Македонија
УЈП нема да ги користи податоците за висина на износ на трансакциска сметка и динамика на потрошувачка
За претпополнетата годишна даночна пријава апсолутно е ирелевантно да користиме податоци за висина на износ на трансакциска сметка, начин на користење, состојба на сметка и најостро ги демантираме овие тврдења, велат од УЈП. Нивната изјава се однесува на информациите што деновиве беа објавени во врска со новиот Закон за банкарството, со кој УЈП електронски ќе добива податоци од банките, потребни за изготвување на годишната даночна пријава на граѓаните.
Исто така, од таму тврдат дека во согласност со насоките од Дирекцијата за заштита на личните податоци изготвиле предлог за измената и дополнувањето на Законот за Управата за јавни приходи, во чии одредби се вклучени рамката за протокот на овие податоци, нивната содржина, динамиката за достава, како и стандардите за сигурност и заштита на личните податоци на граѓаните, а во насока на усогласување со Законот за заштита на личните податоци.
„За да може да се стави во функција автомастката размена на податоците помеѓу УЈП и банките за цели на издавање пополнета годишна даночна пријава, освен измените на Законот за банките, потребно е да се донесат измени на Законот за Управата за јавни приходи. Исто така, при размената ќе се применуваат ИТ-безбедносните стандарди и политики за сигурност од новиот систем Е-персонален данок, кој ги исполнува стандардите за безбедност и кој беше воведен со ЕУ ИПА-проект“, велат од УЈП.
УЈП ги има податоците за приходите во земјата, но останала потребата од законски измени за добивање на податоците за приходите остварени во странство, кои претходно самите граѓани ги доставуваа како прилог во годишната даночна пријава.
„УЈП со предвидените законски измени нема да има пристап до податоците за трошења на граѓаните. Управата за јавни приходи нема да врши увид во сметките на даночните обврзници, ниту има потреба од податоци за приватност, начин и навики на живеење или тенденција на потрошувачка активност. Тие податоци воопшто не се потребни за изготвување на претпополнетата годишна даночна пријава од страна на УЈП. Исто така, потенцираме дека УЈП воопшто нема потреба, ниту е предвидено да ги добива или користи податоците за висина на износ на трансакциска сметка, начин на користење, состојба на сметка и сл. преку електронската размена на податоци со банките. На Управата за јавни приходи ѝ се потребни податоци за приливи и одливи на физички лица кон земјата и странство, кои може да подлежат на даночење, без воопшто да задира во состојбата на сметката или друг вид трансакции. Овие податоци, кои претходно даночните обврзници самите ги доставуваа како прилог кон годишната даночна пријава, сега УЈП ќе треба да ги внесува во пополнетата годишна даночна пријава, а граѓаните да ги потврдат или коригираат“, објаснуваат тие.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Никаде го немало македонското знаме на прославата на Денот на албанското знаме, прекршочна постапка за Општина Струга
Полицијата поднесе барање за поведување прекршочна постапка против Општина Струга и уште едно физичко лице затоа што на денот на прославата на Денот на албанското знаме, на бината, ниту на дел од кејот на Црн Дрим, не било истакнато македонското знаме.
„ОВР Струга поднесе барање за поведување прекршочна постапка против правното лице-општина Струга и против одговорното лице М.Ќ.(65) од струшкото село Биџево, поради сторено дело спротивно на член 6, а казнивo по член 11 од Закон за употреба на знамиња на заедниците во Р.С.Македонија“, соопшти МВР.
Пријавените, како организатори на настан по повод Денот на aлбанското знаме, што на 28.11.2025 се одржувал на улицата „Маршал Тито“ во Струга, покрај знамето на заедниците, ниту на бината, ниту на дел од кејот на реката Црн Дрим, не го истакнале и не го поставиле државното знаме на Р.С. Македонија, што според закон биле обврзани да го направат.
Македонија
Предлог Законот за Судски совет доставен на мислење на Европската комисија
Од Министерството за правда соопштија дека по добиеното мислење, Предлог Законот за Судски совет ќе се поднесе во собраниска процедура.
Станува збор, како што велат од таму, за конструктивен и содржаен документ кој доби позитивно мислење и од Венецијанската комисија.
„Клучни новини кои се предвидени со Законот: Јавност во постапкатата за разрешување на претседател/заменик на Советот, постапката мора секогаш да биде транспарентна.
Прецизирање на критериумите за избор на „истакнат правник“.
Воведување јавна расправа за кандидатите за не-судски членови со цел поголема транспарентност и одговорност.
Зајакнување на критериумите за избор, одговорност и разрешување на членови на Советот од редот на судиите.
Унапредување на целокупната правна рамка согласно препораките на ЕУ“.
За првпат, додаваат од министерството, ќе има објективно оценување на нивната работа, транспарентност во носењето одлуки и механизми за одговорност и на самите членови на Советот.
„Ова е клучна точка што ја нотираше и Оценската мисија на ЕУ – и сега РМ директно одговара на таа препорака“.
Македонија
(Видео) Дали 1,3 милиони евра од набавката на житото во 2022 година, завршиле во џебовите на Заев, Филипче и Љупчо Николовски, прашува Манасиевски
Дали 1,3 милиони евра од набавката на житото во 2022 година, завршиле во џебовите на Зоран Заев, Венко Филипче и Љупчо Николовски, прашува Валентин Манасиевски, член на ЦК на ВМРО-ДПМНЕ .
„Минатата власт на триото Заев, Филипче и Николовски, платила 8,6 милиони евра за набавка на 20.000 тони жито, односно 26,6 денари по килограм. Во тоа време берзанската цена за еден килограм жито била 20,5 денари, додатно плус транспорт од 2 денари, доаѓаме до една цена од 22,5 денари по килограм.
Разликата во цената којашто овие тројца ја наплатиле е цели 4 денари, или во вкупна сума на набавката, 1,3 милиони евра. Прашањето е зошто е платено олку поскапа сума кога можело да се набави за многу поевтино? Дали овие пари можеби завршиле во нечии џебови од врхушката на тогашната власт на Зоран Заев, Венко Филипче и Љупчо Николовски“.
Дополнително, вели тој, Љупчо Николовски мора да објасни зошто бил направен отпис од 2.000 тони жито од стоковите резерви, и зошто во толку брз период е набавено 20.000 тони жито, ако ситуацијата тогаш истиве луѓе велеа дека е под целосна контрола.
Дали, како што додава, отписот бил намерно направен за да се отвори простор за нова набавка и потенцијално нов криминал?
„Граѓаните заслужуваат да знаат каде завршиле нивните средства и дали некој се богател додека државата плаќала поскапо за основна животна намирница како што е пченицата“.

