Македонија
Преку амандманите ВМРО-ДПМНЕ тврди дека СЈО ја постигнало целта и нема потреба повеќе да постои
Бришење цели членови од предлог-законот за Јавното обвинителство и додавање нови членови кои го позиционираат СЈО само како одделение во состав на Обвинителството за гонење организиран криминал и корупција, со мандат додека траат тековните судски процеси.
Ова се накратко некои од 65-те амандмани кои ВМРО-ДПМНЕ ги поднесе како предлози за иднината на специјалното јавно обвинителство, а до кои дојде „Макфакс“.
Од поднесените амандмани може да се заклучи дека ВМРО-ДПМНЕ инсистира СЈО да биде надлежно само за поднесените обвиненија заклучно со 30 јуни 2017 година и штом правосилно ќе се завршат сите постапки, СЈО да згасне.
Освен што во секој амандман стои „Република Северна Македонија“, забележливо е дека дел од образложенијата се напишани со задебелени букви и извичници за да се потенцира нивната важност, па така на пример, во делот за рокот за поднесување обвиненија, пишува:
„Постапките кои се засноваат на нелегитимно собрани докази од нелегитимен орган не можат да бидат предмет на било каква постапка во македонскиот правосуден систем! Сето претходно наведено дава апсолутен нелегимитет на постапките кои се започнати од страна на Специјалното Јавно обвинителство во периодот од 30 Јуни 2017 година како и доказите употребени после овој период од страна на ова обвинителство!“.
Во образложението на осмиот амандман пишува: „Специјалното јавно обвинистелство ја исполни целта заради која беше формирано и повеќе нема потреба од негово постоење, со што сите одредби во овој закон кои се однесуваат на Специјалното јавно обвинистелство, треба да се избришат“.

ВМРО-ДПМНЕ предлага да не постојат и вишите јавни обвинителства.
„Имајќи предвид малубројноста на основните обвинители, со негово укинување и прераспределување на сега вишите обвинители со еден потег ќе се добијат повеќе придобивки како кон подобрување на функионалноста, така и кон подобрување на ефикасноста и одговорноста во работењето на новото ЈО на РМ“
Во амандманот 48 е образложено дека е неоправдано СЈО да има посебен буџет и платите на специјалните обвинители да бидат на ранг на вишите јавни обвинители.
„Ако веќе СЈО се инкорпорирано во рамки на единствениот јавно обвинителски систем, тогаш која е оправданоста да има посебен буџет. Со оваа одредба се дава автономија и слобода на СЈО сами да изготвуваат предлози за буџет и финансиски план до Министерството за финансии. Исто така спорно е, а пред се` е нееднаков третман во однос на платите на обвинителите во СЈО во споредба со платите на обвинителите во Основните јавни обвинителства. Обемот на работа и видовите на работни активности се исти и на едните и на другите, па зошто обвинителите во СЈО да имаат плата на ниво на јавен обвинител од Вишо Јавно обвинителство. Со ваквото решение многу извесно е дека ќе се створи револт кај обвинителите од основното јавно обвинителство заради нееднаквиот третман“, пишува во образложението на еден од амандманите.
Во образложението на 14 амандман пишува дека амандманот се предлага бидејќи со предложениот членот за надзор над работата на СЈО за кој е надлежен државниот јавен обвинител директно се повредува принципот на хиерархија и субординација.
„Не е јасно зошто има потреба од вакво законско потенцирање дека кај СЈО надзорот не смее да загрозува автономијата на СЈО, а такво нешто не е предвидено кај другите обвинителства. Опстојување на вакво законско решение ќе создаде раздор и несигурност помеѓу самите обвинители без оглед на кое обвинителство припаѓаат, особено ако се има предвид дека условите за избор на обвинители се исти за сите обвинители“, пишува во образложението.
Во амандманот 20 пишува дека со постојниот предлог-закон се испреплетени надлежностите на СЈО и на Основното јавно обвинителство за гонење кривични дела на организираниот криминал и корупцијата. И двете обвинителства се надлежни за кривичното дело перење пари и други приноси од казнено дело од членот 273 од Кривичниот законик.
ВМРО-ДПМНЕ предлага државниот јавен обвинител да биде на предлог на најголемата опозициска партија во државата.
На дуелот меѓу премиерот Заев и претседателот на ВМРО-ДПМНЕ Христијан Мицкоски на Канал 5 телевизија, Заев рече дека „секој амандман што не крие заштита на криминалот е прифатлив за нив“.
Викендов продолжуваат преговорите меѓу претставниците на ВМРО-ДПМНЕ и работната група од Министерството за правда за амандманите во Законот за јавно обвинителство. Во досегашните преговори немаше поголеми поместувања во однос на позициите на двете страни.
Со новиот Закон за Јавно обвинителство треба да се регулира статусот на Специјалното јавно обвинителство во рамки на редовното обвинителство и е еден од условите за почеток на преговорите за членство во ЕУ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
35 поранешни и 19 новоизбрани градоначалници не ја пријавиле имотната состојба, меѓу нив Ѓорѓиевски и Арсовска, соопшти Комисијата за спречување на корупцијата
Државната комисија за спречување на корупцијата, согласно со член 17 од Законот за спречување на корупцијата и судирот на интереси ја евидентира и следи имотната состојба и интересите.
Согласно со член 82 став 1 од Законот за спречување на корупцијата и судирот на интереси сите избрани градоначалници на Локалните избори 2025 година имаат обврска, најдоцна во рок од 30 дена од денот на изборот, да поднесат изјава за имотна состојба и интереси, информираат од таму.
Потенцираат дека согласно со член 82 став 3 од наведениот закон, по престанокот на функцијата градоначалник, истите имаат обврска да поднесат изјава за имотна состојба.
„ДКСК изврши проверка во регистерот на имотна состојба и интереси и ја констатира следната состојба:
– 35 лица по престанок на функцијата – градоначалник, немаат поднесено изјава за имотна состојба и интереси и
– 19 лица по изборот на функцијата – градоначалник, немаат поднесено изјава за имотна состојба и интереси,
за кои ќе иницира постапки согласно закон, со издавање прекршочен платен налог.
ДКСК ќе ја следи состојбата и за сите наведени лица, кои и понатаму нема да ја исполнат законската обврска за доставување изјави, ќе иницира постапки за проверка на нивната имотна состојба и интереси“.


(Табели со лица кои немаат поднесено изјава за имотна состојба и интереси според ДКСК)
Македонија
(Видео) Петрушевски: Каде завршиле 2 милиона евра од „Лотарија“, пари на граѓаните украдени од СДС и ДУИ
ДЗР по извршената ревизија во Лотарија, за периодот на работа на раководството поставено од СДС и ДУИ, утврдило нереални и неоправдани сметководствени записи за нелогични трансакции во износ од близу 2 милиони евра, истакна на прес-конференција Бране Петрушевски, пратеник на ВМРО-ДПМНЕ.
„2 милиони евра Перпарим Бајрами и Артан Груби, ги фалсификувале, злоупотребиле или прикриле. Сето ова, се случувало додека СДС биле со тилот свртени кон криминалот и немо одобрувале.
Јавноста заслужува одговори, дали СДС и ДУИ го дозволиле првиот од многуте криминали во Лотарија од 2 милиони евра? На кои сметки завршувале овие пари? Со кое право СДС го прикривал криминалот на кадарот на ДУИ? И зошто ЈО толку време немало постапено иако ние јавно баравме одговорност и за други предмети поврзани со Лотарија?
Ете како СДС и ДУИ ги раководеа државните институции, ги исцицаа буџетите, и ги испокрадоа парите, ги уништија претпријатијата“.
Затоа, како што нагласува Петрушевски, одговорност мора да има, а сега, како што вели, го нема Коцевски да ги штити.
Македонија
(Видео) Костовски: Дали Митевски чека трагедија за да го затвори „Зимзоленд“
И покрај утврдените неправилности и отворениот предмет во Јавното обвинителство за општа опасност, „Зимзоленд“ во Општина Аеродром и понатаму работи, реагираат од Левицата.
„Наместо итна реакција, градоначалникот се крие зад процедури и рокови и ја префрла одговорноста. Во меѓувреме, безбедноста на граѓаните, а пред сè на децата, е занемарена“, иостакна Горан Костовски, советник од Левица на прес конференција.
Според него законот е јасен: кога постои опасност, објектот мора веднаш да се затвори. „Но очигледно, како што вели, за градоначалникот Митески ова не важи.
„И покрај констатираните пропусти од повеќе инспекции, Градот Скопје и јавните предупредувања, досега нема ниту една конкретна мерка за затворање или отстранување на опасните реквизити“, рече тој.
Советниците од Левица јавно побараа општината да делува, но како што велат добиле само празни уверувања дека „процедурата е во тек“.
„Прашањето е едноставно: дали институциите ќе реагираат навреме или повторно ќе чекаат трагедија за да преземат одговорност?“, истакнува Костовски.

