Македонија
Задоцнета и селективна правда во случајот со „Маѓар телеком“, велат од „Транспаренси интернешнл“

Од „Транспаренси интернешнл“ гледаат задоцнета и селективна правда во случајот со „Маѓар телеком“.
„Транспаренси интернешнл – Македонија“ од 2012 година за предметот што се води во правосудниот систем на Република Северна Македонија укажува на селективност во постапката, со намера да се покаже минимален придонес кон борбата против корупцијата и да се одбегне водење постапка против домашните функционери и поранешни политичари“, се појаснува во официјалната реакција од „Транспаренси интернешнл“.
Основниот Кривичен суд во Скопје пресуди вина за обвинетите Атила Сендреј, Ролф Плат и Золтан Кишјухас во случајот „Маѓар телеком“, на кои им е пресудено во отсуство бидејќи не се достапни за органите на прогонот. Во согласност со пресудата обвинетите се огласени за виновни за кривичното дело несовесно работење во службата од чл. 353 – в. ст. 4 в. в. со ст. 3 в. в. со ст. 1 од КЗ и се осудуваат на казни затвор од 8 години за секој од обвинетите.
Воедно, со пресудата обвинетите се задолжени солидарно да ја надоместат штетата од 67.407.760 денари на оштетената Република Северна Македонија, како и судските трошоци за постапката.
Од „Транспаренси интернешнл – Македонија“ велат дека го следат овој случај уште од 2012 година по објавата на резултатите од истрагата на американската куќа „Вајт и Кејс“ поведена по укажувањата на внатрешната ревизија во „Маѓар телеком“.
„Постоеле сомневања во законитоста на склучени и исплатени договори, од кои би произлегле низа коруптивни кривични дела, предвидени со Законот за странските коруптивни постапки – Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) на САД, односно казниви според македонското и законодавствата на други држави.
Анализата на „Транспаренси интернешнл – Македонија“ покажа дека помеѓу 2000 и 2006 година мала група поранешни високи извршни лица на компанијата и на македонски филијали на компанијата одобриле трошење од речиси 24 милиони евра во повеќе од 20 сомнителни договори за консалтинг, лобирање и други договори (вклучувајќи одредени договори помеѓу компанијата и нејзини филијали, од една страна, и филијали на кипарска консалтинг-компанија, од друга).
Јавното обвинителство (ЈО) не повело постапка против организаторите на коруптивната шема и наредбодавците, туку само против извршителите. Органите во САД ги товарат токму овие лица занемарувајќи ги оние што (ако не биле тие, ќе биле некои други), само ја спровеле наредбата и формално ставиле потпис на документите.
Бројот на договори и трансакции што ги третираат органите од САД е поголем од бројот на договорите и трансакциите што ги третираат органите на прогонот во Р. Македонија.
Разлики, како што велат, постојат и во вкупната сума пари. ЈО на Р. Македонија нема поведено обвинение против правното лице, иако кривична одговорност за правните лица во нашето кривично законодавство има од 2004 година. Одговорноста за делата на неговата филијала во Република Македонија, односно „Македонски телеком“ АД Скопје, „Маѓар телеком“ непобитно ја признава во спогодбата со Министерството за правда.
„Прашањето за опфатеност на дејствата според македонското право истакнува околности поврзани со реформата во кривичното законодавство, која мора да се води со уште поголемо внимание отколку до сега:
Дејствата еднаш опишани и санкционирани според еден член од Кривичниот законик во негово подоцнежно изменување и дополнување доживеале своја разработка и биле преточени во друг член од Законикот, при што оригиналниот текст веќе не постои и според начелата на кривичното право понатаму не може успешно да се искористи во постапка против дело сторено претходно. Само за пример, делото предвидено со член 283 – создавање монополска положба и предизвикување растројство на пазарот од 14.9.2009 година се преточи во спречување, ограничување или нарушување на конкуренцијата („Службен весник на РМ“ бр. 114).
Интересот на „Транспаренси интернешнл – Македонија“ произлезе од причини што некои од овие договори се тесно поврзани со филијали на „Маѓар телеком“ во Македонија, како „Македонски телеком“ АД Скопје и „Камени Мост комуникации“ АД Скопје, а „Вајт и Кејс“ истакнуваат основан сомнеж со наводи за корумпирање функционери и челници на политички партии во Македонија од страна на раководни лица во „Македонски телекомуникации“ АД, сѐ заради стекнување погодности на пазарот на телекомуникациските услуги во 2005 и 2006 година.
„’Транспаренси интернешнл – Македонија’ има изработено информација уште во 2012 година заснована врз релевантни и јавни документи следејќи го отворањето на епилогот на истрагата за работењето на ‘Маѓар телеком’ во периодот од 2000 до 2007 година, стои во соопштението од таму“, се истакнува во реакцијата од „Транспаренси интернешнл“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Гаши-Капетановиќ: укажано на потребата од подобрување на меѓусоседските односи во регионот, во време на геополитичките промени во светот

Претседателот на Собранието на Република Северна Македонија, Африм Гаши, денеска во неговиот кабинет го прими Амер Капетановиќ, генерален секретар на Советот за регионална соработка.
Во оваа пригода, претседателот Гаши му упати честитки на Капетановиќ за неговото назначување за генерален секретар на Советот за регионална соработка во време на македонското претседавање со Процесот за соработка во Југоисточна Европа. Претседателот укажа на потребата од интензивирање и продлабочување на регионалната соработка како и подобрување на меѓусоседските односи во Регионот, особено во време на геополитичките промени во светот, со цел зачувување на мирот и стабилноста во Регионот.
Тој потенцираше дека Република Северна Македонија посветува големо внимание на регионалната соработка, како клучна компонента за евроинтеграцијата на Регионот и во континуитет активно учествува во работата на регионалните организации и иницијативи.
Капетановиќ укажа дека Советот за регионална соработка има оперативна улога во Процесот за соработка во Југоисточна Европа и претставува вредна политичка платформа која придонесува за стабилизација на Регионот, но и за економски развој и социјален напредок на сите земји од Југоисточна Европа. Таа соработка се фокусира на работите кои го обединуваат Регионот врз основа на принципот на инклузивност. Соработката е заснована на реалните потреби на сите граѓани во регионот и има тенденција на поголемо вмрежување меѓу граѓаните, компаниите и институциите во регионот преку регионални иницијативи.
На крајот соговорниците ја поддржаа парламентарната димензија во сите процеси на регионално здружување, со можност во иднина Република Северна Македонија да биде домаќин на повеќе тематски конференции, како што се: дигитална трансформација, парламентарна дипломатија, како и соработка за формирање на регионален центар за брза интервенција.
Македонија
Божиновска – Лорковски: Енергетската иднина зависи од брзите реформи

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денеска во Скопје се сретна со директорот на Секретаријатот на Енергетската заедница, Артур Лорковски. Средбата се одржа во пресрет на новите предизвици поврзани со усогласувањето на националното законодавство со европските енергетски стандарди, понатамошната интеграција на македонскиот енергетски пазар во регионалниот и европскиот пазар и следните чекори во реформите на енергетскиот сектор
Божиновска ја истакна посветеноста на земјата во усогласувањето на националните енергетски политики со европските стандарди.
„Јасни правила и предвидливост – тоа е клучно за стабилен и конкурентен енергетски сектор. Работиме на законски решенија што ќе обезбедат сигурност за инвеститорите, ќе го забрзаат процесот на енергетска транзиција и ќе гарантираат одржлив развој,“ истакна таа.
Божиновска нагласи дека реформите во енергетскиот сектор се еден од врвните приоритети на Министерството, Во тој контекст, информираше дека Предлог-законот за енергетика беше поставен на Единствениот национален регистар на прописи (ЕНЕР), овозможувајќи јавна консултација за неговото финализирање. Директорот Лорковски изрази задоволство за транспарентноста на процесот
На средбата беше потенцирана важноста на забрзаната имплементација на интеграцискиот пакет за електрична енергија, што ќе овозможи подобра предвидливост на пазарот, оптимизација на прекуграничните капацитети за пренос и стабилизирање на цените.
Лорковски ја потврди посветеноста на Енергетската заедница во поддршката на реформските процеси во земјата, нагласувајќи дека усогласувањето на регулативите со ЕУ директивите е клучно за побрза интеграција на македонскиот енергетски пазар во пошироките регионални и европски текови.
Министерството за енергетика, како што соопштија од таму, останува посветено на реформите што ќе донесат стабилност, развој и конкурентност во македонскиот енергетски сектор.
Македонија
МНР: Македонија ја реафирмира цврстата поддршка за Украина и продолжува со осудата на агресијата на Руската Федерација

Одлуките на Република Северна Македонија во поглед на поддршката и гласањето за резолуциите на Генералното собрание на Обединетите нации се донесени врз основа на темелно истражување и анализа на актуелните глобални надворешнополитички движења, утврдените позиции на влијателните меѓународни чинители, нашата заложба за зацврстување на мирот, безбедноста и просперитетот во светот, како и стратешкиот интерес на државата за создавање стабилна позиција и градење поцврсти односи со нашите стратешки партнери, соопштија од Министерството за надворешни работи.
Во таа насока, како што информираат, особено се земени предвид и актуелните силни заложби на претседателот на САД и американската администрација за побрзо завршување на воените активности меѓу Украина и Руската Федерација преку водење ефективни и непосредни преговори, чија основна цел е што поскоро постигнување на траен мир и безбедност во Украина и поширокиот регион.
„Донесените одлуки во врска со нашето спонзорирање и гласање за резолуциите на Генералното собрание на ОН немаат и не треба да бидат толкувани како повлекување или промена на претходно изразените позиции. Напротив, со нив Република Северна Македонија ја реафирмира цврстата поддршка за Украина и продолжува со осудата на агресијата на Руската Федерација, истовремено изразувајќи силна солидарност и одговорност кон украинскиот народ и неговите напори за целосна заштита на територијалниот интегритет, суверенитетот, независноста, слободата и демократијата.
Во оваа насока, потсетуваме дека како и во изминатите три години, така и денес и во иднина, Република Северна Македонија останува силно приврзана кон севкупните напори на меѓународната заедница, особено на САД и Европската Унија, за што побрзо постигнување на прекин на воените дејствија и обезбедување на траен и одржлив мир, како во Украина, така и пошироко во регионот и светот“.