Македонија
ВМРО-Народна: Ќе поднесеме амандмани на сите предлог-закони поврзани со изградбата на коридорите

ВМРО-Народна партија на вчерашната седница на Собранието за потребата од донесувањето предлог-закони по скратена постапка поврзани со изградбата на дел од Коридорот 8 и дел од Коридорот 10 д гласаше против предлог-законите да се разгледуваат на седница на Собранието, соопштија од партијата.
Таквата одлука, како што додаваат, е од следните причини:
„Законот за утврдување јавен интерес и номинирање стратешки партнер за имплементација на изградбата на дел од Коридорот 8 и дел од Коридорот 10 д е донесен на 15.7.2021, со што е утврден стратешкиот партнер ‘Бехтел и Енка’“.
„Не може на закон со кој е утврден јавен интерес да се поднесува нов предлог-закон за изменување и дополнување на основниот закон. На ваков начин се доведуваат во прашање значењето и важноста на основниот закон за определување на стратешкиот партнер, особено што се менуваат суштински членови“.
„Договорот со ‘Бехтел и Енка’, Владата го потпиша на 8.3.2023, а на 4.4.2023 година е означен и почетокот на работите“.
„Не може по потпишување на договорот и почнување на работите, да се менуваат условите за работа, особено со менување закони што имаат директно влијание врз изградбата, финансиите и рокот за изградба“, појаснуваат од оваа партија.
ВМРО-Народна партија уште при донесување на основниот закон во 2021 година реагира за членовите од договорот со кои се исклучува примената на законите во целост или делумно и ги потенцира сите проблеми што сега се отвораат при реализација на договорот за изградба.
Напоменуваат дека со евентуално донесување на овие предлог-закони се исклучува примената на финансискиот систем во државата и на правниот систем во делот на важноста на овие закони. Законите што треба да се изменат се донесени со координација и со Европската Унија и Владата ќе треба да даде објаснување и спрема Европската Унија во делот на исклучување на примената на постојните закони, како и дали новите предлог-закони се во согласност и со европското законодавство.
ВМРО – Народна партија, бара од Владата да го објави Договорот или да го презентираат на Коморите, стручните здруженија и невладини организации од оваа дејност и да објаснат:
„Дали измените и дополнувањата на законите се содржани во договорот како обврска на Владата“.
„Зошто е потпишан, прво, договорот, а после се прават измени на закони, кои на стратешкиот партнер му даваат најповластена состојба од сите досегашни инвеститори во Македонија. Истакнуваме дека при потпишувањето на договорите, изведувачите, односно според законот, стратешкиот партнер, се запознаени со сите постојни закони, кои важат во Македонија и кои ќе се однесуваат и важат и при нивната работа“.
„Ако овие предлози за измена и дополнување на законите не бидат усвоени од Собранието, дали Владата ќе треба да му плати финансиска отштета на стратешкиот партнер и колку сега ќе изнесува вкупната вредност на проектот, кој на почетокот беше предвиден на 1,6 милијарда евра“.
„Надзорите на проектот треба да одговорат дали по почнувањето на работите на 4.4.2023, поради необезбедување услови за работа, се плаќаат финансиски пенали, односно клемови според Фидик-договорите, и колку изнесуваат финансиските средства на ден“, се дополнува во соопштението од ВМРО-Народна.
Додаваат дека ќе поднесат амандмани на сите предлог-закони поврзани со изградба на коридорите, со цел заштита на државниот интерес, обезбедување еднакви законски одредби и еднакви услови за изведувачите на големи градежни работи, почитување на правата на работниците што ќе работаат на проектите и заштита на животната средина.
„Истакнуваме дека европските меморандуми со државите низ кои поминуваат паневропските коридори 8 и 10 се потпишани во 2001 и 2002 година, со што тогашната влада на премиерот Георгиевски се определи Македонија да биде членка во Европската транспортна мрежа“.
Затоа, доставуваме предлог до Владата,ж за изградба на автопатско решение на комплетниот Коридор 8 и од Куманово до ГП Деве Баир затоа што предлог-законот го дефинира само делот од Тетово до ГП Ќафасан, а не целиот Коридор 8, а исто така и изградба на автопатско решение на комплетниот Коридор 10 д, од Велес – Прилеп – Битола до ГП Меџитлија. На ваков начин ќе добиеме целосно решение наспроти сегашното парцијално и комплетирање на коридорите 8 и 10 во Македонија“, се наведува во нивното соопштение.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Сергеј Попов ги матираше СДММ, извади документ од кој се гледа како лажат, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„Се е пријавено дечки, затоа вчера ви рековме два пати да размислите пред да излезете на прес. Ама толку слушате, затоа сте младина сведена на статистичка грешка“, напиша Сергеј Попов, претседател на УМС и пратеник на ВМРО-ДПМНЕ, на социјалните мрежи.
„Штета, паметам времиња кога СДММ беше подмладок за почит“, додаде тој.
Македонија
Пратеничката Мимоза Муса на 73. КОСАК конференција во Варшава

Пратеничката Мимоза Муса, членка на Комисијата за европски прашања, учествува на 73. Конференција на комисиите за европски прашања на Парламентите на земјите членки на Европската Унија (КОСАК), која се одржува од 8 до 10 јуни 2025 година во Варшава, Република Полска.
Конференцијата се одржува во Сејмот на Република Полска, а учество земаат претставници на Парламентите од земјите членки и кандидатите за членство во Европската Унија, како и претставници на Европската комисија и Европскиот парламент.
Темите опфатени на Конференцијата се: приоритетите на Полското претседателство со Советот на ЕУ, работните програми на Европската комисија и Европскиот парламент во новиот институционален циклус, идната повеќегодишна финансиска рамка на ЕУ, политиката за проширување и јакнењето на сајбер отпорноста и борбата против дезинформации.
Настанот беше свечено отворен од страна на маршалот на Сејмот на Република Полска, Шимон Холовниа, а Конференцијата се одвива под копретседателство на Агњешка Помаска, претседателка на Комисијата за европски прашања на Сејмот на Република Полска и Томаш Гродsки, претседател на Комисијата за европски прашања на Сенатот на Република Полска.
Во своите воведни обраќања ја нагласија важноста на парламентарната соработка и единството на европските институции во справување со заедничките предизвици. Тие упатија повик за продлабочена вклученост на националните парламенти во процесот на донесување политики на ниво на ЕУ и подвлекоа дека проширувањето останува клучен инструмент за стабилност и просперитет на целиот континент.
Пратеничката Мимоза Муса имаше свое обраќања на втората сесија од Конференцијата.
На втората сесија, каде се дебатираше за работните програми на европските институции и Стратешката агенда на ЕУ, Муса истакна дека приоритетите на Комисијата и Парламентот се од исклучително значење за земјите кандидати. Таа подвлече дека Северна Македонија активно работи на зелена транзиција, дигитализација, економски развој и борба против корупцијата, и ја потенцираше важноста на продолжување на политиката на проширување врз основа на заслуги.
Во рамки на своето учество, пратеничката оствари средба со голем број колеги и со амбасадорот на Република Северна Македонија во Република Полска, Јасмин Ќахил.
КОСАК претставува форум за соработка меѓу комисиите за европски прашања од националните парламенти и Европскиот парламент, кој овозможува редовна размена на информации, ставови и добри практики во однос на европското законодавство и политики. Форумот постои од 1989 година и има важна улога во вклучувањето на националните парламенти во процесите на донесување одлуки на ниво на ЕУ.
Македонија
Арсенал илегално оружје и муниција пронајдени кај скопјанец, поведена истрага

Јавен обвинител од Основното јавно обвинителство Скопје донесе Наредба за спроведување истражна постапка против едно лице за кривични дела – Неовластено изработување, држење, посредување и тргување со оружје и експлозивни материи од член 396 од Кривичниот законик.
При претрес во домот во кој престојувал осомничениот 29-годишник на улицата “Благоја Паровиќ” во Скопје, било пронајдено поголемо количество огнено оружје, муниција и експлозивни материи кои на граѓаните им се забранети и тоа: автоматска пушка со калибар 7,62×39 мм, четири рамки со 120 куршуми и уште дополнителни 779 куршуми боева муниција од истиот калибар наменета за испалување од автоматски, полуавтоматски пушки, митралези, пушкомитралези и репетирачки пушки. Биле пронајдени и 3 рамки со вкупно 51 куршум со калибар 9 мм Para и уште 136 куршуми од тој калибар наменети за испалување од автоматски огнени оружја и полуавтоматски пиштоли. Потоа биле откриени и 31 куршум боева муниција со калибар 7,65 мм, која исто така се користи за автоматски и полуавтоматски оружја, како и рачна граната од моделот РГД 5, која е од офанзивен тип со ефективно убиствено дејство од 15-20 метри и ранувачко дејство до 30 метри.
Покрај ова оружје, муниција и експлозивни направи кои се целосно забранети за граѓаните, тој во домот без дозвола држел и огнено оружје кое било преправено – пиштол ZORAKI М 906-B со кој било овозможено истрелување на проектили од куршуми од боева муниција со кал.7,65 мм, пневматски пиштол марка SIG SAUER M17 наменет за истрелување на топчести проектили со калибар 4,5 мм, полуавтоматски пиштол RANGER RA9, како и 51 куршум со калибар 9 мм P.A.K. наменета за предизвикување звучен-сигнален ефект при испалување од оружје за светлосно-звучна сигнализација. Целото пронајдено илегално оружје и муниција се одземени од осомничениот.
Поради опасност од бегство и можност да го повтори делото, јавниот обвинител до Судот достави предлог за определување мерка притвор за осомничениот.