Македонија
Кадровските капацитети – клучен предизвик за Јавното обвинителство следната година

Јавниот обвинител Љубомир Јовески ја одржа традиционалната предновогодишна средба со шефовите на јавните обвинителства во државата. Поради условите диктирани од пандемијата и оваа година средбата се одржа онлајн.
На средбата обвинителите ја анализираа годината што изминува и разговараа за идните планови на институцијата.
Обвинителите годинава имаа тешка задача, оцени Јовески. Од една страна, материјалните и кадровски услови за работа и покрај малото подобрување, беа недоволни. Од друга страна, во текот на 2021 година имаше кривично-правни настани и предмети кои по својата тежина беа испит за самостојно, стручно, одговорно постапување и пред сè за обвинителство кое неселективно ќе ги гони сторителите на кривични дела.
„Сметам дека со својата одговорна работа јавните обвинители, успешно ја овозможуваа и гарантираа ефикасноста на кривично- правниот систем во општеството. Сепак, претстојат уште многу предизвици“, рече државниот јавен обвинител.
Според него, еден од клучните приоритети за ефикасна борба против криминалот е зајакнувањето на кадровските капацитети на обвинителството. Во овој сегмент, работите се придвижуваат нанапред, но потребни се дополнителни заложби.
„Имено, обвинителствата се соочуваат со природен одлив на вработените, како и на јавните обвинители кои заминуваат во пензија. Уште повеќе што во меѓувреме, донесени се законски одредби со кои се оневозможува работењето на јавните обвинители по навршување на 64 години. Па така, имајќи ја предвид старосната структура во обвинителството, следната година во пензија треба да заминат околу 20 обвинители, во 2023 година уште петмина. Нивното место, според сегашната динамика ќе може да се пополни дури за две години. Постои опасност основни јавни обвинителства да останат без јавни обвинители, како што се обвинителствата во Свети Николе и во Делчево. И другите основни обвинителства во државата остануваат со далеку помал број обвинители од потребниот, со што се доведува во прашање не само нивната ефикасност, туку и извршувањето на нивната функција. Овие прашања се високо приоритетни за следниот период и тука вложуваме напори за нивно разрешување“, истакна Јовески.
Тој додаде дека во дел од обвинителствата започнаа да функционираат истражните центри и веќе започнаа да се чувствуваат првите придобивки од поголемата независност во преземањето на истражните дејствија. Сепак, клучно е натамошно материјално, просторно и кадровско опремување на истражните центри, а впрочем тоа е и обврска за нашата земја нотирана и во последниот извештај на Европската комисија.
Недостигот на стручен кадар е видлив и во делот на секторот за информатички технологии, особено ако се имаат предвид плановите и најавите за дигитализација на правосудството, а со тоа следствено и на обвинителството.
Во годината што претстои, планирани се и крупни законски измени кои директно ја засегаат работата на Јавното обвинителство. Формирана е работна група за изработка на нов Кривичен законик во Министерството за правда, во која учествува и јавен обвинител, а претставници од Јавното обвинителство учествуваат и во работната група за Законот за кривична постапка.
На средбата, Јовески директно апелираше на отчетно и одговорно постапување од страна на сите јавни обвинители.
„Во текот на 2021 година работевме на обезбедување интерни механизми и правна рамка за ефикасно работење, на зајакнување на капацитетите на вработените, на зголемување на транспарентноста и меѓународната соработка. Отпочнат е процесот на согледување на резултатите, одговорноста и отчетноста на јавните обвинители со тоа што започна да се оценува работата на секој јавен обвинител преку систем за утврдување на резултатите. Ве повикувам овој систем на оценување да го прифатите како еден поттик за уште поголема ефикасност во вашата работа. Секако, системот е нов и во текот на годините што претстојат треба да се усовршува и надградува согласно стекнатото искуство од примената“, нагласи Јовески.
Тој додаде дека состојбите во обвинителството мора да се менуваат на подобро и поефикасно работење, со зголемување на неопходните материјални средства за извршување на функцијата. На пример, буџетот за следната година зголемен е околу 14%, платите на јавните обвинители и јавнообвинителските службеници ќе се зголемат за 15%, а обвинителството ќе мора да оствари сериозни реформи за да се придвижи кон европските стандарди. Охрабрување на тоа е што во последниот извештај на ЕУ се нотира напредок во справувањето со тешкиот и организиран криминал.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Левица предлага инспекторат кој ќе казнува за непочитување на грбот знамето и химната: МВР реагира за сквернавење, но не влегува по канцеларии

Партијата Левица оваа недела ќе поднесе предлог-закон за формирање инспекторат за употреба на грбот, знамето и химната на државата, како и знамињата на заедниците во земјава. Бараат да се формира инспекторат оти секојдневно сме сведоци на непочитување на државните симболи, особено за време на јавни прослави, спортски манифестации па дури и официјални церемонии. Симболите, Левица вели дека неправилно и дури навредливо се употребуваат или пак ги нема онаму каде што Законот пропишува дека треба да ги има. Решение гледаат во формирање инспекторат чии инспектори ќе можат да влезат и во канцелариите во кои ги има сите други знамиња од светот освен македонското.
„ МВР генерално реагира на сквернавење на државните симболи, но дали МВР влегува во канцелариите на градоначалниците каде што нема македонско знаме? Дали МВР влегува во канцеларии каде што имаме американско, француско, германско, сите знамиња на светот само не македонско знаме. Дали МВР реагира во тој случај? Не. Затоа треба инспекторат кој е ја следи доследната примена на оваа материја и затоа сметаме дека со ова само ќе се дополни и ќе го пополни правниот вакуум кој веќе постои“, вели пратеникот Амар Мециновиќ.
Формирањето на инспекторат за државните симболи, Мециновиќ смета дека е само пополнување на досегашниот правен вакуум.
„Веќе 27 години постои Закон за употреба на државното знаме и грб, но овој Закон нема орган кој го спроведува. Исто така постои Закон за знамињата на заедниците, и тој Закон пропишува глоби, но нема институција која ги изрекува тие глоби. Практично имаме мртво слово на хартија. Овој закон има за цел да го исполни тој правен вакуум. Со него се превидува формирање инспекторат во рамките на Министерството за правда со јасно дефинирани надлежности, процедура за инспекциски надзор и прекршочни мерки. Инспекторатот ќе има капацитет да врши надзор и над институции и над правни и физички лица, а ќе постои и можност граѓаните да поднесуваат инцијативи до него“, рече пратеникот Мециновиќ.
Предлог-законот за формирање инспекторат што ќе поднесат во Собранието од Левица сметаат дека е суштински бидејќи конечно дава механизам за спроведување на веќе постојните Закони и законска материја оти сега имаме законска материја за која нема инспекторат кој ќе го следи нејзиното имплементирање и ќе казнува.
Очекуваат широка поддршка од парламентарните групи затоа што не се работи за политики калкулации туку се работи за пополнување на вакуум и враќање на достоинството на државните симболи по долго време нивно непочитување.
„Симболите на една држава не се декоративни елементи, тие израз на суверенитетот, идентитетот и колективната меморија на граѓаните кои заедно ја чувствуваат. Овој закон треба да ја зацврсти правната сигурност и еднаквост на сите граѓани пред правниот поредок“, рече Мециновиќ.
Сегашното непочитување на државните симболи партијата Левица смета дека го нарушува достоинството на државата и граѓаните.
Македонија
Градскиот парк личи на џунгла, велат од ЛДП

Обраснати грмушки, неискосена трева, запуштени езерца, неискастрени дрвја и расфрлани отпадоци – ова е сликата која ги пречекува скопјани секој ден кога ќе одлучат да го посетат Градскиот парк во Скопје, велат од Градска организација ЛДП Скопје.
„Неспособноста не само на актуелната градоначалничка на Град Скопје, Данела Арсовска, туку и на целото градско раководство, уште еднаш излегува на површина со несреќната состојба во која се наоѓа Градскиот парк во пролет, кога и е најпосетен.
Наместо простор за одмор и рекреација на граѓаните, од кои голем дел се родители со бебешки колички и мали деца, најголемиот парк во градот е оставен обраснат со треви и потсетува повеќе на џунгла, отколку на современ „градски парк“.
Градската организација ЛДП Скопје во континуитет потсетува и алармира на пропустите во работењето на актуелното градско раководство, без разлика дали станува збор за степенот на нехигиена, поморот на животни Зоолошката градина или севкупно, генералната состојба во која се наоѓа Скопје.
Неспособноста и неработењето на градското раководство во Скопје се аргумент плус во насока на предлогот за враќање на одредбата за референдумско отповикување на градоначалници, предлог кој Либерално-демократската партија активно го застапува преку јавни настапи и учества и организација на панел дискусии и трибини во повеќе градови во државата. Измените и дополнувањата на Законот за локална самоуправа, кои веќе се наоѓаат во собраниска процедура, предвидуваат воведување на механизмот за отповикување на градоначалник, по што веќе нема да има законски заштитени функционери, без одговорност и отчетност пред своите гласачи.
Го повикуваме Град Скопје и јавното претпријатие „Паркови и Зеленило“, како надлежни за одржувањето на Градскиот парк, во најбрз можен рок да го искосат обраснатото зеленило и да им овозможат пријатен и нормален престој на сите посетители во паркот“, се вели во соопштението на ЛДП.
Македонија
Предлог-закон за формирање на инспекторат за грбот, знамето и химната

На денешната собраниска прес-конференција Портпаролот и пратеник на политичката партија, Левица – Амар Мециновиќ го најави Законот за инспекторат за државни инсигнии, со којшто, како што рече, се гарантира почитувањето на грбот, знамето и химната на Република Македонија, како и на симболите на етничките заедници.
„Веќе 27 години постои Закон за употреба на државното знаме и грб, но овој закон нема орган којшто го спроведува. Исто така, постои и Закон за знамињата на заедниците и тој закон пропишува глоби, но нема институција која ги изрекува тие глоби. Практично, имаме мртво слово на хартија,“ рече Мециновиќ на собраниската прес-конференција.
Како главен мотив за донесување на овој закон од партијата го наведуваат честото непочитување на државните инсигнии, и провокациите кои предизвикуваат меѓуетничка нетрпеливост и тензии, додека државата останува со врзани раце, без можност да изрече казна, за непочитување на постоечките закони или сквернавање на државни инсигнии.
Од партијата соопштија дека со овој предлог закон, Инспекторатот за инсигнии ќе биде сместен во рамки на Министерството за правда, а инспекторатот ќе има право да врши надзор како на институциите, така и на правните и физички лица.