Култура
ФАЛБИ И ФАЛИНКИ
Отворањето на фестивалот беше отстапено на The Skopje Connection, трио во состав Џијан Емин, Георги Шаревски и Лука Аквино, македонско-италијанска постава (тромпет-флугелхорн; акустична гитара; француска хорна-мелодион).
Отворањето на фестивалот беше отстапено на The Skopje Connection, трио во состав Џијан Емин, Георги Шаревски и Лука Аквино, македонско-италијанска постава (тромпет-флугелхорн; акустична гитара; француска хорна-мелодион). Одлично подготвена и „легната“ програма која на првиот ден изнуди аплаузи од преполната сала на Домот на АРМ.Вистинско доживување беше и настапот на јапонката Аки Такасе, бравурозна пијанистка која заедно со својот квартет (бенџо, бас кларинет, тромбон и тапани) направи вистинско музичко шоу комбинирајќи ги класичните диксиленд и рег-тајм звуци со извонредно аранжираните делници на прогресивен и експериментален џез. И како поединци и како група, членовите на оваа постава покажаа дека се врвни музичари. Настапот на моменти личеше на весело кабаре за следниот миг да експлодира во сосема авангардна концепција на џез-импровизации. Одлично!За разлика од Такасе, перкусионистката од Њујорк со голема репутација Марилин Мазур (свирела со Мајлс Дејвис и Јан Гарбарек) не успеа да ја возбуди присутната публика во Универзалната сала. Причината се чини лежи во праволинискиот концепт на нејзиниот репертоар, варијанта на чилаут-џез кој на моменти станува здодевен. И покрај квалитетниот квинтет музичари, само на моменти можевме да слушнеме поатрактивни делници, но главно се се сведе на рутинско музицирање во кое најслабата точка беше отсуството на музичка динамика.Третиот ден го проследивме Бред Мелдау триото во кое покрај Бред на пијано, свират извонредните Лари Гренадие на бас и Џеф Балард на тапани. Според коментарите на публиката ова трио досега остави најсилен впечаток на фестивалот.Многу рекламираниот Џејмс Картер се покажа како велемајстор на саксофони и флејта. И останатите членови беа извонредни, но целиот концерт беше на граница на егзибиционистичко шоу на Картер, и како да недостасуваше волја да се музицира. Далеку од тоа дека публиката не беше задоволна, но мислиме дека сепак се очекуваше повеќе музичко отколку сценско доживување.
пишува Влатко ГАЛЕВСКИ (Форум)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Македонскиот филм М со ново гран при, овој пат во Шведска
Македонскиот филм М, во режија на Вардан Тозија, а во продукција на „Фокус покус“, ја освои главната награда за најдобар филм на интернационалниот фестивал на жанровски филм Light Till Dark во Оребро, Шведска.
„Овој филм носи нова перспектива на еден познат жанр. Филм со силни актерски изведби и сензитивна режија. Тоа е прекрасен филм, еднакво визуелно и тематски. Филм кој нè остава со надеж, но и скршено срце“, беше образложението на интернационалното жири.
Фестивалот Light Till Dark е фестивал чија селекција обединува нови и класични филмски дела од областа на фантастиката, научната фантастика и хоророт. „Целта на овој фетивал е да се промовираат жанровски филмови, но и да се откриваат нови дела, кои не стигнуваат во широка дистрбуција“, изјави Даниел Лундстен, директорот на фестивалот.
М не запира со својата фестивалска турнеја. Следни проекции ќе се одржат на почетокот на декември, каде што М ќе ги има својата холандска и финска премиера во рамките на официјалните селекции на фестивалот Eastern Neighbors во Хаг и Интернационалниот скандинавски филмски фестивал во Хелсинки.
Култура
Прва читачка проба на претставата „Народен пратеник“
Првата читачка проба на претставата „Народен пратеник“ од Бранислав Нушиќ, во адаптација и режија на Егон Савин започна денес, а асистент на режија е Шенај Мандак.
Во претставата играат: Александар Микиќ, Дарја Ризова, Тони Михајловски, Јордан Симонов и Тања Кочовска. Како сценограф се потпишува Весна Поповиќ, костимограф е Роза Трајческа – Ристовска, а преводот е на Загорка Поп-Антоска Андовска.
Овој „Народен пратеник“ е трета постановка на познатата драма на Бранислав Нушиќ. Првата постановка премиерно е изведена на 8 мај 1945 година, во режија на Тодор Николовски, и таа е втората поставена драма на сцената на МНТ. Поставена е уште еднаш – 24 април 1993 година, во режија на Димитрие Османли. Таа е една од најпосетените и најдолговечни претстави: се игра до 2008 година, со вкупно 188 изведби. Режисерот Савин и авторот Нушиќ се неминовен и неизоставен дел од МНТ. Егон Савин се враќа во МНТ по подолг период – ова е негова трета претстава во театарот, претходно ги има поставено „Злосторство и казна“ (1994) и „Лаж и паралаж“ (1996). Бранислав Нушиќ, пак, е еден од најпоставуваните автори на сцената на МНТ.
Во 80 години постоење, од 1945 година до денес, поставени се осум негови дела со вкупно шеснаесет постановки од повеќе режисери и во различни верзии.
Култура
Изложба на Јана Манева-Чупоска во Истанбул
Јана Манева-Чупоска изложува во Истанбул во Македонскиот центар. Отворањето на изложбата е на 27-ми среда во 19.00 часот.
Манева-Чупоска ќе излага цртежи од циклусот „Љубовници во пандемија“. Насловот има алегорична конотација и алудира на надежта и потребата на човекот кон подобро утре. Преку фигуративните композициски ликовни претстави, колажни експерименти авторката Јана Манева – Чупоска ја пренесува нејзината психолошка и емотивна состојба во време на корона кризата, но и покрај официјалното завршување на вирусот кај човекот остави длабоки психолошки траги на страв и несигурност.
Изложбата се состои од триесеттина дела, цртежи и колажи изработени во комбинирана техника молив, јаглен, акрил и темпера и еден диптих во поголем формат изработен во техника акрил.
Изложбата е финансирана од Министерството за култура и туризам на Р.С. Македонија како изложба од национален интерес за 2024 година.