Македонија
Дигитализацијата на јавните услуги поттикнува развој на економијата и привлекува странски инвестиции

Во последно време многу се зборува за дигитализација на јавниот сектор и потребата од поефикасна администрација која им е на услуга на граѓаните и фирмите. Е-услугите всушност бараат современа инфраструктура, односно креирање на една платформа на која секое министерство, секоја институција која им нуди јавни услуги на граѓаните и фирмите е претставена со посебна апликација. Сите тие апликации се меѓусебно поврзани. Таквата поврзаност во рамки на една база значи заштеда на ресурси, првенствено време.
Граѓаните и фирмите често имаат забелешка дека предолго се чека услугата од некоја институција или дека предолго трае комуникацијата меѓу институциите, за да се избегне тоа во современиот свет се дигитализираат јавните услуги. Нема документи во хартиена форма, нема шетање од шалтер на шалтер и губење време и пари.
„Владите, во Европа и пошироко, најчесто ги развиваат е-услугите на Microsoft Azure -intelligent cloud and intelligent edge платформата и веќе ги забележуваат огромните заштеди кои се резултат на имплементацијата на е-услуги за граѓаните“, вели Љупчо Георгиев, Директорот на Мајкрософт во Македонија. „На пример, Велика Британија проценува намалени трошоци од 42 милиони фунти како резултат на намалено време на чекање и пониски трошоци за обезбедување на услугата. Потоа, чешкиот град Оломук со 700 вработени во јавната администрација си поставил цел да го забрза добивањето услуга, да го намали времето на чекање и да го олесни пристапот и менаџментот на документи. Благодарение на дигиталното решение од која било точка на државата може лесно да се пристапи до сите податоци и документи, а со тоа се подобри и ефикасноста на вработените.“
Технологијата е корисна само ако ни помага да намалиме трошоци и да ја зголемиме ефикасноста, ако обезбедува поддршка во менувањето и унапредувањето со цел да се излезе во пресрет на потребите на граѓаните и компаниите. Промените директно се чувствуваат во начинот на кој се следат состојбите, се пријавуваат и решаваат проблемите. Бенефитите се највидливи во доменот на оптимизација на сообраќајот и одржување патна инфраструктура, координација на здравствените услуги, во образованието и подготовката на кадри за идни барани професии, лесен пристап до податоци за издавање дозволи, инспекциски надзор, енергетска ефикасност и јавна безбедност.
Мајкрософт веќе 20 години е партнер на владите во регионот помагајќи им на лидерите да ја зголемат ефикасноста, да ги намалат трошоците и да го подобрат квалитетот на услугите за граѓаните.
„Сите држави во регионот ја користат платформата и во соработка со Мајкрософт се на одличен пат кон дигитална трансформација на јавниот сектор, сите ги имаат сфатено предностите на е-услугите и што значи менаџмент на држава во 21 век. Клучен момент е нашата земја да фати приклучок додека сѐуште не е процесот отиден толку напред па да не можеме да се прилагодиме“ – истакнува Георгиев. „За илустрација ‘Загрепски холдинг’ овозможува, комунални, транспортни, енергетски и комерцијални услуги за Град Загреб. Се работи за збир од различни јавни претпријатија кои користат различни платформи, што претставувало безбедносен ризик и предизвикувало проблеми за централизираното управување. Решението кое го имплементираат е комбинација од Windows 10, Office 365, Azure, Enterprise Mobility + Security со што се подобрува ефикасноста, услугите централизирано се менаџираат, а безбедноста е на највисоко ниво со што граѓаните се позадоволни од јавните услуги што ги добиваат.“
Во пошироки рамки ефикасен дигитален систем на јавни услуги е неопходен за економскиот раст на една држава и конкурентноста на глобалниот пазар. Дигитализацијата на јавниот сектор подразбира развој на стопанството, односно приватниот сектор. Од аспект на инвестиции, со самото влегување во ЕУ и НАТО нашата земја треба да исполни одредени стандарди кои се во поодмината фаза на дигитализација. Секој што ќе сака да инвестира сака да знае дека има стабилен судски систем, инфраструктура, едукативен систем кој продуцира квалитетни кадри, добар здравствен систем, односно да знае дека сѐ она што како поддршка јавниот сектор ќе треба да му го пружи на оној кој влегува и инвестира тука е ефикасно и штеди време и пари. Не смееме да одложуваме и чекаме, мора да преземеме чекори кои зборуваат дека ние сме безбедна земја за инвестиции.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Откако Филипче замина во Франција да лобира за Македонија, владата падна, очекуваме да видиме каков Француски предлог ќе донесе повторно, велат од ВМРО-ДПМНЕ

Откако Венко Филипче замина во Франција, владата падна, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„И откако Венко Филипче отиде да лобира за Македонија очекуваме да видиме како ќе излобира, и каков Француски предлог повторно ќе донесе, откако еднаш веќе ја забетонираа државата во место со нивното лобирање.
Исто така очекуваме да видиме како Венко Филипче ќе ги заштити Македонските интереси откако еднаш ги избриша“.
Според ВМРО-ДПМНЕ, кога Венко Филипче лобира за Македонија и македонските интереси, народот главата го боли цела година потоа.
Македонија
Работна средба на Јавното обвинителство и ДИК во пресрет на локалните избори 2025

Јавниот обвинител на Република Северна Македонија, Љупчо Коцевски, и претседателот на комисијата во Јавното обвинителство за следење евентуални изборни нерегуларности, Џељаљ Бајрами, денеска остварија средба со делегација од Државната изборна комисија (ДИК), составена од претседателот Борис Кондарко, заменик-претседателот Абдуш Демири и членовите Светлана Карапетрова и Александар Даштевски.
Двете институции се договорија да ја зајакнат меѓуинституционалната координација во рамките на своите законски надлежности за организација и следење на изборниот процес на претстојните локални избори.
Јавното обвинителство и Државната изборна комисија посветено работат за да ги овозможат сите услови за фер и ефикасен изборен процес, велат од таму.
Јавниот обвинител Коцевски ги информира претставниците на ДИК дека колегиумот на Јавното обвинителство на РСМ донесе заклучок и за овој изборен процес да се формира привремена комисија задолжена да го следи постапувањето по евентуални изборни нерегуларности поврзани со постоење кривични дела од Глава 16 од Кривичниот законик – Кривични дела против изборите и гласањето, како и други кривични дела што би биле сторени при организирањето и спроведувањето на изборите.
Комисијата ќе има задача на дневна основа да ги следи сите настани од државата поврзани со процесот на организирањето и спроведувањето на локалните избори. За оние настани за кои ќе се оцени дека даваат индиции за евентуални сторени изборни нерегуларности известувањата веднаш ќе се проследат до соодветното основно јавно обвинителство. Во исто време ќе се дадат задолженија до основните јавни обвинителства за итно постапување, односно да формираат предмет и да ги преземат сите дејства за утврдување на сите релевантни факти од кои зависи правилната примена на Кривичниот законик.
За претседател на комисијата е определен Џељаљ Бајрами, јавен обвинител во Јавното обвинителство на Република Македонија, а ќе членуваат и по еден јавен обвинител од сите виши јавни обвинителства, како и еден јавен обвинител од Основното јавно обвинителство Скопје како основно обвинителство што покрива најголемо подрачје.
Јавноста, граѓанските организации, други организации, политички партии, домашни и меѓународни институции и сите што сметаат дека во некоја постапка има индиции за сторено кривично дело поврзано со изборниот процес, ќе може да достават поднесок/пријава до комисијата за следење изборни нерегуларности на електронската адреса [email protected], која ќе биде активна и за овој изборен процес.
Македонија
Срамно е Филипче да ги штити националните интереси откако, поради лошите политики на СДС, моравме да менуваме име, знаме и Устав, велат од ВМРО-ДПМНЕ

Срамно и лицемерно е однесувањето на Филипче и СДС, кои говорат за некаква резолуција, уште пак и за некакво вин-вин решение, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Ако можеби заборавиле, дека баш поради нив и нивната меѓународна политика изминативе 30 години, Македонија промени име, знаме и Устав.
Дали тоа вин-вин решение е ние повторно да го менуваме Уставот, а другата страна да продолжи со нови барања? Дали во ова нивно вин-вин решение, има писмени гаранции дека ова е последното барање на Бугарија? Дали оваа резолуција на СДС и Филипче е во интерес на македонските граѓани или само задоволување на бугарските барања“, прашуваат од владејачката партија.
Според нив, СДС и Филипче треба да се засрамат.
„Откако нивниот најголем успех во делот на влез на Македонија во ЕУ, беше селфи во авион, треба да се тргнат настрана и да ја остават работата на оние кои и мислат добро на државата, а тоа е ВМРО-ДПМНЕ“.