Македонија
Бугарската министерка Комитова: Патот „Струма“ има недостатоци, но тие не се причина за пожарот во автобусот
Заштитната ограда во која удри автобусот е според стандардите што важеле во 2002 година кога се реконструирал патот, а денеска автомагистрала „Струма“.
Во 2021 година има нови норми за поставување на заштитната ограда, но тие важат за оние што ќе се градат од 2021 година и наредните години. Ова го образложи министерката за регионален развој на Бугарија, Виолета Комитова, која додаде дека единствената промена на патот е во знаците, меѓу кои е и оној за брзината, која била ограничена на 90 километри на час, а потоа зголемена на 120 километри на час.
Заштитната ограда, која патот го одделуваше од местото за одмор, ќе остане. Но, според бугарските власти, таа ќе биде подобро означена.
Министерката и нејзините колеги што правеа проверка на автомагистралата сметаат дека ова не е причина за несреќата иако веднаш предложиле намалување на брзината во тој дел на патот.
„Во 2002 година бил одобрен проектот. Реализираното е според проектот, разликата е минимална. Тој пат де јуре не е автомагистрала, туку пат. Патот не е проектиран за да биде автомагистрала. Не е нормално да се движиме со 140 на пат. Ќе ја намалиме до 90 километри на час. Мора да има ограничување“, вели архитектот Владо Калинов.
Министерката и архитектите, по анализата, веќе предложиле и поставување светлосна сигнализација на сите места на кои има места за одмор, заградени со заштитна ограда.
Министерката Комитова вели дека недостатоците во знаците и заштитната ограда не е причина за пожарот во автобусот, при што каде загинаа 45 лица.
„Патот има долга историја. За жал, жртвите не можеме да ги вратиме. Ова е невообичаена катастрофа. Автомагистралите не ги прави само ширината, има други параметри. Магистралите што дозволуваат поголема брзина, но има мали завои. Ова е помала категорија на пат. На магистралите сме виделе многу катастрофи, превртени камиони итн., но овде имаме пожар, кој, според мене, е првата причина за толку загинати, а кој не знаеме како настанал“, рече Комитова.
Таа посочи дека предложиле краткорочни и долгорочни мерки до тамошното Министерство за внатрешни работи.
„Имаме 11 институции за безбедност на патиштата. Не е ова оправдување. Ние се фокусиравме на делот што можеме да го направиме, тоа е да се заврши маркирањето, да се поправи заштитната ограда и да ја намалиме брзината на патот од 120 на 90 километри на час“, додаде Комитова.
Министерката вели дека автобуската трагедија со 45 загинати е вообичаена несреќа, исто како што неколку дена потоа се запалил и друг автобус.
„Ударот е слаб. Нема објаснување зошто автобусот изгорел во толку кратко време. Многу фактори влијаеле на тој случај. Но, заштитната ограда им помогнала и на многумина, ако ја гледаме вината во неа. Некој од вас може да каже дека заштитната ограда е виновна, но ние велиме дека нема едноставен одговор“, вели министерката Комитова.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Потпишан Меморандум за соработка помеѓу Агенцијата за катастар на недвижности и Управата за јавни приходи
Директорот на Агенцијата за катастар на недвижности, Иван Живковски, и директорката на Управата за јавни приходи, Елена Петрова ја формализираа соработката меѓу двете институции со потпишување на Меморандум за соработка.
Со Меморандумот се предвидува зајакнување на меѓусебната координација преку навремена, директна и взаемна комуникација, размена на суштински податоци и информации, како и подготовка и реализација на заеднички проекти со цел унапредување на меѓуинституционалната соработка.
Целта на Меморандумот е да овозможи систематски и усогласен пристап во размената на податоци меѓу институциите. Во таа насока, на Управата за јавни приходи ќе ѝ бидат ставени на располагање податоците од геодетско-катастарскиот систем, како и други информации и активности од заемен интерес.
Потпишувањето на овој документ претставува континуитет и продлабочување на досегашната успешна соработка помеѓу Агенцијата за катастар на недвижности и Управата за јавни приходи.
Директорот Живковски изрази задоволство од потпишувањето на Меморандумот и истакна дека тој ќе придонесе за понатамошно интензивирање на соработката, преку взаемна поддршка и заедничко делување во исполнување на законските надлежности и остварување на заедничките цели на двете институции.
Македонија
Адем Чучуљ предложен за претседател на антикорупциската комисија
Собраниската Комисија за прашањата на изборите и именувањата едногласно го предложи Адем Чучуљ за претседател на Државната изборна комисија за спречување на корупцијата (ДКСК).
Предлогот треба да помине и на пленарна седница на парламентот, која, според најавите, треба да се одржи на почетокот на декември.
Адем Чучуљ е актуелен генерален секретар во ДКСК и дипломиран правник со положен правосуден испит.
Огласот за пријавување кандидати за претседател на антикорупциската комисија беше објавен летово откога досегашната претседателка Татјана Димитровска поднесе оставка по обвинението во случајот „Адитив“.
Македонија
(Видео) Манасиевски: Со барањето за зголемување на платите еден судија би примал 160.000 денари, а претседател на суд 360.000
Правосудството наместо да работи за граѓаните и во нивен интерес да ја носи правдата без тој целиот процес да трае со години, тие со едвај 2% доверба бараат двојно зголемување на платите, изјави Валентин Манасиевски, член на ЦК на ВМРО-ДПМНЕ.
„Иако македонските правосудни органи, судии и обвинители се едни од најплатените во регионот и Европа, на нив тоа не им е доволно, па бараат да имаат едни од најголемите плати во Европа. Кога говориме со факти и бројки, добро е јавноста да ги знае следните информации. Македонските правосудни органи добиваат од 2,3 до 3,2 просечни плати или во превод, нешто над 100.000 денари па се до над 144.000 денари или во евра од 1700 до 2360. Додека пак претседател на суд во Македонија зема околу 180.000 денари или 3000 евра. И овие плати ги добиваат со нешто помалку од 2% доверба од народот.
Е сега за споредба, нашите соседи од Србија земаат 2,3 просечни плати, или во превод близу 120.000 денари, или околу 2.000 евра, но со 20% доверба од граѓаните. Исто така, со 20% доверба во судството се и граѓаните на Хрватска, земја членка на ЕУ, таму нивните правосудни органи земаат близу нашите претседатели на судови, односно 3350 евра. Словенија, земја со 41% на доверба во судството, платите на судиите се движат од почеток на кариерата од 107.000 денари или околу 1740 евра, додека пак на крајот на кариерата или на врвот на кариерата, достигнуваат до нешто над 4000 евра. Секако, да не ја заборавиме и една од најразвиените држави, Германија, каде што судиите земаат околу 3300 евра плата или околу 200.000 денари, со притоа доверба од 58% од граѓаните“, рече тој.
Манасиевски додава дека со последните барања на судиите и обвинителите и нивните здруженија, тие бараат двојно зголемување на платите, со што, како што вели, еден судија би земал околу 160.000 денари плата или пак претседател на некој суд во Македонија би земал 360.000 денари плата, што е, како што рече, над сите примања кои ги добиваат судиите во Европа.
„Или во превод претседател на суд во Македонија би земал 8 просечни плати, а судија или обвинител би земал околу 3,5 просечни плати. И сето ова почитувани граѓани со само 2% доверба од народот. Повикуваме на разумност и работа од страна на правосудните органи“, рече Манасиевски.

