Македонија
Грковска: Спречувањето на корупцијата во јавните набавки е предизвик за целиот регион
Во рамки на Отворениот форум за антикорупција, кој се одржува во пресрет на Меѓународниот ден за борба против корупцијата, Центарот за граѓански комуникации организираше дискусија за состојбата со јавните набавки во Западен Балкан, на која учествуваше заменичката на претседателот на Владата задолжена за политики за добро владеење, Славица Грковска.
Истакнувајќи дека со јавните набавки се поврзани најголемите ризици за корупција, вицепремиерката Грковска посочи дека неопходно е да се изгради долгорочен и одржлив систем за превенција, којшто нема да трпи промена со секоја промена на власта. Таа посочи дека покрај добрата законска регулатива ни требаат и подготвени институции, кои ќе имаат стручни лица во делот на јавните набавки и добри услови за работа за да можат да одговорат на предизвиците со кои се соочени.
„Во законот не може да предвидите сè, еден дел останува на совеста и свеста на сите чинители за тоа како тие го почитуваат законот и како постапуваат“, изјави таа и додаде дека во нашата земја Бирото за јавни набавки е телото кое треба навремено да ги детектира сомнителните процеси, но секоја институција која врши јавни набавки, мора да има стручни лица кои ќе се грижат за целиот процес да биде во согласниот со законските и подзаконските акти.
Водејќи се од потребата за зајакнување на индикаторите за корупција, вицепремиерката Грковска информираше дека се преземени низа активности во насока на зајакнување на системот на алармирање на Бирото, за евентуални неправилности (црвени знаменца) во јавните набавки. Со таа цел е воспоставена соработка со Националната антикорупциска агенција на Италија, која има создадено ефикасен систем на индикатори за ризици од корупција во конкретни постапки на јавни набавки. Во оваа прилика Грковска ја истакна и својата силна заложба за објавување на податоците од регистарот на вистински сопственици во постапките за јавни набавки, кое е исклучиво во насока на превенирање и зајакнување на контролниот механизам за злоупотреби на јавните набавки.
На настанот беше презентиран Годишниот извештај за компаративна евалуација за јавните набавки во земјите од Западен Балкан, кој го изработува коалицијата на граѓански организации од регионот – Balkan Tender Watch.
Осврнувајќи се на извештајот, Грковска, посочи дека состојбата на ова поле во земјава е слична со останатите земји од Западен Балкан и истакна дека споделувањето на знаења и барањето заеднички мерки и механизми за спречување на коруптивните елементи во јавните набавки, ќе имаат придонес на регионално ниво. Според неа, посебен предизвик се ситуациите кога сѐ е формално правно запазено, меѓутоа е очигледно дека има изигрување, што се согледува и во резултатот од истражувањето за намалениот број конкуренти при аплицирањето за јавни набавки, а што исто така укажува на еден вид корупција.
„Неопходен е и силен правосуден систем со интегритет за секој сомнеж за злоупотреба на јавните пари да биде истражен и соодветно процесиран. Без овој ланец на сите институции, ние не може да имаме успех како што посакуваме. Доволно е една алка да затаи и тогаш резултатот ќе изостане“, истакна Грковска и додаде дека малиот број пријави и пресуди за поткуп се должи на недовербата на граѓаните во институциите, особено во правосудството.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура
Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од 14 часот пред Стара Пошта и ќе продолжи во 14.30 часот пред Град Скопје.
Организаторите ги повикаа сите да излезат на протестот и да го искажат незадоволството.
По спроведената анкета на која одговориле 3.568 студенти, 85 отсто од нив рекле дека во последните денови чекаат автобус повеќе од 15 минути, а 66,7 проценти од нив, чекаат автобус над 20 минути.
Дополнително, 93,6 отсто од студентите не се задоволни од квалитетот на јавен градски превоз во градот, а 66,7 проценти изјавиле дека од истите воопшто не се задоволни од истиот.
Дополнително, организаторите на протестот апелираат на воспоставување на нови и ефикасни транспортни решенија и конечно отпочнување на предвидените инфраструктурни проекти најавени во градоначалничката предизборна програма, но и од страна на претходните градоначалници.
Конкретно, барањата се следните: Продолжување и финализирање на проектот за Bus Rapid Transit; Воведување на градска железница со искористување на постоечките капацитети и изградба на пруга до Аеродромот Скопје; Отпочнување и финализирање на предвидените инфраструктурни проекти (Јужен Булевар, бул. Хрватска, бул. Србија, мостот кај Хотел Русија, продолжување на бул. Климент Охридски преку Вардар, под Кале до бул. Никола Карев, продолжување на бул. Илинден, Источна обиколница), Набавка на нови автобуси и отворање на нови автобуски линии; Надградба на велосипедската инфраструктура и промоција и поддршка на алтернативни видови на транспорт.
Македонија
Стојановски: Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана
Добро е што има кој да мисли на граѓаните, а тоа е Владата, која на денешната седница донесе и одлука не за некаква награда, туку апсолутно тоа е позајмување на гориво до Градот Скопје и ЈСП, изјави советникот во Советот на Град Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски.
Советничката група на Левица остро ја критикуваше градската власт. Нивната критика наиде на контрареакција од советникот Мартин Стојановски.
„Па сакам, ете, јавно да ја прашам советничката Катерина, зошто сеуште три директори од партијата Левица имаат во јавните установи на Градот Скопје и зошто, ако не се сложуваат со политиките на актуелната политичка градска власт, одамна не ги напуштија местата и не беа дел од градските институции? Сомнително е зошто толку се сменија 40 тина директори, а не се сменија токму тие 3 директори, не се пипнати од политичката партија Левица,“ рече Стојановски.
„Да не го политизираат ова, колешката Катерина од советничката група на Левица, мислам дека политички го одржа својот говор денеска на оваа седница“, истакна Стојановски.
И покрај владината интервенција, останува прашањето за долгорочната стабилност на јавниот превоз.
„Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана од страна на Градот Скопје и повторно автобусите би требало да возат, секако доколку тоа успеат службите од Градот Скопје да го менаџираат“, рече Стојановски.
Додаде дека за граѓаните, оваа состојба не е само технички проблем, туку и доказ за политичките игри што го доведоа ЈСП до колапс.
Македонија
Шутаров: За да може да функционира ЈСП бараме да се прецизира износот на 2,5 милијарди литри нафта
Советниците на СДСМ со предлог решенија сакаат да помогнат за да се надминат проблемите во градот Скопје. Затоа излеговме со три конкретни мерки кои бараме преку Заклучоци да ги усвои Советот, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров на вонредната седница на Советот на Град Скопје.
-Предлог на СДСМ за финансиска инекција од државата, со Закон, е соодветно решение и досега се практикувало. Пример е 2018 година кога владата ги финансираше општините за да ги покријат долговите и за да може општините да функционираат. Со негова измена и дополнувања по скратена постапка, рече Шутаров.
Коректна е одлуката на Владата да доделу субвенции, тоа беше предлог и на СДСМ, но тука се јавуваат отворени прашања и нема наведно колкав износ.
-Затоа СДСМ бара заклучок, да го наведеме износот, од 2,5 милиони литри којшто би биле доволни за ЈСП да јз извршува функцијата до крајот на годината, кога веќе треба да стапи на сила и буџетот за следната година. Затоа бараме и за оваа ставка поддршка, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров.
-Граѓаните со право реагираат со коментари од типот „леле што му се случува на Скопје“. Од тоа што го гледаат во Скопје како хаос и катаклизма, од тоа што го дозволивте како мнозинство во советот. Најреалниот одговор е дека Скопје не постои моментално само заради политика и инает. Скопје е блокиран Град, заглавен, нечист, без јавен превоз. Тоа е Скопје во 21 век, во којшто ништо не функционира освен политиката, рече Шутаров.