Македонија
Мијалков ниту следел, ниту слушал разговори, тврди неговиот адвокат
Сашо Мијалков ниту ги следел комуникациите, ниту ги слушал нелегално прислушуваните разговори во неговата канцеларија во УБК, вели адвокатот Миле Петровски во завршните зборови.
Тој во одбрана на ексдиректорот Мијалков кажа дека Обвинителството не успеало ниту со сведоците да потврди дека Мијалков со уснена или писмена наредба наложил да се прислушуваат броеви без судска наредба.
Адвокатот Петровски посочи: „Судот да го ослободи Сашо Мијалков од обвинението во целост. Тој не ги сторил дејствијата кои му се ставаат на товар“
„Во постапката не е изведен доказ дека Мијалков ги пречекорил своите овластувања и наложил прислушкување на граѓани. Со ниту еден од сведоците не се потврди, дека ниту писмено, ниту уснено, дека наложил на вработени да внесуваат телефонски броеви за кои нема налози од судови. Клучниот сведок, Ѕвонко Костовски не кажа дека Мијалков му наложил да прави нешто во системот. Дека Мијалков слушал од својата канцеларија и компјутер слушал разговори е само претпоставка бидејќи не се знае кога и колку разговори слушал. Со тоа уште еднаш се потврди дека со кажувањето на тој сведок, судот не може да му поклони верба. Мијалков на никому не дал налог за маркирање на броеви. Сведокот Костовски вешто манипулирал со податоците кои ги добивал, што е причина судот да не му даде верба“, рече адвокатот Петровски.
Тој како одбрана на Мијалков, посочи дека не може да се тврди ниту дека незаконски снимените разговори се генерирани од системите за прислушување во УБК.
„Со податоци добиени надвор од УБК се прикажува дека нелегалните разговори се снимени во УБК. Нема доказ дека и за тоа дека доказите се веродостојни бидејќи се преснимен материјал. Верушевски кажа дека податоците кои ги примил од Костовски самиот ги систематизирал и анализирал додека не бил лишен од слобода. Податоците во нив доживеале модификација и компромитирање. Сите податоци кои се користат како докази, не се ниту сигурен, ниту веродостоен доказ. Тој тврди дека не може да се тврди дека се генерирани преку системот за следење на комуникации од УБК. Факт е дека тој сведок предложен од обвинителот, кажа дека според него тие записи доаѓаат од надвор од границите од нашата држава и лица меѓу кои не е Сашо Мијалков. Неспорно е потврдено дека по налог на Мијалков не било овозможено снимање на електронските и други комуникации на граѓаните преку системите за следење комуникации на УБК. Не е потврдено дека наводно извлечените разговори во СЈО се од УБК“, додаде Петровски.
Петровски посочи дека и сведочењето на Зоран Верушевски говори за тоа дека снимената содржина е менувана и модифицирана, а таквите снимки не можат да се доказ. Тој даде осврт на сведочењето од Ѕвонко Костовски за кој кажа дека имал најголем мотив за снимање и следење на комуникациите.
„Нема доказ дека предадениот материјал во СЈО е содржина која не е менувана од никого. Потврдено е дека податоците кои се извлечени било можно да се менуваат од секого и во секое време. Бројот на следени комуникации е неточен. Исто како што е неточно дека тоа го правел Мијалков. Фактот што има телефонски броеви за кои СЈО тврди дека се следени без судски наредби и ги нема во ИПС-системот, односно дека маркирање не е вршено во системите на УБК, туку од системи кои не се во УБК. Фактите покажуваат дека е точно тврдењето на Верушевски дека тој што вршел следење на комуникациите од толку голем обем, не е меѓу обвинетите. Најмногу прислушкувани се тогашни функционери и министри, а тоа потврдува дека е нелогично дека прислушување се вршело преку системите за следење на комуникации, на кои е прислушуван и наводниот организатор на прислушувањето. Не е тешко да се заклучи дека следењето од толку голем обем не е можно преку тие системи“, рече Петровски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Сомнеж за труење со храна: ученици од Скопје со стомачни болки, затворена кујната во училиштето
Инспекциските служби на Агенцијата за храна и ветеринарство (АХВ), во координација со Државниот санитарен и здравствен инспекторат, Институтот за јавно здравје и Центарот за јавно здравје, спроведуваат вонреден инспекциски надзор во кујната на ООУ „Димо Хаџи Димов“. Надзорот следува по утринското известување дека поголем број ученици пријавиле стомачни болки.
Кујната е привремено затворена додека се утврдува можниот извор на евентуално труење со храна. Според Националниот протокол, ќе се спроведе епидемиолошка анкета и ќе бидат земени мостри од храната, работните површини, приборот и машините за лабораториско тестирање.
АХВ информира дека по завршувањето на контролата, јавноста ќе биде известена за утврдените активности и изречените мерки.
Македонија
Во развиените држави ги среќавам моите најдобри студенти, а на Клинички ме фаќа страв каква услуга ќе добијам, рече Беќаровски
Партизацијата тотално го деградираше квалитетот на јавното здравство и затоа се итно потребни системски промени за коишто мора посилно да притискаат сите засегнати страни, особено граѓанскиот сектор – беше главната порака од панел-дискусијата што ја организираше вчера Балканскиот центар за конструктивни политики „Солуција“.
„Со жалење можам да кажам дека последниот фер конкурс за вработувања во јавното здравство е одржан веројатно во 1991 година, значи кога Македонија стануваше самостојна држава. Потоа следат речиси 35 години на партиско мешање при вработувањата на лекари и друг медицински персонал што доведе до катастрофално влошување на квалитетот на здравствените услуги. Трагично е што во 2025 година во било која развиена држава да отидам, ќе најдам свои студенти кои биле меѓу најсолидните во својата генерација, а кога ќе тропнам на вратите на Клиничкиот центар во Скопје искрено ме фаќа страв на каква услуга ќе наидам, затоа што може да замислите кој сѐ се вработувал со партиски врски.“, истакна проф. д-р Нико Беќаровски од Универзитетската клиника за токсикологија, инаку познат гласен говорник за аномалиите во јавното здравство.
Да потсетиме, „Солуција“, преку Граѓанската сила „Замисли“ и заедно со Македонското здружение на млади правници, Клубот на млади лекари и Асоцијацијата на специјализанти и млади лекари бараат укинување на дискреционото право на директорите на јавните здравствени установи при вработувањата.
Катарина Синадиновска од „Солуција“ рече дека за три години се сменија четири министри за здравство и со сите досега е разговарано за измени во Законот за здравствена заштита. „На крајот успеавме да се избориме да бидеме вклучени во работната група за измени на регулативата. Актуелниот ресорен министер Азир Алиу и јавно во интервју ја поддржа нашата иницијатива и рече дека се подготвуваат 12 законски измени заедно со претставници на лекарски здруженија, синдикати, комори и тимови од Министерството за здравство, за да бидат синхронизирани и да не се кочат процесите во здравствениот систем“.
Гоце Коцевски од Македонското здружение на млади правници, правен експерт на иницијативата, истакна дека Законот за здравствена заштита е
тотално анахрон и дека само во здравствениот сектор сѐ уште директорот има дискреционо право на оглас да вработи кого тој ќе одбере од пријавените кандидати, а не најдобриот од ранг-листата. „Ниту во корпоративниот сектор директорот не е секогаш последниот што одлучува кој ќе се вработува. Директорот на здравствена установа има одврзани раце кого ќе вработи и покрај мислењето од Комисијата, која самиот ја составува. Ако сака може и последниот од ранг-листата да го вработи. Ние предлагаме да одлучува не комисија составена од директорот, туку комисија составена од стручниот колегиум на здравствената установа. Со други зборови, да не ве оценува некој што не е тесно поврзан со вашата област“, рече Коцевски. Тој истакна и дека се задоволни од досегашната работа и дека во работната верзија на законот, меѓу другото, прифатени се нивните барања како на пример, огласот за вработување да трае 15 дена, да се објави онлајн на повеќе места, а не само во печатени медиуми, како и тоа комисијата да биде клучна која ќе ги спроведе трите фази на проверка и да го спроведува интервјуто.
Професор д-р Горан Димитров од Македонското лекарско друштво смета дека реформите мора да се туркаат во правец да им се дозволи на сите здравствени работници да може најдобро да го искористат својот потенцијал. „Политичката волја тука е клучна. Сѐ додека директорите на клиниките се поставувани од партиите на власт, тие ќе ги слушаат нивните инструкции, а нема да бидат првенствено загрижени за напредокот и развојот на организацијата што ја предводат.“, рече Димитров. Тој се залага и за цврста законска рамка што ќе ги регулира сите сфери од здравството, како на пример лекарските специјализации. „Мора да се пропише институцијата која има потреба од одредени профили на лекари, таа да ги стипендира, односно спонзорира нивните специјализации“.
Бојан Трајковски од Асоцијацијата на млади лекари и специјализанти го истакна проблемот и на хипер-продукцијата на кадри во здравството, која не раѓа квалитет, напротив.
„Сега имаме премногу медицински и стоматолошки факултети, при што е значително спуштено нивото на тоа кој сѐ се прима како студент и кој дипломира на крајот. Не може секој и не треба секој да е лекар. Државата мора да има стратегија и за тоа колку специјализации и требаат и во кои области. Не може да специјализира кој што има желба, туку за што државата има реални потреби. “ истакна Трајковски. Тој додаде и дека оние медицински кадри што го решиле прашањето на своето вработување, а поминале низ голготата на партизацијата во здравството, не треба да молчат.
Македонија
„Интеграцијата во ЕУ не е луксуз, туку неопходност“ – во Собранието дебата за евроинтеграциите
Во свечената сала „Купола“ во Собранието денеска се одржа Осмата пленарна конференција на Националната конвенција за Европската Унија (НКЕУ-МК), посветена на регионалните предизвици и реформските процеси на патот кон ЕУ. Годинашната конференција се одржа на тема „Реформи од другата страна на реториката: Регионални предизвици на патот кон Европската Унија“ со силен акцент врз новиот План за раст за Западен Балкан, кој носи економски придобивки, но и сериозни обврски.
Конференцијата ја отворија претседателот на Собранието, Африм Гаши, претседателот на Националниот совет за европска интеграција, Венко Филипче, заменик-претседателот на Комисијата за европски прашања, Игор Здравковски, како и амбасадорките на Словачка, Ивета Хрицова и на Кралството Холандија, Узлем Џанел.
Во своите обраќања тие ја нагласија важноста на реформите, градењето институционална доверба и продлабочена регионална соработка како клучни предуслови за напредок кон Европската Унија, особено во контекст на новиот План за раст на ЕУ за Западен Балкан.
Претседателот на Собранието, Африм Гаши, во своето обраќање нагласи дека европската агенда мора да биде државен приоритет, а реформите не смеат да зависат од дневната политика.
„Ве уверувам дека стратегискиот интерес на Македонија е дефинитивно насочен кон ЕУ“, изјави тој и додаде дека вклучувањето на невладиниот сектор е клучен на тој пат. „Интеграцијата не се мери по брзината на постапките, туку по довербата на граѓаните во институциите“, потенцираше Гаши и посочи дека „Ниту едно билатерално прашање не смее да стане пречка на нашиот пат. Ова е момент за мотивација, а не за притисок. Интеграцијата не е луксуз, туку неопходност. ЕУ-интеграцијата не се гради во Брисел, туку во Скопје, кај нас, во нашите одлуки“, заклучи тој.
И другите говорници ја истакнаа потребата од реални, мерливи реформи, регионална поврзаност и практична примена на европските стандарди.
Во тој контекст, претседателот на Националниот совет за европска интеграција, Венко Филипче, рече дека Планот за раст на ЕУ не смее да остане пропуштена шанса.
„Јасно е дека единствениот пат напред се европските интеграции. Евидентна е волјата на ЕУ за проширување и доколку не ги забрзаме реформите, регионот ќе оди напред без нас. Во извештајот на ЕУ јасно е констатирано дека реформи нема, особено во правосудството. Но, ако вака продолжиме, не сум сигурен дека ЕУ нема повторно да не врати на ниво на скрининг“, поентираше Филипче, повикувајќи да преминеме од декларации кон резултати што ќе ја вратат довербата на граѓаните.
Заменик-претседателот на Комисијата за европски прашања, Игор Здравковски, рече дека Националната конвенција е од голема помош на патот кон ЕУ, затоа што дава можност за дебата на повеќе нивоа, особено на полето на суштинските реформи кои произлегуваат од европската агенда. „Реформите мора да продолжат, ако не сакаме да се втурнеме во ќор-сокак“, рече тој.
Амбасадорката на Словачка, Ивета Хрицова, потенцира дека земјите што најмногу напредуваат се оние што најконзистентно ги спроведуваат реформите и дека примерите од Централна Европа покажуваат дека политичката волја е клучниот фактор. Таа вети дека ќе направи се што може за да се скрати процесот за пристап, кој од земјите аспирантки бара храброст.
„Мојата земја стои зад вас и ве поддржува многу силно. Добро знаеме колку е тешко да се зацврстат институциите, но тоа е возможно само преку реформите, во кои клучна област е владеењето на правото, бидејќи тоа креира доверба кај граѓаните. Вашата земја припаѓа во европското семејство и Словачка е подготвена да даде се што е во нејзина можност за да станете член на ЕУ“, изјави амбасадорката Хрицова.
И амбасадорката на Холандија, Узлем Џанел, предупреди дека владеењето на правото е суштински критериум. Според неа, храбрите реформи во правосудството не можат да се одложуваат — тоа е темелот на европските вредности: „Сега е време да се делува и не смее повеќе да се губи драгоценото време!“, рече таа, посочувајќи дека граѓанскиот сектор е тука да им помогне на креаторите на политиките да се покренат реформите, а секако Планот за раст финансиски да го помогне процесот.
„Приоритет на мојата земја е да го види просперитетен и стабилен Западен Балкан и тука сме да ви помогнеме во реформите, особено владеењето на правото што е фундаментален сегмент на патот кон ЕУ“, порача холандската амбасадорка.
На конференцијата учествуваа и пратеници, амбасадори, високи претставници на министерствата, судии, обвинители, адвокати, експерти од правосудството, како и претставници на институции и организации од Словачка, Србија и Албанија, академската заедница, граѓанскиот сектор и членовите на работните групи на НКЕУ-МК.
Инаку, конференцијата беше поделена во три панел-дискусии, преку кои се отворија три клучни прашања за засилување на довербата и солидарноста во европските интеграции, за владеење на правото надвор од политичката реторика, како и за економските реформи, конвергенцијата и регионалната поврзаност на земјите од Западен Балкан.
Панелите беа модерирани од национални и регионални експерти, а говорниците споделија компаративни искуства, предизвици и препораки за напредок на Македонија и регионот. Учесниците дискутираа за потребата од стабилни институции, транспарентност и предвидливост, како основа за враќање на довербата во процесот.
Конференцијата уште еднаш ја потврди значајната улога на НКЕУ-МК како платформа што ги обединува институциите и експертската јавност во насока на подготовка на државата за претстојните преговори со Европската Унија.

