Македонија
„Авионот е полн, нема да леташ за Париз“, патник вратен од аеродромот иако имал повратни билети на „Визер“

Патник од Скопје во саботата бил вратен од Меѓународниот аеродром „Скопје“ со објаснување дека авионот за Париз е полн иако имал купено два повратни билета од „Визер“. Откога аеродромската служба му кажала дека авионот е полн, тој побарал објаснување и тука, како што вели, почнала вистинска голгота низ која минал на аеродромот.
„По давањето на пасошите, во рок од една минута нè известија дека нема место на летот, дека сите места се зафатени и дрско ни рекоа дека денес нема да летаме за Париз. Кога прашавме како е тоа возможно кога имаме два билета, службеникот се јави некаде и по долга консултација со некого, рече дека проблем е второто име, не се поклопува со пасошот. Билетот беше за флексибилен партнер, опција што ‘Визер’ ја дозволува, но не беше дозволено онлајн да се впише името и кажав дека веднаш тука на шалтер ќе го впишеме. Ми рече дека треба да платам 6.100 денари за да се впише името на вториот патник, на што се согласив бидејќи се ближеше времето за полетување, но тој ја смени цената на 8.500 денари, па потоа на 14.000 денари и цело време телефонски се консултира со него. Во еден момент ни рече да чекаме ако некој не дојде на летот, да влеземе на негово место. Чекавме 20 минути пред да сфатиме дека сме изиграни“, се пожали патникот.
Побарале помош од аеродромското обезбедување за кои велат дека се обиделе да ги смират, но не можеле да помогнат. Се обиделе на друг шалтер да побараат решение на проблемот, но аеродромската служба повикала полиција.

Од „ТАВ Македонија“ велат дека тие се само поддршка на „Визер“ и нивните агенти на аеродромот постапуваат по правила и упатства на авиокомпанијата, ќе одговорат за инцидентот, но само на патникот
Патникот вели дека билетите ги купил два месеца порано и долго го планирал патувањето. Платил хотел и билети за фудбалскиот натпревар „ПСЖ – Ремс“. Поради летот, му пропаднале речиси 800 евра и најавува дека со тужба ќе бара обесштетување.
Од „ТАВ Македонија“, компанијата што управува со Меѓународниот аеродром „Скопје“, за „Макфакс“ велат дека тие се само поддршка на авиокомпанијата и нивните агенти на аеродромот ги спроведуваат услугите за прифаќање и испраќање на патниците, нешто што се случува на нивните шалтери, но од името на „Визер“ и по нивни правила и инструкции. Нагласуваат дека патниците со купувањето на билетот склучуваат договор со авиокомпанијата и сите натамошни ситуации треба да ги решаваат таму. Ќе одговорат на жалбата од патникот, но само нему, јавно нема да кажуваат детали.
„Во согласност со нашата компаниска политика за приватност и доверливост на бизнис-информациите, како и во согласност со Законот за заштита на личните податоци, нема да навлегуваме во поединечни барања или жалби од патници. Доколку некој клиент ни упати барање или жалба, тој/таа ќе добие одговор и разрешување во согласност со нашата политика за управување со жалби, а притоа ќе бидат почитувани сите закони и прописи“, велат од „ТАВ Македонија“.
Од авиокомпанијата „Визер“ најавија објаснување за инцидентот по разгледувањето на жалбата.
„Визер“ е нискобуџетска авиокомпанија на која од Министерството за транспорт и врски за „Макфакс“ велат дека досега ѝ исплатиле речиси 10 милиони евра за субвенции во периодот од 2012 до јули 2020 година кога договорот беше суспендиран поради корона-кризата, а целосно истече во март минатата година и не беше обновен.
Во Министерството за транспорт во моментот се врши евалуација на доставените понуди од „Визер“, „Луфтханза“ и на Ејџијан ерлајнс“ на повикот за субвенции.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Ревизија: Отсуство на кадар и процедури го загрозуваат квалитетот на податоците во Централниот регистер на население

Државниот завод за ревизија спроведе проверка на информациските системи со фокус на усогласеноста на процедурите за безбедност на податоците од Централниот регистар на население кај Министерството за дигитална трансформација, за периодот од 2019 до 2024 година.
„Врз основа на извршената ревизија, заклучивме дека освен за состојбите кои се однесуваат на капацитетот на човечки ресурси, недефинирани чувствителни работни позиции, отсуство на процедури за активностите поврзани со функционирање на Централниот регистар на население, за утврдување на исполнување на стандардите за квалитет на податоците, недостаток на дефинирани стандарди за примена на ИТ безбедност, системски контроли за размена на податоци меѓу институциите кои би спречиле заобиколување на Централниот регистар на население, активности за функционирање на Централен регистар на население во сите материјални аспекти се во согласност со релевантната законска и подзаконска регулатива, стратешки документи, стандарди, упатства, договори и воспоставени политики,“ наведуваат од ДЗР.
Централниот регистар на население е интегрирана база на лични податоци која се води во електронска форма во Министерството за дигитална трансформација, врз основа на автоматско интегрирање на податоците од поединечните бази што ги водат надлежните органи, меѓу кои Министерството за внатрешни работи, Управата за водење на матични книги и органот за водење на адресниот регистар.
Според ревизијата, „утврдивме отсуство на стручен и квалификуван кадар особено во одделението за стандардизација и сертификација во министерството, како и отсуство на процедури за утврдување на исполнување на стандардите за квалитет на податоците, што влијае врз квалитетот на податоците во ЦРН“.
Исто така, „синхронизацијата на податоците од изворниците со ЦРН е на дневна основа, што остава можност за фреквентни промени на податоци кај изворниците во текот на 24 часа, поради што постојат разлики помеѓу податоците во ЦРН и податоците во изворникот“.
Во извештајот се нагласува дека „недостатокот на пишани процедури за управување со ЦРН не е во согласност со законската регулатива и стандарди, и може да доведе до неконзистентно толкување на законските надлежности за одобрување на пристапот до ЦРН, без ревизорска трага и двојна контрола“.
ДЗР утврдил дека во 2024 година „дозвола за пристап и користење на податоци од ЦРН имаат 11 надлежни органи и други субјекти и реализирани 1.634.415 повици, од кои 23.658 се неуспешни“. Објавениот регистар на овие субјекти „содржи нецелосна евиденција на податоците, како и до кои податоци на граѓаните имаат дозвола за пристап“, при што е забележана и „размена на податоци со заобиколување на ЦРН“.
„Отсуството на контрола од страна на Министерството врз изворниците на податоци во исполнување на минималните стандарди за административна безбедност создава ризик за безбедноста на податоците,“ наведува ДЗР, додавајќи дека тоа може да ја намали довербата во системот.
Меѓу препораките се бара „преземање на мерки и активности за подобрување на состојбите со човечките капацитети, подготовка и одобрување на пишани процедури за ЦРН и другите системи, подготовка на прирачници и воведување на механизми за проверка на стандардите за квалитет на податоците, детални контроли за проверка на минималните физички и административни услови за безбедност, воведување на системски контроли за размена на податоци меѓу институциите и воведување на автоматизиран и координиран механизам за следење на нотификациите за несовпаѓање на личните податоци“.
Од Министерството за дигитална трансформација доставиле забелешки на Нацрт извештајот, а од ДЗР потврдуваат дека „истите се разгледани и утврдено е дека двете забелешки претставуваат известување за преземени активности“.
Македонија
„Преку двата повици за општините од Буџетот одвоени 720 милиони денари за 36 спортски објекти“, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„За спорот да се издигне на едно европско и посакувано ниво и спортистите да бележат високи резултати, првенствено, треба да имаат соодветни, современи и модерни услови за нивниот развој. Спортот не е област каде што резултатите можат да се видат на краток рок, со носење на еднократни ад хок решенија“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Спортот е област која бара системски пристап и добро испланирана стратегија за развој, со сериозни вложувања во инфраструктурата за спортистите да имаат соодветни услови каде ќе тренираат и развиваат.
Во ова насока, Владата во соработка со општините, посветено работи за подобрување на спортската инфраструктура.
За таа цел, Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ од државниот Буџет одвои 720 милиони денари за 36 спортски објекти. Интензивно се работи на завршување на сите проекти коишто во минатото беа отпочнати па заборавени, како што се базените и спортски сали.
Исто така, ќе се интервенира и во сите спортски објекти каде што ќе биде констатирано дека е потребно реконструирање и модернизација на условите.
Преку двата јавни повици што ги објави Министерството за локална самоуправа, одвоени се повеќе од половина милијарда денари за инвестирање во спортска инфраструктура во општините.
Вкупно 36 спортски објекти се опфатени од првиот и вториот повик за општините, каде вкупната инвестициска вредност надминува 720 милиони денари.
Пред три недели во употреба се пушти целосно новиот затворен базен во Кисела Вода во рамките на ООУ „Невена Георгиева-Дуња“, а до крајот на летото ќе бидат пуштени во употреба уште четири вакви базени.
Исто така, пред неколку дена пуштена во употреба беше новата сала во ОУ „Наум Охридски“ во Булачани, а до крајот на година ќе бидат пуштени во употреба уште три целосно нови спортски сали.
Паралелно на изградбата на новата спортска инфраструктура, продолжува реконструирањето на постоечките спортски објекти“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
(Фото) Герасимовски: Реконструкцијата на ,,11 Октомври“ е во полн ек, учениците почнуваат со настава во подобри услови

Општина Центар ја реализира реконструкцијата на Основното општинско училиште „11 Октомври“ во населбата Пролет, како дел од континуираните заложби за унапредување на условите во сите училишни објекти на територијата на општината.
Градоначалникот Горан Герасимовски изврши увид на терен и лично се информираше за текот на работите и динамиката на реализација на градежните зафати.
„Летниот период го користиме за подобрување на условите во училиштата во Центар. Оваа недела неуморно се работи на реконструкцијата на ООУ ‘11 Октомври’, со цел учениците да започнат со настава во подобри, поквалитетни услови. Секоја реконструкција е инвестиција во иднината, a здравата, чиста и функционална училишна средина е предуслов за квалитетно образование и личен развој. Нашата цел останува иста, а тоа е сите деца во Центар да учат во модерни и безбедни услови, без исклучок“, изјави Герасимовски.
Во рамки на реконструкцијата се врши целосна замена на подовите во три кабинети и пет училници, додека во дополнителни три училници се изведуваат активности за стругање и лакирање на подовите. Паралелно се спроведуваат гипсарски работи, а предвидено е и молерисување на целиот училишен објект.
Оваа реконструкција претставува продолжение на веќе реализираните инвестиции во ООУ „11 Октомври“. Досега беше темелно обновена училишната трпезарија со површина од 165 квадратни метри, реновирана е фискултурната сала, како и санитарните јазли во објектот, извести Општината.