Македонија
(Видео) Арсовски: Покрај за Кацарска, сериозни сомнежи за испитување криминал има и за Русковска
Портпарол на ВМРО-ДПМНЕ, Димче Арсовски, вели дека фекалиите од Луј Витон-правосудството со секое ново рочиште за „Рекет“ почнале да излегуваат на виделина. Вели дека биле разобличени сите маски на независно расцветано судство на Зоран Заев, кое всушност, според него, е судство зависно од власта на Заев и СДСМ.
„Кацарска-судството и русковска-обвинителството немаат кредибилитет и се пример за криминално насилно обвинителство и судство што работи под палката на актуелната Влада на СДСМ и Заев. Покрај кацарска-судството, денеска сериозни сомнежи за испитување на криминал има и за омилената обвинителка на Зоран Заев, Вилма Русковска, каде што обвинет во случајот ‘Рекет’ јавно изјави дека поседува докази за криминал од 4 милиони евра.
Маските се паднати. Ова е сериозна индиција за криминал вреден 4 милиони евра во кој е вмешан главниот обвинител во Обвинителството за организиран криминал и корупција и мора уште веднаш да се истражи. Не смее да се замижи пред ова јавно излагање на обвинетиот од случајот ‘Рекет’. Според тврдењата на обвинителката Лиле Стефанова доколку се точни, Добрила Кацарска директно влијаела врз судски одлуки за што треба да одговара по најмалку 3 члена од Кривичен законик на Република Македонија и еден член од Законот за судови.
Член 353 став (1) – Злоупотреба на службената положба и овластување коешто фаќа рамка од 6 месеци до 3 години затвор
Член 358-а став (2) – Давање награда за противзаконито влијание коешто опфаќа рамка доколку се прекрши членот Законот од 1 година до 5 години затвор
Член 375 став (1) – Присилба спрема правосуден работник коешто опфаќа рамка за парична казна или до 3 години затвор
Дополнително, членот 75 од Законот за судови експлицитно наведува дека потешка дисциплинска повреда за која се поведува постапка за утврдување одговорност на судија е „грубото влијание и мешање во вршењето на функцијата на друг судија“.
Според сите овие членови од Кривичен законик на Република Македонија на Добрила Кацарска ѝ се заканува до 11 години казна затвор и веднаш да биде суспендирана од член 75 од Законот за судови од страна на Иван Џолев, бидејќи му тече законскиот рок од 8 дена. Доколку не ја суспендира во рокот од 8 дена, тој самиот е соучесник во она што го направила Добрила Кацарска.
Доста е од Катици, Вилми и Добрили во судството. Со секој изминат ден станува јасна спрегата и меѓусебната поддршка преку која наместо закон се реализираат партиски нарачки. Добрила Кацарска ургира кај Катица Јанева, Катица Јанева ја фали Добрила Кацарска дека ѝ била ментор и учела од неа, а Вилма Русковска со индиции за вмешаност во криминал од 4 милиони евра.
Институциите не смеат да замижат пред сите овие случаеви. Одговорност мора да има. Сите овие луѓе под палката на Заев го урнисаа правосудниот систем и затоа е потребен закон кој нема да амнестира криминалци“, порача Арсовски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Петрушевски: ЕСМ било третирано како партиски плен на СДС и ДУИ, затоа ќерката на Талат Џафери била дел од Надзорниот одбор
ЕСМ Снабдување со топлина, било третирано како партиски плен на СДС и ДУИ, затоа ќерката на Талат Џафери била дел од Надзорниот одбор, вели Бране Петрушевски, пратеник на ВМРО-ДПМНЕ.
„Истиот оној Талат Џафери, кој СДС и ДУИ со две раце го гласаа, за да стане незаконски претседател на Собрание и неговата ќерка да биде изгласана да биде дел од Надзорниот одбор на ЕСМ.
Затоа на СДС и ДУИ не им се допаѓа темата, затоа што во секоја пора од општеството цветаше корупција и криминал.
Затоа СДС и ДУИ молчат и не се оградуваат од местените тендери вредни 8 милиони евра во ЕСМ Снабдување со топлина и испраните 2 милиони евра кој завршиле во нечив џеб“.
Петрушевски прашува каде завршиле овие 2 милиони евра, дали кај структури блиски до врвот на СДС или во ДУИ? Дали лица од тогашниот врв на СДС и ДУИ имаат вмешано прсти во случајот?
Јавноста, додава тој, заслужува одговори и заслужува да види како СДС и ДУИ раководеа со државните институции.
„ЈО треба да постапи транспарентно, независно и одговорно. Правда мора да има“.
Македонија
Мицкоски: Националната развојна стратегија 2024 – 2044 е документ што ја дефинира визијата на државата во следните две децении
Премиерот, Христијан Мицкоски во својство на претседател на Националниот совет за развој, денеска да ја отвори четвртата седница на Советот, кој според него, како постојано советодавно тело на Владата, има исклучително значајна улога во обликувањето на долгорочната визија и развојниот пат на државата.
„Националниот совет за развој, како носител на управувачката структура во рамки на Националната развојна стратегија, претставува уникатен форум во кој, преку вклучување на претставници од сите засегнати општествени чинители, се дискутира за клучни теми и прашања поврзани со долгорочниот, стратешки и одржлив развој на државата. Овој Совет не е само формална институционална рамка – тој е простор за дијалог, за аргументирана дебата, за градење доверба и за создавање заеднички одговори на комплексните предизвици со кои се соочуваме“, рече Мицкоски.
Како што информира премиерот Мицкоски, со консензуален пристап, широка вклученост и јасна инклузивност, почитувајќи ги принципите на транспарентност, отчетност и партнерство, беше донесена Националната развојна стратегија за периодот 2024 – 2044 година, со што беа поставени темелите на долгорочниот развоен правец – документ кој првпат на еден системски и сеопфатен начин ја дефинира визијата каде сакаме да бидеме како држава во следните две децении.
„Во изминатиот период, по донесувањето на овој стратешки документ, како и во времето од одржувањето на Третата седница на Националниот совет за развој, беа реализирани повеќе значајни активности поврзани со нејзината имплементација. Процесот на спроведување и следење на реализацијата продолжи со вклучување на широк спектар на чинители – граѓани, експерти, академици, претставници на бизнис заедницата и граѓанските организации. Овој отворен и партиципативен пристап е наша силна страна и гаранција дека стратегијата нема да остане документ „на хартија“, туку ќе се преточи во реални политики и мерливи резултати,“ подвлече Мицкоски.
Тој извести дека членовите на Владата беа детално информирани за предложените мерки кои произлегоа од првите состаноци на Работниот комитет, заклучно со март 2025 година, и притоа министерствата и другите органи на државната управа беа задолжени да преземат конкретни активности за нивна понатамошна реализација, со што, според него, уште еднаш се потврди заложбата за сериозен и одговорен пристап кон спроведувањето на стратегијата.
„Посебно сакам да ја поздравам и да ја истакнам работата на Работниот комитет, преку кој се обезбедуваат тематски форуми за дискусија и размена на мислења во контекст на Националната развојна стратегија. Иако сме сè уште на почетокот на овој долг процес, досегашната пракса веќе јасно сигнализира дека јавноста и засегнатите страни се подготвени активно да придонесат, заеднички да ги идентификуваме предизвиците и заеднички да креираме насоки за нивно надминување. Тоа е суштината на модерното и одговорно управување со развојот на државата, но и клучен предуслов за успешно исполнување на обврските во рамки на евроинтегративниот процес“, потенцираше Мицкоски.
Тој истакна дека формирањето на Интерпартиската парламентарна група за следење на напредокот на стратегијата претставува потврда дека Националната развојна стратегија е резултат на широк општествен консензус, што е силна порака за политичка зрелост и одговорност.
„Фактот дека Националната развојна стратегија е резултат на широк општествен консензус уште еднаш беше потврден и со формирањето на Интерпартиската парламентарна група за следење на напредокот на стратегијата, на 16 мај оваа година во Собранието. Ова претставува силна порака за политичка зрелост и одговорност, но и дополнителен механизам за обезбедување координација меѓу законодавната и извршната власт, како и другите релевантни чинители, со цел промоција на долгорочно стратешко размислување, инклузивни политики, транспарентност и отчетност. Токму ваквиот пристап – отворен, инклузивен и заснован на дијалог – постепено придонесува кон создавање стабилна стратешка рамка со јасна визија за развој. Визија што подразбира конкурентна и стабилна економија, одржлив раст, општествена кохезија и сигурност, демографска ревитализација, успешна зелена транзиција, како и системско зајакнување на човечкиот капитал и иновативните капацитети, со посебен акцент на дигиталната трансформација претставува силна порака за политичка зрелост и одговорност.
Националната развојна стратегија е креирана да биде водилка на развојот – жив документ кој ќе го следиме, ќе го унапредуваме и врз основа на кој ќе ја оценуваме успешноста на нашите политики. Токму затоа, паралелно со нејзината имплементација, интензивно работиме и на воспоставување на сеопфатен систем за следење, известување и евалуација“, изјави Мицкоски.
Потенцирајќи ја обврската на Владата до март следната година да го достави годишниот извештај за спроведувањето на Националната развојна стратегија за 2025 година, тој рече дека тоа бара зајакната координација меѓу институциите, јасна распределба на одговорностите и дополнителна промоција и позиционирање на стратегијата како највисок стратешки плански документ – документ кој ја диригира целокупната стратешка рамка, го насочува секторското планирање и овозможува креирање на инклузивни, ефикасни и политики базирани на докази.
„Нашата цел е јасна: долгорочен, одржлив и правичен развој, развој кој ќе обезбеди подобар квалитет на живот за сите граѓани, економска стабилност, институционална сигурност и држава подготвена да одговори на идните предизвици“, беше дециден претседателот на Владата на Република Северна Македонија, Христијан Мицкоски и го искажа своето убедување дека со заедничка работа, партнерство и визија, Националниот совет за развој ќе продолжи да биде столб на оваа трансформација и двигател на промените што ги заслужува земјата.
Македонија
МВР: Отворено ново балистичко стрелиште за помодерна и поефикасна форензика
Денеска во Министерството за внатрешни работи беше отворено ново стрелиште кое што ќе осигура сите форензички испитувања на балистички докази поврзани со мало и лесно оружје да се спроведуваат во безбедна и сигурна средина, во согласност со меѓународните стандарди.
„Потребата од вакво стрелиште е повеќе од јасна, бидејќи секоја полициска организација значително ја зголемува својата ефикасност кога располага со стрелиште оформено како лабораторија за балистички истражувања, а таквиот капацитет овозможува контролирани услови за тестирање оружје и муниција, што води до добивање сигурни и споредливи резултати“, изјави Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски.
Стрелиштето ќе овозможи обука и ќе влијае на довербата кај граѓаните. „Прецизноста на резултатите ја зголемува довербата во истрагите и овозможува поцврсти докази пред судските органи, па затоа ваквото стрелиште служи како центар за обука, каде стручниот кадар може да ги усовршува своите вештини и методи. На тој начин, македонската полиција не само што ја подобрува оперативната работа, туку и го подигнува целокупниот професионален стандард. Со воспоставување на ваков современ капацитет, полицијата добива силна алатка за побрзо, потемелно и пообјективно решавање на случаи.“ изјави Тошковски.
За жал, поседувањето, злоупотребата и трговијата со мало и лесно оружје и понатаму претставуваат закана за безбедноста на граѓаните, па од таму потекнува и потребата континуирано да се работи на ова поле, посочи Постојаниот претставник на Програмата за развој на Обединетите нации, Армен Григорјан. „УНДП, заедно со донаторите на проектот, останува посветен на поддршката на Министерството за внатрешни работи во справувањето со малото и лесното оружје. Ваквите иницијативи се од суштинско значење за градење на мир, правда и силни институции, како една од целите на Агендата 2030 која има позитивно влијание врз многу други области на одржливиот развој.“ изјави Григорјан.
Модерната балистичка лабораторија овозможува напредни анализи на траектории, отпечатоци од цевки и други микроскопски траги кои се клучни за расветлување на кривични дела, при што полицијата може брзо да идентификува дали одредено оружје е употребено во конкретен настан.
Интервенцијата на стрелиштето чини околу 200.000 американски долари и е реализирана во рамките на проектот „Зајакнување на капацитетите на системот за форензика и истрага на местото на настанот за подобрување на кривично-правната контрола на мало и лесно оружје“, кој го имплементира УНДП во рамките на Патоказот за контрола на мало и лесно оружје на Западен Балкан, чиј потписник е Македонија. Како донатор на проектот се јавува Мултилатералниот доверителен фонд на Обединетите нации за мало и лесно оружје на Западен Балкан, кој го сочинуваат Германија, Холандија, Шведска, Франција, Обединетото Кралство и Норвешка, со поддршка на Европската Унија.

