Македонија
Димитриев: СДСМ ги блокира законите од областа на безбедноста

„СДСМ по којзнае кој пат повторно ги покажа своето лицемерство и крајно неодговорен однос, особено кога се работи за суштински области од фукционирањето на државата“, изјави Емил Димитриев, пратеник на ВМРО-ДПМНЕ.
Според него, по долги работни средби помеѓу пратеници од ВМРО-ДПМНЕ и СДСМ, се постигна консензус и се креираа измени на Законот за следење на комуникациите, измени со кои дефинитивно ќе се деблокира парламентарниот надзор над службите што ја користат посебната истражна мерка следење на комуникациите. Една година СДСМ и раководството на Собранието на Комисијата за надзор над мерките за следење на комуникациите не ѝ даваше дозвола да почне постапка за избор на технички експерти, кои ќе бидат поддршка во работењето на Комисијата. Кога видоа дека се прочитани и не се брани ваквата нивна позиција во јавноста, дозволија Комисијата да почне постапка за ангажман на експерти. Комисијата преку транспаретна постапка, иако од неа законот тоа не го бараше експлицитно, со едногласна одлука избра експерт магистер по комјутерска форензика, едуциран надвор од Република Македонија, компетентен за предизвикот за кој го ангажира Комисијата.
Кога СДСМ не можеше да најде забелешка на постапката и изборот, се одлучија да го блокират формалното потпишување договор за ангажман на експертот, кој, од друга страна, е неопходен за регулирање на односите помеѓу Собранието и експертот.
За целиот период на блокадата на оваа законска обврска, изговорите од страна на мнозинството беа разноразни, т.е. на нивната негативна креативност ѝ немаше крај. Повторно се преговараше долго и решението за деблокада на надзорот беше најдено во измени на Законот за следење на комуникациите, кој во собраниска процедура беше предложен од ВМРО-ДПМНЕ, СДСМ и од ДУИ“, вели тој.
Според Димитриев, измените на законот во прво читање на пленарна седница беа изгласани со двотретинска поддршка, без ниту еден глас против, истата поддршка законот ја доби и на Комисијата за одбрана. Потоа, законот се блокира во неговата постапка за негово донесување за сега во меѓувреме да се деблокира носењето на законот, СДСМ и мнозинството повторно ја активираат нивната веќе позната лукративна стратегија да поднесуваат амандмани на закони што тие самите ги имаат предложено.
„Усвоените амандмани на СДСМ од страна на Законодавно-правната комисија во целост ја менуваат суштината на измените на Законот за следење на комуникациите, кој беше усогласен и заеднички предложен и изгласан во првото читање. Ова е вторпат за закони од областа на безбедноста, кои се двотретински, по напорни усогласувња со опозицијата и креирање заеднички предлог, во собраниска процедура преку силата на мнозинството да ги погазат веќе усогласените решенија. Повторно изговорите се разноразни, погрешно се интерпретираат мислења од странски експерти итн.
Во триесетгодишната македонска парламентарна историја не се памети еднострано да се поднесуваат амандмани на усогласени двотретински закони. Првиот пат јавноста беше сведок при носењто на Законот за Агенцијата за национална безбедност, кој беше усогласен со опозицијата, но доживеа доста неусогласени амандмани, сега се случува истата лукративност со измените на Законот за следење на комуникациите.
Ова само го покажува вистинското лице на СДСМ, колку му држи зборот, колкав е неговиот демократски капацитет за усогласување на стратешките работи, кои законодавецот не случајно ги нормирал да бидат двотретински. Ваквиот однос на СДСМ најавува дека тие имат постојана двотретинска поддршка за сè и сешто, што, ако се случи, јавноста ќе биде сведок.
Евидентен е и стравот од квалитетен надзор над службите во контекст на секојдневните скандали што го следат нивното работење. Кога им беше потребно мислењето на Прибе, не го вадеа од уста, а сега бегаат од тоа и воопшто не го коментираат. За жал, наместо да се зајакнува надзорот над службите со нови законски решенија, со кои надзорот ќе има суштина, а не како досега да се гледаат само анонимизирани наредби, без никаква експертска подршка, СДСМ одлучи да го блокира и овој начин на надзор над службите, кој е нормиран во постојните законски решенија“, додаде Димитров.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Данела Арсовска до градоначалникот на Ѓорче Петров: Доста лажете!

„Згради од 65 метри висина кои ќе се градат покрај самиот булевар, спротивно на сите можни стандарди, закони и подзаконски акти во Ѓорче Петров“, напиша градоначалничката на Град Скопје, Данела Арсовска, на социјалните мрежи.
„157.000м2 објекти хемиски фабрики кои се јасно означени на Деталниот Урбанистички План. И внимавајте, имале пречистителна станица. Што ќе пречистуваат, ако нема загадувачка индустрија?
Дополнително, ДУП за згради од 65 метри висина во подрачје во кое не смее да се копа повеќе од 3 метри. Како ќе се градат овие згради без да се загадат заштитените бунари за вода Нерези – Лепенец? На какви столбови ќе бидат овие згради? Колку гаражни места ќе имаат?
Ова, градоначалнику на Ѓорче Петров треба да го одговориш. Доста лажете!“, додаде Арсовска.
Македонија
Сергеј Попов ги матираше СДММ, извади документ од кој се гледа како лажат, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„Се е пријавено дечки, затоа вчера ви рековме два пати да размислите пред да излезете на прес. Ама толку слушате, затоа сте младина сведена на статистичка грешка“, напиша Сергеј Попов, претседател на УМС и пратеник на ВМРО-ДПМНЕ, на социјалните мрежи.
„Штета, паметам времиња кога СДММ беше подмладок за почит“, додаде тој.
Македонија
Пратеничката Мимоза Муса на 73. КОСАК конференција во Варшава

Пратеничката Мимоза Муса, членка на Комисијата за европски прашања, учествува на 73. Конференција на комисиите за европски прашања на Парламентите на земјите членки на Европската Унија (КОСАК), која се одржува од 8 до 10 јуни 2025 година во Варшава, Република Полска.
Конференцијата се одржува во Сејмот на Република Полска, а учество земаат претставници на Парламентите од земјите членки и кандидатите за членство во Европската Унија, како и претставници на Европската комисија и Европскиот парламент.
Темите опфатени на Конференцијата се: приоритетите на Полското претседателство со Советот на ЕУ, работните програми на Европската комисија и Европскиот парламент во новиот институционален циклус, идната повеќегодишна финансиска рамка на ЕУ, политиката за проширување и јакнењето на сајбер отпорноста и борбата против дезинформации.
Настанот беше свечено отворен од страна на маршалот на Сејмот на Република Полска, Шимон Холовниа, а Конференцијата се одвива под копретседателство на Агњешка Помаска, претседателка на Комисијата за европски прашања на Сејмот на Република Полска и Томаш Гродsки, претседател на Комисијата за европски прашања на Сенатот на Република Полска.
Во своите воведни обраќања ја нагласија важноста на парламентарната соработка и единството на европските институции во справување со заедничките предизвици. Тие упатија повик за продлабочена вклученост на националните парламенти во процесот на донесување политики на ниво на ЕУ и подвлекоа дека проширувањето останува клучен инструмент за стабилност и просперитет на целиот континент.
Пратеничката Мимоза Муса имаше свое обраќања на втората сесија од Конференцијата.
На втората сесија, каде се дебатираше за работните програми на европските институции и Стратешката агенда на ЕУ, Муса истакна дека приоритетите на Комисијата и Парламентот се од исклучително значење за земјите кандидати. Таа подвлече дека Северна Македонија активно работи на зелена транзиција, дигитализација, економски развој и борба против корупцијата, и ја потенцираше важноста на продолжување на политиката на проширување врз основа на заслуги.
Во рамки на своето учество, пратеничката оствари средба со голем број колеги и со амбасадорот на Република Северна Македонија во Република Полска, Јасмин Ќахил.
КОСАК претставува форум за соработка меѓу комисиите за европски прашања од националните парламенти и Европскиот парламент, кој овозможува редовна размена на информации, ставови и добри практики во однос на европското законодавство и политики. Форумот постои од 1989 година и има важна улога во вклучувањето на националните парламенти во процесите на донесување одлуки на ниво на ЕУ.