Култура
Музички спектакл на „Битола – Отворен град“
Над 4.000 посетители го проследија спектакуларниот музички настап на мега-популарните бендови „Дубиоза колектив“ и С.А.Р.С. во Битола, со чиј настап заврши десетото издание на фестивалот „Битола – Отворен град 2011“.
Над 4.000 посетители од земјата и странство го проследија спектакуларниот музички настап на мега-популарните бендови „Дубиоза колектив“ и С.А.Р.С. во Битола, со чиј настап заврши десетото издание на фестивалот „Битола – Отворен град 2011“.Под отворено небо на Олимпискиот базен во летниот клуб „Позитив“ најбараните ѕвезди од Балканот, „Дубиоза колектив“, познати по своите текстови за толеранција, мир, соживот и разбирање, а против неправдата и национализмот, како и по искажувањето на револт поради недостатоците на современиот свет, ја воодушевија бројната публика на фестивалот „Битола – Отворен град“.Во вжештена атмосфера пред своите фанови, „Дубиоза колектив“ го промовираа новиот албум „5 до 12“. Групата ексклузивно настапи во Битола, вклучувајќи го градот на конзулите во својот густо збиен распоред на преку 80 музички настапи како дел од нивната голема европска турнеја во Италија, Словачка, Шведска, Австрија, Швајцарија, Холандија, Унгарија, Германија, Чешка, Полска и соседните Балкански земји.„Се обидуваме да ги пренесеме нашите пораки кои се однесуваат на Европа и на цел свет, а овде регионално се обидуваме што подиректно да им пристапиме на проблемите кои ни се, помалку или повеќе, исти или слични во цел регион. Така, луѓето многу добро разбираат за што се зборува и самите се дел од сето тоа. Сакам да им порачам на луѓето да се борат за своите права, да бидат јаки, цврсти и да имаат свој став“, изјави по концертот Адмир Хасанбеговиќ, вокал на „Дубиоза колектив“.Музичката атракција С.А.Р.С. за прв пат настапија во Битола, при што го промовираа албумот „Перспектива“. Десетгодишниот јубилеј беше одбележан и со настапот на „Хај контрол“ од Тетово и на реоформениот бенд „Промашена инвестиција“ од Битола, кој точно пред десет години го отвори првото издание на фестивалот „Битола – Отворен град“.Интернационалниот младински арт-фестивал е во организација на Младински културен центар – Битола (МКЦ – Битола), а главниот настан беше во коорганизација и партнерство на МКЦ-Битола и „Фреш Унион“.Фестивалот „Битола – Отворен град 2011“ е поддржан од ОНЕ и Градоначалникот на општина Битола./крај/мф/т.д.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

