Култура
ЕУ годинава потроши 2,4 милијарди евра за саморекламирање
Над 2,4 милијардиевра потрошила Европската унија (ЕУ) за саморекламирање во 2008 година.
Над 2,4 милијардиевра потрошила Европската унија (ЕУ) за саморекламирање во 2008 година.
Ова го покажуваистражувањето што синоќа го објави невладината организација „Отворена Европа“,пренесува Макфакс.
Сумата на паришто Унијата ги потрошила засаморекламирање е поголема дури и од годишниот рекламен буџет на компанијата„Кока Кола“.
Освен што има комуникацискастратегија створена за да ја „продава“ ЕУ и нејзините политики, Унијата трошисекоја година милијарди евра во напорите да создаде заедничка европска култураи општество со јавната цел да ја засили поврзаноста на луѓето кон европскиотпроект.
„Даночнитеобврзници не треба да ја плаќаат сметката на безполезен ПР маркетинг, лија целе да не натера да ја засакаме ЕУ.Таквото безполесно трошење на пари засомнителни и глупави проекти треба да престане“, изјави директорот на „Отворена Европа“, Лорен Милали.
„Во ВеликаБританија популарноста на ЕУ е најниска во последните 25 години и Европскатакомисија не прави ништо сериозно во врска со тоа. Наместо парите на даночнитеобврзници да се трошат за пропаганда, лидерите на ЕУ треба да направатдолгорочна стратегија и оценка што не е во ред. Унијата има потреба од итна ирадикална реформа, а не од скапи кампањи за подобрување на имиџот“, додадедиректорот на „Отворена Европа’.
На прво место во пропаганднатамашинерија на ЕУ се класичните пропагандни материјали, како брошури, реклами ифилмови.Унијата располага со сопствен институт за истражување на јавнотомислење – Еуробарометар, со сопствени новинарски канали и средства за влијаниеврз интернетот и медиумите, преку разноразни обуки и награди за новинарите.
На второ место, Унијата дава големи пари навнатрешни организации, кои помагаат за популаризирање на нејзините цели.Освентоа, таа вложува средства, неретко и директно, во невладини организации, научнии лоби групи, кои ја помагаат улогата на ЕУ во различни области, какоенергетика, образование и надворешна политика.
На трето место,Унијата потрошила големи суми на пари за финансирање на политиката за популаризирањена заедничко европско општество и европска култура, особено меѓу младите лица.Само во 2008 година, за таа цел биле потрошени околу 100 милиони евра одбуџетот на ЕУ.
Младите лица се прва целна група на повеќетокампањи на ЕУ. Притоа, специфичен акцент се става на образованието.
ЕУ годишно троши милијарди евра и запопуларизација и рекламирање на европската интеграција, бидејќи нејзините лидериразбираат дека поддршката на тој проект е единствениот начин да бидат сигурни декатоа ќе продолжи да се развива, се наведува во истражувањето на невладинатаорганизација „Отворена Европа“.
/крај/бгнес/ег/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.
Култура
„Интер(но)фејс“ на Борис Шемов во „Мала станица“
На 18 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, во рамките на програмските активности на Националната галерија, ќе биде отворена изложбата „Интер(но)фејс“ на уметникот Борис Шемов, курирана од д-р Ана Франговска.
„Интер(но)фејс“ е мултимедијален проект кој се фокусира на односот меѓу човекот и вештачката интелигенција, на улогата на јазикот како визуелно, идеолошко и комуникациско средство, како и на пост-интернет естетиката како нова културна реалност. Преку различни медиумски форми – текстуални интервенции, видео-содржини, алгоритамски и дигитални процеси – изложбата отвора прашања за моќта, контролата, технологијата и трансформацијата на субјектот во современиот дигитален контекст.
Насловот „Интер(но)фејс“ упатува на двојната природа на интерфејсот – како техничка површина на комуникација меѓу човекот и машината, но и како внатрешен, идеолошки простор во кој се преговараат значењата, одлуките и позициите на моќ. Изложбата го третира интерфејсот не само како функционален медиум, туку како критичка зона на судир меѓу човечкото искуство и алгоритамската логика.
Проектот се надоврзува на актуелните уметнички и теориски дискурси за постхуманизмот, визуелната култура и дигиталната медијација на реалноста. Во таа рамка, „Интер(но)фејс“ ја поставува вештачката интелигенција не како неутрален технолошки алат, туку како активен фактор во креирањето на современите културни, политички и етички релации.
Изложбата „Интер(но)фејс“ може да се посети во периодот од 18 до 24 декември 2025 година во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, Национална галерија, Скопје.
Култура
Концерт на Драган Ѓорѓевиќ-Сузуки и Дино Имери во Музејот на македонската борба
На 17 декември (среда), со почеток во 20 часот, во амбиентот на Музејот на македонската борба, ќе се одржи концерт на двајцата истакнати уметници од регионалната и меѓународната сцена – виолончелистот Драган Ѓорѓевиќ Сузуки, еден од најценетите и највлијателни виолончелисти во регионот, и пијанистот Дино Имери, волшебникот на пијаното.
Сузуки е препознатлив по својата извонредна техничка виртуозност, длабока музикалност и силно сценско присуство, а критиката и публиката го вбројуваат меѓу најдобрите виолончелисти на Балканот. Заедно со Дино Имери, еден од најреномираните македонски пијанисти, тие носат концертна вечер од врвен уметнички ранг.
Публиката ќе има можност да ужива во внимателно избрана програма со дела од: Бетовен, Шнитке, Шуман, Дебиси, како и композиции од Имери Илкоска, носејќи свеж и современ израз во концертната вечер.
Концертот е со слободен влез, претставувајќи ретка можност за љубителите на класичната музика да доживеат висок уметнички квалитет и инспиративна интерпретација.

