Македонија
Маричиќ: На младите ќе им обезбедиме европска иднина и од тоа нема да се откажеме
Заменик претседателот во Владата задолжен за европски прашања и секретар за меѓународна соработка во СДСМ Бојан Маричиќ, вечерва на инфо сесија под наслов „ЕУ за младите – за знаења, вештини и добро платена работа“ одговараше на прашања за програмата ЕРАЗМУС+ и за можностите кои ЕУ ги нуди за младите за обуки, размени, пракси и мобилност.
„Младите се наша целна категорија на која во изборната програма на СДСМ посветуваме посебно внимание. Македонската младина е европска младина. Ние сме покажале повеќе пати на дело дека знаеме и умееме да бидеме Европјани на дело. Ние ја сакаме ЕУ не затоа што таа е некоја бајка или приказна, туку затоа што носи механизми за тоа како да бидеме подобро општество, за тоа како да искористиме повеќе прилики, како да добиеме можности бесплатно да учиме на најдобрите универзитети во Европа и како тоа знаење да го употребиме, да го вложиме во нашиот развој, во нашата кариера“, им порача Маричиќ на младите.
Според бројките во Еразмус+ на ЕУ, во 2022 година биле опфатени преку 10.000 млади и други образовни и научни работници, кои во земјите на Европа вклучени во оваа програма стекнувале знаење, вештини и реални искуства за усовршување.
„Ние кога сме биле студенти немаше такви можности, ни требаа визи и вистинско чудио беше некој да замине на школување во странство. Вие сте во многу подобра позицијата, имате многу повеќе можности за повеќе успеси и ние никогаш нема да се вратиме назад и ќе одиме само напред“, истакна заменик претседателот во Владата задолжен за европски прашања и секретар за меѓународна соработка во СДСМ Бојан Маричиќ, вечерва на инфо сесија под наслов „ЕУ за младите – за знаења, вештини и добро платена работа“.
Маричиќ и останатите присутни на инфо сесијата, Марко Ѓорѓиевски од Националната агенција за европски образовни програми и Марко Михаилоски од Социјал демократската младина на македонија, одговараа и на прашањата на младите што беа поставени во текот на денот кога беше објавена информацијата за темата на вечерашната инфо сесија.
На прашањето каде може да се најдат детали за можностите за младите во програмата Еразмус+, беше речено дека место за тие информации е Националната агенција за европски образовни програми и мобилност и нивната веб страница и каналите на социјалните мрежи.
„Националната агенција што ја спроведува Еразмус програмата секогаш била пофалувана и укажувана како најпозитивен пример кај нас и како агенција која што веќе функционира како да сме во ЕУ. Во тој дел сме и добро усогласени, сме прилично напредни. Агенцијата е предмет на пофалби и во годишниот извештај на напредок на ЕУ“, рече Маричиќ.
На инфо сесијата на прашањето дали ЕУ планира повеќе средства за студентските и младинските размени и мобичност, беше речено дека финансиските средства на Еразмус+ програма растат од година в година, а до крајот на овој циклус до 2027 година тие ќе се зголемат со средствата кои за време ковид периодот не беа искористени.
Младите поставија прашање и кој сѐ може да биде корисник на можностите на Еразмус+ и беше кажано дека тоа се сите млади од од 15 до 29 години. Тие можат овие можности да ги користат директно преку повиците на Националната агенција или преку партнерските образовни или граѓански организации.
Заменик претседателот во Владата задолжен за европски прашања и секретар за меѓународна соработка во СДСМ Бојан Маричиќ на крајот од сесијата порача дека политичките лидери се должни на младите генерации да има ја обезбедат нивната европска иднина.
„Нивната иднина и нашата иднина е европска и од неа нема да се откажеме“, нагласи на крајот на инфо сесијата со младите Бојан Маричиќ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанчев од Левица по сообраќајната несреќа: Веднаш пружив помош, но бев мета на политичка хајка
Пратеникот и лидер на Левица, Саше Јанчев, денеска се огласи по повод сообраќајната несреќа во која бил учесник, истакнувајќи дека во настанот се погодени најмалку три семејства и бројни блиски лица, поради што досега, како што вели, свесно молчел. Јанчев нагласува дека не сака да навлегува во детали од несреќата, но чувствувал потреба јавно да се произнесе поради, како што тврди, политичката злоупотреба на случајот.
Тој изрази жалење за сè што се случило таа вечер и посочи дека веднаш по несреќата пружил помош и повикал итни служби. Притоа, Јанчев укажа дека брзата помош, според неговите наводи, пристигнала по цели 50 минути.
Во изјавата потенцира дека бил единствениот легален учесник во сообраќајот во конкретната несреќа и отфрли тврдења дека управувал возило под дејство на алкохол или дрога, како и дека возел со непрописна брзина, оценувајќи ги ваквите информации како целосно неточни.
Јанчев реагира и на објавите во дел од медиумите дека управувал „бесен џип“, наведувајќи дека неговото возило е старо 20 години и дека станува збор за намерно креиран наратив. Според него, уште истиот ден по несреќата, владејачките партии започнале, како што рече, координирани политички напади против него.
Тој обвини дека бил јавно осуден преку партиски прес-конференции и медиумски настапи, без, како што посочи, да се постави прашањето за одговорноста на министерот за внатрешни работи и министерот за здравство. Јанчев наведе и дека од страна на власта му биле упатени закани поврзани со работата на Анкетната комисија за Кочани.
Во однос на прашањето за пратеничкиот имунитет, Јанчев истакна дека никогаш не се повикал на него и дека имунитетот, како што нагласи, не ја исклучува кривичната одговорност.
„Сето ова се прави без чувство дека во приказната не сум само јас, туку и луѓе кои се настрадани и длабоко потресени“, наведе Јанчев, повторувајќи дека искрено жали за сè што се случило и дека не знае зошто морало да дојде до таков трагичен настан.
Македонија
ТАВ Македонија: Меѓународниот Аеродром Скопје е отворен
Поради густата магла која ја зафати скопската котлина, а која предизвика намалена видливост, на Меѓународниот Аеродром Скопје, денеска од 00:00 часот до 18 часот, има 16 откажани и 11 пренасочени летови. Три авиони слетаа и три авиони полетаа после пладне, кога се подобрија временските услови. Слетаа авионите од Дортмунд, Истанбул и Париз, а полетаа за Истанбул, Осло и Баден-Баден, информираат од ТАВ Македонија.
Бидејќи временските услови се менуваат постојано, од ТАВ Македонија апелираат до сите патници да ги следат информациите и насоките за нивните летови кои ги добиваат од авиокомпанијата со која летаат
-Согласно временската прогноза која ни стигнува од Метео-службата на М-НАВ, намалена видливост се очекува и во текот на ноќта. За патниците и јавноста би сакале да појасниме дека Меѓународниот Аеродром Скопје не е затворен. Аеродромот е постојано отворен, без разлика на временските прилики, а нашиот персонал е подготвен да ги прифати, услужи и испрати и авионите и патниците, се вели во соопштението од ТАВ Македонија.
Сите промени во редовниот распоред на летање се ажурираат во реално време на веб-страницата на Меѓународниот Аеродром Скопје https://skp.airports.com.mk/, а патниците може да се информираат за статусот на нивните летови и на пултот за информации кој работи 24/7 со персонал кој е присутен на аеродромот и на телефонскиот број 02 3148 333.
Македонија
Сонце само над Водно – градот втор најзагаден во Европа
Скопје денеска осамна покриено со густа магла, која целосно го проголта градот и го сокри сонцето од погледот на скопјани. Додека во низините видливоста беше значително намалена, единственото место каде што сонцето се пробиваше низ облаците беше Водно, поточно околу Милениумскиот крст.
Од височините на Водно можеше јасно да се забележи контрастот меѓу сончевото небо и густата магла што се задржа над градот, создавајќи слика на Скопје „заробено“ под сив покрив.
Покрај неповолните временски услови, денес Скопје е рангирано како втор најзагаден град во Европа, што дополнително ја влошува состојбата со квалитетот на воздухот и претставува сериозен ризик за здравјето на граѓаните.
Граѓаните повторно апелираат за итни мерки и долгорочни решенија за справување со аерозагадувањето, кое со години останува еден од најголемите проблеми во главниот град.

