Култура
Ватикан: Фрагментот од „евангелието на жената на Исус“ е фалсификат

Фрагментот од древниот папирус за кој научничка од Харвард тврди дека содржи текст во кој се споменува жената на Исус Христос – е фалсификуван, тврди Ватикан.
„Многу причини наведуваат дека станува збор за несмасен фалсификат. Како и да е, папирусот е лажен“, напиша во уводникот на витиканскиот весник Osservatore Romano, уредникот Џиан Мариа Виан.
Вклучувајќи се во жестоката расправа за автентичноста на текстот напишан на древен коптски јазик, весникот објави соодветна анализа на експертот Алберт Камплани од римскиот универзитет Ла Специја, кој ги изнесува своите сомневања во ракописот и повикува на голема претпазливост при донесувањето на заклучоци.
Професорката од Харвард, Карен Кинг, на конгресот на коптските студии одржан во Рим минатата седмица, претстави фрагмент на кој пишува „Исус им кажа, моја жена“, како ракопис од IV век.
Нејзината студија веднаш ја подели академската заедница. Некои ја пофалија како пресвртничко откритие, додека, пак, други многу брзо ги изразија своите сомнежи.
„Навистина, малку е веројатно дека е автентичен“, изјави професорот од универзитетот во Дархам, Френсис Ватсон, кој во својата анализа тврди дека станува збор за испреместени фрази од познатиот коптски текст. Ватсон кој и претходно проучувал фалсификувани евангелија, тврди дека многу поверојатно е дека станува збор за стар неиспишан дел од папирус на кој фалсификатор во XX или во XXI век дополнително напишал текст за да заработи.
Ватсон, исто така, тврди дека зборовите на парчето папирус граматички не се вклопуваат во поширокиот текст. „Можно е да се дојде до старо, неиспишано парче папирус и да се напише нов текст. Низ целиот Блиски исток постои пазар на лажни антиквитети .., претпоставувам дека во овој случај мотивот има финансиски карактер“, вели Ватсон.
Ексертите за манускрипти коишто присуствувале на предавањето на Карен Кинг многу брзо ги изразија своите сомневања, истакнувајќи дека буквите се незграпни, како и дека можеби ги напишал некој кој не е навикнат да пишува на коптски јазик.
Известувајќи од конференцијата во Рим, експертот за раното христијанство, Кристиан Аскеланд, напиша дека две третини од присутните експерти биле многу сомничави, а една третина е убедена дека станува збор за фалсификат. „Не сретнав никој кој би ја поддржал неговата автентичност“, запиша Аскеланд од седницата на Десеттиот меѓународен конгрес за коптските студии на кој Кинг го претстави своето истражување.
Каренг Кинг по конференцијата напиша дека допрва мора да се утврди дали фрагментот е автентичен, додавајќи дека меѓу научниците е покрената сериозна расправа. Таа на конференцијата нагласи дека на фрагментот нема „докази дали Исус бил оженет или дека не бил“, меѓутоа првите христијани разговарале за таквата можност.
Ан-Мари Луијендијк, професорка од универзитетот Принстон заклучи дека станува збор за автентичен, древен текст што го напишал некој писар. „Тоа можеме да го видиме по начинот на зачувување на мастилото на папирусот и според начинот на кој избледел и се распаднал, што е идентично како и кај многуте други папируси од Новиот Завет“, рече Луијендијк на конференцијата./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Инвестиции за заштита на културното наследство и развој на културниот туризам, најавија надлежните

Министерот за култура и туризам Зоран Љутков, заедно со стручниот тим од Заводот и Музеј – Струмица, денеска реализира работна посета на општините Дојран и Гевгелија, со цел увид во тековните и во планираните проекти од областа на културата и културното наследство.
Во Стар Дојран беше извршен увид во црквата „Св. Илија“, значаен објект од 19 век, со висока историска, архитектонска и духовна вредност. Министерството најавува продолжување на активностите за конзервација и реставрација на овој објект, кој претставува симбол на духовното и на културното наследство на регионот.
Особено внимание оваа година е посветено на капиталниот проект за изградба на музеј на вода преку реконструкција на праисториска наколна населба на Дојранското Езеро. Во тек се заштитни археолошки истражувања на локалитетот Мрдаја, а основниот проект за изградба на музејот се очекува да почне во 2026 година. Идејниот проект е изработен од Заводот и Музеј – Струмица.
Музејот, кој ќе биде поставен директно на површината на езерото, ќе функционира како жив музеј на отворено, со висока едукативна и туристичка вредност. Со ваквиот пристап Дојран добива можност да се позиционира како водечка дестинација за културен и археолошки туризам во поширокиот регион, најавија од Министерството.
Во рамките на посетата на Гевгелија беше извршен увид во реализацијата на проектот за целосна реконструкција на Старата чаршија, заштитено културно наследство од XIX век. Вредноста на инвестицијата изнесува над 40 милиони денари, а проектот опфаќа: реставрација на фасадите на старите дуќани, поплочување со гранит, поставување нова урбана опрема и осветление, целосна реконструкција на подземната инфраструктура.
Со завршувањето на проектот Чаршијата ќе ја задржи својата автентичност, а истовремено ќе се трансформира во современо културно-туристичко јадро, привлечно и за жителите и за посетителите.
Вечерва, во рамките на посетата, министерот за култура и туризам Зоран Љутков ќе присуствува на фестивалот „Вкуси го југот“.
Како носител на титулата град на културата, Гевгелија се етаблира како центар на културни настани, фестивали и манифестации, кои значајно придонесуваат за развојот на локалната економија, туризмот и културниот живот во регионот.
Култура
Љутков: Нашата цел е јасна, да го заштитиме и обновиме „Македониумот“

Министерот за култура и туризам, Зоран Љутков, заедно со стручните екипи од НУ Завод и Музеј – Прилеп, денес оствари теренска посета на споменикот „Македониум“ во Крушево – еден од најзначајните културни симболи на македонската историја.
Реконструкцијата на споменикот започна уште во 2014 година, кога беа реализирани низа значајни активности – санација на потпорни ѕидови, обнова на фасади, антикорозивна заштита, реконзервација на архитектонски елементи, како и внатрешни конзерваторски зафати и истражувања. Но, во 2017 година, сите активности беа прекинати, скелето беше симнато, а објектот остана незаштитен, со што последиците од таа негрижа се очигледни и денес, истакнуваат од министерството.
Минатата година, како што информираат, Министерството, во координација со Заводот и Музеј – Прилеп, подготви проект за интервентна заштита на објектот во вредност од 2,5 милиони денари, чија реализација ќе започне во текот на оваа година. Паралелно се работи и на подготовка на сеопфатен проект за целосна реконструкција и конзервација на споменичниот комплекс, кој се очекува да биде финализиран до средината на 2026 година. По изработката на документацијата и обезбедувањето на сите потребни дозволи, ќе отпочне реализацијата на овој капитален зафат.
„Нашата цел е јасна – да го заштитиме и обновиме ‘Македониумот’. Тој не е само архитектонски објект, туку симбол на македонскиот идентитет, историја и борба. Како Влада и како Министерство за култура и туризам, остануваме цврсто посветени на заштитата и унапредувањето на културното наследство, кое е наш стратешки приоритет,“ изјави Љутков.
Култура
(Видео) Oмилените филмови на Стивен Кинг

Мајсторот на хоророт, Стивен Кинг, е познат по своите темни романи и адаптации што го обележаа светското кино, но и по фактот дека редовно ги споделува своите омилени серии и филмови со публиката.
Стивен Кинг, познатиот мајстор на трилери и хорор, сподели листа од своите 10 омилени филмови на платформата X. Оваа листа, која ги исклучува филмовите адаптирани од неговите дела, дава увид во кинематографскиот вкус на авторот кој го обликувал хорор жанрот.
Избраните филмови вклучуваат класици од различни жанрови, од трилери и драми до комедија и научна фантастика. Кинг истакна дека листата не е по одреден редослед, нагласувајќи го богатството на квалитетни филмови достапни за публиката.
“Sorcerer”
“Godfather 2”
“The Getaway”
“Groundhog Day”
“Casablanca”
“Treasure of the Sierra Madre”
“Jaws”
“Mean Streets”
“Close Encounters of the 3rd Kind”
“Double Indemnity”