Македонија
(Видео) Листа на институции и упатство како да побарате дозволи за движење

Владата информира кои институции даваат дозволи во услови на ограничено движење на граѓаните на целата територија на државата и за кои категории граѓани.
Во категорија на дозволи кои ги издава МИОА се опфатени:
• Претставници на институции за кои со одлука на Кризниот штаб на Владата е утврдено дека имаат потреба да се движат во време на забраната за движење
• Дежурни медиумски работници кои имаат потреба од работа на терен
• Вработени во мали пекарници/бурекчилници (најмногу до 5 вработени) со документ како доказ дека станува збор за микро претпријатие
• Дежурни вработени во погребални претпријатија
• Лица кои се грижат за лица кои имаат потреба од нега од друго лице-трето лице (со соодветна медицинска документација)
• Одредени категории на земјоделци, по одлука на Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство. Подрачните единици на МЗШВ се одговорни за подготовка на список на земјоделци
Сите дозволи што ги обезбедува МИОА, се достапни преку порталот за uslugi.gov.mk.
Барањето за дозвола за движење на вработените во институции, медиуми, пекарноии/бурекчилници, погребални претпријатија, на порталот uslugi.gov.mk го поднесува раководителот на институцијата/директорот/овластеното лице во Централен регистар за своите вработени.
Барањето за дозвола за движење за лицата кои се грижат за трето лице го поднесува лицето кое ја врши негата.
Во категоријата дозволи за движење со јавување во МВР на 192 влегуваат:
• Вработени во агенции за обезбедување и чуварски служби
• Вработени во сервисни компании (ЕВН, телекомуникациски и кабелски оператори, јавни и комунални претпријатија)
Општинските кризни штабови даваат услуги за:
• Достава на храна и основни продукти (ресторани и маркети)
Во отстапките за ограничено движење влегуваат вработените во компаниите за кои дозволи за движење ги издава работодавачот, и тоа:
• Компании кои имаат регистрирано работа во трета и/или четврта смена во Државен инспекторат за труд
• Медиуми кои имаат дежурни вработени за кои не е потребна работа на терен (движење од домот до работното место и назад)
• Градежни компании за вработени кои се ангажирани за работа на објекти
• Компании кои работат за време на викенд
Со оваа мерка се опфатени и категории граѓани за кои не е потребна дозвола за движење, и тие се однесуваат на:
• Превозници со товарни возила
• За потреба на достава на стока (со соодветна документација)
• Прошетка на домашни миленичиња (во дозволените периоди и во непосредна близина на домот)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Герасимовски: Караванот „Се гледаме во маало“ денеска во Песталоци, продолжуваат теренските средби со граѓаните

Од Oпштина Центар најавуваат дека продолжуваат со теренските активности низ маалата, во рамки на караванот „Се гледаме во маало“, кој денеска (24 јуни) ќе се одржи во дворот на ООУ „Јохан Х. Песталоци“, со почеток од 18:30 до 20:00 часот.
Караванот трае до 7 јули, и предвидува низа отворени средби во сите населби на Центар каде директно се разговара со жителите за реализираното во изминатите години, но и се собираат идеи и предлози од центарци за нови активности и проекти за наредната година, појаснуваат од оваа општина.
„Граѓаните најдобро знаат што им треба, а наша обврка е да ги слушнеме и да дејствуваме. Овој караван е простор за дијалог, доверба и соработка, затоа што општината ја градиме заедно. Секоја средба носи нова идеја, нова иницијатива, нова енергија. Овие средби ни даваат јасна слика што им е потребно на луѓето и како можеме уште подобро да одговориме на нивните очекувања. Ги поканувам сите центарци денеска да дојдат во училиштето Песталоци и заеднички да испишеме уште една убава приказна”, вели Герасимовски.
Целта на караванот, како што велат е зголемување на транспарентноста и вклученоста на граѓаните во креирање на локалните политики.
Македонија
Според ДУИ со законот за правична застапеност балансерот се заменува со годишни извештаи

Демократската унија за интеграција реагира на предложениот нацрт-закон за правична застапеност, кој, според нив, има за цел да го замени Балансерот – правен и обврзувачки инструмент за одразување на демографската реалност во јавните институции – со нејасна, неефикасна и политички стерилна структура како што е „координативно тело“.
„Ова е обид уставната обврска да се претвори во административна фарса и да се демонтира една од најважните столбови на Охридскиот рамковен договор: правичната и еднаква застапеност на етничките заедници. За Албанците, овој закон е штетен. И нема да запреме сѐ додека Балансерот не се врати како единствен правно обврзувачки механизам за гарантирање еднаквост во администрацијата“, велат од ДУИ.
Според нив, замената на, како што го нарекуваат, прецизниот и транспарентен калкулатор со „годишни извештаи“ и „координативни тела“ кои немаат никаква надлежност да ги обврзат институциите да го почитуваат принципот на застапеност, е самото по себе политички чин што создава неправда и институционална етничка доминација.
Македонија
За една година двојно зголемен бројот на пријавени убиства во Македонија, покажува извештајот за работата на обвинителствата

Зголемен беше обемот на работа на јавните обвинителства во текот на 2024 година, покажа Годишниот извештај за работата на обвинителствата, што го објави Јавното обвинителство.
Во текот на 2024 година, основните јавни обвинителства во државава постапувале против вкупно 37.255 сторители на кривични дела, од кои новопримени беа пријави против вкупно 25.909 сторители на кривични дела. Споредбата на податоците покажува дека во извештајната година се регистрира значително зголемување на бројот на новопријавени сторители на кривични дела во однос на претходната година (за околу 10 oтсто), како во однос на полнолетните сторители, така и во однос на децата.
„Ако се има предвид континуираното намалување и на бројот на јавни обвинители и на бројот на јавнообвинителските службеници во изминатите години, кое продолжи и во текот на извештајната 2024 година, како и недоволниот обем на средства кои се доделуваат за истражните дејствија и за работата на обвинителствата кои се далеку под законски утврдениот минимум, јасно е дека ваквиот зголемен прилив на предмети во јавните обвинителства претставува дополнителен предизвик за капацитетите“, се констатира во Извештајот.
Зголемениот обем на работа и предмети по кои постапувале јавните обвинителства во 2024 година се согледува и преку општ раст на бројот на постапки за кривични дела од речиси сите глави во Кривичниот законик.
Според извештајот, особено очигледен е растот на бројот на пријави и предмети за дела против безбедноста на јавниот сообраќај, вклучувајќи и Тешки дела против безбедноста на луѓето и имотот во сообраќајот од чл.300 од КЗ, но и полесните дела од областа на сообраќајот. Раст се забележува и во бројот на примени пријави (за дури 40%), но и во бројот на поднесени обвиненија. Ова укажува на неопходноста од јакнење на казнената политика и другите мерки во насока на превенција на овој тип кривични дела.
Согласно статистичките податоци од постапувањето на јавните обвинителства, во извештајната година е забележано зголемување и на бројот на кривични пријави за дела од Глава XIV од КЗ – Кривични дела против животот и телото, каде влегуваат убиства, тешки телесни и телесни повреди, учество во тепачки, загрозување со опасно орудие при тепачка и караница и други.
Извештајот нотира дека особено забележителен раст има во бројот на убиства квалификувани во потежок облик, каде бројот на пријави е речиси удвоен во однос на претходната 2023 година.
Целосниот текст на Годишниот извештај со статистичките податоци за работата на обвинителствата и структурата на криминалитетот е достапен на следниот ЛИНК.
Јавното обвинителство изготви и посебен извештај за примената на посебните истражни мерки, согласно кој забележително е дека бројот на случаи во кои се применувале посебни истражни мерки во текот на 2024 година има значителен тренд на намалување во однос на 2023 година (35 случаи во однос на ланските 87 случаи), меѓутоа податоците за опфатот на лица и предмети покажуваат дека овој вид мерки и натаму се користат како исклучително важно средство за обезбедување докази.
Така, во текот на извештајната година, под опфат на посебни истражни мерки биле вкупно 363 лица со утврден идентитет, 8 лица со неутврден идентитет и 163 предмети на кривично дело. Вкрстувањето на податоците според бројот на случаи и бројот на опфатени лица и предмети недвосмислено укажува дека во извештајната 2024 година бил заземен посложен пристап за примена на посебните истражни мерки, со комбинирање на повеќе видови мерки во еден предмет и со опфат на повеќе лица и предмети со цел поефикасно обезбедување на доказите.
Извештајот за примена на посебните истражни мерки во 2024 година е достапен на следниот ЛИНК.
Согласно член 55 од Законот за јавното обвинителство, Јавниот обвинител го поднесе извештајот до Собранието , на разгледување го достави до Советот на јавните обвинители, а за запознавање е доставен и до Владата, Врховниот суд и до Министерството за правда.