Македонија
Ефтимов: Надлежноста во врска со преговарачката рамка и нејзино разгледување е на Владата, но таа бега од одговорност

„Надлежноста во врска со преговарачката рамка и нејзино разгледување, одобрување или неодобрување е единствена надлежност на Владата на Република Македонија. Меѓутоа како што сме сведоци секогаш имаме мешање на извршната и на законодавната власт, а секако и во судската власт. Ова е пример и денес, бидејќи оваа информација која што е доставена на само една страна од која што се посочуваат аспектите во однос на преговарачката рамка и предлогот кој што е доставен не можеме суштински да разговараме бидејќи истата повикува на други документи кои што се врска со истата, а не можеме да ги добиеме и да ги разгледаме. Уште еднаш потенцирам Владата навлегува во надлежностите на Собранието бидејќи истата преговара во однос на надлежноста во Собранието за донесување и изменување на Уставот, а самата не си ја презема основната надлежност односно не си ја презема одговорноста во однос на оваа информација која што впрочем можеме да разговараме дека е доставена согласно членот 185 од Деловникот на Република Македонија токму како информација бидејќи самата информација, самиот збор упатува на информирање. И по тоа не може да се донесат одредени ставови кои што ќе можат да влијаат на самата преговарачка рамка“, истакна Дајанчо Ефтимов, пратеник од редовите на ВМРО-ДПМНЕ на денешната собраниска седница.
Ефтимов додаде дека самиот член од Деловникот 185 предвидува да на крајот од седницата се донесуваат заклучоци кои што се предложени од пратеничките групи и од пратениците, но истите не можат да имаат облигаторен елемент во однос на промена на самата преговарачка рамка.
„Потенцирам дека Владата со ова сака да ја отгрне одговорноста односно ова мене повеќе ми личи на еден симболично кажано судски процес каде што одлучува судски совет односно осуденички совет кој што кога ќе пристапи кон одлучување судијата кој што го води судечкиот совет сам ќе одлучи де факто. Само формално правно нема да биде помината одлуката, а на другите членови ќе им предложи во врска со што и како се однесуваат овие кривични дела. Затоа уште еднаш потенцирам дека Владата е единствено одговорна односно единствено е нејзина надлежност е да постапува по оваа информација односно по оваа преговарачка рамка истата да ја прифати или да ја одбие“, рече пратеникот.
Тој посочи дека ЕК секоја година напоменува во кои делови државата заостанува и во кои делови има застој. Конкретно во последниот Извештај имаше само во три поглавја напредок, во пет има уназадување, а во 25 има ограничен напредок во кои што спаѓаат и поглавјата 23 и 24 односно владеење на правото и фундаменталните права и човековите права.
„Како можеме да зборуваме за напредок кога имаме ограничени напредоци во поглавјата 23 и 24. А, овие поглавја се отвораат први, а се затвораат последни. И тоа баш заради тоа што се едни од најсуштествените поглавја за кои што се преговара“, нагласи Ефтимов.
Пратеникот укажа дека самата Влада не ги реализира веќе усогласените закони кои што се со позитивни законски прописи на ЕУ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Мицкоски најави мега-инвестиција, гасни централи за решавање на проблемот со загадување

Премиерот Христијан Мицкоски најави мега-инвестиција за гасни централи за решавање на проблемот со загадување, нула денари приклучок на домаќинствата, над 1 милијарда евра инвестиции во енергетика.
Имаше средби со раководството на „Казанчи Холдинг“, која преку своите енергетски компании што работат под брендот „АКСА“, преставува еден од најголемите енергетски гиганти во својата област.
Со повеќе од 25 години искуство, „АКСА Енерџи“ е водечка турска компанија во енергетскиот сектор и клучен глобален инвеститор во одржлива енергија. Компанијата располага со инсталиран капацитет од над 3.500MW во 8 земји, а мнозинскиот сопственик на „АКСА Енерџи“, „Казанчи Холдинг“ работи во 22 земји на четири континенти.
„Јас во минатото говорев, кога станува збор за решавање на проблемот со загадување на воздухот дека разговараме со инвеститори кои се заинтересирани за градење на когенеративни гасни централи кои всушност се единственото трајно решение за загадениот воздух. И дека се друго би значело ставање на проблемот под тепих. Станува збор за когенеративни централи со 500MW инсталиран капацитет кои произведуваат 4,1TWh електрична енергија и 720 GWh топлинска енергија на годишно ниво. Токму „Казанчи Холдинг“ е компанијата со која разговараме за изградба на секундарна мрежа на гас и топловодна мрежа која ќе стига до домаќинствата по исклучително поволни услови. Приклучоците на гасоводна и топловодна мрежа се предвидуваат на 0 денари за домаќинствата, а цената на природниот гас за домаќинствата ќе биде многу пониска од онаа цена која е на берзите. Целиот проект, изградба на секундарна гасоводна мрежа, топловодна мрежа и когенеративните централи е димензиониран на инвестиција од над една милијарда евра“, вели Мицкоски.
Мицкоски додаде дека оваа инвестиција не е важна само за трајно решавање на проблемот со загадување на воздухот, туку и за енергетскиот потенцијал на државата.
„Инвестициите во ова поле се гаранција и зацврстување на нашата енергетска независност која во 21 век е всушност и зацврстување на сувереноста на државата во нејзиното одлучување и водење на политика. Разговараме за проекти кои се од темелно значење за животната средина, економијата, енергетската независност и стратешкото позиционирање на Македонија. Разговорите продолжуваат и сигурен сум дека за брзо време ќе се договориме и ќе има конкретни чекори во реализација на нивните планови“, рече премиерот.
Македонија
Опозицијата одржа надзорна расправа во Собранието за аерозагадување, власта ја бојкотираше

Во Собранието денеска се одржа првата надзорна расправа за ефектите од аерозагадувањето врз здравјето на граѓаните и мерките што се преземаат за заштита на јавното здравје.
Иако официално биле поканети, премиерот Христијан Мицкоски и министрите Изет Меџити, Сања Божиновска и Африм Гаши не се одзвале на поканата. Лидерот на Левица Димитар Апасиев изјави и покрај сите правни перипети и обиди за саботажа одлучил расправата да се одржи денеска.
Граѓанскиот сектор нотира дека недоставуваат стратешки документи за справување со аерозагадување, иако институциите се должни истите да ги изработат. Отсуството на политичка и правна одговорност за централната и локалната власт, несоодветни капацитети на обвинителствата за справување со кривичното дело “ЕКОЦИД”, како и слабото постапување на судовите во делот од еколошкиот криминал – се само дел од институционалните проблеми.
На надзорната расправа свое обраќање имаше и поранешната директорка на Државниот инспекторат за животна средина – Ана Петровска. Во своето стручно и исцрпно обраќање, таа особено го нотира проблемот со увоз и горење на нафтени деривати, затоа што институциите немаат капацитет за соодветна контрола на овие енергенси. Петровска потенцира дека итно и неодложно е потребно донесување на: Закон за контрола на индустриските емисии кој е веќе во нацрт-форма и Протокол за контрола на горивата.
На првата надзорна расправа за ефектите од аерозагадувањето врз здравјето на граѓаните и мерките што се преземаат за заштита на јавното здравје присуствуваа само пратениците на опозицијата, односно Левица и СДСМ.
Македонија
Владата усвои предлог за разрешување на јавниот обвинител Коцевски

Владата на денешната седница го усвои предлогот за разрешување на јавниот обвинител Љупчо Коцевски, a истиот, по завршување на владините процедури, ќе биде доставен до Советот за јавни обвинители од каде согласно законските рокови Советот треба да испрати мислење во рок од 15 дена.
Владата на 11 февруари 2025 година донесе одлука да поведе постапка за разрешување на државниот јавен обвинител Коцевски кој беше избран на оваа позиција пред една година, а неговиот мандат трае шест години.
Министерството за правда, постапувајќи по заклучокот од 50-та седница на Владата, го изготви Предлог-мислењето за разрешување на државниот јавен обвинител.
Министерството за правда верува дека Коцевски треба да биде разрешен заради како што наведуваат, низа скандали, нарушена функционалност, корупција и нарушени меѓучовечки односи во Јавното обвинителството. Имало и сомнежи за пристрасно постапување и судир на интереси во предмети за кои тој не се изземал.
Владејачката партија ВМРО-ДПМНЕ речиси секојдневно порачува дека Коцевски треба да биде разрешен бидејќи, како што велат, тој е дел од политичката архитектура на СДСМ и ДУИ во судството, но и незаконски поставува и разрешува кадри. Опозициската СДСМ е против неговото разрешување, сугерирајќи дека тоа би било партизација во обвинителството.
Коцевски пак рече дека самиот ќе се повлече доколку се утврди дека направил тешка дисцилинска постапка, но засега, од она што се споменува во јавноста, увререн е дека не е направено такво нешто за време на неговото работење.