Култура
Монти Пајтон пак заедно во сф – комедија

Членовите на некогашниот „Летечкиот циркус на Монти Пајтон“ (Monty Python’s Flying Circus) ќе ја снимат научно-фантастичната комедија наречена „Апсолутно ништо“ (Absolutely Anything), пишува во четвртокот интернет изданието на магазинот Variety.
Членовите на некогашниот „Летечкиот циркус на Монти Пајтон“ (Monty Python’s Flying Circus) ќе ја снимат научно-фантастичната комедија наречена „Апсолутно ништо“ (Absolutely Anything), пишува во четвртокот интернет изданието на магазинот Variety.Режисерот на филмот, во кој компјутерската технологија ќе биде поврзана со играните кадри, ќе биде еден од членовите на групата – Тери Џонс, заедно со Тери Гилијам со кој во 1974 година го снимија филмот „Монти Пајтон и Светиот Грал“ (Monty and the Holy Grail). Сценариото Џонс и Гевин Скот го пишувале последните 20 години. Продуцент ќе биде Мајк Медавој, задолжен покрај за „Житието на Брајан по Монти Пајтон“ (Monty Pythons Life of Brian), и за „Островот на проклетите“ (Shutter Island ) на Мартин Скорсезе,. „Црниот лебед“ (Black Swan) на Дарен Аронофски и „Зодијак“ (Zodiac) на Дејвид Финчер.„Тоа, во крајна линија, не е филм за ’Монти Пајтон’, но, секако, смислата за хумор ќе биде во тој стил“, ги цитира весникот зборовите на Џонс.Режисерот уверува дека ѕвездите на „Пајтон“, Тери Гилијам, Џон Клиз и Мајкл Палин веќе се согласиле да учествуваaт во проектот, а сега продуцентите се убидуваат да го убедат уште и Ерик Ајдл.Сите тие ќе глумат вонземјани коишто доаѓаат на Земјата, и од љубопитност одлучуваат да му дадат на еден земјанин способност да ги исполнува сите желби. Покрај тоа, во филмот ќе има и куче коешто зборува и со пророчки способности, за што се преговара со Робин Вилијамс.„Тери Гевин создаде уникатна фарса – а јас сум во тоа откако ги разбрав сите серијали на ’Пинк Пантер’, вели Медавој.Неговиот претходен филм, екранизацијата на класичната бајка „Ветер во врбите“ (The Wind in the Willows), Тери Џонс го сними во 1996 година. Во последниве години тој е зафатен со пишување книги, а заедно со Ен Дадли ги направија оперите „Приказната на Докторот “ (The Doctor’s Tale) и „Бувот и мачката“ (The Owl and the Pussycat), како и варијацијата на „Оревокршачката“ во хеви метал обработка.Комичарите од „Монти Пајтон“ последен пат се појавија заедно на фестивалот во Аспен (Aspen Comedy Festival) во 1998 година, кога кај себе ја имаа урната во којашто, како што тие тврдеа, се чува пепелта на починатиот член на групата Греам Чепмен.Апсурдниот хумор на „монтипајтоновниците“ се прослави низ целиот свет благодарејќи на телевизиското шоу „Летечкиот циркус на Монти Пајтон“ коешто се емитуваше на BBC во периодот од 1969 до 1974 година. Потоа тие ги снимија филмовите „Монти Пајтон: А сега нешто сосема друго“, „Смислата на животот по Монти Пајтон“, „Монти Пајтон и Светиот Грал“, „Житието на Брајан по Монти Пајтон“. Паралелно, групата настапуваше на концерти, издаваше музички албуми, книги, постави мјузикл. Но, и покрај својот успех, во 1980-тите групата се распадна, а поголемиот дел од нејзините членови продолжија со соло кариера. Во 2009 година, Клиз, Палин, Џонс, Ерик Ајдл и Гилијам ја добија наградата BAFTA.Датумот на конечната реализацијата на „Асполутно ништо“ сé уште не е определен, но почетокот на снимањето е закажано за пролетта./крај/вар/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Објавен првиот том на Правописно-нормативниот речник на македонскиот стандарден јазик

Во издание на „Бата прес“ објавен е првиот том на Правописно-нормативниот речник на македонскиот стандарден јазик, на кој автори и редактори се осум универзитетски професори. Објавувањето на речникот е поддржано од Министерството за култура како проект од национален интерес за 2024 година.
Својата прва промоција речникот ќе ја има на годинешниот Саем на книгата во арената „Борис Трајковски“, на штандот на издавачот, во вторник, во 11.30 часот. Речникот ќе го претстават рецензентката проф. д-р Весна Костовска и авторката редактор проф. д-р Елизабета Бандиловска.
Во првиот том се поместени зборовите од буквата А до буквата Ж, а авторите (универзитетските професори) и соработниците постојано работаат, така што во наредните изданија ќе бидат обработени зборовите до буквата Ш, и правописно-нормативниот речник како плод на повеќегодишен труд ќе биде комплетиран.
Овој капитален лексикографски зафат се надоврзува на повеќето изданија од овој вид, почнувајќи првиот македонски правописен прирачник Македонски правопис со правописен речник од Блаже Конески и Крум Тошев (1950) до Правопис на македонскиот јазик во издание на Институтот за македонски јазик „Крсте Мисирков“ и издавачката куќа „Култура“ (2015 и 2017 година).
Автори и редактори на изданието се: Лидија Аризанковска, Елизабета Бандиловска, Снежана Велковска, Виолета Јанушева, Елена Јованова-Грујовска, Искра Пановска-Димкова, Симон Саздов, Људмил Спасов.
Соработници на проектот се Марија Антевска, Филип Белчев и Македонка Додевска.
Култура
Изложба ,,Менче Спировска – Визуелна фасцинација со Загреб“ во Загреб

Во македонскиот КИЦ во Загреб во рамките на програмата по повод 145-годишнината од постоењето на Музејот на уметности и занаети – Загреб, на 13-ти мај ќе биде отворена изложбата ,,Менче Спировска – Визуелна фасцинација со Загреб“ на една од најзначајните македонски графичарки, Менча Спировска. На изложбата ќе бидат претставени речиси непознати дела за хрватската јавност создадени во 1950-тите години во Загреб.
Изложбата се реализира како заеднички проект на загребскиот Музеј на уметностите и занаетите и македонскиот Културно-информативен центар во Загреб по повод 145-годишнината од основањето на загребскиот Музеј за уметности и занаети. Директорката на македонскиот Културно-информативен во Загреб, Мими Ѓоргоска Илиевска, ги потврди заложбите на директорот на Музејот за уметности и занаети, Сањин Михелиќ дека со оваа изложба се промовираат вредностите на меѓународната соработка и културните врски меѓу Хрватска и Македонија, кој потенцираше дека во годината кога ја одбележуваат 145-годишнината од постоењето на Музејот ќе следи уште една исклучителна изложба на фотографии од студиото на семејството Арсовски во соработка со македонскиот Културно-информативен центар во Загреб и Музејот на Град Скопје.
Изложбата насловена ,,Менче Спировска – Визуелна фасцинација со Загреб“ за првпат го претставува комплетниот уметнички опус на Менче Спировска создаден за време на нејзиното студирање во Загреб, кој што се чува во фондовите на Музејот на уметности и занаети. Централно место на изложбата е нејзиното до сега неизложено дело од областа на графичкиот дизајн, „Концептуален дизајн за рекламна туристичка брошура на Загреб“, кое сега за првпат ќе биде изложено во целост, создадено за време на нејзините студии на поранешната истакната Академија за применети уметности во Загреб, којашто оставила значаен траг во развојот на уметноста, дизајнот и визуелната култура во Хрватска.
Изложбата го прикажува и придонесот на македонските студенти на загрепската уметничка сцена во 1950-тите, а Менче Спировска зазема посебно место како посредник на културните и естетските вредности на двете земји.
Култура
Ретроспективна изложба на Анета Светиева во Даутпашиниот амам

Националната галерија го најавува претставувањето на творештвото на Анета Светиева. Изложбата ќе биде поставена во Даут пашиниот амам до крајот на месец август, а официјалното отворање ќе биде на 21 мај 2025 (среда), во 20 часот.
Ретроспективната изложба на Анета Светиева е дел од програмата на Националната галерија за сеопфатно презентирање на македонските современи уметници кои ја креираа нашата ликовна сцена. Проектот ја следи монографијата за Светиева издадена 2023 година, со што се заокружува долгогодишното следење и истражување на богатиот творечки опус на еден од најзначајните македонски скулптори.
Сложеното, комплексно, иновативно и креативното творештво на Анета Светиева, го поставува нејзиното дело на самиот врв не само на македонската ликовна сцена, туку и на една пиширока платформа која ги преминува границите на регионот.
Во почетокот на седумдесеттите , поинаквите видувања не само на формата, на појавниот облик, туку и на некои суштински прашања во однос кон делото, беа причина критиката да ги дефинира скулптурите на Анета Светиева (веќе во нејзините првични настапи) како дела со јасен концептуален и изведувачки проседе, вон од тогашните вообичаени јазички модели. Тие блескави мигови вон од општите стилски движења и веќе контурирани шеми, создаде еден индивидуален пробив во скулпторската материја. Нејзиниот самостоен пластички исказ кој се наметна со силината на автентичноста надвор од главните актуелни текови, го иницира внатрешното битие на делото, неговата вибрација што реагира на живиот дух на времето како знак на современоста. Внатрешните диктати се генерирани од изворите на нејзиниот интерес за етносот, фолклорот и печената земја како исконските артефаки, како прилози на делување на еманципираниот човечки дух. Нејзиното творештво е во темелен дијалог со етнолошката ризница и обичаите на Балканот и пошироко, врз кои што ги гради сопствените митолошки пејзажи и ги воскрснува колективните митови до степен на универзалното. Во нејзините форми, материјализираната идеја се наметнува со убедливо сведоштво за густо, слоевито преплетување на уметноста на сегашниот миг и оние слоеви кои можат да се разбудат во секој творец. Тој спој е кај Анета реализиран и нагласен и во него е содржан и одговорот на круцијалното прашање за потеклото и слоевитото значење на нејзиното дело. Во каталогот за изложбата во Белград, 1984, Анета кажува : “Моите размислувања, некој флуид …и порано, веке во првите чекори, беа насочени кон овој свет на митот како автохтоност, автентичност, како мој идентитет искажан со синтагми, со секвенци од разновидните области и начини на сфаќањето на животот на мојот народ, на мојата почва и поднебје. Се е поврзано на некој начин.”