Македонија
АСОМ: Примерот со Албанија ги потврди нашите апели – ограничувањето на легалните игри на среќа ја отвора вратата за игрите на црно
„Повеќегодишните апели на Асоцијацијата на спортски обложувалници (АСОМ) за потребата од сеопфатна јавна дебата во Македонија за законот што ги регулира игрите на среќа бидејќи во спротивно – брзи и популистички мерки на долг рок се контрапродуктивни, се покажаа како исправни и преку примерот со Албанија“, велат од АСОМ.
„Имено, по укинувањето на легалните обложувалници и казина во 2019 година, Албанија се соочи со игри на среќа на црно и пораст на криминалот, што минатата недела доведе до изгласување на нов закон од страна на мнозинството пратеници од Парламентот во Албанија. Законот со кој се укинува забраната во Албанија, покрај сузбивање на играњето на црно, ќе придонесе за зголемување на буџетските приходи и поголема транспарентност во оваа економска гранка. Сакаме да потсетиме дека нашата дејност не поттикнува млади да играат игри на среќа, ниту пак стимулира каква било зависност. Напротив, како општествено одговорни компании, годишно вложуваме десетици илјади евра за спроведување на кампањи за едукација на играчите, а воедно 100% ги почитуваме актуелните законски норми и правила поврзани со нашата дејност, плаќаме даноци и со тоа постојано ги зголемуваме буџетските приливи“, велат оттаму.
Како што додаваат, во интерес на индустријата на игри на среќа е игрите да се играат за забава, а државата да биде единствената што ќе има контрола на овие процеси.
„Токму затоа, не сме уверени дека тоа ќе биде случајот со Законот што Владата и Собранието го туркаат, а Претседателот Стево Пендаровски не го потпиша. Како што наведува Претседателот Пендаровски во образложението на својата одлука причината зошто не го потпишал указот за прогласување на Законот за изменување и дополнување на Законот за игрите на среќа и за забавните игри е бидејќи тој е донесен во незаконска процедура – со употреба на европското знаменце, во ситуација на отсуство на суштинско „аки“ (задолжително право на ЕУ) во областите што ги опфаќа Законот и фактот дека Законот не наведува дури ни лимитирано „ЕУ аки“ што може да биде релевантно. Покрај тоа, како што наведува Пендаровски, за Законот не била спроведена широка и инклузивна дебата, на што забелешки имаше и Европската Комисија, а потврда стигна и од канцеларијата на Делегацијата на ЕУ во Македонија“, посочуваат од АСОМ и додаваат:
„Во наш заеднички интерес е да се донесе вистински европски закон и да имаме подобро решение што ќе биде конкурентно, засновано на реални аргументи и факти, а истовремено ќе ги заштити и нашите вработени и малолетниците. Ние сме индустрија која е одлично регулирана во моментов, односно актуелниот закон ги опфаќа сите сегменти на контрола на игрите на среќа од надлежните институции, меѓутоа како експерти од фелата, ние приредувачите на игри на среќа кои чиниме 95% од пазарот, сме подготвени да работиме заедно со институциите сè додека не се дојде до вистинското законско решение. Секторот игри на среќа во земјава вработува околу 10 илјади лица, а индиректно помага 54 илјади други работни места. Секоја година во државниот буџет од игри на среќа се слеваат над 280 милиони евра по однос на сите давачки со кои се задолжени приредувачите на игри на среќа. Покрај силен импулс за економијата, индустријата на игри на среќа во Македонија има свој влог и во развој на заедницата. 3% од приходите од оваа економска гранка се вложуваат во Агенцијата за млади и спорт, односно повеќе од 1 милион евра како директна инвестиција во спортот. Затоа, уште еднаш го повикуваме Собранието, сите политички партии и сите пратеници да не го гласаат законот во трето читање и да остават простор за отворање на вистинска широка дебата за подобрување на законската рамка за оваа дејност“, додаваат тие.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Фетаи на Националниот форум на граѓански организации: Мисијата на Владата е градење на отворени и ефективни институции
Во рамки на Националниот форум – Саем на граѓански организации, Заменик-претседателот на Владата задолжен за добро владеење, Арбен Фетаи, учествуваше и се обрати пред претставниците на граѓанското општество. Тој ја истакна важноста од континуиран дијалог меѓу Владата и граѓанскиот сектор, потенцирајќи дека граѓанското општество претставува еден од клучните механизми за зајакнување на демократијата и транспарентноста.
Фетаи посочи дека Владата останува посветена на изградбата на поотворени институции и на редовна соработка со граѓанските организации, повикувајќи ги истите да продолжат да бараат отчетност и да ги адресираат предизвиците што ги засегаат граѓаните.
Тој нагласи дека мисијата на Владата е градење на отворени и ефективни институции и ги охрабри граѓанските организации да го продолжат нивниот критички ангажман.
Заменик претседателот на Владата додаде дека неговата канцеларија ќе остане отворена за директна и континуирана соработка со сите организации од граѓанското општество.
Македонија
(Видео) Костадинова Стојчевска: Македонскиот јазик не се чува со кратење на буџетот за инспекторатот
Пратеничката на СДСМ Бисера Костадиновска Стојчевска, во образложението на амандманот за зголемување на буџетот за инспекторатот за употреба на македонскиот јазик, пред собраниската комисија за финансирање и буџет, истакна дека со предложениот буџет се оневозможува функционирање на инспекторатот.
Во буџетот за 2026 година средствата во однос на буџетот од 2025 година се намалени на 620.000 денари, што практично го намалува функционирањето на инспекторатот, рече Костадиновска Стојчевска и побара буџетот за оваа институција да се врати на износот од 2.033.000 денари, колку што изнесуваше во буџетот за 2025 година.
-Со намалениот износ не е можно да се обезбеди вработување на потребниот број инспектори и административен кадар, извршување на редовни активности на терен, опремување и тековно функционирање на институцијата, нагласи Костадиновска Стојчевска, додавајќи дека инспекторатот за употреба на македонскиот јазик е нова институција, основана врз основа на законот за употреба на македонскиот јазик, чија цел е да го следи спроведувањето на законските обврски во инситутциите, образованието, културата и јавниот простор.
Костадиновска Стојчевска побара поддршка од сите пратеници за овој амандман.
„Барам поддршка за оваа институција да може конечно, откако е формирана во 2024, да профункционира, затоа што откако е воспоставена, нејзиниот буџет само се крати, а со тоа не се покажува вистинска грижа за зачувување, унапредување на македонскиот јазик“, нагласи пратеничката на СДСМ Бисера Костадиновска Стојчевска, во обраќање пред собраниската комисија за финансирање и буџет.
Македонија
Муртезани во ЕП: Нашиот долг евроинтегративен пат, често надвор од Копенхашките критериуми, не ја поколеба нашата визија за полноправно членство
Министерот за европски прашања, Орхан Муртезани, се обрати на 24-от состанок на Мешовитиот парламентарен комитет ЕУ – Северна Македонија, што денеска и утре се одржува во Европскиот парламент во Стразбур. Состанокот, на кој копретседаваа пратеници од Европскиот парламент и од Собранието на Република Северна Македонија, беше посветен на односите меѓу Северна Македонија и Европската Унија, со акцент на фундаменталните права и слободата на изразување, владеењето на правото и борбата против корупцијата, напредокот во пристапните преговори, добрососедските односи и регионалната стабилност, како и на прашањата од областа на животната средина, транспортот, енергетиката, инфраструктурната поврзаност, дигитализацијата и вештачката интелигенција.
Во своето обраќање, Муртезани се осврна на клучните приоритети на државата во европскиот процес, нагласувајќи ја посветеноста кон реформите во рамките на Планот за раст и Реформската агенда. Тој истакна дека земјата продолжува со имплементација на суштинските реформски чекори, како и со подготовката на значајни инвестиции што ќе ја зацврстат економската и институционалната усогласеност со Европската Унија. Муртезани се осврна и на оценките од Годишниот извештај на Европската комисија за 2025 година, посочувајќи дека извештајот го потврдува континуираниот напредок на Северна Македонија и дека препораките на Комисијата веќе се вградени во националното планирање.
„За Северна Македонија, чиј пат беше долг и честопати исполнет со предизвици надвор од Копенхашките критериуми, европскиот пат и полноправното членство остануваат прашање на цврста убеденост, а не на погодност. Секоја реформа што ја спроведуваме ја зацврстува нашата верба дека Европа е најсилна кога го исполнува своето ветување и дека Унијата е целосна кога оние што најдолго чекале конечно ќе бидат примени како полноправни членки“.

