Македонија
(Видео) Стоилковски: „Македонијапат“ плаќа 12.000 евра за цистерна, 11.000 евра повеќе од реалната вредност

„Македонијапат“, водена од Костадин Ацевски, кадар и поранешен пратеник на СДСМ, склучила договор за битумен, тендер вреден 10 милиони евра, од кој речиси 4,5 милиони евра се даваат само и само за транспорт. Ова е нереална сума ниту, пак, е сума што одговара на пазарот, на пазарната цена за транспорт на битумен, изјави портпаролот на ВМРО-ДПМНЕ, Наум Стоилковски.
Како што рече, „Македонијапат“ склучила договор за транспорт на битумен, со кој се плаќаат неверојатни 4,5 милиони евра само за транспорт.
„Се работи за 374 цистерни по над 12 илјади евра за цистерна, прецизирам, само за транспорт. Цената на битуменот не игра улога во определувањето на цената на тендерот. Така и се определува најповолната понуда. Постои променлив дел, а тоа е цената на битуменот и постои фиксен дел, а тоа е сумата за транспорт, тоа се пари, односно оној што дава понуда за да го носи битуменот. Таква е и формулата при пресметка за најповолна понуда. Во него стои цената за набавка на битуменот како променлив дел, во случајот 136.420 денари за еден тон, и стои фиксен дел за транспорт на тон битумен за 29.295 денари за еден тон.
За споредба еве уште еден договор, ист договор за набавка на битумен, овој пат од градското скопско ЈП „Улици и патишта“, направен два месеца подоцна, каде што за променлив дел цената на битуменот стои според формулата, од една страна, тука е веќе 38.000, а за фиксниот дел, она што го определува транспортот и ја определува сумата на тендерот, цената за транспорт за тон е 2.915 денари.
Уште еднаш за споредба, за Костадин Ацевски, цената за транспорт на еден тон е 29.295 денари, за „Улици и патишта“ е 2.915 денари, 10 пати повеќе плаќа Костадин Ацевски. И за споредба, ако броиме од цистерни, само транспортот на една цистерна „Македонијапат“ ја плаќа 12.000 евра, само транспорт на една цистерна „Улици и патишта“ би платила за 1.000 евра. Разликата е 11.000 евра за една цистерна или за целата набавка од 374 цистерни, разликата е над 4 милиони и 100.000 евра доколку би се направил тендер за цени како градското ЈП на Скопје – „Улици и патишта“.
Директорот на „Македонијапат“, Костадин Ацевски, кадар и поранешен пратеник на СДСМ, мора да каже по која формула е правена пресметката за тендерот за набавка на битумен? Како е возможно за транспорт да плаќа речиси 4,5 милиони евра. Како е возможно набавка на битумен, кој се набавува најчесто од Србија, Грција и малку помалку од БиХ, односно патишта со слична километража, разликата во цена за транспорт за цистерна да изнесува цели 11.000 евра?
Костадин Ацевски, кадарот на СДСМ, мора да каже по која формула ја прифатил оваа понуда како најповолна? Споредбено уште еднаш со цените добиени од „Улици и патишта“, целиот транспорт на „Македонијапат“ би чинел 443.000 евра, а со цените на Костадин Ацевски чини 4.553.000 евра.
Почитувани, Македонија е втурната во тешки кризи, Македонија е на просјачки стап, а СДСМ прави национални предавства само и само да течат тендери со нереални цени. Ова мора да има крај!“, изјави Стоилковски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Ибрахими: Имаме обврска да ја промениме преамбулата на Уставот и да го смениме пежоративниот термин „20 отсто“ за албанскиот јазик

Зеќирија Ибрахими, лидерот на Алтернатива, зборувајќи за последните политички теми кои се дискутираат во јавноста истакна дека е обврска да се промени прeамбулата на Уставот со цел да се отклучи патот кон ЕУ.
Во овој контекст, како што рече, треба да се промени и пежоративниот термин „20“ за албанскиот јазик.
„Се согласувам дека државниот грб не го отсликува најдобро идентитетот на нашата нова држава, но доколку сме подготвени да разговараме на оваа тема, ова е добра можност и за вистински и неопходни реформи кои би ја преобликувале иднината на Северна Македонија. Како што знаеме, ние имаме должност да ја смениме и преамбулата на уставот за да го одблокираме патот кон европската интеграција. Ова не е само политички, туку и стратешки чекор кон стабилност и развој“.
Според него потребен ни е и нов текст и за државната химна, кој, како што оцени ќе биде сеопфатен и ќе обезбеди инклузивност за сите
граѓани на државата.
„Подеднакво важно е и отстранувањето на навредливата формулација „20%“ за албанскиот јазик, бидејќи албанскиот не е статистичка категорија, туку е јазик на автохтоно и достојно население, кој бара соодветен третман. Во овој пакет и семејството мора да го дефинираме како заедница помеѓу маж и жена, во согласност со нашите традиционални вредности. Токму овие промени, отаде симболиката, овозможуваат поголема социјална
кохезија, гарантираат европска интеграција, ја унапредуваат јазичната еднаквост и овозможуваат инклузивен национален идентитет за сите граѓани”, изјави Ибрахими.
Македонија
Министерството за животна средина ги демантира СДСМ и ДУИ: Во ниту еден момент не е констатирана злоупотреба на службена положба или друг вид незаконско постапување

Министерството за животна средина и просторно планирање на Република Северна Македонија најосторо ги отфрла и демантира „шпекулациите и лажните наводи изнесени од страна на политичките партии СДСМ и ДУИ во последните неколку денови“.
„Министерството за животна средина и просторно планирање на Република Северна Македонија, во врска со наводите и шпекулациите во медиумите поврзани со решението на Управниот инспекторат, сака да ја информира јавноста за следните клучни точки:
Прво, опомени и забелешки за канцелариско и архивско работење на службите во Министерството не претставуваат скандал. Редовниот инспекциски надзор од страна на Управниот инспекторат се однесува исклучиво на технички аспекти на архивското и канцелариското работење. Во ниту еден момент не е констатирана злоупотреба на службена положба или друг вид на незаконско постапување.
Второ, станува збор за редовен и тековен инспекциски надзор.
Управниот инспекторат постапувал според редовна програма за работа и не станува збор за постапување по никаква пријава или наод за гршка во постапувањето.
Трето, забелешките на инспекторатот се однесуваат на пракса воведена во 2017 година. Начинот на канцелариско и архивско работење во Министерството за животна средина е воспоставен уште во 2017 година и оттогаш непроменето се спроведува од сите министри кои раководеле со министерството – и од редовите на СДСМ и ДУИ. На овој начин на работа постапувале министрите Нурхан Изаири, Башким Амети, Садула Дураку, Насер Нуредини и Каја Шукова. Ова значи дека евентуалните забелешки на инспекторатот не се поврзани со работата на актуелното раководство, туку со континуиран административен процес кој е наследен од претходните години.
Четврто, Министерството останува посветено на транспарентноста и ги повикува сите медиуми на увид во документацијата. За целосна транспарентност и точна информираност на јавноста, Министерството за животна средина и просторно планирање ги повикува сите заинтересирани медиуми да дојдат на лице место во просториите на Министерството, каде што ќе им биде презентирана целата архивска граѓа поврзана со оваа постапка. Нема што да се крие – работата на Министерството е отворена за увид на јавноста.
Министерството останува доследно на својата заложба за законито и професионално работење во интерес на граѓаните на Република Северна Македонија“, се наведува во соопштението на Министерството за животна средина и просторно планирање.
Македонија
Финансиската полиција поднесе кривична пријава за даночно затајување

Управата за финансиска полиција до Основното јавно обвинителство Тетово поднесе кривична пријава против Б.Ф. во својство на сопственик и управител и против четири правни лица поради основи на сомнение за сторено кривично дело „Даночно затајување“ од член 279 ст.3 в.в ст.1 в.в чл.45 од КЗ на РСМ.
Првопријавениот Б.Ф. во период од 2013 до 2023 година, извршил серија на истородни противправни дејствија со цел намалување на даночната основа за пресметка и плаќање на данокот на добивка, со кои дејствија го сторил кривичното дело „Даночно затајување“ од член 279 ст.3 в.в ст.1 в.в чл.45 од КЗ на РСМ.
Даночното затајување го вршел преку фирмите „БИБАЈ ГРОУП ДООЕЛ“, „БИБАЈ ДООЕЛ“, „ПРО ТИРЕ ДООЕЛ“ и „РАЕН ДООЕЛ“.
Обвинетиот се сомничи дека префрлал средства на основ на позајмици на своја и сметка на правните лица, кои потоа не биле евидентирани во даночните биланси и не биле отпишани по истекот на законските рокови.
Првопријавениот Б.Ф со намера да ја намали даночната обврска за утврдување на данок на добивка со цел да одбегне плаќање на данок, во име, за сметка и во корист на пријавените правни лица, во периодот од 2013 до 2023 година, не пријавил, не пресметал и не платил данок на добивка по даночна стапка од 10% во вкупен износ од 16.085.644 денари, за кој износ е оштетен Буџетот на Република Северна Македонија, со што првопријавениот Б.Ф го сторил кривичното дело ДАНОЧНО ЗАТАЈУВАЊЕ” од член 279 ст.3 в.в ст.1 в.в чл.45 од КЗ на РСМ, а пријавените правни лица го сториле кривичното дело “ДАНОЧНО ЗАТАЈУВАЊЕ” од член 279 ст.4 в.в ст.1 и ст.2 од КЗ на РСМ.