Македонија
И извршителите и судот се изјаснуваат ненадлежни за бришење на застарените долгови, активисти алармираат за непочитување на законите од институциите

Повеќе граѓански организации во соопштение до Владата алармираат за непочитување на законите од институциите, коментирајќи дека извршителите и судот се изјаснуваат ненадлежни за бришење на застарените долгови.
„Согласно последните измени и дополни на Законот за Облигациони односи, конкретно новиот изменет чл.368, ст.3 гласи: “Застареноста на правосилна судска одлука или со одлука на друг надлежен орган, или со порамнување пред суд или пред друг надлежен орган прекинува со поднесување барање за извршување пред надлежен извршител, при што почнува да тече одново застареноста, која во извршната постапка трае десет (10) години од моментот на поднесеното барање за извршување“, додека став 4 гласи: “Започнатите постапки за наплата на побарувања предвидени во членот 2 од овој закон ќе завршат во согласност со овој закон.“
Имајќи го предвид новиот Закон за Облигациони односи кој е влезен на сила на 20.07.2023 год. голем број на граѓани кои поднеле барања за прекин на извршните постапки кај кои се поминати повеќе од 10 години од денот на доставување на Барањето за извршување од доверителот до извршителот (кои се застарени согласно ЗОО), добиваат одговори од Извршителите дека не биле надлежни да утврдат застареност, упатувајќи ги граѓаните да се обратат до надлежниот.
Откако граѓаните ќе се обратат на суд по укажување од страна на извршителите, судот одговара дека не бил надлежен да ја утврди застареноста, ниту да му наложи на извршителот да презема какви било дејствија?!
Министерот за правда, во врска со новиот ЗОО на 29.08.2023 год. објави соопштение каде покрај неколкуте мислења и ставови, во делот за застареноста вели: “Втората Законска измена пак се однесува на Законот за облигационите односи кој претставува системски закон со кој се регулираат сите договорни и други облигациони односи во прометот на стоки и услуги за сите правни и физички лица. Било каков проблем кој произлегува од примената на ЗОО претставува предмет на судска заштита, во рамки на парничната постапка.“
Следствено на тоа, логично се поставува прашањето, кој е надлежен во овие случаи за да се завршат застарените постапки кога и извршителите и судовите се прогласиле за ненадлежни?! – Министерот за правда вели судовите се надлежни, а судовите се прогласиле за ненадлежни. Ова е крајно несериозно за држава аспирант за член на Европската Унија.
Сето тоа укажува на целосно непочитување на Уставот и законите од страна на високи државни институции и службеници, што претставува самоволие, грубо кршење на правото и непочитување на државниот поредок“, велат здруженијата Но Пасаран, Човекот над профитот, КСОМ и ПЦЕР.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Филипче и СДС нека се освестат, го трансформираме здравството во сервис на граѓаните, конечно се реконструира КАРИЛ, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„Венко Филипче и СДС треба да почнат да се освестуваат. Филипче кој беше министер за здравство во владата на СДС очигледно е дека не направи ништо за ресорот, освен што местеше тендери и се обидуваше да распродава области од здравството, како лабораторски от дел, стерилизацијата и слично“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Ако на Филипче интересот му е насочен кон здравството, еве ние го информираме да се смири бидејќи листите за снимања во ПЕТ центарот се двојно намалени, акцелераторот кој не работеше скоро осум години на Онкологија сега е во функција, и да сега ќе се реконструира Клиниката за анимација, реанимација и интензивни лекување или позната како КАРИЛ и да, поради тоа ќе функционира со намален капацитет, но пациентите ќе бидат згрижени. Пациентите ќе ги преземат ГОБ „8 Септември“, Хируршката клиника „Св. Наум Охридски“ и Клиниката за неврохирургија.
Што (не)направи Филипче за КАРИЛ?
Договор за реконструкција на КАРИЛ е потпишан на 15 март минатата година од страна на тогашниот министер Илир Демири. Што значи дека Филипче не направил ништо за време на неговото министерување. Знае ли Филипче воопшто какви се условите за пациентите на интензивните одделенија, или какви ги оставил по министерувањето, очигледно не.
За разлика од времето на Филипче, сега новото раководство ги заврши процедурите и ги обезбеди сите документи за безбедност за пациентите, стартува реконструкција.
Што се случуваше пак во времето на Филипче?
Ги остави болниците без интензивни одделенија, во пожарот во модуларната болница во Тетово изгореа 14 лица, во несреќата кај Ласкарци загинаа 16 лица поради нефункционален здравствен систем, во корона кризата животот го загубија десеттина илјади граѓани, а со тоа Филипче ја смести Македонија на високо петто место по смртност во светот.
На Филипче и СДС сега им останува само да се смират, се е под контрола Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ работи во корист на граѓаните и го трансформира здравството во вистински сервис за граѓаните“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
Милошоски: Кој бил мотивот на Коцевски незаконито да поставува ЈО кои ќе си вршат надзор над сопствени предмети?

Пратеникот на ВМРО-ДПМНЕ, Антонио Милошоски преку објава на социјалните мрежи аргументираше „зошто државниот обвинител е зрел за менување“.
„Аргумент плус дека државниот обвинител е зрел за менување дава и неговата Одлука за надзор, со која тој ги прекршил нормите од Законот за спречување на корупција и судир на интереси.
Поточно, на 07.10.2024г обвинителот Коцевски потпишува Одлука за вршење надзор на работата на Вишото обвинителство – Скопје и за таа цел формира работна група, во која битна улога И дал на обвинителката Лиле Стефанова. Но, Коцевски морал да знае дека обвинителка која што постапувала по одредени предмети во прв степен не е законито да врши надзор на истите предмети во втор степен“, вели Милошоски.
„Имено, обвинителката Лиле Стефанова лично учествувала и како обработувач и како застапник на поранешното СЈО во предметите „Поштенска банка“ и предметот „Драган П. Латас“, а потоа со одлуката на Коцевски добила противзаконито овластување да врши надзор за истите предмети кај нејзините колеги од вишото обвинителство.
Оваа одлука е дополнително контраверзна бидејќи во моментот на ангажирањето на Лиле Стефанова, обвинителот Коцевски знаел дека за неа се води истрага како осомничена во предметот „Бонусите на СЈО“ за незаконито примени 94.000€, кој предмет во втор степен по жалба се разгледувал токму во Вишото обвинителство- Скопје, каде таа добила задача да врши надзор. Личниот интерес на обвинителката Лиле Стефанова како осомничена не можел, а да не влијае на нејзиниот надзор или притисок кон колегите во ВЈО-Скопје.
Останува дилема кој бил мотивот на Коцевски незаконито да поставува ЈО кои ќе си вршат надзор над сопствени предмети?! Дали имал лукративен мотив, или имал цел да ја заштити групата од СЈО од сомневања за незаконско работење во замена за нивната поддршка, или можеби добил политички насоки?!
Но, без оглед на мотивите, со оваа постапка обвинителот Коцевски го прекршил начелото на професионалност во обвинителство, како и членовите 72 и 75 од Законот за спречување на корупција и судир на интереси.
Ова е уште еден пример за крупна професионална грешка од страна на Коцевски, во соработка со неговата колешка Лиле Стефанова, заради која истиот треба да си поднесе оставка или да биде разрешен од страна на Собранието!“, пишува Милошоски.
Македонија
(Видео) Мицкоски од Вашингтон: Македонија е верен сојузник на САД, направивме многу отстапки, Европа треба да биде принципиелна наместо со двојни стандарди

Премиерот Христијан Мицкоски вчера се обрати на конференцијата „CPAC“ во Вашингтон, при што ја искористи приликата да ја запознае американската публика со историските и културните знаменитости на Македонија.
„Македонците се многу традиционални, ги сакаат своите семејства, можеби сме малку, но македонската заедница во САД е многу важен дел од американското општество. Знам дека го подржаа претседателот Трамп за време на изборите, тие се конзервативци и знам дека ќе продолжат да го поддржуваат претседателот Трамп. И тоа што би го додал, а е важно, е дека и ние бевме избрани како нова власт со огромно мнозинство пред осум месеци“, рече премиерот Христијан Мицкоски објаснувајќи го македонското општество како мултиетничко со две третини Македонци, а една третина се Албанци, Власи, Срби, Турци, и други.
„Ние имаме голема дијаспора низ светот, речиси еднаква по бројност колку што живеат во татковината“, рече Мицкоски.
Опишувајќи ја Македонија како срцето на Балканот и југоисточна порта на Европа, Мицкоски нагласи дека како таква беше актуелна на патот на мигрантите пред извесен период кон Европа.
„Ние бевме на „фронтот“ и се боревме против илегалната миграција, штитејќи ја Европа од илегалните мигранти“, рече Мицкоски и посочи дека токму тоа денес е главниот фокус и на администрацијата на американскиот претседател Доналд Трамп.
Премиерот Мицкоски се осврна и на стратешкото партнерство на САД и Македонија, откако беше истакнато дека нашата земја е една од земјите со најголем придонес во НАТО по глава на жител.
„Одвојуваме над 2 проценти, посветени сме и ги поддржуваме политиките на претседателот Трамп и сметаме дека 2 проценти треба да биде ниската граница, а не високата“, рече македонскиот премиер Мицкоски на собирот на американските конзервативци во Вашингтон.
Публиката со аплауз ја награди забелешката на водителката на интервјуто кога забележа дека токму премиерот Мицкоски бил единствениот на Минхенската мировна конференција којшто аплаудирал на говорот на американскиот потпретседател Венс.
„За мене тоа беше историски настан и според моето скромно мислење, може некои европски политичари ќе ми се налутат, тој негов говор беше многу инспиративен. После говорот дел од публиката го критикуваа сметајќи дека тоа на некој начин е мешање во внатрешните работи на суверени држави“, забележа Мицкоски.
„Од самиот почеток на нашата самостојност од поранешната југословенска федерација ние имавме две стратешки цели. Прво да станеме полноправна членка на НАТО и втората е да станеме полноправен член на Европската Унија. Ние станавме членка на НАТО, но пред тоа го сменивме знамето, ја сменивме нашата валута, го сменивме нашиот Устав, го сменивме нашето име, затоа што некој од нашите соседи станал член на НАТО пред нас и го злоупотреби ветото за да ги исполни билатералните барања. Ако ова не е мешање во внатрешните работи тогаш што е?“, запраша Мицкоски, којшто потенцираше дека двојните стандарди продолжуваат и денес.
„Ние не сме во можност да станеме членки на ЕУ, затоа што повторно имаме притисок да го смениме нашиот Устав. Ако Уставот не е внатрешно прашање на суверена земја, тогаш се прашувам што е? Зарем тоа е фер? Ако некој го критикува говорот, кое според моето скромно мислење беше многу инспиративен, треба да си го впери прстот во себе и да види што тој прави. Европските вредности не се билатеризација на процесот на пристапување кон Унијата“, заклучи премиерот Христијан Мицкоски на интервјуто за време на најголемиот годишен собир на американските конзервативци во Вашингтон.