Македонија
ДКСК: Планирањето 1 денар за квадрат во Центар е можнoст за зделки меѓу планерот и сопствениците
Државната комисија за спречување на корупцијата (ДКСК) утврди дека подготовката на планот „Ново Маало 2“ за еден денар за квадратен метар не ѝ остава на Општина Центар ефикасен механизам за заштита доколку планот не е изготвен навреме и неквалитетно. Договорот со „Билд урбан“ ДООЕЛ Скопје има одредби што го обврзуваат да достави банкарска гаранција за квалитетно и навремено извршување на договорот во износ од 10 % од вкупната вредност на услугите што се предмет на договорот. Предвидена е и договорна казна во износ од 1 промил од вкупната договорена цена на услугите за секој ден задоцнување ако услугите не се завршат во предвидениот рок. Казната не може да надмине 5 % од вкупната вредност на договорот.
„Имајќи ја предвид вредноста на договорот (1 денар), произлегува дека во овој случај Општината не располага со адекватни и ефикасни правни механизми за наплата на штета и постои ризик од ненавремено и неквалитетно извршување на договорот, без сериозни правни и финансиски последици за економскиот оператор, дотолку повеќе што се доведуваат во прашање квалитетот на уредувањето и хуманизацијата на просторот, како и заштитата и унапредувањето на животната средина. Оваа состојба комисијата за ЈН требало да ја согледа и да ја земе предвид при оценувањето на прифатливоста на образложението за невообичаено ниската цена доставено од страна на економскиот оператор ’Билд урбан’ ДООЕЛ Скопје“, утврдила ДКСК кога на сопствена иницијатива отвори предмет за планирањето 1 денар за квадрат во Општина Центар.
Антикорупцинерите не утврдиле слабости во спроведување на тендерската постапка спротивни на Законот за јавните набавки, но сметаат дека за одбележување е поединечниот договор со „Билд урбан“ оти предмет на договорот е изработка на план кој претходно е изработен од истиот планер, а со одлука на Советот на Општината не се применува поради неусогласеност со ГУП. Неусогласеноста се однесува на развиена бруто-површина, максимално дозволена густина на населеност, односно максимален дозволен број жители – корисници на просторот.
Овој план го опфаќа и паркингот спроти „Холидеј ин“ за чија продажба, реализирана во време на мораториум кога ДУП-от се ревидира и може да претрпи измени, ДКСК веќе се произнесе и укажа дека постои реален ризик од влијанија на сопствениците на тоа земјиште врз натамошната постапка на ревидирање и донесување на ДУП-от од страна Советот на Општината.
„Фактот дека планот се изработува по исклучително ниска цена го зголемува и ризикот од коруптивно однесување, односно склучување коруптивни зделки помеѓу планерот и сопствениците на земјиштето, кои се идни инвеститори“, сметаат антикорупционерите.
Од увидот во документацијата антикорупциската утврдила и дека забелешките што Комисијата за урбанизам, формирана од градоначалникот, во повеќе наврати ги упатувала до планерот, не се прифатени во целост, а Општината како нарачател на услугата не го искористила правото да не ја прифати извршената услуга, кое е предвидено во договорот со економскиот оператор.
Антикорупционерите утврдиле и дека градоначалникот не постапил во согласност со Законот за просторното и урбанистичкото планирање, со кој е предвидено обезбедување инклузивност, партиципативност и јавност во процесот на урбанистичкото планирање преку задолжително формирање партиципативно тело, кое ги претставува ставовите, мислењата и интересите на граѓаните, граѓанските организации, но и на стручната фела како најодговорна за оценка на плановите од аспект на почитување на стандардите за изработка на квалитетни планови насочени кон јавниот интерес. За формирање на ова тело не е објави јавен оглас на веб-страницата на Општината, ниту во писмена форма е изложен оглас на јавно место во траење од 30 дена, како што пропишува законот.
Поради сите забелешки, антикорупционерите препорачуваат градоначалникот и Советот на Општината особено да водат сметка за квалитетот на плановите што ќе ги донесат, притоа имајќи предвид дека ДУП треба да биде усогласен со ГУП, донесен во 2012 година, со важност до 2022 година, и задолжително формирање партиципативно тело и обезбедување инклузивност, партиципативност и јавност на процесот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Ангелова: Буџетот за 2026 година претставува стратегија, визија и одговорност кон граѓаните, економијата и институциите
На денешната седница во Собранието се обрати пратеничката од редовите на ВМРО-ДПМНЕ, Емилија Ангелова која истакна дека Предлог-буџетот за 2026 година претставува стратегија, визија и одговорност кон граѓаните, економијата и институциите.
„Буџетот не е само финансиски план, ниту табела со бројки, тој претставува стратегија, визија и одговорност кон граѓаните, економијата и кон институциите. Буџетот за 2026 година е документ што многу јасно ја одразува разликата помеѓу оваа Влада и сите влади пред неа. Овој Буџет е јасна политичка порака, дека државата конечно се движи во вистинска насока, дека економијата расте, дека институциите работат дисциплинирано и дека секој денар е ставен во функција на развој, инвестиции и подобар животен стандард. Овој Буџет е еден од најреалните и најодговорно планираните во последната деценија. Тој е јасна порака дека државата се движи напред и дека Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ управува дисциплинирано и државнички“, рече Ангелова.
Таа посочи дека во 2026 година треба да се вратат 1,2 милијарди евра долгови создадени од претходните влади.
„Во 2026 година треба да се вратат 1,2 милијарди евра долгови создадени од претходните влади, ние можевме да одиме во популизам, да оставиме хаос, да расфрламе средства но избравме дисциплина, државност и рационално планирање. Вкупните приходи во 2026 година се планирани на 374, 9 милијарди денари, со реален и конзервативен пристап. Расходите се 414,2 милијарди денари насочени кон функционирањето на јавните услуги, капитални инвестиции и социјална поддршка. Буџетскиот дефицит е 3,5% од БДП што е значително намалување во однос на приходите години и во согласност со фискалните правила и препораките на меѓународните финансиски институции“, посочи Ангелова.
Македонија
Сообраќајна несреќа на патот с.Караорман – Штип, сообраќајот во прекин
Од 19:35 часот во прекин е сообраќајот на регионалниот пат с.Караорман – Штип поради сообраќајна незгода, соопшти АМСМ.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
Станковиќ: Буџетот за 2026 година е реален и има мерки за самовработување и сузбивање на сивата економија
На денешната собраниска седница се обрати пратеникот од Коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ, Малиша Станковиќ кој истакна дека буџетот е изготвен врз основа на реални економски показатели и дека проекциите на приходната страна се остварливи.
Станковиќ посочи дека растот на планираните приходи е резултат на подобрена наплата на царини и концесии како и на позитивните трендови кај активните мерки за вработување.
„Првата работа околу буџетот кога го анализираме и гледаме треба да ја видиме приходната страна, значи се предвидува еден буџет од 374,9 милијарди денари и е за 6% поголем од средствата кои предвидела државата да ги собере во буџетот во 2025 година. Сметам дека овие средства се реални да се соберат, земајќи ја во предвид 2025 година, каде што имавме сериозно зголемување на наплатата на царини, концесии, пред неколку дена се случи една позитивна вест а тоа е видовме каков е интересот на граѓаните за сите оние мерки кои ги предвидува Владата за самовработување, 6045 апликанти тоа значи дека во наредната 2026 година по основ на вработување можеме да очекуваме поголеми приливи, тоа ни дава за право дека овие средства кои ги предвидува Владата на Република Македонија се остварливи“, рече Станковиќ.
Тој нагласи дека Владата активно работи на сузбивање на сивата економија, истакнувајќи дека се спроведуваат активности со цел да се намали загубата на јавни приходи и да се зголеми финансиската дисциплина.
„Втората работа, веќе се работи сериозно на намалување на сивата економија, огромни средства од 600 до 700 милиони евра на годишно ниво се одлеваат на сивата економија. Мораме да ја сузбиеме сивата економија и оваа Влада прави сериозни напори за сузбивање на сивата економија. Првата работа воведувањето на е-фактурата е една од тие мерки којашто ни овозможува да ја контролираме сивата економија во државата. Второ институциите почнуваат да даваат резултати“, вели Станковиќ.

