Македонија
Бајрами: Централниот регистер е должен да знае кои организации треба да достават финансиски извештаи
Ако законот му ja препишува наддлежноста за изрекување глоби и покренување на одредени постапки на Ценралниот регистар, тој е должен да знае кои непрофитни организации треба да доставаат изјави или финансиски извештаи, вели Нури Бајрами од ДКСК во писмо до директорката на Централниот регистер, Марија Бошковска Јанковски.
Претходно Бајрами на прес-конференција кажа дека ИВЗ 5 години не доставила податоци за работењето до Централниот регистер, на што од регистерот реагираа дека тие немаат увид во приходите и расходите на ИВЗ, а верските заедници не се обврзани да доставуваат финансиски извештаи до нив.
Бајрами вели дека ако се остава тоа да го направаат самите чинители по добра волја како што е наведено во реакцијата на Бошковска Јанковски, тогаш не би биле потребни државните органи и институции.
„Да ве потсетам на одговорот од Централен регистар доставен до ДКСК по барање за податоци и информации за потребата на постапувањето по оформениот предмет по пријава за ИВЗ: Во добиениот одговор на ден 13.02.2020 година се наведува: ‘Од обработена годишна сметка на чинителот Исламска Верска Заедница во РСМ Скопје со матичен број 4069676 ве информираме дека наведениот чинител за последните 5 години нема поднесено годишна сметка и дека не се евидентирани податоци за правосилна прекршочна судска одлука доставена од надлежен суд кај правното лице ИВЗ во РСМ’“, вели Бајрами.
Во дописот до јавноста, Бајрами сподели делови од законот за правната положба на црква, верска заедница и религионна група, како и Законот за сметководството на непрофитните организации.
Закон за правната положба на црква, верска заедница и религионна група (Сл. Весник на Р. Македонија бр.113/07 од 20.09.2007 год.)
Член 9
(1) Црква, верска заедница и религиозна група се запишуваат во Единствениот судски регистар на црквите, верските заедници и религиозните групи (во натамошниот текст: надлежниот регистар), со што стекнуваат својство на правно лице.
Член 11
(1) Надлежен суд за водење на Единствениот судски регистар на црквите, верските заедници и религиозни групи е Основниот суд – Скопје II – Скопје
(Членот 9 и 10 се однесуваат само на основањето на црква, верска заедница и религиозна група, но не и на обврската за поднесување изјава или извештај)
Член 33
(1) Црквата, верската заедница и религиозната група самостојно располагаат со стекнатите приходи, во согласност со закон и со прописите на црквата, верската заедница и религиозната група.
(2) Финансирањето на црквата, верската заедница и религиозната група, како и трошењето на финансиските средства е според регулативата за непрофитните организации и организациите од јавен интерес.
Закон за сметководството на непрофитните организации („Службен весник на Република Македонија“ бр. 24/2003, 17/2011 и 154/2015)
Член 1
Со овој закон се уредува водењето на сметководството, деловните книги, сметководствените документи и обработката на податоците, признавањето на приходите и расходите, проценувањето на билансните позиции, ревалоризацијата, финансиските извештаи, доставувањето на финансиските извештаи и други прашања во врска со сметководството на стопанската интересна заедница, здруженија на граѓани и фондации, други облици на здружување, политичките партии, верските заедници, религиозните групи и други, Црвениот крст на Република Македонија, здруженија на странци, странски и меѓународни невладини организации, хуманитарни организации и здруженија, синдикатите и други правни лица основани со посебни прописи од кои произлегува дека се непрофитни организации, доколку поинаку не е регулирано со друг пропис (во натамошниот текст: непрофитни организации).
Член 3
Непрофитните организации се должни да го водат сметководството по системот на двојно сметководство, а според распоредот на сметките од сметковниот план за непрофитните организации.
Член 17:
(1) Непрофитните организации се должни да состават основни финансиски извештаи и тоа: биланс на состојбата, биланс на приходи и расходи и белешки кон финансиските извештаи.
(8) Обликот и содржината на финансиските извештаи од ставот (1) на овој член ги пропишува министерот за финансии.
(9) Основните финансиски извештаи од ставот (1) на овој член ги потпишува законскиот претставник на непрофитната организација или лицето коешто тој ќе го овласти.
Член 18
(1) Непрофитните организации чијашто вкупна вредност на имотот или годишниот приход е помал од 2.500 евра во денарска противвредност не се обврзани да составуваат финансиски извештаи и да ги доставуваат во согласност со одредбите на овој закон.
„Од добиениот одговор на ден 26.02.2020 година од страна на Комисијата за координација на работата на Комисиите што одлучуваат по барањата за денационализација се наведува дена на ИВЗ по основ на денационализација во последните десет години со правосилни решенија е вратен недвижен имот земјиште со вкупна површина од 48.185 м² и објекти со површина од 210 м². Вкупниот износ на запишаните обврзници во последните десет години изнесува 559.598.975.00 денари односно 9.096.896 евра. Само горенаведениот податок покажува дека вредноста на имотот надминува 2500“, вели Бајрами.
Член 19:
Непрофитните организации се должни годишните сметки да ги достават до Управата за јавни приходи и до Регистарот на годишните сметки при Централниот регистар до крајот на месец февруари наредната година, односно во рок од 60 дена од денот на настанувањето на статусна промена.
VII. ПРЕКРШОЧНИ ОДРЕДБИ
Член 20
(1) Глоба во износ од 3.000 евра во денарска противвредност ќе и се изрече за прекршок на непрофитната организација, ако:
1) не води сметководство на начин пропишан со овој закон или со пропис донесен врз основа на него (член 3);
2) внесувањето на податоците во деловните книги го врши врз основа на неурeдна и неверодостојна документација (член 10 став (1));
3) не врши проценување на билансните позиции на начин и по постапка пропишани со овој закон или со пропис донесен врз основа на него (член 14 став (2));
4) не ја врши ревалоризацијата според одредбите од овој закон (член 15);
5) не врши усогласување на состојбата на средствата и нивните извори искажани во сметководството со фактичката состојба што се утврдува со попис на 31 декември (член 16);
6) не ги состави основните финансиски извештаи (член 17 став (1)) и
7) не ја достави годишната сметка до Управата за јавни приходи и до Регистарот на годишните сметки при Централниот регистар во законски определениот рок (член 19).
(2) Глоба во износ од 30% од одмерената глоба за непрофитната организација ќе му се изрече на одговорното лице во непрофитната организација за прекршоците од ставот (1) на овој член.
Член 20-а
За прекршоците утврдени во членот 20 став (1) точки, 1), 2), 3), 4), 5) и 6) од овој закон прекршочна постапка води и прекршочни санкции изрекува надлежен суд.
Член 20-б
(1) За прекрошокот од членот 20 став (1) точка 7) од овој закон прекршочна постапка води и прекршочни санкции изрекува Централниот регистар на Република Македонија.
ТОЧКА (7) не ја достави годишната сметка до Управата за јавни приходи и до Регистарот на годишните сметки при Централниот регистар во законски определениот рок (член 19).
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Владата и СЗО потпишаа петгодишна стратегија за соработка во областа на здравството
Министерот за здравство, Азир Алиу, заедно со претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, и Аким Али, шеф на Канцеларијата на СЗО во нашата држава, денес потпиша петгодишна стратегија за соработка меѓу Владата и СЗО 2026 – 2030 година. На настанот со онлајн-вклучување се обрати и директорот на Светската здравствена организација за Европа, Ханс Клуге.
„Денешниот ден отвора ново поглавје во соработката со Светската здравствена организација, заеднички ја потпишавме нашата прва петгодишна стратегија за соработка – документ создаден заедно со сите институции и партнери, кој ќе ги насочи реформите во здравството до 2030 година. Стратегијата се фокусира на модернизација на примарната здравствена заштита, целосна дигитална трансформација, унапредување на здравствената заштита на мајките и децата, еколошкото здравје и климатската отпорност, и тоа во согласност со зелената агенда на Владата. Исто така, со оваа стратегија се опфатени и заштитата на ранливите групи, планирањето на човечките ресурси во здравството, јавното здравје, здравствената безбедност и подобра подготвеност при кризни состојби. Стратегијата ни овозможува јасен план, партнерство и поддршка за заедничко реализирање на клучните реформи“, посочи министерот Алиу по потпишувањето.
Тој ги истакна одличната меѓусекторска соработка и поддршката од другите сектори. Оваа стратегија го обединува целиот владин систем околу целите за здравје и благосостојба на населението.
„Особено сакам да им се заблагодарам на СЗО и на сите министерства и партнери за нивниот придонес. Со оваа стратегија го поставуваме темелот за посилно, помодерно и поправедно здравство за сите граѓани. Сето ова е симболична потврда на силната политичка волја, националната посветеност и партнерството меѓу Владата и СЗО за спроведување на клучните здравствени реформи“, истакна Алиу.
Македонија
Перински: Охрид и Крушево го отвораат новиот циклус на ИПА III-проекти за прекугранична соработка помеѓу Македонија и Албанија
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, денес во Охрид го означи почетокот на реализацијата на два нови проекти одобрени во рамките на првиот повик на ИПА III Програмата за прекугранична соработка со Република Албанија.
Настанот започна со воведни обраќања на Перински, Михалис Рокас, амбасадор на Европската Унија, Еридана Чано, генерален директор на Државната агенција за стратешко програмирање и координација на помош во Република Албанија, како и градоначалниците на Општина Охрид и Крушево, Кирил Пецаков и Нико Чонески.
Во рамките на настанот беа потпишани два договори за национално кофинансирање меѓу Министерството за локална самоуправа и носителите на проектите, како и Договорот за партнерство за техничката помош на Програмата за прекугранична соработка со Албанија, во висина од 500.000 евра.
„Овие две нови инвестиции во вкупна вредност од повеќе од 1.6 милиони евра ќе придонесат за создавање одржлив туристички производ, кој ја спојува природата, културата и автентичноста на целиот регион.“, истакна Перински.
Проектот „Волонтери во акција за безбедност на луѓето и заштита на природата“ е во рамките на тематски приоритет 1 – Заштита на животната средина и подигнување на отпорноста на регионот, додека пак проектот „Крушево и Елбасан – патување низ природата и авантурата“ е во рамките на тематски приоритет 2 – Развој на одржлив туризам и заштита на природното и културното наследство.
„Министерството за локална самоуправа, како институција надлежна за спроведување на прекуграничните програми со сите соседни земји, продолжува активно да работи на отворање нови можности за искористување на финансиската поддршка што Европската Унија ја става на располагање за регионален развој, интеграција и соработка“.
Македонија
Николоски – Тигањ: Фокус на Владата се инфраструктурните проекти, регионот може да напредува преку економската соработка
Заменик претседателот на Владата и министер за транспорт Александар Николоски денеска оствари работна средба со амбасадорката на Хрватска, Нивес Тигањ.
На средбата Николоски ја потенцираше можноста за интензивирање на економската и трговска соработка меѓу Македонија и Хрватска во интерес на двете земји.
Тој ги презентираше инвестициските планови на Владата за изградба и модернизација на патните и железнички Коридори 8 и 10, како дел од европските транспортни мрежи.
Посебен фокус на средбата се стави на изградба на брзата пруга на Коридор 10, како предуслов за брз и ефикасен транспорт на добра кон Централна и Источна Европа, нагасувајќи ја можноста за учество на специјализирани компании од Хрватска во реализација на овој проект.
Двајцата говорници разменија и мислења околу актуелните политички прашања во земјава и регионот, евроинтегративниот процес и стабилноста на Западен Балкан.
Вицепремиерот Николоски и амбасадорката Тигањ ги потврдија одличните односи меѓу Македонија и Хрватска и се согласија истите да продолжат да се оддржуваат на високо ниво во интерес на меѓусебната соработка и пријателство меѓу двете земји.

