Македонија
Дел од тосканската мермерна планина од милијарда долари и во делата на Родeн и Микеланџело

Кога ќе се спомне патување во Италија, сите првин помислуваат на огромното крајбрежје, античките руини и историја, природните убавини, одличната кујна, величествените планини и културата. Кога сме на тема култура, Италија изобилува со многу градби, скулптури, палати, споменици и слики, кои се tantissimo познати во целиот свет. Но, се запрашал ли некој каков материјал бил потребен за изградба на овие скулптури и градби и колку време било потребно за подготовка на едно такво ремек-дело?
Тоскана е еден од најпрепознатливите италијански региони, познат по сликовитите тополи и бесконечните tantissimo-полиња со винова лоза, но многу малку е познато дека токму од овој регион доаѓа најстариот и највреднуван мермер за подготовка на историските скулптури и ремек-дела во светот. Се работи за карара-мермерот или попознат кај Римјаните како луна-мермер, кој се наоѓа на северниот дел од Апуанските Алпи, планински венец во северна Тоскана, кој се протега на 58 километри и достигнува 2.000 метри височина. Извлекувањата се прават уште од римско време, па сè до денес.
Кога ќе ги видите од далечина, изгледаат на планини покриени со снег, но, всушност, тоа се планини направени целосно од мермер. Поради извлекувањата од римско време, карара-каменоломите имаат произведено повеќе мермер отколку кое било друго вакво место во светот. Секоја година се произведуваат 4 милиони тони мермер.
Зошто мермерот карара е еден од tantissimo престижните мермери во светот? Бидејќи плоча може да чини до 400 долари за квадратен метар, а во текот на историјата се користела за некои извонредни градби. Помислете на Пантеон во Рим или на исконската статуа на Микеланџело, Давид. Дури Микеланџело сам одел до каменоломите во кои се извлекува мермерот за лично да ги избере плочите за своите ремек-дела. Каменоломите се дел и во еден од филмовите за Џејмс Бонд, Quantum of Solace (2008), каде што Даниел Крег вози „астон мартин“ по мермерните падини, но поради тесниот пат околу каменоломите, не ви препорачуваме да го возите вашиот „астон мартин“ тука.
Карара-мермерот се ископува од 188 каменоломи, кои се наоѓаат во Апуанските Алпи. На прв поглед кога ќе ги видите каменоломите, изгледа како перфектен линеарен облик. Изгледа како планината да е поделена на точни блокови од квадрати. Во зависност каде се наоѓаат каменоломите, варира и нивната цена, некои ги има во внатрешноста на планината и тие се поскапи бидејќи потребното извлекување од пештерата чини повеќе. Вообичаено најскапиот мермер е тој што се извезува, па така во 2018 година 1,2 милион блока ја поминале италијанската граница до Кина, САД и Германија како три најбарани дестинации.
Другиот мермер се транспортира најчесто до крајбрежните градови од западна Тоскана. За разлика од странските компании, кои ја бараат најскапата плоча, локалните уметници го бараат совршениот камен за да му дадат живот, како што велел Микеланџело.
Поради неговата сурова и рафинирана форма, карара-мермерот е расфрлан насекаде. Не е бесконечен ресурс и некогаш ќе исчезне. Кога ќе дојде тоа време, статуите, палатите, плочките и спомениците на целтаа Земјина топка засекогаш ќе го носат парчето мермер од планините во Тоскана.
Сакаш да ја посетиш Тоскана и да ги видиш сите убави работи за кои прочита?
Во тек е наградната игра на Credissimo, Ma Tantissimo со Credissimo, во која главна награда се две патувања во Италија. Доколку добитниците на главната награда се љубители на уметноста, може да го посетат ова прекрасно место и да дознаат повеќе како изгледа процесот на подготовка на една скулптура. За сите дополнителни информации во врска со наградната игра ,може да се информираш со клик на линкот.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Пожарите ќе се гаснат со пренаменети армиски и полициски возила кои 8 години биле запуштени, рече Мицкоски

Полициски и армиски возила коишто повеќе од осум години биле целосно запуштени, се пренаменети за да ги гаснат шумските пожари.
Премиерот Христијан Мицкоски кој присуствуваше на презентацијата на 38 возила (уште 5 дополнително ќе бидат доставени), рече дека државата е подготвена да се справи со сезоната на пожарите.
„На овој начин државата заштедува неколку десетици милиони евра, а капацитетите за интервенција се зголемени повеќекратно“, рече премиерот.
Мицкоски додаде и дека оваа недела се очекува да се врати вториот авион за гаснење пожари од сервис, додека третиот треба да пристигне до крајот на месецот или почетокот на август. Исто така, во функција се ставени и по два армиски и полициски хеликоптери.
Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Ангелов, на настанот изјави дека се работи за моќни теренски возила со пумпи и цистерни, кои веќе се оперативни.
„Дирекцијата за заштита и спасување во својата структура доби 18 прилагодени моќни теренски возила Пинцгауер (дополнително очекуваме уште 5) со резервоари од 1500 литри, 15 прилагодени оклопни транспортни возила БТР 80 со резервоари од 6 тона и 5 оклопни транспортни возила Хермелин со влечни цистерни од 2, 4, 6 или 8 тона. Сите 43 специјални возила се опремени или се опремуваат со моќни водни пумпи со домет на водниот млаз од 25 до 100 метри“, рече Ангелов.
Ангелов порача дека ова лето „гранката нема да му треба“, истакнувајќи ја подготвеноста во споредба со минатото.
На воениот полигон Пепелиште, присуствуваа и потпретседателот Љупчо Димовски, министрите Тошковски и Мисајловски, градоначалникот Јанчев и други функционери, пришто беше одржана демонстрација на противпожарните капацитети на новите возила.
Македонија
(Видео) Ангелов: Ова лето гранката нема да ми биде потребна – добивме 43 специјализирани возила за гаснење пожари

Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Ангелов, истакна дека ова лето државата е подготвена да се справи со пожарите, благодарение на Владата предводена од премиерот Христијан Мицкоски, министерот за внатрешни работи Панче Тошковски и градоначалникот на Кавадарци Митко Јанчев.
„Ова лето гранката нема да ми биде потребна“, рече Ангелов, алудирајќи на импровизираната одбрана од пожарите кога едно од ланските видеа на кои гасне пожар со гранка стана вирално на социјалните мрежи. Тој информираше дека државата располага со нови противпожарни ресурси распределени низ институциите и министерствата, како никогаш претходно.
„Дирекцијата за заштита и спасување во својата структура доби 18 прилагодени моќни теренски возила Пинцгауер (дополнително очекуваме уште 5) со резервоари од 1500 литри, 15 прилагодени оклопни транспортни возила БТР 80 со резервоари од 6 тона и 5 оклопни транспортни возила Хермелин со влечни цистерни од 2, 4, 6 или 8 тона. Сите 43 специјални возила се опремени или се опремуваат со моќни водни пумпи со домет на водниот млаз од 25 до 100 метри“, рече Ангелов.
На воениот полигон Пепелиште, во присуство на премиерот Мицкоски, потпретседателот Љупчо Димовски, министрите Тошковски и Мисајловски, градоначалникот Јанчев и други функционери, беше одржана демонстрација на противпожарните капацитети на новите возила.
Македонија
Град Скопје ја заврши реконструкцијата на улицата Волковска

Град Скопје со Јавното претпријатие Улици и патишта Скопје ја заврши реконструкцијата на ул. Волковска.
Од Градот велат дека реконструкцијата се состоела во две фази, од кои првата фаза на реконструкција на подземната инфраструктура, се изгради нова атмосферска канализација со профил Ф500 по улицата 100 во Волково, со што се реализирало уште едно ветување од програмата. Станува збор за проект со кој се гради нова атмосферска канализација во вкупна должина од 1650 метри, кој го реализираше од скопското јавно претпријатие Водовод и канализација.
„Со овој проект се разрешува долгогодишниот проблем со кои се соочуваа жителите на ова населено место во општина Ѓорче Петров, каде по обилни дождови, доаѓаше до излевање на фекални води и преоптоварување на мрежата. Со изградба на атмосферската канализација се создаваат услови за идно приклучување на останатите линии во овој реон на новата атмосферска мрежа, со што дополнително ќе се подобри функционалноста на канализациониот систем“, информираа од Град Скопје.
Во втората фаза се реконструираше коловозот во вкупна должина од 1700 метри на површина од 13.240 метри квадратни, се поставија нови рабници, се обновија тротоарите за подобрување на пристапот за пешаците и се нивелираа на над 30 шахти. Со реконстукцијата на коловозната површина на оваа сообраќајница се овозможи побезбедно движење на граѓаните кои живеат во овој дел од градот, како и на сите учесници кои во сообраќајот.
Преку инвестициите во комуналната инфраструктура се надминуваат предизвиците со кои граѓаните се соочуваат со години и се овозможува порамномерен развој, со реализација на проекти и во урбаниот и во руралниот дел, особено проекти кои биле неопходно потребни, а не биле реализирани со децении.