Македонија
(Видео) Заев ги претстави заменик-министрите во Собранието

Претседателот на Владата, Зоран Заев, во Собранието на седницата на која се гласа за заменик-министрите ги предложи следните кандидати:
– Башким Хасани, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за одбрана,
– Назим Буши, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за внатрешни работи,
– Димитар Ковачевски, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за финансии,
– Агим Нухиу, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за правда,
– Илхан Рахман, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за политички систем и односи меѓу заедниците,
– Фатмире Исаки, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за надворешни работи,
– Зоран Маневски, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за економија,
– Трајан Димковски, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство,
– Илир Хасани, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за здравство,
– Арафат Шабани, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за образование и наука,
– Енвер Хусејин, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за труд и социјална политика,
– Зоран Димитровски, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за локална самоуправа,
– Седат Сулејмани, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за култура,
– Александар Бајдевски, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за информатичко општество и администрација,
– Беким Реџепи, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за транспорт и врски и
– Христина Оџаклиеска, за заменик на министерот кој раководи со Министерството за животна средина и просторно планирање.
Премиерот Заев на говорницата им се обрати на пратениците истакнувајќи увереност дека предложените кандидати, совесно и со најголема посветеност и одговорност, ќе ги извршуваат своите работни обврски во согласност со законот и определбите на Владата за остварување на нејзината програма и за остварување на стратешките интереси на Република Северна Македонија од интерес на граѓаните.
Тој додаде дека со предлогот за избор на заменик-министрите доставен до Собранието на Република Северна Македонија се доставени и биографиите на предложените кандидати.
„Со именувањето на заменик-министрите во Владата го комплетираме системот на ефикасни и силни институции со полн капацитет и легитимитет, кои ефикасно ќе работат во справувањето и надминување на последиците од пандемијата со Ковид-19 како еден од првите наши приоритети. Убеден сум дека со еднакво силен ангажман заменик-министрите ќе се посветат и на остварувањето на другите приоритети, како што се создавањето услови за нов циклус динамичен економски раст, одржлив развој, ефикасна правна држава и силни институции. Секако, максималнa посветеност очекуваме и во модерно образование, стабилно општество, внатрешна кохезија и сите други сегменти на општественото живеење“, рече премиерот Заев.
Во своето обраќање премиерот Заев се осврна на стратешките цели на нашата земја, зголемувањето на активностите како членка на НАТО и максимално вклучување во процесите за успешен почеток и завршница на преговорите по поглавја за членство во Европската Унија, како и во политиките за добри меѓуетнички и меѓусоседски односи.
Изложувајќи ги резултатите од претходните три години кога Владата покажа дека е можно да се обезбеди повисок економски раст и да се создаваат нови работни места, паралелно со континуиран раст на платите, премиерот Заев повтори дека и покрај здравствено-економската криза, која ја засегна нашата држава, како и другите државите во светот, Владата ќе продолжи во остварување на заложбите за раст на минималната плата на 20.000 денари и 34.000 денари, просечна плата до крајот на четиригодишниот мандат. Премиерот Заев исто така најави дека набргу ќе завршат консултациите и ќе биде објавен четвртиот пакет-мерки за помош на македонската економија.
„Најавивме и ќе испорачаме мандат на ред, правда и ефикасност. Мандат на прочистување на правосудството и неселективно владеење на правото. Силен ефикасен правен систем и силната посветеност во борбата против корупцијата и криминалот се исклучително важни за државата, за нејзините граѓани“, рече премиерот Заев истакнувајќи ги приоритетите во насока на остварување на нашиот процес за интеграција во Европската Унија и почнување на преговорите и отворање на првите поглавја, кои најчесто се однесуваат токму на владеење на правото.
Обраќајќи им се на пратениците при образложувањето на предлог-листата за заменик-министри во Владата, премиерот Заев истакна дека Владата и во новиот мандат продолжува со почитување и воведување целосно нови стандарди во водењето на институциите покажувајќи дека може да се работи и чесно и одговорно и професионално во име на интересите на државата и заврши:
„Сега е време да доработиме и да сработиме. Да ја исполниме нашата обврска да го испорачаме ветеното. Заедно со вас пратениците, со граѓаните, да продолжиме да пишуваме страници за иднината, на нашата демократија и заедно да го чекориме патот до подобра иднина за сите“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Со 130 илјади евра, ќе се спасува инвестицијата на Кале од 4,6 милиони евра: од ’26 музеите ќе бидат пуштени во употреба

Стотина сезонски работници од општините Кисела Вода, Бутел, Ѓорче Петров, Аеродром и Гази Баба утрово ја искосија тревата и ги скастрија грмушките кои скопското Кале изминативе години го претворија во џунгла. Денешната акција е подготовка за активностите кои допрва ќе следат за обнова на двата музеја и нивно пуштање во употреба во 2026 година. Министерот за култура и туризам Зоран Љутков, утрово објасни дека морале да бараат помош од ЗЕЛС за косење на тревата оти не наишле на соработка во Град Скопје во Јавното претпријатие „Паркови зеленило“.

Сезонски работници од општините Кисела Вода, Бутел, Ѓорче Петров, Аеродром и Гази Баба утрово ја искосија тревата и ги скастрија грмушките на Кале
„Во последниве десетина години скопското Кале, симболот на нашата култура, традиција, историја, беше девастиран, обраснат со вегетација и не му се посветуваше никакво внимание. Ние како Министерство за култура и туризам и Управата за заштита на културно наследство испративме неколку дописи до Градот Скопје и до ’Паркови и зеленило’ за да помогнат во процесот на чистење на скопското Кале, но не добивме никаков одговор. Затоа веднаш реагиравме до ЗЕЛС. Сакам да му се заблагодарам на претседателот на ЗЕЛС, Орце Ѓорѓиевски и на сите градоначалници кои се денес присутни овде бидејќи ја прифатија иницијативата и се реагираше во истиот момент“, рече министерот Љутков.

Уредувањето на зеленилото е подготовка за градежните активности за обнова на двата музеја на Кале
Пред неколку месеци министерот Љутков и директорката на Управата за културно наследство направиле увид на Калето и утврдиле дека е неопходно да се обноват и двата музеја.
„Двата музеја се во многу лоша ситуација, ќе треба комплетно обновување на целата механизација внатре што ја има и климатизација. Направивме план и со ребалансот на буџетот обезбедивме осум милиони денари кои што ќе бидат искористени до крајот на годината. Веднаш ќе пристапиме кон распишување јавна набавка за поправка на овие простори, а подоцна и со реализација на целиот овој огромен проект кој што ќе треба веќе од ’26 година да биде пуштен во употреба. Целта е 2028 година, кога Скопје ќе биде европска престолнина на културата овој простор да биде еден од најискористените“, најави министерот Љутков.

Министерстовото и Управата за култруно наследство барале од Градс Скопје да ја искоси тревата, но не наишле на соработка па затоа се обратиле во ЗЕЛС
Директорката на Управата за заштита на културно наследство, Весела Честоева, кажа дека документацијата за обнова на двата музеја е подготвена и уверува дека до крајот на годината ќе завршат со активностите.
„Управа за заштита на културно наследство како инвеститор на овие два музеја кои треба да почнат со градежни активности со пари од ребалансот ја спреми техничката спецификација и во наредниот период чекаме да се објави во Службен весник ребалансот и ќе го распишеме тендерот за да може да се влезе и да се почне со работа. Управата за заштита на културно наследство до крајот на годината ќе успее да ги заврши овие два инфраструктурни проекти и ќе ги стави во функција“, вели директорката Честоева.

Во последниве десетина години скопското Кале, симболот на нашата култура, традиција, историја, беше девастиран, обраснат со вегетација и не му се посветуваше никакво внимание, рече министерот Љутков
Претседателот на ЗЕЛС, градоначалник на Општина Кисела Вода и кандидат за градоначалник на Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Орце Ѓорѓиевски, утрово од Калето вети дека по изборите сите културни споменици кои се симбол на градот ќе имаат посебен третман. „Еден од најважните културни симболи на градот Скопје е токму скопското Кале. За жал ете десетина години е во состојба во каква што се наоѓа и практично преку состојбата на скопското Кале можеме да ја видиме состојбата генерално во градот Скопје. Од друга страна, пак, тоа говори како ние си ја третираме историјата. Историјата не треба да се третира и да се помага во тој дел на ’Фејсбук’ пишувајќи статуси, ниту пак водејќи дебати за тоа туку преку практични примери како треба да си го сочуваме она што е наше наследство, но и симбол на градот. Мене искрено ми е жал за состојбата во која се наоѓа не само овој објект овде туку и многу други објекти. Ова треба да биде континуиран процес и активности кои што не треба да се случуваат под капата на медиумите, а се случуваат во моментов, за жал. Но, после локалните избори и Калето и сите други објекти во градот Скопје кои се историски симбол на градот ќе маат посебен третман“, рече градоначалникот Ѓорѓиевски.

Од 2008 година до 2014 година за уредувањето на Калето беа потрошени околу 4,6 милиони евра
За уредувањето на Калето, кое сега со околу 130.000 евра треба да се поправи и стави во функција, од државниот буџет во периодот од 2008 година до 2014 година беа потрошени околу 4,6 милиони евра. Двата музеја беа комплетно направени, но останаа затворени, а третиот музеј, пак, познат како „црква-музеј“ остана недограден по инцидентите од 2011 година иако само за него, според јавно достапните податоци, се потрошени околу 1,7 милион евра.
Македонија
Африм Гаши излезе од болница

Претседателот на Собранието, Африм Гаши, по два дена, е отпуштен од болница во добра и стабилна состојба, информира Собранието.
„Во врска со загриженоста за здравствената состојба на претседателот на Собранието, г. Африм Гаши, ја информираме јавноста дека по краткиот дводневен престој на Универзитетската клиника за дигестивна хирургија и по спроведувањето на сите потребни медицински прегледи, здравствената состојба на претседателот е добра и стабилна. Денес, г. Гаши е отпуштен од болница и ќе продолжи со своите институционални активности во согласност со медицинските препораки“, соопшти Собранието.
Кабинетот на претседателот на Собранието изразува посебна благодарност до директорот на Клиниката, проф. д-р Огнен Костовски, тимот лекари и целиот здравствен персонал за професионализмот, грижата и за посветеноста покажани за време на лекувањето.
Македонија
Коцевски ги отфрла наводите во интерпелацијата: Функцијата ја вршам чесно и одговорно

Функцијата ја вршам чесно и одговорно, со максимално почитување на начелата на транспарентност и отчетност, одговори јавниот обвинител Љупчо Коцевски во врска со интерпелацијата што ја поднесоа шест пратеници од политичката партија Левица – Димитар Апасиев, Борислав Крмов, Реџеп Исмаил, Јована Мојсоска, Амар Мециновиќ и Сашко Јанчев.
Според Коцевски, подносителите без никаков аргумент бараат негова одговорност и вели дека оваа интерпелација е политички, а не правно заснован инструмент, со кој само се овозможува упад во самостојноста на Јавното обвинителство.
„Функцијата ја вршам чесно и одговорно, со максимално почитување на начелата на транспарентност и отчетност. Затоа ќе одговорам детаљно и образложено на сите наводи и во оваа интерпелација, иако нејзиното поднесување во согласност со законот е недозволено и претставува само потврда за неоснованоста на нападите со кои се соочува институцијата со која раководам и кои во крајна линија се една од основните причини за ниска јавна доверба во правосудните органи воопшто. Воопштените и со ништо непоткрепени формулации од типот разноразни афери, низа скандали и хаотична состојба во начинот на функционирањето на Обвинителството, со кои подносителите без никаков аргумент бараат моја одговорност, само го потврдуваат фактот дека оваа интерпелација е политички, а не правно заснован инструмент, со кој само се овозможува упад во самостојноста на Јавното обвинителство“, вели Коцевски.
Во продолжение интегрално го пренесуваме одговорот на Коцевски:
Затоа ќе одговарам на оние четири точки кои се наведени како клучни причини во интерпелацијата.
I) Селективни кривични истраги за трагдијата во Кочани, кои според напишаното од подносителите „не вклучувале актуелни вмровски носители на високи јавни функции“.
Јавното обвинителство во сите предмети, вклучително и во предметите оформени за одговорност по катастрофалната кочанска трагедија постапува исклучиво врз основа на доказите. Притоа осомничените не ги дели на членови на ВМРО, СДСМ, ДУИ, Левица, на Македонци, Албанци, Турци или Роми, на мажи или жени, ниту на кој било друг основ. Постапува спрема сите за кои се обезбедени докази. Постапува и против сопствениците и поврзаните лица со дискотеката, и против обезбедувањето, и против сите одговорни лица во неколку институции кои со своето постапување или непостапување овозможиле таа дискотека да работи толку години. Постапува и против припадници на Министерството за внатрешни работи, високи полициски функционери, и тоа не во „предистрага“ како што неточно се наведува во интерпелацијата, туку во фаза на истрага во рамките на која тие активно се истражуваат и им се определени мерки на обезбедување. Во уште неколку други институции и за други лица продолжуваат и натаму дејствија се додека не ја испитаме целосно линијата на одговорност. Трагедијата во Кочани не погоди сите. Јас лично неколкупати се сретнав со семејствата на починатите, им ги објаснив постапките и тие се веќе уверени дека пристапот што го има Јавното обвинителство за утврдување широка одговорност за оваа трагедија е правилен. Затоа, не само што не се чувствувам одговорен, туку се чувствувам и горд на работата на обвинителскиот тим кој за исклучително кратко време успеа да прибере огромен број докази за целосно утврдување на одговорноста. Очекувам фер и непристрасна судска постапка, во која ќе се докаже дека, имајќи ја предвид исклучително тешката последица, дејствијата на обвинетите целосно го исполнуваат законското битие на кривичното дело – Тешки дела против општата сигурност. И не станува збор, како што се наведува во интерпелацијата за некакво „чопоративно“ обвинување, туку секој од нив си одговара со свои дејствија и постапки со кои дал придонес за трагедијата да се случи.
II) Понатаму, во интерпелацијата се изнесуваат наводи за политичко влијание врз мене директно од страна на премиерот Христијан Мицкоски, како во однос на постапката за кочанската трагедијата, така и воопшто. Односно се тврди дека „е постигнат политички договор“ постапката за мое разрешување да запре во замена за селективност и неправичност на истрагите. Одговорно тврдам дека во ниту еден момент не постоел таков обид за политичко влијание. Постапката за мое разрешување беше исто толку неоснована како и оваа интерпелација. Недостатоците во неа се наведени и во најновиот специјален извештај на Европската комисија за состојбата со владеење на правото во нашата земја, така што нејзиното запирање треба да е очекуван потег, а не некаква форма на „договорно мотивирана одлука преку ноќ“, како што се наведува во самата интерпелација. Јас од првиот момент на поднесување на иницијативата за разрешување до денес најодговорно тврдам дека не сум сторил никаква дисциплинска повреда која би била основ за таква постапка. Тоа го потврди и Советот на јавните обвинители кој даде негативно мислење за иницијативата за мое разрешување.
III) По однос на точката која во интерпелацијата е насловена како „Функционален хаос во Вишото јавно обвинителство Скопје“ и во која повеќе се изнесуваат неточни, непроверени и пренесени информации, отколку реални факти, сакам да го изнесам следното: Токму констатираните состојби во Вишото јавно обвинителство Скопје беа повод да иницирам дисциплинска постапка против шефот на тоа обвинителство и против уште еден јавен обвинител во ВЈО Скопје. Дисциплинската комисија, која е целосно независен орган, таа иницијатива ја прифати едногласно, поведе постапка, ги испитуваше сите докази и повторно едногласно донесе одлука дека двајцата навистина сториле тешка дисциплинска повреда. По однос на одредените санкции не би коментирал, бидејќи одлуката се уште не е правосилна, но факт е дека во прв степен им се изречени најтешките санкции кои за ваква повреда се предвидени во Законот за јавното обвинителство. Каде е тука мојата одговорност? Дали требало да ги одмолчам пропустите и нестручноста со кои преку повлекување жалби и откажување од обвинение е нанесена штета на буџетот? Дали требало да одмолчам за нарушените меѓучовечки односи за кои одговорен бил шефот на Вишото јавно обвинителство Скопје и за кое против него се води и кривична постапка? Јас избрав да не молчам и директно да го повикам на одговорност секој јавен обвинител за кого ќе констатирам дека непрофесионално и нестручно ја врши својата функција. Дека одлуката била исправна потврди и целиот состав на Дисциплинската комисија, а состојбите во Вишото јавно обвинителство Скопје веќе се подобруваат.
IV) Последната точка од интерпелацијата се однесува на наводи за „Непостапување по службена должност за дивоградбите на урбаната мафија во Скопје“. По оваа точка би изнел две клучни работи, односно два факти кои во целост ги демантираат изнесените наводи. Првиот е дека, наспроти наведеното, Јавното обвинителство има оформено предмети и по допрен глас и по поднесени кривични пријави и во Општина Чаир, и во други скопски општини и во други градови во државата. Дел од нив се во предистрага, дел во истрага, за дел е поднесено обвинение, за некои има и судски постапки и одлуки. Јавното обвинителство постапува и ќе продолжи да постапува за секое бесправно градење констатирано и пријавено од надлежните органи и служби. Конкретно, за наводите на скопската градоначалничка, оформени се два предмети по нејзините пријави – едниот во ОЈО Скопје, другиот во ОЈОГОКК. И по двата се постапува во предистражна постапка, во рамките на која се дадени детални наредби на надлежните институции од правосудната полиција да обезбедат докази за проверка на наводите. Тука, би го нагласил и вториот факт, а тоа е употребата, односно повеќе злоупотребата на терминот „допрен глас“, предвиден како можност не само за јавниот обвинител, туку и за другите надлежни институции да оформуваат предмети врз основа на јавно слушнати наводи и информации за сторено кривично дело. Овој инструмент јавното обвинителство го користи во ситуации кога институциите надлежни за откривање на кривичните дела не си ја вршат својата работа и во случаи кога квантумот на јавно објавени информации е доволно голем за да овозможи основано сомнение за извршено кривично дело и сторител. Инаку, секој што во рамките на извршување на своите службени должности дознал дека е извршено кривично дело има законска обврска тоа да го пријави.
Почитувани пратеници,
За крај, оваа интерпелација сумира дека во Јавното обвинителство на РСМ „владее нефункционална и токсична атмосфера“, нешто што може да биде одраз само на субјективна перцепција на подносителите со која не можам да се согласам ниту јас, ниту мнозинството јавни обвинители.
Напротив, и Европската комисија во Извештајот за владеењето на правото во нашата држава констатира напредок во истрагите и поднесените обвиненија за кривични дела од областа на корупцијата, при што особено го наведува упатството за давање приоритет на предметите од областа на корупцијата што го донесов.
“Јавните обвинителства покажуваат зајакнат капацитет за истражување, подобра меѓуинституционална соработка, а четирите истражни центри сега се во функција”, се наведува во извештајот со кој се скенира состојбата во оваа област, по примерот на сличните извештаи што се изготвуваат за земјите-членки на ЕУ.
Тоа е потврда за резултатите кои ги постигнуваме. Од тие причини, барам да ги отфрлите ваквите наводи со кои целосно неосновано се инсинуира за наводни притисоци врз обвинителството од владејачката политичка партија, за селективност на истрагата за кочанската трагедија, и со кои лично се напаѓа професионалноста и угледот на сите јавни обвинители и мојата професионалност и стручност. Апелирам до вас, преку отфрлање на оваа интерпелација која нема ниту еден законски основ и воопшто не би смеела да биде поднесена, да ја заштитите институцијата Јавен обвинител и неговата самостојност гарантирана со Уставот и законите.