Македонија
ВМРО-Народна: Ќе поднесеме амандмани на сите предлог-закони поврзани со изградбата на коридорите
ВМРО-Народна партија на вчерашната седница на Собранието за потребата од донесувањето предлог-закони по скратена постапка поврзани со изградбата на дел од Коридорот 8 и дел од Коридорот 10 д гласаше против предлог-законите да се разгледуваат на седница на Собранието, соопштија од партијата.
Таквата одлука, како што додаваат, е од следните причини:
„Законот за утврдување јавен интерес и номинирање стратешки партнер за имплементација на изградбата на дел од Коридорот 8 и дел од Коридорот 10 д е донесен на 15.7.2021, со што е утврден стратешкиот партнер ‘Бехтел и Енка’“.
„Не може на закон со кој е утврден јавен интерес да се поднесува нов предлог-закон за изменување и дополнување на основниот закон. На ваков начин се доведуваат во прашање значењето и важноста на основниот закон за определување на стратешкиот партнер, особено што се менуваат суштински членови“.
„Договорот со ‘Бехтел и Енка’, Владата го потпиша на 8.3.2023, а на 4.4.2023 година е означен и почетокот на работите“.
„Не може по потпишување на договорот и почнување на работите, да се менуваат условите за работа, особено со менување закони што имаат директно влијание врз изградбата, финансиите и рокот за изградба“, појаснуваат од оваа партија.
ВМРО-Народна партија уште при донесување на основниот закон во 2021 година реагира за членовите од договорот со кои се исклучува примената на законите во целост или делумно и ги потенцира сите проблеми што сега се отвораат при реализација на договорот за изградба.
Напоменуваат дека со евентуално донесување на овие предлог-закони се исклучува примената на финансискиот систем во државата и на правниот систем во делот на важноста на овие закони. Законите што треба да се изменат се донесени со координација и со Европската Унија и Владата ќе треба да даде објаснување и спрема Европската Унија во делот на исклучување на примената на постојните закони, како и дали новите предлог-закони се во согласност и со европското законодавство.
ВМРО – Народна партија, бара од Владата да го објави Договорот или да го презентираат на Коморите, стручните здруженија и невладини организации од оваа дејност и да објаснат:
„Дали измените и дополнувањата на законите се содржани во договорот како обврска на Владата“.
„Зошто е потпишан, прво, договорот, а после се прават измени на закони, кои на стратешкиот партнер му даваат најповластена состојба од сите досегашни инвеститори во Македонија. Истакнуваме дека при потпишувањето на договорите, изведувачите, односно според законот, стратешкиот партнер, се запознаени со сите постојни закони, кои важат во Македонија и кои ќе се однесуваат и важат и при нивната работа“.
„Ако овие предлози за измена и дополнување на законите не бидат усвоени од Собранието, дали Владата ќе треба да му плати финансиска отштета на стратешкиот партнер и колку сега ќе изнесува вкупната вредност на проектот, кој на почетокот беше предвиден на 1,6 милијарда евра“.
„Надзорите на проектот треба да одговорат дали по почнувањето на работите на 4.4.2023, поради необезбедување услови за работа, се плаќаат финансиски пенали, односно клемови според Фидик-договорите, и колку изнесуваат финансиските средства на ден“, се дополнува во соопштението од ВМРО-Народна.
Додаваат дека ќе поднесат амандмани на сите предлог-закони поврзани со изградба на коридорите, со цел заштита на државниот интерес, обезбедување еднакви законски одредби и еднакви услови за изведувачите на големи градежни работи, почитување на правата на работниците што ќе работаат на проектите и заштита на животната средина.
„Истакнуваме дека европските меморандуми со државите низ кои поминуваат паневропските коридори 8 и 10 се потпишани во 2001 и 2002 година, со што тогашната влада на премиерот Георгиевски се определи Македонија да биде членка во Европската транспортна мрежа“.
Затоа, доставуваме предлог до Владата,ж за изградба на автопатско решение на комплетниот Коридор 8 и од Куманово до ГП Деве Баир затоа што предлог-законот го дефинира само делот од Тетово до ГП Ќафасан, а не целиот Коридор 8, а исто така и изградба на автопатско решение на комплетниот Коридор 10 д, од Велес – Прилеп – Битола до ГП Меџитлија. На ваков начин ќе добиеме целосно решение наспроти сегашното парцијално и комплетирање на коридорите 8 и 10 во Македонија“, се наведува во нивното соопштение.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Муцунски во Белград: Регионалното поврзување е клучно за забрзување на европската интеграција
Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, вечерва во Белград учествуваше на работна средба со министрите за надворешни работи на земјите-членки на Централноевропската иницијатива (ЦЕИ).
Фокусот на разговорите беше ставен на проширувањето на Европската унија, актуелните геополитички околности и предизвиците што произлегуваат од нив, како и на регионалната безбедност и неопходноста од засилено регионално поврзување и соработка.
Министрите уште еднаш ја потврдија важноста на ЦЕИ како стабилна платформа за продлабочување на соработката во сите области од заемен интерес, унапредување на партнерствата и ефективно справување со регионалните предизвици.
Во своето обраќање министерот Муцунски ја нагласи улогата на регионалното поврзување и регионалните иницијативи како клучни алатки за забрзување на европската интеграција – најзначајниот процес за поддршка на мирот, безбедноста и економскиот развој на континентот. Тој ја потврди целосната посветеност на Република Северна Македонија на европскиот пат, нагласувајќи дека тоа е геостратешка неопходност за стабилен, сигурен и просперитетен регион.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Фемицидот е еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на панел-дискусијата насловена „Од пријавување на насилството до спречување на фемицид – системски одговор“, организирана од мисијата на ОБСЕ во Скопје.
Таа истакна дека и покрај бројните конвенции, закони, стратегии и проекти, рапидно расте родово-базираното насилство и бројот на убиените жени само затоа што биле жени. За неа, фемицидот е последица на насилство коешто се случувало во континуитет, а не било превенирано или санкционирано.
Според неа, борбата против фемицидот мора да започне дома, во градинка и во основното образование, да продолжи со правни акти и институционални механизми, вклучувајќи ги и јавно-обвинителските и судските.
Сиљановска-Давлова посочи дека ако фемицидот е системски предизвикан проблем, тогаш и неговото решавање мора да биде системско.
На првиот панел се обратија и амбасадорот Килиан Вал, шеф на мисијата на ОБСЕ во Скопје, Ѓоко Велковски, заменик-министер за социјална политика, демографија и млади и Муамет Реџепи, помошник на министерот за внатрешни работи, презентирајќи свои видувања, податоци и решенија за надминување на еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени.
Во вториот панел се обратија: Уранија Пировска од Хелсиншкиот комитет за човекови права, јавната обвинителка Фатиме Фетаи, судијката Габриела Гајдова, Светлана Цветковска од Mинистерството за социјална политика, демографија и млади и Елена Димушевска од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.
Секоја од нив, во рамките на својата работа ги детектираше најголемите слабости во справувањето со насилството врз жените, вклучувајќиго и фемицидот, оценувајќи ја позитивно воспоставената соработка со надлежните институции, како гаранција за позитивен исчекор во оваа битка. Сите ја поздравија нововоспоставената платформа Femicide Watch.
Сите учесници беа согласни дека покрај 16 дена активизам, потребно е 349 денови ангажман на сите во справувањето со фемицидот.
Македонија
Левица: Власта повторно го одби амандманот за изградба на домови за стари лица
На денешната седница на Комисијата за финансирање и буџет, пратеникот и потпретседател на Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, образложи амандман за грижата за старите лица.
Амандманот беше со цел да се наменат средства со што би можеле да се изградат најмалку три државни домови онаму каде што потребата е најголема.
Тој предупреди дека државата целосно го запоставила овој сегмент на социјалната заштита.
„Државните домови имаат само 600 сместувачки капацитети, додека приватните имаат двојно повеќе – 1.200. Луѓето практично немаат избор, освен да посегнат по приватните домови, а пензионерите тоа едноставно не можат да си го дозволат,“ рече пратеникот од Левица.
Листите на чекање се долги, а времето за чекање е од пет до седум години.
„За човек над 65 години, тоа не е малку. Во меѓувреме може и да почине пред воопшто да добие сместување,“ додаде тој.
Исмаил потсети и на европските стандарди, според кои треба да има 20–30 легла на 1.000 стари лица, додека Македонија е далеку под минимумот.
„Оваа јавна услуга постои само на хартија. Ако не почнеме да создаваме капацитети сега, со забрзаното стареење на населението ќе западнеме во уште полоша состојба, со уште подолги листи, уште подолго чекање и уште помалку достоинствена грижа,“ предупреди тој.
Иако проблемот е драматичен, власта сè уште не дава образложение зошто не го прифаќа овој амандманот.
„Доколку овој амандман не се прифати, очекувам барем објаснување од министерот,“ побара Хактан, нагласувајќи дека грижата за старите лица мора да биде во приоритетите, а не заборавена ставка во буџетот.

