Култура
Перформансот „Марионет“ на Ели Чочова во ЦК Креаактив

Во Центарот за култура „Креактив“ во Скопшје во 20.30 часот ќе биде изведен перформансот на Ели Чочова на насловен како „Марионет“, во кој покрај самата уметница учествуваат и Наташа Гелева, Марија Смилевска, Билјана Секуловска, Ана Пандевска, Марија Стојческа и Ели Василевска.
Во Центарот за култура „Креактив“ во Скопшје во 20.30 часот ќе биде изведен перформансот на Ели Чочова на насловен како „Марионет“, во кој покрај самата уметница учествуваат и Наташа Гелева, Марија Смилевска, Билјана Секуловска, Ана Пандевска, Марија Стојческа и Ели Василевска. Со перформансот „Марионети“ на македонската уметница Ели Чочова, публиката всушност се сретнува со една несекојдневна визуелна и аудитивна инсталација на „живи објекти“ во просторот: седум девојки – кукли, кои не само што се облечени во несекојдневни модели, туку и се однесуваат според принципите кои тие парчиња текстил им ги налагаат.Во рамките на овој перформанс, време-просторот е условен од замислени трендови, кои уметницата ги поставува во сооднос со својата проекција на реалноста во еден конечен тек на иднината. Ваквиот специфичен дискурс, кој реалноста ја заменува со иреалност, рационалноста со ирацоналност, а возможното и општествено подобното се заменети со невозможно, говори истовремено за две значења. Првото ја подражава неупотребливоста на уметничкото дело, наменето само за публиката и нејзиното надворешно-сетилно уживање во него, а втората ја конотира безидејноста на новите генерации, подложни да имитираат и прифаќаат секакви трендови (дури и баналните и неудобните!) само за да бидат дел истите.Овие шест модели на интересни и забавни, но истовремено и неудобни и нефункционални парчиња гардероба, составени од двобојни материјали со геометриски принтови, во замислата на авторката функционираат во некоја паралелна димензија на општо-прифатеното. Тие тежнеат да воспостават сопствени трендови и тоа не само трендови за носење, туку и онакви кои го условуваат движењето на личноста, а оттаму и движењето на мислата, креацијата и идејата на таа личност. Тие движења се лесни за имитација и погодни за интерпретација од страна на секој, што визуелно е прикажано преку видео-проекција на уметницата, која пред публиката ги прикажува таквите имитирања и занесеноста во нив. Со други зборови, трендовите и насоките за нивно употребување во овој перформанс доаѓаат со визуелно „упатство за употреба“, демонстрирано од самата нивна креаторка. На едно подлабоко ниво, сепак, таа замислена псевдо-реалност бескомпромисно претставена пред публиката, зборува за навидум „слободниот избор“ на личноста, а кој всушност е општествено наметнат, без разлика дали се работи за обична мода на облекување, или пак размислување, а секако и многу посериозните општествени видови на (тоа што современата култура сака да го нарекува) сопствен избор на личноста.Ели Чочова со прикажаните видеа (поточно, видео-туторијал, како најсовремена форма на само-обучување и стекнување на нови знаења, најчесто преку интернет), модели и нивната шминка, ја разоткрива структурата на својата идеја која влече длабок корен од сопствената футуристичка замисла за она што би било видено на улиците во еден сосема поинаков, а сепак толку сличен на сегашноста, универзум. Неподвижноста е „новата“ подвижност, кратките и отсечни движења сведочат како симбол воедно и предупредување, за она во кое што би можело да се престори општествената послушност и подобност на имитација. Со овој перформанс, авторката не само што ги демонстрира своите размислувања за сосем возможната иднина на следењето на ирационалните трендови (кои се присутни и во сегашноста, а биле овде и во минатото), туку ги илустрира и ограниченостите кои истите тие ирационални и слепи следења на трендовите во иднината би ги проектирале врз свеста на секој што ќе тргне по нив. Така, со едноставниот метод на „претерување“ во перформативната уметност, уметницата истовремено приложува и визуелно уживање за публиката, но и своевидно предупредување за тоа каде би можело да води едно „слепо“ и пасивно следење на секој општествено наложен тренд/крај/ев/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Премиера на едно од најпопуларните и највесели дела на сите времиња – оперетата „Лилјакот“од Јохан Штраус II

На 25 октомври со почеток во 20.00 часот, на големата сцена на Националната опера и балет ќе се одржи премиерата на едно од најпопуларните и највесели дела на сите времиња – оперетата „Лилјакот“ од Јохан Штраус II. Втората изведба на оперетата е закажана за 28 октомври, во 20 часот.
Диригент е Бисера Чадловска, режијата е на Љупка Јакимовска, сценографијата на Марија Ветероска, костимографијата на Марија Пупучевска, кореограф е Саша Евтимова, хор мајстор е Јасмина Ѓоргеска, а концерт мајстор е Верица Ламбевска.
Во солистичката екипа настапуваат: Васко Здравков, Јане Дунимагловски/Дејан Стоев, Злата Тошевска Димовска, Ана Ројдева, Николина Јаневска/Соња Мадевска, Драган Ампов, Кристијан Антовски, Марјан Николовски, Јаворка Витанова и Тихомир Јакимовски, заедно со хорот, оркестарот и балетскиот ансамбл на МОБ.
„Лилјакот“ е ремек-дело на „кралот на валцерите“ Јохан Штраус II, создадено во 1874 година. Оваа брилијантна оперета претставува маестрална комбинација на љубовни интриги, недоразбирања и комични ситуации, сместени во блескавиот виенски свет на валцери, балови и маскенбали. Штраус со својата непресушна музичка инвентивност и елегантна оркестрација создава партитура исполнета со валцери и арии кои зрачат со духовитост, шарм и живост. „Лилјакот“ е вистинска прослава на радоста, убавината и ведрината на животот – дело што повеќе од еден век ја воодушевува публиката ширум светот и останува вечен симбол на виенскиот шарм и музичката магија.
Култура
Премиера на едно од најпопуларните и највесели дела на сите времиња – оперетата „Лилјакот“ на големата сцена на Националната опера и Балет

На 25 октомври 2025 година со почеток во 20.00 часот, на големата сцена на Националната опера и балет ќе се одржи премиерата на едно од најпопуларните и највесели дела на сите времиња – оперетата „Лилјакот“ од Јохан Штраус II. Втората изведба на оперетата е закажана за 28 октомври, 20.00 ч.
Диригент е Бисера Чадловска, режијата е на Љупка Јакимовска, сценографијата на Марија Ветероска, костимографијата на Марија Пупучевска, кореограф е Саша Евтимова, хор мајстор е Јасмина Ѓоргеска, а концерт мајстор е Верица Ламбевска.
Во солистичката екипа настапуваат: Васко Здравков, Јане Дунимагловски/Дејан Стоев, Злата Тошевска Димовска, Ана Ројдева, Николина Јаневска/Соња Мадевска, Драган Ампов, Кристијан Антовски, Марјан Николовски, Јаворка Витанова и Тихомир Јакимовски, заедно со хорот, оркестарот и балетскиот ансамбл на МОБ.
„Лилјакот“ е ремек-дело на „кралот на валцерите“ Јохан Штраус II, создадено во 1874 година. Оваа брилијантна оперета претставува маестрална комбинација на љубовни интриги, недоразбирања и комични ситуации, сместени во блескавиот виенски свет на валцери, балови и маскенбали. Штраус со својата непресушна музичка инвентивност и елегантна оркестрација создава партитура исполнета со валцери и арии кои зрачат со духовитост, шарм и живост. „Лилјакот“ е вистинска прослава на радоста, убавината и ведрината на животот – дело што повеќе од еден век ја воодушевува публиката ширум светот и останува вечен симбол на виенскиот шарм и музичката магија.
Култура
Признание од Европа за македонската анимација – „Златната пеперутка“ со Биби и Боби триумфира на MIA Market

Проектот за долгометражен анимиран филм „Златната пеперутка“, базиран на ликовите од популарната анимирана серија „Светот на Биби“, го освои престижното признание MIA Development Award for Outstanding Animation Project на филмскиот и телевизискиот маркет MIA Market 2025 во Рим, кој се одржа од 6 до 10 октомври.
Наградата, во вредност од 5.000 евра, беше доделена на 10 октомври во силна меѓународна конкуренција, од страна на стручно жири составено од истакнати професионалци од европската и светската анимациска сцена. Ова признание претставува значаен успех за македонската анимација и потврда за креативниот потенцијал на домашните автори и студија.
Во образложението на жирито се наведува:
„Наградата МИА за развој на најдобар анимациски проект ја добива Златната Пеперутка на Гоце Цветановски, затоа што ја прикажува моќта на оригиналните брендови како „Светот на Биби“ да донесат свежи, регионално инспирирани приказни на светската анимациска сцена преку различни формати, и како охрабрување за понатамошен развој на визуелниот и анимацискиот стил.“
MIA Market претставува еден од водечките европски настани за филм, телевизија, анимација и документаристика, со повеќе од 2.800 акредитирани професионалци од 64 земји. Годинава, во рамките на 11. издание, беа пријавени над 500 проекти, од кои по околу 15 беа селектирани во секоја од четирите категории: Анимација, Филм, Драма и Документарен филм. Во категоријата Анимација учествуваа седум долгометражни филмови и девет серии.
Листата на наградени проекти беше објавена во повеќе меѓународни медиуми, меѓу кои Variety, Deadline, Prensario International и Cinemaitaliano.info.
„Ова е голем чекор и признание не само за нашиот проект, туку и за целата нова македонска анимациска сцена,“ изјави Гоце Цветановски, режисер и сценарист на „Златната пеперутка“, при примањето на наградата.
За филмот „Златната пеперутка“
„Златната пеперутка“ е еколошка авантура за целото семејство. Биби, Боби, Зази, Зина и роботчето Р-1 патуваат во Колумбија кај нивниот пријател Пепе и неговото милениче, морското прасе Пико. Веселата дружина тргнува во потрага по ретката и мистериозна златна пеперутка, за која Пепе тврди дека ја видел во Амазонската прашума. Нивната мисија ќе ги однесе до легендарниот златен град Ел Дорадо, каде ќе се соочат со бројни предизвици и ќе мора да ги здружат своите сили за да ги совладаат темните сили што демнат во џунглата.
Сценариото го потпишуваат Бруно Велјановски и Гоце Цветановски, режијата е на Цветановски, арт директор е Михајло Димитриевски – Тхе Мичо, а илустрациите за презентацијата ги изработи Иванчо Николовски.
Македонски продуценти се Македонска Крепост, Светот на Биби и Toon Motions Studio, во копродукција со Blurr Studios (Аргентина), Blurr Rojo (Шпанија), The G Seven (Колумбија) и Technoscop Films (Бразил).