Култура
Отворен 20-тиот Интерфест во Битола
Љубезен за медиумите, достапен за фановите, величествен за публиката. Во такво светло синоќа битолчани ја доживеаа новата средба со познатиот виртуоз на виолина Стефан Миленковиќ.
Љубезен за медиумите, достапен за фановите, величествен за публиката. Во такво светло синоќа битолчани ја доживеаа новата средба со познатиот виртуоз на виолина Стефан Миленковиќ.
Гладна за вакви доживувања, кои не се така чести, битолската публика го проследи концертот за виолина и оркестар во Д-дур на Чајковски, едно од најкомплексните дела на овој композитор.
„Тоа е голем концерт. Тоа е една авантура, одисеја, романтична приказна, но тој концерт има многу генијални работи. Не е без причина еден од најважните во репертоарот и тоа е секогаш предизвик. Без оглед колку човек го познава и колку пати го свирел, концертот и понатаму е предизвик и не е за потценување“, изјави по концертот Стефан Миленковиќ.
Но уште во првиот дел од синоќешното свечено отворање, кога Софиската филхармонија ја изведуваше Моцартовата симфонија Јупитер, по завршувањето на првиот став, дел од публиката негодуваше до оние кои аплаудираа на несоодветно место за време на изведбата. Според определени начела за време на изведба на поголеми музички дела составени од повеќе ставови, како што се симфониите, концертите за одреден инструмент и оркестар итн., помеѓу ставовите публиката треба да се воздржи од аплауз, бидејќи со тоа се нарушува компактноста на делото и им се одзема од концентрацијата на изведувачите. Речиси секој ваков поголем концерт на класична музика во Битола ја донесува истата дилема: дали публиката треба да се воздржи од воодушевувањето и тоа да го направи на самиот крај од изведбата на делото. За тоа како големите уметници го доживуваат овој емотивен испад на публиката, по концертот го прашавме и Миленковиќ:„Нека се аплаудира меѓу ставови, Немам никаков проблем со тоа и не сакам кога луѓето од тоа прават голема драма или гледаат на тоа како некаков показател за знаење или незнаење. Јас тоа го гледав во најголемите градови во Америка и во светот, луѓето во Њујорк знаат да аплаудираат меѓу ставови, така што мене тоа ми е драго, зошто да не“
Од друга страна, не сите музичари го делат мислењето на виртуозот Миленковиќ. Повеќето од нив во јавните дебати, аплаудирањето го сметаат како втор најголем проблем кој им ја одзема концентрацијата, по ѕвонењето на мобилен телефон. Дали ни е потребна поголема музичка едукација, или пак поголем број концерти, за да нема повторно дофрлувања кој е во право, а кој не и дали треба да се аплаудира до конечниот крај на делото. Упатените препорачуваат: ако не знаете, почекајте тоа да го стори некој што знае. /крај/еј/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Новогодишен концерт на Зарина Првасевда, „Кадифено“, во Македонската филхармонија
На 20 декември со почеток во 19 и 30 часот во Македонската филхармонија концерт ќе одржи македонската вокална интерпретаторка и музичарка Зарина Првасевда.
На денешната прес-конференција беа споделени детали за концертот „Кадифено“, кој претставува уникатно музичко патување што ги спојува традицијата, современиот звук и светската музичка виртуозност.
Овој проект ја означува премиерата на новиот музички опус на Зарина Првасевда, каде интимниот и длабоко емотивен израз се испреплетуваат со македонската и ориенталната традиција, добивајќи современа звучна форма низ импровизација и модерен сензибилитет.
„Овој концерт за мене е многу личен процес и еден вид враќање кон корените, но и нивно преосмислување. Материјалот што ќе го изведам произлегува од македонската и ориенталната музичка традиција, но е создаван низ слобода, импровизација и современ звучен јазик. Сакав публиката да го почувствува овој концерт како интимен простор – како заедничко доживување во кое музиката не е само изведба, туку разговор, емоција и трансцедентност“, изјави Евгенија Здравевска, позната под својот уметнички псевдоним Зарина Првасевда.
Гостите од Турција, Џенк Еродоган, светски познатиот виртуоз на фретлес гитара и Греми награден уметник како и перкусионистот и мултиинструменталист Ахмет Алан, беа оправдано отсутни поради доцнење на нивниот лет за Скопје од повеќе од два часа, предизвикано од густата магла над Скопје, изјавија организаторите.
Џенк Ердоган е Греми награден композитор и еден од највлијателните фретлес-гитаристи во светот. Како дипломец со First Class Honours и предавач на Berklee College of Music, тој е врвно интернационално име. Добитник е на Yeşilçam награда за Најдобар саундтрак, настапувал со светски музичари како светски познатиот индиски перкусионист Трилок Гурту и американскиот џез фјужн тапанар Дејв Врекл како и турнеи низ Европа и САД.
Ахмет Алан е турски перкусионист кој свири традиционални инструменти како бендир. Гордо го комбинира богатството на турската фолклорна музика со современи ритми, давајќи му свеж, жив звук на традиционалниот перкутерски израз. Неговите настапи често се мешавина од енергија, игра и ритам — што ги прави привлечни и за публиката што ја обожава класичната етно-музика, и за оние кои бараат модерни звучни искуства. Со тоа, Алан е мост помеѓу минатото и сегашноста во светот на турската перкусиона музика.
„Кадифено“ е концерт кој ќе понуди искрена емоција, длабока музичка нарација и редок спој на домашна и меѓународна уметничка енергија – вистинско предновогодишно културно доживување.
Билетите за концертот се достапни на веб страната другастрана.мк.
фото/Кристијан Арсовски
Култура
Гоце Цветановски со специјална награда во Белград за придонес во филмската уметност и индустрија
Македонскиот режисер и сценарист Гоце Цветановски доби специјална награда за придонес во филмската уметност и индустрија на 19. издание на Српскиот фестивал за фантастични филмови, еден од најзначајните регионални фестивали посветени на жанровскиот и авторскиот филм.
Свеченото отворање на фестивалот се одржа во Културниот Центар во Белград, во присуство на бројни филмски автори, професионалци и љубители на фантастичниот филм. На настанот присуствуваше и директорот на македонскиот Културно-информативен центар во Белград, Васко Шутаров.
Наградата на Цветановски му беше врачена по проекцијата на оскаровецот „Поплава“, по што следеше панел-дискусија на тема иднината на анимираниот филм во регионот. На панелот, покрај Цветановски, учествуваа и истакнатите автори Растко и Ивана Чириќ, Никола Мајдак и Алекса Гајиќ, кои разговараа за предизвиците, новите технологии и можностите за регионална соработка во современата анимација.
При примањето на наградата, Цветановски се наврати на своите почетоци и емотивната врска со фестивалот:
„Мојата прва награда во кариерата ја добив токму на овој фестивал, за краткиот игран филм ‘Мал дисконтинуитет во време-просторот’ во 2014 година. Затоа ова признание за мене носи особена емоционална и професионална вредност.“
Наградата доаѓа како признание за долгогодишната авторска работа на Цветановски и неговиот придонес во современиот филм, со посебен акцент на фантастичниот и анимираниот жанр.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.

