во Белград – претставата „Народен пратеник“ на МНТ сега патува за Брчко

Со претставата „Народен пратеник“ од Бранислав Нушиќ, во режија на Егон Савин, Македонскиот народен театар ќе настапи на претстојните 42. Интернационални театарски средби „Брчко Дистрикт“ во Босна и Херцеговина.
Фестивалската програма се одржува од 16 до 24 октомври, а МНТ ќе настапи на втората фестивалска вечер, утревечер, на 17 октомври.
Фестивалот „Брчко Дистрикт“, со речиси половина век традиција, важи за еден од најрелевантните во регионот, познат по специфичниот пристап кон продукцијата, селекцијата и наградувањето на претставите и поединците.
Селектор на годинашното издание е култниот и харизматичен актер и режисер, Ирфан Менсур.
Летово, претставата „Народен пратеник“ доби Специјална Стериина награда за колективна актерска игра во Нови Сад и е сè поактуелна во регионалниот театарски простор.
Веднаш потоа беше изведена и во Народно позориште во Белград, каде Менсур фасциниран од актерската игра ја вклучи претставата во официјалната селекција на фестивалот во Брчко, со зборовите „Значаен пример на сценска интерпретација на класичен текст“.
Режијата на Савин ја задржува суштинската визија на Нушиќ, избегнувајќи радикални режисерски интервенции. Наместо тоа, фокусот е ставен на колективната актерска игра и јасната критика на политичкиот театар, испорачана интелигентно, духовито и трезвено.
Во претставата играат: Александар Микиќ, Дарја Ризова, Тони Михајловски, Јордан Симонов, Тања Кочовска, Александар Михајловски (со снимен глас), како и ансамблот: Дејан Стамчевски, Синан Ракип, Скендер Бериша, Зекирија Алим, Мирослав Атанасовски, Мартин Китановски и Хусеин Халили.
Ова е трето учество на МНТ на фестивалот во Брчко. Во претходните години, театарот има учествувано со претставите „Народен непријател“ и со „Нема да биде крај на светот“ и двете во режија на Нина Николиќ.