Македонија
Антонијо Милошоски обвинет дека помогнал за 100 денари квадрат да се продаде објектот на Општина Пласница

Основното јавно обвинителство Скопје поднесе обвинителен акт против Антонијо Милошоски, татко му и против поранешниот претседател на Комисијата за лустрација, Томе Аџиев, оти заеднички издејствувале да се продаде за 100 денари од квадратен метар објектот во кој биле сместени администрацијата и градоначалникот на општина Пласница.
Надлежен јавен обвинител од Основното јавно обвинителство Скопје денеска до Основниот кривичен суд Скопје поднесе и обвинителен предлог против 10 лица што биле инволвирани во продажбата на објект во с. Ижишта – општина Македонски Брод, кој го користела општина Пласница, информираат од скопското Обвинтелство.
По предметот, во јавноста познат како „Моќник“, пред неговото преземање од Основното јавно обвинителство Скопје постапуваше СЈО.
„Со обвинителниот акт прво и второобвинетиот се товарат дека сториле едно кривично дело измама, третообвинетиот дека сторил едно кривично дело измама и едно кривично дело злоупотреба на службената положба и овластувањето“, појаснуваат од Обвинителството.
Со обвинителниот акт опфатените 10 лица се товарат дека сториле едно кривично дело злоупотреба на службената положба и овластувањето.
„Во текот на 2011 година прво и второобвинетиот заеднички, со намера првообвинетиот да прибави противправна имотна корист, ги довеле во заблуда советниците во Советот на Општина Македонски Брод со лажно прикажување и со прикривање факти за правниот статус и вистинската вредност на недвижностите – предмет на продажба. Тие ги навеле советниците да изгласаат одлука за отуѓување недвижен имот за кој советниците сметале дека е поранешниот задружен дом, а всушност одобриле отуѓување зграда со корисна површина од 157 м2, со дворно место од 3.920 м2, во с. Ижишта – општина Македонски Брод, која ја користела Општина Пласница“, соопштија од Обвинителството.
Со продажбата на овој објект, како што посочуваат од Обвинителството, обвинетите ѝ нанеле штета на Република Северна Македонија во значителна вредност од 1.795.800,00 денари и за продажбата на земјиштето нанеле ѝ штета на Општина Македонски Брод во значителна вредност од 1.176.000,00 денари.
Во описот на дејствата што ги презел третообвинетиот, од Обвинителство велат дека тој со особен придонес кон делото директно искористувајќи ја својата позиција на пратеник, вршел континуиран притисок во органите на државната управа, Државното правобранителство и судовите за да не се поништи купопродажбата, со што овозможил да се реализира последицата од делото.
„Имено, на 27.10.2011 година, првообвинетиот писмено се обратил до Советот на Општина Македонски Брод со барање да донесат одлука за продажба на задружниот дом во с. Ижиште и лажно во барањето навел дека тој веќе го користи тој простор, сопственост на Општината, и сака да отвори сопствен бизнис, иако знаел дека објектот е всушност руинираниот дел запишан во катастарот на недвижностите, кој го користеле градоначалникот и општинската администрација на Општина Пласница и Управата за водење на матичните книги“, велат од Обвинителството.
На 28.10.2011 година Советот на Општина Македонски Брод ја одржал 33-тата седница, на која се разгледувало барањето од првообвинетиот, притоа збор зел второобвинетиот и лажно презентирал дека се работи за објект што на барателот му бил даден на користење на 30 години од претходниот Совет, а за што имало договор, па за да може да се направи вложување во објектот, второобвинетиот побарал од Советот да донесе одлука и да му се продаде објектот на прообвинетиот преку јавна лицитација.
Советниците доведени во заблуда со лажно прикажаните и прикриени факти за тоа кој објект е предмет на продажба едногласно донеле одлука за отуѓување на зградата и во апсолутна заблуда му овозможиле на второобвинетиот да почне со постапката за продажба на објектот и дворното место по што второобвинетиот, за да се избегне конкурентноста во наддавањето и да не се јави друг заинтересиран купувач, не го објавил огласот за продажба во „Службен весник“, па како наддавач се пријавил само првообвинетиот, кој единствено знаел за денот на јавното наддавање и го купил објектот кој бил сопственост на државата за цена од 1.795.800,00 денари, што е 670 денари повеќе од почетно определената за наддавањето.
Парите биле уплатени на сметка на Општина Македонски Брод, а со второобвинетиот склучиле договор за купопродажба, кој како сопственик на објектот подоцна успеал во Катастарот да го впише објектот на свое име како наводна техничка исправка иако немал основа за такво впишување. Тој го купил и земјиштето за цена од 100 денари за м2 во постапка без јавно наддавање. Имено, иако според одлуката на Советот на Општината најниска (почетна) цена во постапката за јавно наддавање за предметното земјиште требало да биде 100 денари за м2 и таа била објавена во службен гласник на Општина Македонски Брод, сепак донесена е одлука со ист евиденциски број, со која цената на земјиштето се ограничува да не биде поголема од 100 денари за м2. Тоа го искористиле прво и второобвинетиот и постигнале договор за купопродажба на земјиштето за цена од 100 денари за м2, а реалната вредност определена со актите на Општината за тој регион била предвидена на 400 денари за м2.
Откако градоначалникот на општина Пласница дознал дека објектот во кој се сместени администрацијата на Општина Пласница и неговиот кабинет е продаден, телефонски контактирал со третообвинетиот, а побарал и од Владата да ја испита постапката за продажба. Владата оформила комисија, но третообвинетиот, искористувајќи ја својата позиција на пратеник од владејачката партија, вршел континуиран притисок врз сите институции кои постапувале по овој предмет за да остане во правна сила незаконитата продажба на објектот и земјиштето.
Третообвинетиот паралелно со притисокот врз надлежните за непреземање активности за преиспитување на продажбата во име на претседател на комисијата за надворешна политика преку писмени барања иницирал инспекциски и полициски контроли врз едно правно лице, а организирал друго лице да поднесе барање до Комисијата за утврдување на фактите (комисија за лустрација) со наводи што треба да иницираат постапка за лустрација против судија.
Притоа смислено го поттикнал четвртообвинетиот како претседателот на Комисијата за утврдување на фактите врз основа на тие наводи да отвори повторна постапка за лустрација над судијата. Постапката за лустрација била отворена и четвртообвинетиот заедно со деветмина, исто така обвинети – членови на Комисијата за утврдување на фактите, како службени лица, постапувајќи во рамките на своите службени овластувања, со умисла, иако знаеле дека не се исполнети критериумите за лустрација, донеле одлука за лустрација на оштетениот, кој привремено бил оддалечен од вршење на функцијата судија во Основниот суд Кичево, а потоа со одлука на истиот орган е утврден и престанок на вршењето на судиската функција на оштетениот, со што потешко му ги повредиле неговите права.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
На аеродромот во Скопје спречен обид за шверц на 27,5 килограми тутун за наргиле

Мобилен царински тим на граничен премин Меѓународен Аеродром Скопје, на влез во државата, спречи обид за шверц на дури 27,5 килограми ароматизиран тутун за наргиле, што требало да заврши на македонскиот пазар. Со оваа акција е спречен обид за нелегална трговија со тутун, како и обид за избегнување плаќање давачки за акцизна стока во висина од 138.435 денари, соопшти Царнската управа.
Во случајот, против едно лице, државјанин на Турција, се води соодветна постапка, а тутунот е запленет.
„Случајот е откриен, кога поради сомневање, мобилен тим го селектираше и изврши контрола на патникот, при што во куферот и личната торба во негова сопственост беше пронајден ароматизиран тутун за наргиле со вкупна тежина од 27,5 килограми.
Нелегалниот тутун го загрозува здравјето на граѓаните и ја поткопува легалната трговија и оттука Царинската управа во континуитет спроведува акции со цел спречување на обиди за криумчарење тутун и тутунски производи“.
Македонија
Намалена активната транспарентност на Владата и министерствата, најмалку информации има за финансиите, објави Центарот за граѓански комуникации

Центарот за граѓански комуникации го објави редовното годишно рангирање на институциите според Индексот на активна транспарентност, односно според проактивното објавување информации од јавен карактер, во кое се вклучени 102 институции, односно Владата и сите министерства и општини.
„Индексот ги покажува следниве клучни аспекти: Просечната активна транспарентност на министерствата, на Владата и на општините за 2025 година изнесува 80 % (од максимално можни 100 %), исто колку што изнесуваше и минатата година.
Активната транспарентност на министерствата и Владата е намалена во однос на лани и изнесува 84 % (лани 86 %).
Општините го задржаа истото ниво на активна транспарентност како и лани, односно 79 %“, е нагласено во извештајот.
Според наведеното, дури 44 % од опфатените институции ја влошиле својата активна транспарентност (лани се влошиле 19 % од институциите).
„Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност, а резултатот од 100 % годинава го освои и новоформираното Министерство за дигитална трансформација.
Кај општините, за разлика од лани кога дури пет општини го делеа првото место со 100 % активна транспарентност, годинава на ова место се задржаа само две – Кавадарци и Кичево.
Меѓу регионите, трета година по ред на првото место се наоѓа Источниот Регион (со иста активна транспарентност како и лани од 88 %).
На последно место, со намалена активна транспарентност во однос на лани се наоѓа Полошкиот Регион (со 71 % активна транспарентност, лани 73 %).
Најмалку информации, според центарот, и министерствата и општините објавуваат за финансиите (министерствата 58 %, а општините 59 % од можни 100 %).
Огромно уназадување, како што велат од таму, има кај одговорите по барањата за слободен пристап до информациите од јавен карактер, што им беа испратени на сите институции во ист ден и со исто прашање.
„Општините одговорија во просек за 21 ден (лани за 15 дена), а министерствата одговорија за 23 дена (лани за 14 дена). Инаку, крајниот законски рок е 20 дена.
Само 54 % од институциите одговорија во рамките на максималниот законскиот рок од 20 дена (лани тоа го сторија 71 % од институциите)“.
Македонија
„Вреди“: Го затворивме отпадот на ДУИ, на 19 октомври ќе ги уништиме и неговите фосили

Вчера конечно ја затворивме дивата депонија во Никуштак, срам наследен од владата на ДУИ, која со години го труеше воздухот и здравјето на жителите на Липково и Арачиново, информираат од „Вреди“.
„Оваа одлука, беше овозможена благодарение на директното влијание на првиот вицепремиер Изет Меџити и вицепремиерот Арбен Фетаи, кои го претворија проблемот занемарен од ДУИ во државен приоритет.
Овој чин не е само затворање на депонија, туку затворање на ерата на срам и неодговорност. ДУИ 20 години ги остави Албанците да живеат меѓу отпадот, додека самите се богатеа на нивен грб. Денес го затворивме нивниот отпад, но на 19 октомври граѓаните ќе ги затворат и политичките кариери на фосили на ДУИ“.
Од Вреди нагласуваат дека Липково, Арачиново и секоја албанска општина повеќе нема да бидат, како што велат, гробишта од ѓубре на ДУИ, ниту од отпад, ниту од корупција, ниту од политичко предавство.