Македонија
ПОЦ дома му испратиле казна, а на погрешна адреса опомена пред тужба, скопјанец се сомнева во спрега за грабеж на граѓаните
Скопјанец кој минатата година во август паркирал во Дебар Маало и добил казна од ПОЦ за неплатен паркинг, годинава на домашна адреса ја добил казната, а истовремено претпријатието испратило и опомена пред тужба но на погрешна адреса, во сосема друга населба и со една згрешена буква во презимето. Тој се сомнева дека Паркинзи Општина Центар е во спрега со извршителите за испумпување пари од граѓаните, а од претпријатието, пак, објаснуваат дека направиле печатна грешка која не е суштинска за процесот на присилна наплата.
„Казната ја добив и сосема случајно, пријател ми кажа дека за истото возило има и опомена пред тужба. Успеав да ја најдам и опомената, печатот и е со истиот датум како и казната, но видов дека таму стои сосема друга адреса за доставување, во населба Илинден, а живеам во Радишани. Јас немам друго објаснување за овој документ освен дека ова е можеби дел од спрегата со извршителите, да се испумпуваат пари од граѓаните. Јас казната ќе ја платам, но од погрешната адреса претпријатието нема да добие никаков повратен одговор и ќе завршам на извршител. Се пожалив веднаш откако дознав, но од ПОЦ добив само објаснување дека секако ќе ми ја испрателе опомената и на точната адреса. Не ми дадоа никакво објаснување како на опомената се нашла погрешна адреса со моето име, згрешено презиме и мојот автомобил“, револтиран е скопјанецот.
Паркинзи Општина Центар негираат секаква поврзаност со извршителите и тврдат дека печатната грешка не прави разлика оти фактурата издадена по дневната паркинг карта, која е со точни податоци и доставена на точна адреса е доволен, законски документ за сопственикот.
„Опомената оди прикачена заедно со фактурата и вклучува информации каде било паркирано возилото, број на регистрација и слично, како текстуално дообјаснување на фактурата и потсетување за обврската за плаќање. Печатните грешки во опомената не се суштински за процесот на присилна наплата, но иако несуштински, секако дека печатните грешки не треба да се случуваат и водиме двојна контрола за елиминирање на истите. Во конкретниов случај според нашите податоци и поштенската документација (повратници, систем, книга на евиденција) истата е пратена прикачена заедно со фактурата и во неа е прецизно наведен настанот и бројот на регистарска таблица, односно немаме воопшто пратка на второнаведената адреса“, вели директорот на ПОЦ,Душко Коцевски, за „Макфакс“.
Тој нагласува дека нема никаков простор за дискусија за некаква спрега со извршители преку погрешно праќање. Укажува дека во интерес на претпријатието е казната веднаш да биде платена оти и да има присилна наплата, за претпријатието оди само износот на основниот долг по фактура. Коцевски вели дека во интерес за финансиска ликвидност на претпријатието е да се наплаќаат што поскоро фактурите наместо да се оди на подолг процес на присилна наплата.
Скопјанецот, пак, вели дека талкајќи по опомената со погрешна адреса, се сретнал со уште неколкумина граѓани кои се жалеле исто како и тој, на згрешени адреси во документите од претпријатието.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Системските недостатоци во имплементацијата на Истанбулската конвенција, бараат системски пристап во нивото отстранување
Покрај формалната, нужна е реална заштита на жените од насилство, порача претседателката Гордана Сиљановска-Давкова на јавната расправа за имплементацијата на Истанбулската конвенција, што ја одржа собраниската Комисија за еднакви можности на жените и мажите.
Според неа, Извештајот на Државниот завод за ревизија дава прецизна дијагноза на реалните состојби и открива системски недостатоци во имплементацијата на Истанбулската конвенција.
Нејзини клучни препораки се: итно донесување на Националната стратегија 2026 – 2033; проширување на мрежата на засолништа; обезбедување долгорочна финансиска поддршка на жртвите; воведување стандарди во давањето на услугите од страна на социјалните центри; вработување на соодветен, стручен кадар и негова континуирана обука како и побрзо лиценцирање на СОС линиите. Според неа, програми за психосоцијален третман, треба да се спроведуваат не само со жртвите, туку и со сторителите.

Таа смета дека програмите за психосоцијален третман се потребни не само за жртвите, туку и за сторителите.
Претседателката укажа на потребата од јасни критериуми при распределбата на финансиите, врз основа на претходна анализа на трошоците.
Мора да се заостри казнената политика во однос на семејното насилство и фемицидот, истакна таа.
Сиљановска-Давкова предупреди дека жените остануваат незаштитени во критички момент како резултат на дисфункционалноста и некоординираноста на институциите. Заради тоа, фемицид расте, институционалната недоверба се продлабочува и се нарушува нашиот кредибилитет во исполнувањето на меѓународните обврски.

Укажувајќи на поразителната статистика на МВР за бројот на жртвите, учесниците во јавната расправа се заложија за системски промени насочени кон превенција на семејното насилство, како и соодветен одговор на кривичните дела врзани за насилството.
На седницата се обратија претседателката на Комисијата, Жаклина Пешевска, потпретседателката на Собранието, Весна Бендевска, заменик-министерот за социјална политика, демографија и млади, Ѓоко Велковски и помошничката на главниот државен ревизор, Катерина Чалоска Алексовска.
Во дискусијата учествуваа претставници од државните институции на национално и локално ниво, на граѓанскиот сектор и меѓународните организации.
Македонија
Освен во „Димо Хаџи Димов“, во друго училиште во Карпош не се најдени патогени бактерии
На 27.11.2025 АХВ заедно си службени лица од ИЈЗ направи вонредна контрола во 9 основни училишта во рамките на општина Карпош.
Од секое училиште беа земени мостри од храна како и брисеви од работни површини од кујните во училиштата.
По направените анализи во испитуваните примероци не се докажани патогени бактерии.
Освен во едно од училиштата каде на 2 површини е докажано присуство на ентеробактерии, што е индикатор на недоволна хигиена.
ИЈЗ ќе предложи иницијатива што ќе значи дополнителни промени во Националната годишна програма за јавно здравје, одредени правилници, законски и подзаконски акти, кои се во насока на подобра хигиена во училиштата, градинките, како и побезбедна храна, вода во истите што ќе значи унапредување на теми поврзани со јавното здравје.
Македонија
Муртезани во Брисел на средби во ГД РЕГИО и ГД ЕНЕСТ
Министерот за европски прашања, Орхан Муртезани, во рамки на првиот ден од работната посета на Брисел, имаше одвоени средби со генералната директорка на Генералниот директорат за регионална и урбана политика на Европската комисија (ГД РЕГИО), Темис Кристофиду и со директорката во Генералниот директорат за проширување и источно соседство (ГД ЕНЕСТ) при Европската комисија, Валентина Суперти. Разговорите беа фокусирани на унапредување на евроинтегративниот процес на Северна Македонија, спроведувањето на реформите и продлабочувањето на соработката со институциите на Европската Унија.

Во разговорот со генералната директорка Кристофиду, министерот Муртезани изрази благодарност за континуираната поддршка што Европската комисија ја обезбедува преку Генералниот директорат за регионална и урбана политика, особено во делот на територијалната и прекуграничната соработка. Тој се осврна на тековното претседавање на Северна Македонија со Стратегијата на Европската Унија за Јадранско-јонскиот регион (EUSAIR), нагласувајќи дека земјата, и покрај почетните предизвици, успешно ги реализира планираните активности во рамки на програмата на претседавањето. Министерот подвлече дека Владата останува целосно посветена на зајакнување на регионалната поврзаност, промовирање на одржлив развој и зголемување на видливоста на земјата во рамки на макрорегионалните иницијативи на Унијата. Двете страни се согласија за продолжување на тесната соработка во насока на финализација на претседателството и подготовка на годишниот форум на EUSAIR.

На средбата со директорката Суперти детално се разговараше за напредокот во спроведувањето на реформските активности во контекст на европската агенда, како и за приоритетите на Владата во периодот што следи. Министерот Муртезани ја нагласи подготвеноста на Северна Македонија за финализирање на патоказите за јавната администрација, владеењето на правото и странските инвестиции, како и активностите поврзани со Реформската агенда и Планот за раст. Во фокусот на разговорот беа и очекувањата за отворање на Кластер 1, како и прашања поврзани со Спогодбата за стабилизација и асоцијација и за мерките кои влијаат врз челичната индустрија во земјата. Министерот го потенцираше значењето на економската интеграција и рамноправниот пристап до европскиот пазар како клучни елементи за стабилност и развој, а беше изразена и подготвеност од страна на Европската комисија за понатамошна техничка поддршка и координација во спроведувањето на реформите.

