Македонија
(Видео) Мицкоски – Фон дер Лаен: Ѝ покажав фотографии од убиствата во Ваташа, да прифатиме ли дека се администратори?
Раководството на ВМРО-ДПМНЕ оствари средба во канцеларијата на ЕУ со претседателката на ЕК, Урсула Фон дер Лаен.
На средбата, како што информираат од опозициската партија, биле презентирани три позиции на ВМРО-ДПМНЕ.
„Бидејќи одговорот на претседателката на ЕК, Урсула Фон Дер Лаен, во македонскиот парламент е дека практично ако помине ова што го промовира Владата на СДСМ и ДУИ, ќе имаме одржување меѓувладина конференција, дилемата што ја имаат ВМРО-ДПМНЕ, македонската јавност и граѓаните е следна: во членот 11 од документот наречен EU Common Position или заеднички став на ЕУ јасно стои дека Македонија нема да ги почне преговорите сè додека, повторувам, сè додека не биде променет Уставот, дали е тоа точно или не е точно, оставам јавноста експертска и луѓето што се занимаваат со оваа проблематика да дадат одговор. Повторувам, првата дилема и првиот став што ВМРО-ДПМНЕ го изнесе на таа средба е дали според документот EU Common Position, односно европски став на ЕУ, член 11, ги почнуваме преговорите сега веднаш или кога ќе дојде до промена на Уставот. Бидејќи ние, според овој документ, читаме дека почетокот на преговорите ќе биде кога ќе биде променет Уставот или, да бидам попрецизен, мал дел од бугарскиот народ, 750 семејства според последниот каков таков попис, биде дел од преамбулата и нормативниот дел на македонскиот Устав“, истакна лидерот на партијата, Христијан Мицкоски.
„Втората дилема што ја имаме, бидејќи се спомена во говорот дека нема да зборуваме за историјата, но членот 14 од истиот документ тоа не го говори. Членот 14 вели сосема спротивно, а тоа е дека деновиве ќе биде потпишан документ што се нарекува протокол, а во тој документ ќе се зборува за сè, само нема да се зборува за владеење на правото, борбата против криминалот и корупцијата, подобра економија, поквалитетно здравство, покомпетитивно образование. Туку ќе се зборуваме за средниот век, за 18 или 19 век, чиј бил Гоце, чиј бил Даме, чие било Илинденското востание. Што значи дека според членот 14 и протоколот, кој, за волја на вистината, никој во македонската јавност не го видел, ниту ја прочитал неговата содржина. Ние ќе зборуваме за сè, само нема да зборуваме за иднината. Ќе зборуваме за проблеми од минатото. Односно ќе зборуваме како во 21 век да се асимилира македонскиот народ и да се уништи македонскиот идентитет“, посочи Мицкоски пред новинарите.
Овој член 14, од документот наречен заеднички став на ЕУ, како што оценува Мицкоски, е поврзан со генералните позиции на ЕУ, членот 5. каде што покрај Копенхагеншките критериуми и критериумите дефинирани со Договорот за стабилизација и асоцијација, само за Македонија, за ниту една земја членка од овие 27 ниту, пак, за Албанија, не се поставуваат билатералните прашања како критериум.
„Ние ќе зборуваме за сè, само нема да зборуваме за она што е важно за граѓаните, а тоа е поквалитетен живот. Да бидам попрецизен, ќе бидеме фокусирани само на историја. И третото прашање за кое имам исто така дилема, а и позициите на ВМРО-ДПМНЕ се такви и имаат дилема, е воведната изјава, членот 3, каде што јасно стои дека акито или преговарачката рамка ќе биде преведена на македонски јазик, но бугарската страна ќе даде еднострана изјава со тоа како таа го гледа македонскиот јазик. Така што дека ние имаме чист македонски јазик, односно дека имаме јазик чист, кој буквално ќе биде дел од преговарачката рамка и од документите на Европската Унија, е голема лага“, потенцира лидерот на ВМРО-ДПМНЕ.
„Зошто е ова важно? Ова пред мене, почитувани претставници на медиумите и почитувани граѓани, е документ од третата конференција на Обединетите нации од 1977 година и се однесува на стандардизација на светските јазици, одржана во Атина пред точно 45 години, каде што јасно стои разликата помеѓу бугарскиот јазик и македонскиот јазик со македонското кирилско писмо. И ова го покажав на средбата. Ова се документи од гробовите на децата од Ваташа, на младинците од Ваташа, ова ли го прават администраторите? Ова се тие луѓе, ова ли е дело на администраторите? Ова ли е дело на луѓето што велат дека ја администрирале Македонија?
Ете тоа се дилемите што јас и ВМРО-ДПМНЕ ги имаме, а за жал, овие корумпирани политичари во Владата, потпомогнати од други корумпирани политичари, ги немаат и го распродаваат она што со крв и со живот некој го плаќал“, изјави лидерот на ВМРО-ДПМНЕ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Муцунски во Белград: Регионалното поврзување е клучно за забрзување на европската интеграција
Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, вечерва во Белград учествуваше на работна средба со министрите за надворешни работи на земјите-членки на Централноевропската иницијатива (ЦЕИ).
Фокусот на разговорите беше ставен на проширувањето на Европската унија, актуелните геополитички околности и предизвиците што произлегуваат од нив, како и на регионалната безбедност и неопходноста од засилено регионално поврзување и соработка.
Министрите уште еднаш ја потврдија важноста на ЦЕИ како стабилна платформа за продлабочување на соработката во сите области од заемен интерес, унапредување на партнерствата и ефективно справување со регионалните предизвици.
Во своето обраќање министерот Муцунски ја нагласи улогата на регионалното поврзување и регионалните иницијативи како клучни алатки за забрзување на европската интеграција – најзначајниот процес за поддршка на мирот, безбедноста и економскиот развој на континентот. Тој ја потврди целосната посветеност на Република Северна Македонија на европскиот пат, нагласувајќи дека тоа е геостратешка неопходност за стабилен, сигурен и просперитетен регион.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Фемицидот е еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на панел-дискусијата насловена „Од пријавување на насилството до спречување на фемицид – системски одговор“, организирана од мисијата на ОБСЕ во Скопје.
Таа истакна дека и покрај бројните конвенции, закони, стратегии и проекти, рапидно расте родово-базираното насилство и бројот на убиените жени само затоа што биле жени. За неа, фемицидот е последица на насилство коешто се случувало во континуитет, а не било превенирано или санкционирано.
Според неа, борбата против фемицидот мора да започне дома, во градинка и во основното образование, да продолжи со правни акти и институционални механизми, вклучувајќи ги и јавно-обвинителските и судските.
Сиљановска-Давлова посочи дека ако фемицидот е системски предизвикан проблем, тогаш и неговото решавање мора да биде системско.
На првиот панел се обратија и амбасадорот Килиан Вал, шеф на мисијата на ОБСЕ во Скопје, Ѓоко Велковски, заменик-министер за социјална политика, демографија и млади и Муамет Реџепи, помошник на министерот за внатрешни работи, презентирајќи свои видувања, податоци и решенија за надминување на еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени.
Во вториот панел се обратија: Уранија Пировска од Хелсиншкиот комитет за човекови права, јавната обвинителка Фатиме Фетаи, судијката Габриела Гајдова, Светлана Цветковска од Mинистерството за социјална политика, демографија и млади и Елена Димушевска од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.
Секоја од нив, во рамките на својата работа ги детектираше најголемите слабости во справувањето со насилството врз жените, вклучувајќиго и фемицидот, оценувајќи ја позитивно воспоставената соработка со надлежните институции, како гаранција за позитивен исчекор во оваа битка. Сите ја поздравија нововоспоставената платформа Femicide Watch.
Сите учесници беа согласни дека покрај 16 дена активизам, потребно е 349 денови ангажман на сите во справувањето со фемицидот.
Македонија
Левица: Власта повторно го одби амандманот за изградба на домови за стари лица
На денешната седница на Комисијата за финансирање и буџет, пратеникот и потпретседател на Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, образложи амандман за грижата за старите лица.
Амандманот беше со цел да се наменат средства со што би можеле да се изградат најмалку три државни домови онаму каде што потребата е најголема.
Тој предупреди дека државата целосно го запоставила овој сегмент на социјалната заштита.
„Државните домови имаат само 600 сместувачки капацитети, додека приватните имаат двојно повеќе – 1.200. Луѓето практично немаат избор, освен да посегнат по приватните домови, а пензионерите тоа едноставно не можат да си го дозволат,“ рече пратеникот од Левица.
Листите на чекање се долги, а времето за чекање е од пет до седум години.
„За човек над 65 години, тоа не е малку. Во меѓувреме може и да почине пред воопшто да добие сместување,“ додаде тој.
Исмаил потсети и на европските стандарди, според кои треба да има 20–30 легла на 1.000 стари лица, додека Македонија е далеку под минимумот.
„Оваа јавна услуга постои само на хартија. Ако не почнеме да создаваме капацитети сега, со забрзаното стареење на населението ќе западнеме во уште полоша состојба, со уште подолги листи, уште подолго чекање и уште помалку достоинствена грижа,“ предупреди тој.
Иако проблемот е драматичен, власта сè уште не дава образложение зошто не го прифаќа овој амандманот.
„Доколку овој амандман не се прифати, очекувам барем објаснување од министерот,“ побара Хактан, нагласувајќи дека грижата за старите лица мора да биде во приоритетите, а не заборавена ставка во буџетот.

