Македонија
(Видео) Мицкоски: Потребно е фискално релаксирање, помош за март и да не се враќа државната помош
„Во текот на вчерашниот ден имав едно обраќање во коешто ја анализирав состојбата во економијата, вкучително и го коментирав оној документ којшто пристигна од Меѓународниот монетарен фонд, а се однесуваше на одобрениот заем во вредност од 176 милиони евра. Истовремено во текот на вчерашниот ден добив многу телефонски пораки и многу телефонски јавувања со прашањето околу зголемувањето на јавниот долг во однос на бруто домашниот производ, и одлучив за една од темите на коешто ќе биде денешново обраќање да биде токму тоа, односно математички да го објаснам на македонските граѓани зошто мислам дека
негативните ефекти врз македонската економија предизвикани од пандемијата на Ковид 19 вирусот ќе предизвикаат драматично зголемување на јавниот долг во однос набруто домашниот производ“, вели лидерот на ВМРО-ДПМНE, Христијан Мицкоски во видео-обраќањето на третиот ден од неговата самоизолација.
Можни се три сценарија за македонската економија и сите завршуваат со огромно зголемување на јавниот долг. Добро е што владата делумно ги прифати мерките од уредбата што ја предложивме, но потребно е уште повеќе, да не се бара од корисниците да ја вратат помошта од државата, релаксирање на фискалната политика и државна помош и за месец март за работниците и компаниите. Не се согласувам со кронизмот, профитерски да се ќарува преку зголемување на акцизата на горивата, што ќе донесе покачување на продуктите потребни за граѓаните.
Posted by Hristijan Mickoski on Недела, 12 април 2020
„Имено би започнал со краток приказ на макроекономските индикатори, коишто се транспарентно објавени на страницата на Министерството за финансии и Државниот завод за статистика, коишто велат дека во 2019 година БДП бил на ниво од 1 милијарда и 341 милиони евра или тој забележал бруто пораст од 3,6 %. Додека пак на почетокот од годината кога бил создаван Буџетот од Министерството за финансии се предвидено дека БДП во 2020 година ќе постигне ниво од 12 милијарди и 32 милиони евра или раст од 3,8 %. Имајќи го во предвид негативното влијание предизвикано од пандемијата на Ковид 19 вирусот, и негативното влијание во Европа и во светот, во македонската економија секако ќе предизвика негативни последици. Она коешто ММФ ни го кажа во текот на вчерашниот ден е нивната апроксимација дека падот ќе биде изразен отприлика околу 4% . Така што сега она првично сценарио што на почетокот од годината Министерството за финансии го изработи за раст од 3,6% е невозможен, туку апроксимацијата на ММФ е некаде околу 4%. Врз основа на таа апроксимација и негативното влијание на дефлаторот си дозволив да изработам отприлика вредност од 11 милијарди евра на бруто домашниот македонски производ на крајот од 2020 година.
Во овој момент јавниот долг на 31.12.2019 година изнесувал 5 милијарди и 541 милиони евра и тоа е податок којшто Министерството за финасии го објавува на својата веб страница, односно тој изнесува околу 48,9% – 49% од БДП на македонската економија.
Понатаму на 1 април оваа година, ресорниот министер, министерката за финасии имаше прес конференција во којашто ја запозна македонската јавност дека подготвуваат одговор на три можни сценарија. Имено Сценариото број 1 опфаќа намалување на приходите за 20%, што би значело дополнителни 700 милиони евра дефицит, на оние веќе планирани 300 милиони евра или тоа би значело зголемување на јавниот долг во однос на БДП на ниво од 59,5% или оптрилика нешто повеќе од 10% во однос на состојбата во којашто сега се наоѓа, на крајот од 2020 година“, вели Мицкоски.
Сценариото број два, според него, предвидува пад на приходите во буџетот од цели 30 проценти или дефицит од прилика од една милијарда евра. Кога на тие веќе една милијарда евра ќе се додадат 300 милиони евра тогаш доаѓаме до зголемување на јавниот долг во однос на бруто домашниот производ од 61 процент или дополнителни отприлика 12 проценти во однос на тоа која што била состојбата на 31 декември 2019-тата година.
И третото сценарио, тоа е сценариото каде што е предвидено пад на приходите во буџетот од 30 проценти, или зголемување на буџетскиот дефицит од една милијарда и 300-тини милиони евра и на тоа кога веќе ќе се додадат планираните 300 милиони евра, доаѓаме до зголемување на јавниот долг во однос на бруто домашниот производ на ниво од 63,7 проценти.
„И сето ова кое што е предвидено во сценаријата предвидува надворешно финансирање на буџетскиот дефицит, без да опфатиме надворешно финансирањекое што е неопходно, да и се помогне на економијата и да се помогне на стопанството, да компаниите останат живи, а да вработените останат вработени во тие компании.
Она што ние го предвидуваме, а тоа е дека неопходно на стопанството ќе му бидат потребни отприлика 4,5 проценти од бруто домашниот производ, практично тоа е помош на македонската економија директно би требало да биде обезбедена од надворешните финасиери што би значело дека во првото сценарио со намалување на приходите од 20 проценти ќе имаме отприлика зголемување на јавниот долг на ниво од 64 проценти, во второто сценариот ќе достигнеме јавен долг од 65,5 проценти, и додека во третото сценарио ќе имаме намалување од 40 проценти од приходите во буџетот, ќе достигнеме ниво од 68,2 проценти.
И тоа ги опфаќа само финансирањата на буџетскиот дефицит, и евентуалната помош кои единствено владата треба да обезбеди за поддршка на стопанството и на вработените од стопанството. Под претпоставка да немаме дополнителни надворешни задолжувањашто би ја поткрепиле ликвидноста во буџетот и ликвидноста на македонското стопанство за обезбедување на макроекономска стабилност.
Се надевам дека сега е малку појасно во однос на тоа кое што зборував, зошто ценам дека јавниот долг на крајот од годината може да достигне дури и износ од 70 проценти од бруто домашниот производ. Во текот на денешниот ден во попладневните часови ја проследив прес конференцијата на ресорниот министер, која што се однесуваше на објаснување на кои компании можат да ја користат помошта од владата, таму некаде после 15-ти мај односно, за нешто повеќе од еден месец од денеска, при тоа оставајќи го комплетно македонското стопанство два месеца на милост и немилост самото да се снаоѓа како знае и умее.
Она кое што можев денеска да го видам е различно од онаа првична уредба која ја донесе министерството за финансии преку владата, а владата ја усвои, и она што можев денеска да го видам дел од мерките кои што министерството за финансии ги има прифатено од уредбата која што ВМРО-ДПМНЕ преку министерот Наќе Чулев ја достави до владата, а техничкиот премиер Оливер Спасовски одби да ја стави на дневен ред“, додава Мицкоски.
Тој апелира средствата кои што како помош ќе и бидат доделени на македонската економија да не се враќаат, да биде вклучен и месец март кој беше исклучително тежок од аспект на шокот кој го претрпуваат компаниите како резултат на негативните ефекти од пандемијата и третата работа да ја релаксираат фискалната политика.
„Така што она кое што сакам да го апелирам до македонската влада, добро е што конечно почнувате да слушате, напуштете ја до крај онаа ваша примитивна надменост и прифатете ги мерките кои што ги нуди ВМРО-ДПМНЕ, кои што ги нуди бизнис заедницата, кои што ги нудат граѓаните и еве донесете трет сет на мерки бидејќи овој вториот ви беше толку забележителен што никој не го забележа, па така еве бидејќи во текот на вчерашниот ден ме критикувавте еве ќе се корегирам донесете веднаш трет сет на мењрки кои што ќе бидат неопходни за справување со негативните ефекти од јули месец понатаму.
Сосема на крај, ќе ми дозволите да исто така го истакна оној кронизам кој што започнува да се имплементира во македонската економија и во македонската политика а неговиот вовед беше со барање на Стопанската комора за зголемување на акцизата на нафтените деривати за дополнителни денара, начин на кој што дополнително ќе се обезбеди ликвидност на буџетот, навистина нешто незапаметено и навстина нешто чудно кога компаниите самите бараат да се зголемат трошоците, а тоа индиректно, па и директно да имплицира зголемување на цените на продуктите и зголемување на центите за граѓаните, а финално тоа би значело и намалување на куповната моќ на самите граѓани.Навистина овој кронизам на македонската политичка сцена и во македонската економија за нас како ВМРО-ДПМНЕ, за мене како претседател на ВМРО-ДПМНЕ е не прифатлив“, додава Мицкоски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Куќен притвор и 24-часовен надзор за Љупчо Пецов-Ѓаволот, доставил документи за влошена здравствена состојба
Во текот на вчерашниот ден во Основниот кривичен суд Скопје пред судија на претходна постапка беше спроведен Љупчо Пецов-Ѓаволот, на кој од претходно, со решение на судот, му е определена мерка притвор од негово пронаоѓање односно лишување од слобода во предметот за јавноста познат како „Синџир“, соопшти судот.
„Со оглед што истиот доброволно се пријавил на органите на прогон и од неговата одбрана е доставена медицинска документација според која истиот има влошена здравствена состојба, а воедно надлежниот Јавен обвинител, покрај здравствената состојба, ценел и дека со спроведување на обвинетиот во притворското одделение не може да се гарантира неговата лична безбедност, на записник пред судот, наместо мерка притвор, предложи на обвинетиот да му се определи мерка куќен притвор и дополнителна мерка 24 часовен надзор од МВР, со која може да се обезбеди неговото присуство во понатамошниот дел од постапката“.
Со оглед на сето тоа, судија на претходна постапка, информираат од судот, го прифатил предлогот на ЈО и на обвинетиот му определил мерка куќен притвор, како и задолжителен надзор, а воедно одземени му биле и двете патни исправи.
„Против решението на судијата дозволено е право на жалба пред Кривичниот совет“.
Македонија
НСДП прослави јубилеј: 20 години од основањето на партијата
Нова социјалдемократска партија (НСДП) на свечена седница на Централниот одбор, одржана во Скопје, во хотел „Хилтон“, го одбележа јубилејот 20 години од основањето на партијата.
Процесот на формирање на НСДП започна на 23 ноември 2005 година, со прес-конференција во хотел „Александар Палас“, на која за првпат беше најавено создавањето на нов политички субјект со јасна визија и чиста намера – Нова социјалдемократска партија.

На 30 ноември 2005 година, на конвенција во Универзалната сала, првиот претседател на партијата, Тито Петковски, официјално го најави влегувањето на НСДП на политичката сцена.
Основачкиот конгрес на НСДП се одржа на 17 декември 2005 година во Македонскиот народен театар, на кој беа усвоени Статутот и Политичката платформа и беа избрани првите органи на партијата.

„Во изминатите дваесет години, НСДП се изгради како стабилен и значаен политички чинител кој секогаш ги става државните приоритети на прво место. Борбата за слобода и демократија и рушењето на режимот на Никола Груевски се меѓу најголемите општествено-политички успеси во кои НСДП зеде активно и значајно учество, дејствувајќи принципиелно и одговорно во интерес на граѓаните“, велат од Партијата.
Членството на државата во НАТО, како и големите социјални реформи спроведени од владите во периодот 2017–2024г, претставуваат значајни успеси и јасна потврда за реализацијата на програмските определби на НСДП, водени од слоганот: „Силно и чесно! За пристоен живот.“

Денес, кога растот на платите стагнира, кога социјалниот дијалог не функционира, синдикатите се омаловажени, а нивниот глас не е слушнат од Владата и кога работниците не се вистински вреднувани, НСДП е тука да биде нивниот глас — за правда, за праведна распределба на трудот и капиталот и за доследна борба за унапредување на работничките права – истакна претседателот Мисовски во своето обраќање.

„Под водство на претседателот Горан Мисовски, НСДП останува доследна на своите темелни вредности: борбата за социјална правда и еднаквост, јакнење на демократските институции, заштита и унапредување на работничките права, почитување на трудот, грижа за маргинализираните и обесправените, родова еднаквост, како и европеизација на општеството и интеграција во евроатлантските структури.

НСДП и во наредниот период ќе продолжи да дејствува одговорно, принципиелно и во интерес на граѓаните, со јасна определба за праведно, солидарно и демократско општество“, се додава во соопштението на НСДП.

Македонија
„Вреди“: Кризата на доверба во правдата доведе до прекинување на функцијата на јавниот обвинител
Коалицијата „Вреди“ оценува дека прекинувањето на функцијата на јавниот обвинител означува крај на период што како што велат од таму, предизвика длабока загуба на јавната доверба во Јавното обвинителство.
„Довербата на граѓаните беше уништена од конкретни случаи што ги видоа со свои очи, како што е случајот со Иџет Мемети, каде што службеник за правосудство заврши со блага казна, додека обичните граѓани беа казнети за многу помали грешки.
Меѓународните проценки, исто така, сериозно ја погодија довербата во правдата, вклучително и вклучувањето на Артан Груби и Енвер Беџети на американската црна листа за сериозна корупција и поткопување на процесот на правосудство, додека институциите сè уште не дадоа јасен епилог за овие случаи“.
Коалицијата „Вреди“, како што нагласуваат, ќе инсистира процесот за избор на нов јавен обвинител да биде чист, транспарентен и ослободен од политички влијанија. Според нив, враќањето на довербата на граѓаните во правосудниот систем е обврска што не може повеќе да се одложува.

