Македонија
Царовска по најавите за бојкот: Онлајн-наставата не е нечиј хир, туку препорака од експерти
По сè погласните најави за бојкот на онлајн-наставата во училиштата во кои не е дозволено физичко присуство, министерката за образование, Мила Царовска, вели дека сега е моментот кога сите треба да покажеме грижа не само за нас, за нашите деца, туку и за јавното здравје.
„Деновиве гледам родители и родителски совети кои најавуваат бојкот на онлајн-наставата. Бараат настава со физичко присуство. Јас тоа го разбирам. Тие навистина имаат ризици и не може да се спореди наставата со физичко присуство и онлајн-наставата, но сите ние овој пат треба да покажеме дека се грижиме не само за нашето здравје и за здравјето на нашите деца туку дека се грижиме и за јавното здравје. Експертите одлучиле дека не треба да се даде физичко присуство поради епидемиолошката состојба во таа општина или за бројот ученици што треба да влезат и излезат од еден објект. Со тоа се зголемува ризикот од пренос на Ковид-19“, објасни министерката Царовска.
Таа потсети дека изминатиот период состојбата со Ковид-19 била контролирана поради почитувањето на насоките од експертите и апелира на тој начин да се продолжи со одговорно однесување кон она што го кажуваат.
„Ова не е време кога нашите желби може да се земат предвид ниту, пак, е нечиј хир некаде да се пушти, некаде да не се пушти настава со физичко присуство. Станува збор за препорака од експерти. Важно е сите ние да го почитуваме она што како одлука е донесено од експерти и, повторувам, не станува збор за желби, станува збор за состојба со која сите ние заедно треба да се справиме и да излеземе од неа посилни“, рече министерката Царовска.
Таа вчера апелира родителите, директорите на училиштата и градоначалниците на општините во кои има најави за бојкот на онлајн-наставата да седнат и да најдат решенија на проблемите оти бојкотот не носи ништо добро за децата.
Бојкот, но од следниот месец, најавија и средношколците доколку не се дозволи комбинирана настава. Тие најавија дека учебната година ќе ја почнат со онлајн-настава, но доколку епидемиолошката состојба се смири, ќе протестираат во ноември доколку не се дозволи комбинирана настава.
Учебната година со онлајн-настава почнува утре. Националната платформа денес беше успешно тестирана откако претходните два дена постојано паѓаше. Тестирањето што вчера доживеа фијаско, денес се одвиваше речиси без проблеми.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Нов дефокус, сега Бугарите се криви за покачувањето на струјата, велат од СДСМ
„Ги слушаме претставниците на ВМРО Ванчовистичка во јавните настапи како зборуваат за внесување на Бугари во Устав.
Дали сега за поскапувањето на струјата се виновни Бугарите“, прашуваат од СДСМ.
Или, како што додаваат, е виновен претседателот на СДСМ, Венко Филипче, Заев Заев кој 5 години е во полтичка пензија.
„Дали е виновен некој друг од СДСМ?
Секогаш некој друг е виновен за криминалот и корупција на ВМРО Ванчовистичка.
Сега излегле со најново „сензационално“ сознание: Бугарите се виновни што нема мазут. Виновни се и што поскапе струјата.
Наскоро ќе бидат други виновни и што недостига една милијарда евра во буџетот.
Добро како гледа ВМРО Ванчовистичка на граѓаните во Македонија?
Да не ги гледа со „магарешки уши“?
Да не беше тажно — ќе беше навистина смешно“, додаваат од опозициската партија.
Македонија
СДСМ: Кризна состојба заради тендери, зошто навреме не е набавен мазут
Кризната состојба во енергетиката не е поради протестите во Грција туку поради криминалните тендери и неспособноста на ДПМНЕ, велат од СДС:
„Кои се фактите:
-77 милиони евра е официјална загуба за само првите два квартали оваа година, со проекција од над 100 милиони евра загуба до крајот на 2025 година.
-Има историски најлошо производство на домашна струја, од планирани 5.100 GWh, не се произведени ниту половина.
-Наместо да се произведува струја дома, која чини 80-90 евра мегават час, Владата купува скапа струја за 140 евра мегават часови.
Сето ова треба да се покрие со „кризна состојба“ за граѓаните да ги платат овие загуби.
Така доаѓаме и до клучното прашање: зошто навреме не бил набавен мазут, зошто се чекало досега“.
Прашуваат, дали можеби веќе постои избрана фирма за снабдување со мазут.
„Какво е ова решение да се трошат преостанатите резерви на мазут без обезбедени нови количини? Па тоа само ќе ја продлабочи загубата во ЕСМ.
Граѓаните го знаат одговорот. Заради тендери. За некој да профитира. Како што се и 161 тендер за една фирма или 9 милиони евра за друга фрима за двајца вработени.
100 милиони евра загуба, буџетска дупка од 1 милијарда евра, се заради криминални тендери.
Одговорност ова мора да има“.
Македонија
Ако пиеш не вози, ако возиш немој да пиеш, секој живот е важен: новогодишна кампања за безбедност во сообраќајот
Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата, во пресрет на новогодишните и божиќните празници ја реализира новогодишната кампања за подигнување на јавната свест за ризиците од управување на моторни возила под дејство на алкохол.
Празничниот период е карактеристичен по зголемена раздвиженост на населението, зголемен интензитет на сообраќајот, новогодишни прослави и семејни дружби, што објективно го зголемува ризикот од настанување на сообраќајни незгоди со тешки последици, истакнуваат од таму.
„Алкохолот значително ги нарушува психофизичките способности на возачот, ја намалува концентрацијата, го продолжува времето на реакција и ја компромитира способноста за правилна проценка и донесување одлуки во сообраќајот.
Управувањето на возило под дејство на алкохол не претставува само прекршување на сообраќајните правила и прописи, туку и сериозен безбедносен ризик кој директно ги загрозува животот и здравјето на возачите, патниците и останатите учесници во сообраќајот.
Последиците од ваквото неодговорно однесување често се трајни и ненадоместливи – за поединците, семејствата и општеството во целина.
Во таа насока, Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата упатува јасен и недвосмислен апел до сите учесници во сообраќајот:
• да не управуваат моторно возило под дејство на алкохол;
• навремено да планираат безбедна алтернатива за превоз ( јавен превоз, такси-служба );
• доследно да ги почитуваат сообраќајните правила и прописи, со посебен акцент на ограничувањата на брзината на движење, почитување на сообраќајната сигнализацијата и користење на заштитна опрема;
• да покажат зголемена внимателност и одговорност кон ранливите категории на учесници во сообраќајот.
Безбедноста во сообраќајот е заедничка одговорност на сите. Со почитување на законските прописи и одговорно однесување во сообраќајот, секој поединец може да придонесе празничните денови да бидат исполнети со радост и среќа, а не со трагични последици“.

