Култура
Сепак успешно 51-во Охридско лето

Со театарската претстава „Медеја“ во режија на Нада Кокотовиќ, синоќа заврши 51-то издание на Фестивалот Охридско лето.
Со театарската претстава „Медеја“ во режија на Нада Кокотовиќ, синоќа заврши 51-то издание на Фестивалот Охридско лето.За организацијата и атмосферата на фестивалот, за Макфакс проговорија одговорните селектори на музичката и драмската програма, Гордана Јосифова Неделковска и Ѓорѓи Јолевски.„Како креатор на музичката програма, моја задача е да направам, што попрофесионална и квалитетна програма, која му доликува на еден ваков престижен фестивал. Гостуваат светски имиња, а се со цел да се задржи реномето што фестивалот го има. Сметам дека фестивалот беше на високо рамниште, а тоа не е само мој впечаток, заклучокот го донесувам врз основа и на реакциите на стручната критика и врз основа на реакциите на публиката како и на музичарите кои гостуваа“, рече Гордана Јосифова Неделковска, селектор на музичката програма на Охридско лето. Ѓорѓи Јолевски, селектор на драмската програма на Охридско лето истакна дека е задоволен од овогодинешната понуда на драмската програма.„Пред се сум среќен и задоволен, не само со годинашнава програма туку и за целиот петгодишен период откако сум јас селектор на драмската програма. За мене вистинско отсликување на квалитетот, на претставите е големата посетеност и задоволните гледачи. Драго ми е што Нада Кокотовиќ, Дејан Дамјановски, Јозеф Наѓ, влегоа во театарското семејство на Охридско лето заедно со Питер Брук, Слободан Унковски, Александар Морфов, како и голем број квалитетни продукции. Сите тие веднаш по враќањето дома, ми испорачаа благодарници за поканата со желба повторно да дојдат“, истакна Јолевски. Марко Коловски, претседател на друштво на композитори на Македонија, вели дека за разлика од минатата јубилејна година, кога фестивалот имаше исклучително квалитетна програма, годинава, нивото е нешто пониско, што е и разбирливо. „Сепак имаше доволен број квалитетни музичари и ансамбли, без претерано излегување од шемите на Охридско лето. Имаше неколку концерти наменети за пошироката публика, кои навистина го оправдаа очекувањето (Влатко Стефановски и Дуке Бојаџиев). Никогаш во потполност не можат да бидат задоволени апетитите на македонските композитори и изведувачи. Кога јас би бил селектор на музичката програма би барал начин како и со што македонските композитори да бидат застапени или вклучени на Охридско лето“, истакна тој.Наш впечаток е дека годинашното издание на Охридско лето сепак не беше на минатогодишното рамниште иако за волја на вистината имаше вистински проблесоци, како во музичката така и во драмската програма. Ќе се памети свеченото отворање со продукцијата „Ла фура дел Баус“ од Шпанија и Македонската филхармонија, концертот на пијанистот Александар Гиндин од Русија, како и пијанистот Алексеј Володин исто така од Русија. Исклучително атрактивен беше завршниот концерт на братот и сестрата Димчевски (виолина и пијано), со што се заокружи музичкиот дел на фестивалот. крај/вгCopyright 2011 makfax. Сите права се задржани. Текстов не смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со makfax.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Инвестиции за заштита на културното наследство и развој на културниот туризам, најавија надлежните

Министерот за култура и туризам Зоран Љутков, заедно со стручниот тим од Заводот и Музеј – Струмица, денеска реализира работна посета на општините Дојран и Гевгелија, со цел увид во тековните и во планираните проекти од областа на културата и културното наследство.
Во Стар Дојран беше извршен увид во црквата „Св. Илија“, значаен објект од 19 век, со висока историска, архитектонска и духовна вредност. Министерството најавува продолжување на активностите за конзервација и реставрација на овој објект, кој претставува симбол на духовното и на културното наследство на регионот.
Особено внимание оваа година е посветено на капиталниот проект за изградба на музеј на вода преку реконструкција на праисториска наколна населба на Дојранското Езеро. Во тек се заштитни археолошки истражувања на локалитетот Мрдаја, а основниот проект за изградба на музејот се очекува да почне во 2026 година. Идејниот проект е изработен од Заводот и Музеј – Струмица.
Музејот, кој ќе биде поставен директно на површината на езерото, ќе функционира како жив музеј на отворено, со висока едукативна и туристичка вредност. Со ваквиот пристап Дојран добива можност да се позиционира како водечка дестинација за културен и археолошки туризам во поширокиот регион, најавија од Министерството.
Во рамките на посетата на Гевгелија беше извршен увид во реализацијата на проектот за целосна реконструкција на Старата чаршија, заштитено културно наследство од XIX век. Вредноста на инвестицијата изнесува над 40 милиони денари, а проектот опфаќа: реставрација на фасадите на старите дуќани, поплочување со гранит, поставување нова урбана опрема и осветление, целосна реконструкција на подземната инфраструктура.
Со завршувањето на проектот Чаршијата ќе ја задржи својата автентичност, а истовремено ќе се трансформира во современо културно-туристичко јадро, привлечно и за жителите и за посетителите.
Вечерва, во рамките на посетата, министерот за култура и туризам Зоран Љутков ќе присуствува на фестивалот „Вкуси го југот“.
Како носител на титулата град на културата, Гевгелија се етаблира како центар на културни настани, фестивали и манифестации, кои значајно придонесуваат за развојот на локалната економија, туризмот и културниот живот во регионот.
Култура
Љутков: Нашата цел е јасна, да го заштитиме и обновиме „Македониумот“

Министерот за култура и туризам, Зоран Љутков, заедно со стручните екипи од НУ Завод и Музеј – Прилеп, денес оствари теренска посета на споменикот „Македониум“ во Крушево – еден од најзначајните културни симболи на македонската историја.
Реконструкцијата на споменикот започна уште во 2014 година, кога беа реализирани низа значајни активности – санација на потпорни ѕидови, обнова на фасади, антикорозивна заштита, реконзервација на архитектонски елементи, како и внатрешни конзерваторски зафати и истражувања. Но, во 2017 година, сите активности беа прекинати, скелето беше симнато, а објектот остана незаштитен, со што последиците од таа негрижа се очигледни и денес, истакнуваат од министерството.
Минатата година, како што информираат, Министерството, во координација со Заводот и Музеј – Прилеп, подготви проект за интервентна заштита на објектот во вредност од 2,5 милиони денари, чија реализација ќе започне во текот на оваа година. Паралелно се работи и на подготовка на сеопфатен проект за целосна реконструкција и конзервација на споменичниот комплекс, кој се очекува да биде финализиран до средината на 2026 година. По изработката на документацијата и обезбедувањето на сите потребни дозволи, ќе отпочне реализацијата на овој капитален зафат.
„Нашата цел е јасна – да го заштитиме и обновиме ‘Македониумот’. Тој не е само архитектонски објект, туку симбол на македонскиот идентитет, историја и борба. Како Влада и како Министерство за култура и туризам, остануваме цврсто посветени на заштитата и унапредувањето на културното наследство, кое е наш стратешки приоритет,“ изјави Љутков.
Култура
(Видео) Oмилените филмови на Стивен Кинг

Мајсторот на хоророт, Стивен Кинг, е познат по своите темни романи и адаптации што го обележаа светското кино, но и по фактот дека редовно ги споделува своите омилени серии и филмови со публиката.
Стивен Кинг, познатиот мајстор на трилери и хорор, сподели листа од своите 10 омилени филмови на платформата X. Оваа листа, која ги исклучува филмовите адаптирани од неговите дела, дава увид во кинематографскиот вкус на авторот кој го обликувал хорор жанрот.
Избраните филмови вклучуваат класици од различни жанрови, од трилери и драми до комедија и научна фантастика. Кинг истакна дека листата не е по одреден редослед, нагласувајќи го богатството на квалитетни филмови достапни за публиката.
“Sorcerer”
“Godfather 2”
“The Getaway”
“Groundhog Day”
“Casablanca”
“Treasure of the Sierra Madre”
“Jaws”
“Mean Streets”
“Close Encounters of the 3rd Kind”
“Double Indemnity”