Македонија
(Видео) Стоилковски: Дали ДУИ и СДС веќе ги поделиле автопатите по делници или ќе ја пресметуваат и делат разликата по ископан кубик земја?
Портпаролот на ВМРО-ДПМНЕ, Наум Стоилковски, на прес-конференција направи неколку споредби со цени за градежни зафати при изградба на автопати во Македонија. Заедничко, како што рече, е тоа што зад двата договора како инвеститор на градбата секако стои државата Македонија.
„На страница 130 од договорите за коридорите 8 и 10 д добиен од укажувачи во ценовникот за ископ на првиот слој прифатена е цена од 5,36 евра за кубен метар, односно 330 денари. Ова е цена за ископ на горниот слој земја со вклучен транспорт до 3 километар. Над овие 3 километар за транспорт се наплаќа 0,17 евра за тон од километар, па, така, еден камион со носивост од 25 тона ќе чини 4,25 евра од километар!
За споредба, договор склучен на 24 февруари 2023 помеѓу „Гранит“ и ЈПДП за автопатот од ГП Блаце до с. Блаце, за истата работа „Гранит“ наплаќа 2,33 евра за кубен метар со вклучен транспорт до 15 километри. Значи, наместо 2,33 евра од еден кубен, државата сега, со 15 километри транспорт, ќе плаќа 7,4 евра или 5 евра повеќе за кубен метар. Треба да се знае дека се работи за многу милиони кубни метри земја за ископ.
Потоа, ископ на подолни слоеви земја под првиот слој. 8,95 евра за кубен метар или 552 денара со транспорт до 3 километри. Над тоа повторно се плаќа 4,25 евра од километар за камион. Во споредба со договорот за рехабилитација на државниот пат Тетово – Џепчиште од 2021 година, цената таму е 240 денари за македонската фирма „Гранит“, значи цената за коридорите е многу повеќе од двојно поголема. 552 денара со 240 денари до три километри, а потоа се додаваат и оние 4,25 евра за километар за камион“, објасни Стоилковски.
Праша каде ќе заврши разликата во пари. Се работи за многу пари, за многу земја, многу површински и под површински ископ, многу минати километри, рече Стоилковски.
„До сега нема одговор, сè уште го кријат договорот, го кријат и од институциите, има само молк на прашањата за финансиските импликации врз буџетот.
Кријат и бегаат од одговор зошто е толкава разликата и зошто е прифатена толкава разлика во цени?
Партиите од власта, потписници на договорот, треба да одговорат: Дали ДУИ и СДС веќе ги поделиле автопатите по делници или ќе ја пресметуваат и делат разликата по ископан кубик земја? Македонија е во период кога наближуваат избори, па мора да се знае дали ДУИ и СДС подготвуваат црни фондови за изборен поткуп?“, праша Стоилковски.
Ниедна клаузула или договор, според него, не може да бидат посилна од институциите ако треба да се спречи тежок криминал со наштетување на државниот буџет во партиски цели.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Хоџа: Нула толеранција за загадувачите
Денеска во просториите на Министерството за животна средина и планирање се одржа координативна средба на која покрај министерот Мухамед Хоџа, присуствуваа и заменик-министерката за животна средина и просторно планирање – Ане Лашкоска, директорката на Државниот инспекторат за животна средина – Ивана Гиновска, како и одговорни лица за квалитет на воздухот во министерството.
Министерот Хоџа побара од директорката Гиновска информации во врска со надзорот на работењето на Усје, како и да се изврши надзор над работењето на сите останати правни субјекти кои поседуваат А-интегрирани дозволи за кои е надлежно министерството.
Целта на ваквата постапка е заедно со вонредни инспекциски надзори да се испита состојбата на терен со обврските кои произлегуваат од поседувањето на вакви еколошки дозоволи, соопшти министерството.
Воедно, од одговорните лица е побарано известување за имплементација на актуелните мерки за справување со аерозагадувањето, и дадени се задолженија за проверка на степенот на нивна реализација.
Хоџа на средбата нагласи дека ова е само првиот чекор од низата на чекори кои како министер ќе ги преземе за справување со овој повеќедецениски сложен проблем, за чие решавање ја повика соработката и партнерството од сите кои сакаат да помогнат во намалувањето на загадувањето и обезбедувањето на почиста животна средина.
Македонија
Дислокацијата на цементарницата не е проблем, но не може како на шведска маса да бираме што да анализираме, а што не, вели Мицкоски
Премиерот Христијан Мицкоски смета дека решението за воздухот во Скопје е системско, кое ќе понуди алтернативен начин за загревање на домовите на граѓаните од источниот и од западниот дел на градот, каде што нема мрежа за централно парно греење. Тој денес истакна дека дислокација не е проблем за Владата, но решението смета дека треба да е системско и сеопфатно оти има градови во кои нема такви големи капацитети, а загадувањето е високо.
„Што се однесува до дислокацијата, тоа не е никаков проблем, што се однесува на Владата. Сето она што е проблем за граѓаните е проблем и за Владата, но сакам да дојдам до суштината. Суштината е дека загадувањето е резултат на децениската негрижа на граѓаните да им се обезбедат алтернативни извори на енергија со кои тие во текот на грејната сезона ќе ги затоплуваат своите домови. И на источната порта на градот и на западната порта на градот ние немаме понудено опција за граѓаните како да ги затоплуваат своите домови. Тука, пред сѐ, мислам на далечинско греење и гас. И тоа е децениска негрижа. И тоа е основната суштина во целиот овој процес. Тука ние како Влада работиме, развиваме еден проект, деталите ги очекувам на почетокот на следната година“, рече премиерот Мицкоски.
На проектот веќе се работи, потпишан е меморандум за разбирање со инвеститорот за изградба на гасна електрана, со чија изградба првин на граѓаните кај источната порта на градот, а потоа и на оние кај западната, ќе им биде понудена алтернатива за греење. За тоа ќе треба време, но премиерот Мицкоски е задоволен што целта е одредена и што се чекори кон реализација на оваа цел.
„Јас ги разбирам граѓаните. Тие се секогаш во право. Впрочем, ние сите тука живееме, го дишеме истиот воздух исто како и во другите градови во Македонија во кои нема такви производни капацитети, но има вонредно високо количество ПМ 2,5 и ПМ 10-честички, така што мора ова да биде системско решение. Не можеме парцијално како на шведска маса да си ги бираме работите, тоа што ни одговара да го анализираме, а тоа што не ни одговара да не го анализираме. Мора холистички да биде пристапот и така работиме“, рече премиерот Мицкоски денес по промоцијата на 120 нови полициски возила.
Советот на Скопје синоќа едногласно ја прифати иницијативата за дислокација на цементарницата „Усје“, поднесена од „Зелен хуман град“, по 13-часовна седница, на која, како што соопштија од движењето, првпат биле обединети сите политички групи во Советот во врска со ова прашање.
Македонија
Магла на Стража, Плетвар, Крушево и на патниот правец Бунец – Маврови Анови
Намалена видливост поради појава на магла од 60 – 70 метри има на планинскиот превој Стража, до 50 метри на планинскиот превој Плетвар, од 15 – 20 метри во Крушево и до 20 метри на патниот правец Бунец – Маврови Анови.
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по претежно влажни коловози.
Од 15.11.2025 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2026 година. Повеќе информации може да прочитате на овој линк.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.

