Македонија
Димитров: Голем е придонесот на граѓанските организации во креирањето на реформите за ЕУ-интеграција
Заменик-претседателот на Владата задолжен за европски прашања учествуваше на онлајн-консултацијата со над 60 претставници на граѓански организации за нацрт-националната програма за усвојување на правото на ЕУ (НПАА) 2021-2025 година.
НПАА е клучниот стратешки и програмски документ на државата за насочување на процесот на европска интеграција, што ги дефинира приоритетите, динамиката и потребните ресурси за усогласување на националното законодавство со европското право, како и активностите за приспособување на националните институции кон европските административни структури, па оттаму е основа за нашата подготовка за билатералниот скрининг и за градење на идните преговарачки позиции.
Иницијативата за одржување на овие консултации по повеќе години е во светло на заложбите на СЕП за инклузивност и транспарентност во креирањето на јавните политики поврзани со процесот на европска интеграција. Во своето излагање вицепремиерот Димитров се осврна на важноста на НПАА, подготовката и механизмот за следење и известување и посочи дека станува збор за жив документ, кој и по усвојувањето, ќе биде предмет на повремено ажурирање со цел соодветно да се интегрираат новите обврски што ќе произлегуваат од процесот на интеграција.
„Првичната анализа на усогласеноста на националното законодавство со ЕУ acquis од објаснувачкиот скрининг содржано во повеќе од 3.600 акти покажа дека степеност на усогласеност изнесува 45 %, што е одлична почетна основа на почетокот на преговорите и за приоретизирање и развивање преговарачка стратегија базирана на докази поради што НПАА е приспособена и на новата методологија за пристапни преговори“, рече Димитров.
Покрај добрата подготвеност за почеток на преговорите, Димитров се осврна и на системската подготовка на националната верзија на европското законодавство и забрзаната динамика за превод на acquis-то на македонски јазик, што е исто така приоритет предвиден со НПАА, а заради обезбедување подобра координација и дигитализација на процесот се работи и на подготовка на интегрирана НПАА-платформа за управување со процесот на преговори со која ќе се надградат постојните бази и ќе се развијат нови функционалности и интероперабилни системи. Воедно, во тек се консултации за ревизија на актите за преговарачката структура, што е од голема важност и итност.
За крај, Димитров укажа на улогата на граѓанските организации во механизмите за следење на исполнувањето на планираните реформи и нивниот ефект и неопходноста од заемна соработка бидејќи станува збор за процес на европеизација на општеството што е заедничка одговорност.
„Придонесот во креирањето на реформите за ЕУ-интеграција и дефинирањето на приоритетите од вас како граѓански организации ни е особено значен, особено што во текот на годините во вашите редови има развиено експертиза за многу специфични области, затоа вашите предлози и укажувања соодветно ќе ги рефлектираме во НПАА. Секако, важна ни е и вашата улога во следењето на исполнувањето на планираните реформи и нивниот ефект и јас како заменик-претседател на Владата задолжен за европски прашања за ЕУ, но и службите ќе бидат достапни за сите ваши понатамошни сугестии“, истакна Димитров.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Мециновиќ: Додека претседателката зборува за топење на глечери, граѓаните се гушат од загаден воздух
Пратеникот од Левица, Амар Мециновиќ, на денешната прес-конференција по годишното обраќање на претседателката Гордана Сиљановска-Давкова оцени дека во нејзиниот говор изостана визија за реалната состојба во државата. Тој истакна дека наместо анализа на проблемите со кои секојдневно се соочуваат граѓаните, обраќањето беше сведено на флоскули и претставување на владината агенда на ДПМНЕ, а не на политичка слика што ги опфаќа сите граѓани во Република Македонија.
Мециновиќ нагласи дека во говорот на Давкова сосема изостана осврт кон уништувањето на реките, загадувањето на воздухот и системското разорување на животната средина, што претставува политичка порака дека загадувањето, зголемените заболувања, доминацијата на интересите на крупниот капитал над здравјето на граѓаните се прифатливи и нормализирани.
Тој сублимираше дека ова претставува морална мапа за ургентните прашања, и дека сведочиме на апстрактни говори за стабилност и глобални климатски промени, преку кои всушност се избегнува соочување со конкретните причинители и одговорности кај нас. Таквиот пристап, како што велат од партијата, ја штити нерегулираната индустрија и интересите на крупниот капитал, а штетата по граѓаните се третира како колатерална и неизбежна.
Додаваат дека, иронично, зад говорите за енергетска независност истовремено застана реалноста на поскапена струја и продлабочена енергетска сиромаштија, што повторно покажува отсуство на приоритети насочени кон граѓаните. Затоа, пратеникот од Левица најави и итна законска интервенција како одговор на енергетската криза во која државата веќе се наоѓа.
Македонија
СДСМ: Кризна состојба за покривање на криминалните тендери
Криминални политики со тендери и неспособност во енергетиката се двете единствени причини поради која сите граѓани на Македонија ќе плаќаат поскапа струја и поради што се воведува кризна состојба, велат од СДСМ преку соопштение.
„За само година и половина владата на Мицкоски ја доведе најголемата државна енергетска компанија ЕСМ до финансиски и производствен колапс.
Оваа година има историски најниско производство на домашна струја, нема ниту 3.000 GWh од планирани 5.100 GWh. Катастрофално лошо.
За да се надминат овие загуби власта купува скапа струја од увоз, за многу повисоки цени отколку што би било ЕСМ да ја произведува дома.
Колку тоа ги чини граѓаните? 77 милиони евра е официјална загуба за само првите два квартали од 2025 години, со проекција од над 100 милиони евра загуба до крајот на 2025 година.
Дополнително, над 110 милиони евра ЕСМ има земено нови кредити за само 18 месеци. Тоа се над 200 милиони евра!
Дали сега е јасно?
Ова не е „надворешна криза“ и нема врска со протестите во Грција.
Ова е внатрешно предизвикана катастрофа, резултат на криминални тендери, скап увоз на струја и неспособност на власта на Мицкоски.
КЛУЧНОТО ПРАШАЊЕ Е: ЗОШТО НАВРЕМЕ НЕ СЕ ОБЕЗБЕДЕНИ ЕНЕРГЕНСИ?
Зошто во сред зима нема најмалку 300.000 тони јаглен на депонија, како основен услов за сигурно зимско производство? Зошто мазутот не е набавен навреме, туку сега панично се бара решение? Прашуваме: Дали постои веќе избрана фирма за снабдување со мазут?
Затоа се прогласува кризна состојба и затоа власта удри по џебот на граѓаните. Нема пари, има буџетска дупка од 1 милијарда евра, но не се откажува од криминалните тендери и скапот увоз на струја, а сега и на мазут.
Сметката за ова на крај ја плаќа народот, сите граѓани на Македонија!“, се додава во партиското соопштение.
Македонија
Разгледан клучниот План за праведна транзиција за 2026: Фокус на имплементација и координација
Денеска се одржа состанок на Советот за праведна транзиција, на кој беше разгледан Годишниот план за имплементација на праведната транзиција за 2026 година.
На состанокот беше нагласено дека Планот за 2026 е клучен документ за насочување на активностите во процесот на праведна транзиција и за исполнување на обврските на државата во рамки на Реформската агенда и Планот за раст, при што Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини го координира неговото финализирање.
Фокусот на дискусијата беше ставен на тоа Планот да биде оперативен и имплементациски, со јасно дефинирани активности и проекти, одговорни институции, временска рамка, потребни ресурси и механизам за следење на напредокот.
Министерката Божиновска истакна дека “успешната имплементација во 2026 година бара силна меѓуинституционална координација, јасни улоги и активна вклученост на сите релевантни институции, со редовно известување за напредокот преку Советот и работните групи”.
По денешната дискусија и усогласување, Планот ќе биде подготвен за понатамошно формално усвојување, со цел државата да влезе во 2026 година со јасна насока, приоритети и засилен фокус на спроведување и резултати во рамките на зелената транзиција.

